Szia a motort cseréltem az enyémre és őszíntén nemtudom mi hiányozhat azt láttam h 1 idom eltört hátúl kell rá lánc meg bele egy dugó!a kuplungja mókolva volt az utáncsavarozós módszerrel az így elvan törve de kaptam hozzá plusz tankot meg plusz cuccokat szerintem 50et megér mert ha szétkapod többért is eltudod passzolni! a gumik jók, van hozzá még cumó!Képet majd teszek fel de nem nálam található a motor. Akit érdekel kérem írjon itt köszönöm.
Hm..! Vagy valami szorulna?! Könnyen átforgattam az egészet! Igazából mindent kicseréltem benne : váltót,kuplungot,főtengelyt,csapágyakat,szimeringet,majdnem uj mint a nagy csak a dugó+a henger maradt a régi. Nem értem. A kuplung rohadt nehéz! Erősebb a rugója mint volt,de nem kicsit!
Szia szakikám! De rég voltál! Kimentem egy kört a.kicsivel mert azt mondta az asszony nem ugy megy mint rég! Tényleg nem! Valamit elbanyekolhattam? Nem akar menni erőtlen vagy mi! 1-ben jó utánna nem! Ha a főtengely uj az lehet? A henger+dugó nem! Eddig jól ment! Nekem csak 4 sebességes be láttam 5+6 sebességeseket is! Hogy megy? Eddig majdnem 100 +-egy kicsi volt a vége! De most jó ha 70-el megy! Ha! Akkor miért 19-es a karbi?! Nagyobb lenne a dugó?!
válaszoltam kérdésedre: A gyári dugó méret 38,8 mm. Nagyobb hengerhez szoktak nagyobb karburátort fel tenni. Lehet hogy a tiéd nem 50-es? Az első fogaskerék nekem is 13 fogú, a hátsó pedig 44 fogú. A gyári könyv első fogaskerékre ír 12-őt, a hátsóra 44-et. Én már így vettem! Az egész motoron annyit változtattam hogy nekem gyárilag 3 sebességes volt, és vettem bele egy 4 sebességes fogaskerékcsoportot. Most 4 sebességes. A kolegám játszadozott annó az első fogaskerekekkel, vett az övére 1-el nagyobb fogaskereket kb végsebességre +5 km/h jelentett. De hátrány is volt, mivel ahol eddig felment a motorja 6-ban a kisfogaskerékkel, ott már csak 5-ben tudott felmenni a nagyobb fogaskerékkel (első fogaskerékről beszélünk). Tehát az áttétel miatt gyengébb de gyorsabb lett a motorja. Lehet variálni, kinek mi a kényelmesebb. Hány sebességes a te motorod és mennyit megy végsebességre ha megkérdezhetem?
Hallottam. Gondoltam rá de eddig nem vettem észre! Most mentem vele egy kövérebb 97km! Papásan,nyugodtan! Amikor felértem egy parton akkor kezdte el! Akkor ez elmúlik majd? 80 fok volt a vizem. A kicsiben főtengelycsere is volt,az se megy úgy mint rég azt mondta az asszony! Azt is kímélni kell?
Ha belül lefogazódott akkor az elég kuka....
Nekem a kihajtó tengely tört el egyszer. Szereztem egy másik csigát, csak annak az áttétele nem stimmelt..... elvágtam a tengelyét és a végét (bowden felőli) Ráhegesztettem dissous-al. Aztán szépen leköszültem anyagvastagságúra. Azóta is az van....
Felmelegszik, akkor nem akar kipörögni? Húha nem akarom az ördögöt a falra festeni, de könnyen megesik, hogy kezd megszorulni olyankor.
Hidegen ezért megy jól....
Na itt vagyok! Koptattam a gumikat! A csiga nem hajtja a bovdent! Belül elkopott az a kerék vagy mi a f...! Azt vettem észre hogy ha jobban bemelegszik a motor akkor nem bir úgy kiforogni! Ha lehül jobban megy mint melegen! Na ez hogyvan? Valaki?
Nekem így van belőve.:
Úszószint a jelzésig. azt hiszem ennek az úszóházába is van. {sosem állítottam, amióta megvan a motor (12 éve) azóta úgy áll a szintje...}
De van rá érték csak azt nem tudom...
Alapjárati levegőcsavar az motoronként változó. Közel egyforma.
Úgy kell belőni, hogy a legalacsonyabb stabil alapjáratot érd el. De a gázreakciója a motornak gyors legyen és a fordulatot is kellő sebességgel ejtse vissza alapjáratig.... ne lassan. Kb. 2 fordulat körül kihajtva a teljesen becsavarttól számítva.
Fontos, hogy minden levegőcsavar csavarás után legalább fél percet várni kell, mire "az új beállítás életbe lép" (Ezt most érdekesen fogalmaztam meg, de már szó szerint nem emlékszem a leírásra.....)
A súbertű középső bevágásban áll nagy általánosságban minden gyári beállításnál.
Nekem le van rakva teljesen, fogyasztási dolgok miatt.....
De ez függ a tűsfúvóka méretétől, a hozzávaló súbertűtől stb.
Ja és az alapjárat beállításánál a súberdugattyút megtámasztó csavart hajtsd vissza teljesen!
tudja valaki hogy mi a gyári beálitása az aprilia tuareg rotax v127 blokk karbiának? vagy van valakinek müködöképes iene és elmondaná hogy hogyvan belöve? ugy is esik az esö egykicsit had kérjek segitséget:)
karburátor problémákra tejjes részletes érthetö megoldások!
müködése itt könyen megérthetö hogy ne kejjen kérdeznetek.
mint nekem. nekem az utolsó az olajos kipufogo a jelemzö .
az uszokat ugy álitottam hogy a lehetö leg alacsonyabb legyen a benzin szint a karbiba! változás annyi hogy mintha de nem vagyok bent biztos de löbb reagálna a powerszelep!1,2,3,ba 4ik még kimegy de 5,6 ba ledadog mielött elkezdene igazán kipörögni ezt néha megcsinálja 3,4,5 ik be is!pont ahol jönének alám a pacik ott elöte megál? fél ez a sebeségtöl vagy mivan? benzin levegö keverék álitó csavar tövig bevan huzva légszürö nyitott gyertya ujj gyujtás jó 1,2 be mindig kipörög szivatóval is! fogalmam sincs h milehet a baja!ha elzárom a benzin csapot akkor mielött kifogyna továbra is azonal kiporög 3,4,5,be help valaki nem tud választ?
Sziasztok! Mi ujság van? Eröpróba?! Nincs valakinek kilométer meghajtó csigabigája? Ugrálgatott most meg kapútó lett neki! Vagy lehet jobb ha nemtudom mennyivel megyek?! a kicsire kéne! Most jól kevertem az olajat! Hátul nem fojik belőle! Mi hír van a nyári topiktúráról? Semmi még?
na jolvan de nekem 125 krosz a gépem :) ott kell a 7,8,9 es fordulat! legalább is nekem ez a tapasztalatom, utcai motorom még nem volt!ha megindul a hátuja nincs idöd kivárni még 5-6 ezeröl megérkezik az erö!igaz hogy elöbb tönkre megy , de igy legalább van egykis adrenalin benned motorozás közbe + élvezed is a menetet .
ez most nem kötekedés csak egy véleménnyilvánítás: 5-6k-nál már elég szépen pörög az a motor, sőt.. ilyenkor van ereje teljében, amikor ha még ráhuzod a gázt, akkor "tudja, hogy mi a dolga.. " :)
(Ez 650-esnél már 3500-4000 környékén van)
9-10-11k-nál már nincs nagyon hova pörögnie.. hiába huzod a gázt, már vége van.. így mindenképpen váltanod kell, ami elég nagy erő kiesés mondjuk előzés közben stb.. Arról nem is beszélve, hogy nem véletlenül van piros tartományban már 8000-től az a visszajelző. Ha ennyire pörgeted, akkor max fele annyi ideig bírja az a gép, mint amit kíméletesen használtak.
Érezhetően jobban harapott a gép vele. :) Végsebességről nem tudok sokmindent mondani, mivel én kb fele annyira pörgettem mint mások (ahogy az utóbbi időkben kiderült.. :D )
Akit érdekel a henger, az írjon az e-mailemre és küldök róla képeket és az árat is megbeszéljük:
fejtor@citromail.hu
válaszoltam kérdésedre: A gyári dugó méret 38,8 mm. Nagyobb hengerhez szoktak nagyobb karburátort fel tenni. Lehet hogy a tiéd nem 50-es? Az első fogaskerék nekem is 13 fogú, a hátsó pedig 44 fogú. A gyári könyv első fogaskerékre ír 12-őt, a hátsóra 44-et. Én már így vettem! Az egész motoron annyit változtattam hogy nekem gyárilag 3 sebességes volt, és vettem bele egy 4 sebességes fogaskerékcsoportot. Most 4 sebességes. A kolegám játszadozott annó az első fogaskerekekkel, vett az övére 1-el nagyobb fogaskereket kb végsebességre +5 km/h jelentett. De hátrány is volt, mivel ahol eddig felment a motorja 6-ban a kisfogaskerékkel, ott már csak 5-ben tudott felmenni a nagyobb fogaskerékkel (első fogaskerékről beszélünk). Tehát az áttétel miatt gyengébb de gyorsabb lett a motorja. Lehet variálni, kinek mi a kényelmesebb. Hány sebességes a te motorod és mennyit megy végsebességre ha megkérdezhetem?
Bejáratásnál elég sok hő termelődik a sok súrlódás miatt.. :)
Nekem a kihajtó tengely tört el egyszer. Szereztem egy másik csigát, csak annak az áttétele nem stimmelt..... elvágtam a tengelyét és a végét (bowden felőli) Ráhegesztettem dissous-al. Aztán szépen leköszültem anyagvastagságúra. Azóta is az van....
Felmelegszik, akkor nem akar kipörögni? Húha nem akarom az ördögöt a falra festeni, de könnyen megesik, hogy kezd megszorulni olyankor.
Hidegen ezért megy jól....
Úszószint a jelzésig. azt hiszem ennek az úszóházába is van. {sosem állítottam, amióta megvan a motor (12 éve) azóta úgy áll a szintje...}
De van rá érték csak azt nem tudom...
Alapjárati levegőcsavar az motoronként változó. Közel egyforma.
Úgy kell belőni, hogy a legalacsonyabb stabil alapjáratot érd el. De a gázreakciója a motornak gyors legyen és a fordulatot is kellő sebességgel ejtse vissza alapjáratig.... ne lassan. Kb. 2 fordulat körül kihajtva a teljesen becsavarttól számítva.
Fontos, hogy minden levegőcsavar csavarás után legalább fél percet várni kell, mire "az új beállítás életbe lép" (Ezt most érdekesen fogalmaztam meg, de már szó szerint nem emlékszem a leírásra.....)
A súbertű középső bevágásban áll nagy általánosságban minden gyári beállításnál.
Nekem le van rakva teljesen, fogyasztási dolgok miatt.....
De ez függ a tűsfúvóka méretétől, a hozzávaló súbertűtől stb.
Ja és az alapjárat beállításánál a súberdugattyút megtámasztó csavart hajtsd vissza teljesen!
itt
müködése itt könyen megérthetö hogy ne kejjen kérdeznetek.
mint nekem. nekem az utolsó az olajos kipufogo a jelemzö .
Ne vesszen kárba a km óra, adig használod a motoron.....
"erőpróba?" Az meg volt vasárnap délelőttre.... 8 m3 kőris lerekása a pótkocsiról....
Tégy fel rá egy bicaj km órát. Az mér mindent.....
(Ez 650-esnél már 3500-4000 környékén van)
9-10-11k-nál már nincs nagyon hova pörögnie.. hiába huzod a gázt, már vége van.. így mindenképpen váltanod kell, ami elég nagy erő kiesés mondjuk előzés közben stb.. Arról nem is beszélve, hogy nem véletlenül van piros tartományban már 8000-től az a visszajelző. Ha ennyire pörgeted, akkor max fele annyi ideig bírja az a gép, mint amit kíméletesen használtak.
Akit érdekel a henger, az írjon az e-mailemre és küldök róla képeket és az árat is megbeszéljük:
fejtor@citromail.hu