ezek szerint nem volt érthető, hogy nekem is önindítós van :D lehet, hogy nehéz, de nem lehetetlen. kisebb fajta leejtőn simán be lehet tolni egyedül is. 2-en meg akár emelkedőn is. Annyira még nem nehéz ez a motor, hogy ne lehessen. ;)
125ccm aprili-k bontása(rotax123-as blokk). Nem csak a képen szereplő motorok, rengeteg mindenem van hozzájuk, kiválló állapotú bontott alkatrészek, reális áron! Bármi érdekel, kérdésed van.:
patvaros87@gmail.com
Üdv
Az önindítós motorokat is be lehet tolni. :D Én is nagyon sokszor betoltam már az enyémet (amikor valami gondja volt az elektronikának). Nem kell ahhoz semmi töltés, hogy elinduljon, csak paraszti erő :D
A tultöltést a fesszabályzó hibája okozhatja, olyankor sürün kiveri az izzókat.Ha nincs töltés az lehet az alaplapi tekercs hibája is szerintem.Én lehúznám a fesszabályzórol a vezetéket és rámérnék multiméterrel hogy megy-e oda áram.Ha megy oda áram akkor kizárhatod az alaplapi tekercset.
Sziasztok.
Van egy etx 50 motorom(tuareg) és az a probléma lépett fel hogy 1 es fokozatban rángat,na most gyanakodtam arra hogy a karburátor miatt csinálja mert a tolattyúm szerintem megkopott és néha felakad,ezért lehetetlen alapjáratot állítani rajta,de a többi fokozatban egyáltalán nem szaggat a gép.Még az is megfordult a fejemben hogy az áttétel kopott,de nem ad recsegő hangot a gép.
A tegnap felfigyeltem arra hogy az első fogaskerekem nem valószínű hogy rá való,mivel nem úgy néz ki mintha bordázott lenne hanem a közepébe van hegesztve egy darab fém,és bordáknak nyoma sincs,lehet hogy az miatt van ez a probléma hogy az első fogaskerékben elfordul a tengely 1 es fokozatban ?A pontatlan illeszkedés miatt?Válaszokat előre is köszönöm :)
aprilia alkatrészek eladóak!
gyujtáson kivül mindne van!
baráti áron!
ami a képen van motor az is bontásra lett itélve! rotax 123 alkatrészei is vanak!
a pairok is megvannak ha valekit érdkel!(magyar okmányok 11kw)
msn:czegledi_zsolt@freemail.hu
tel:06307316232
Hali! Elektromosságba nem vagyok zseni,de a fesszabájzóig elmegy a delej?mert nem biztos hogy fesszabályzó a probléma. Nem nagyon halottam olyat hogy a fesszabájzó miatt nincs töltés, inkább ha beszarik akkor tultöltés szokott lenni.
sziasztok.aprilia tuareg 127.feszültségszabályzót keresek.vagy ha valaki tudna segiteni mert nincs töltésem az akumlátorba.új aksi van benne.biztositékok jók.ötlet?
jaja, nem tat sokba visszaemelni. csak egyedul nehez felbakolni a maga kis 210 kilojat tele tankkal. :D ezert varom az emelot. azzal konnyebb lesz vmivel. igy leengedve kicsit kicsinek erzem az elejet. ha megemelem gyarira pont jo lesz. :)
eddig kulsore nezegettem a blokkokat kepen. de az nem az igazi. hat arrik nehez lesz abrat talalni, meg a frisebbekrol is alig van nemhogy arrol. de kideritem en vhonnan ugy is. :D
Így gondoltam énis, hogí leengedték. Ez nem tart sokból, csak alá kell bakolni a gépet.
Meglazítod a befogókat és lejjebb húzod a szárakat.
Csak vigyázz, múltkor mikor csináltam az első telóimat, úgy jártam, hogy sehogy nem állt irányba az elsőkerék és a kormány.
Akkor jó, hogy jött apám és mondta hogy ki kell "rúgóztatni" mielőtt véglegesen meghúzod a kifliket.
Ígaza volt, első fék be és jópárszor lenyomni az elejét, és akkor befordulnak a szárak faszán és nem áll ferdén tőle a kormány.
Jó azért, hogy vannak az "öregek" sokat tudnak amit mi még nem. :D
A blokkodat, összekéne hasonlítani egy légolajossal és kiderül, vagy, ha robbantott ábra, amit a légolajosról tuti nem találsz akkor meglehet nézni. A berugóval kapcsolatban.
en is pont eddig jutok mostansag hogy csak belesek max, de nem jutok odaig hogy irjak is. :) de az mar jo ha mocizgatol legalabb. en is megyek majd csutortokon is, tegnap is volt, gyulnek a kmrek.
az a lenyeg akkor hogy jobb lett a gep. sztem az volt nekem is az oka hogy surolta a nyelv a dugot hogy furtak azt is ugye.. de nekem szerencere nem koptatta el ugy hogy gond legyen. es ha meg csendesebb is lett akkor minden okes.
igy a kepen latod sztem mit kell atallitanom. lejjebb van befogva a telo mint gyarilag van. ezt akarom visszaemelni. csak meg nem jott meg az emelo.elm ma postaztak vagy holnap fogjak. jo kis hidraulikus emelo lesz elm.
hat sztem nem stimmel a berugo hozza a tuareg blokkbol. de kitudja, utana akarok majd lesni amugy mert jo lenne egy berugo is akar tartalekba. de ilyenbe nem lattam meg berugosat. sztem nem csak a henger mas hanem a blokk tobbi resze is. azok meg leg-olajosok voltak meg stb... de utanalesek majd ugy is.
Szépjónapot uram.
Néha néha hozzászóltam a dolgokhoz, de olvastam folyamatosan, csak annyi időm nem volt, hogy belefollyak valami komolyabb beszélgetésbe.
Jó volt újra nyeregben, nagy érvágás az idény közepén a kényszerpihenő.
Új henger nem lett csak új dugó és társai. Jobb lett mint volt és nincs az a bizonyos fémes kopogás mint ami a szétszerelés előtti utóbbi időben hallanai lehetett. (nagy hengerfúró mester lehetett az a szaki, aki nem tudta, hogy a nyelvet is hozzá kéne igazítani.....)
A vize is megáll 80-85 fokon, hála a belső tisztításnak.
A süllyesztést akarod visszaállítani? Holvan lejjebb engedve a villabefogóknál? Egy képet szúrhatnál csak úgy szolidan némi eszmecserére.
Jah, és kajtassál újra berugó szettet a gépbe. Mertha a régi nagy rotaxblokkhoz képest csak a henger ami más, akkor berugó mehet bele izibe.
Na jó motorozást mindenkinek!
Olyan meleg van kint 34-35 fok árnyékba, hogy jájj.... Még felkellene tennem az adagolót a gépre meg a porlasztókat betenni és röffenteni a ruszki szörnyet. Aztán leszűrni a tanúságot, hogy fele porlasztó csak behugyozott a motorba és mégis bika erőben volt a masina. Na ez a technika nem a Ferrari.
értem. megnéztem a rotax 122-es motoron hogyan működik ugyanez, tehát picit járatom a motort, leállítom széthuzom a csatlakozót a feszszabályzónál, és rámérek. abban nem volt feszültség egyáltalán miután lehúztam. aztán vissza a tuareghez. kiderült hogy csak akkor ugrál a generátorról (két sárga vezeték) mért érték, ha a vészleállító "run" állásba van, tehát kap szikrát a motor. ha offban van simán lehet mérni a feszültséget. a gyertyakábelt levéve egy szigetelt drótot kötöttem be a helyére, aminek a másik végét a vázhoz tettem pár mm távolságra. indítóztam, jött a szikra és simán mért a multiméter is, nem volt nagy szórás az értékek között. plusz ahogy közelítettem- távolodtam a váztól, úgy változott a szikra hossza is, és úgy változott a mért feszültség is, amit a generátor termelt. maga a gyertyakábel sem gyári, bár szinte nincsen ellenállása.
sajnos nem tudok a végére járni most, menni kell dolgozni
patvaros87@gmail.com
Üdv
Van egy etx 50 motorom(tuareg) és az a probléma lépett fel hogy 1 es fokozatban rángat,na most gyanakodtam arra hogy a karburátor miatt csinálja mert a tolattyúm szerintem megkopott és néha felakad,ezért lehetetlen alapjáratot állítani rajta,de a többi fokozatban egyáltalán nem szaggat a gép.Még az is megfordult a fejemben hogy az áttétel kopott,de nem ad recsegő hangot a gép.
A tegnap felfigyeltem arra hogy az első fogaskerekem nem valószínű hogy rá való,mivel nem úgy néz ki mintha bordázott lenne hanem a közepébe van hegesztve egy darab fém,és bordáknak nyoma sincs,lehet hogy az miatt van ez a probléma hogy az első fogaskerékben elfordul a tengely 1 es fokozatban ?A pontatlan illeszkedés miatt?Válaszokat előre is köszönöm :)
gyujtáson kivül mindne van!
baráti áron!
ami a képen van motor az is bontásra lett itélve! rotax 123 alkatrészei is vanak!
a pairok is megvannak ha valekit érdkel!(magyar okmányok 11kw)
msn:czegledi_zsolt@freemail.hu
tel:06307316232
patvaros87@gmail.com
emailon keress meg ott a többit!
Üdv
kézvédője van valakinek eladó?
eddig kulsore nezegettem a blokkokat kepen. de az nem az igazi. hat arrik nehez lesz abrat talalni, meg a frisebbekrol is alig van nemhogy arrol. de kideritem en vhonnan ugy is. :D
Meglazítod a befogókat és lejjebb húzod a szárakat.
Csak vigyázz, múltkor mikor csináltam az első telóimat, úgy jártam, hogy sehogy nem állt irányba az elsőkerék és a kormány.
Akkor jó, hogy jött apám és mondta hogy ki kell "rúgóztatni" mielőtt véglegesen meghúzod a kifliket.
Ígaza volt, első fék be és jópárszor lenyomni az elejét, és akkor befordulnak a szárak faszán és nem áll ferdén tőle a kormány.
Jó azért, hogy vannak az "öregek" sokat tudnak amit mi még nem. :D
A blokkodat, összekéne hasonlítani egy légolajossal és kiderül, vagy, ha robbantott ábra, amit a légolajosról tuti nem találsz akkor meglehet nézni. A berugóval kapcsolatban.
az a lenyeg akkor hogy jobb lett a gep. sztem az volt nekem is az oka hogy surolta a nyelv a dugot hogy furtak azt is ugye.. de nekem szerencere nem koptatta el ugy hogy gond legyen. es ha meg csendesebb is lett akkor minden okes.
igy a kepen latod sztem mit kell atallitanom. lejjebb van befogva a telo mint gyarilag van. ezt akarom visszaemelni. csak meg nem jott meg az emelo.elm ma postaztak vagy holnap fogjak. jo kis hidraulikus emelo lesz elm.
hat sztem nem stimmel a berugo hozza a tuareg blokkbol. de kitudja, utana akarok majd lesni amugy mert jo lenne egy berugo is akar tartalekba. de ilyenbe nem lattam meg berugosat. sztem nem csak a henger mas hanem a blokk tobbi resze is. azok meg leg-olajosok voltak meg stb... de utanalesek majd ugy is.
Néha néha hozzászóltam a dolgokhoz, de olvastam folyamatosan, csak annyi időm nem volt, hogy belefollyak valami komolyabb beszélgetésbe.
Jó volt újra nyeregben, nagy érvágás az idény közepén a kényszerpihenő.
Új henger nem lett csak új dugó és társai. Jobb lett mint volt és nincs az a bizonyos fémes kopogás mint ami a szétszerelés előtti utóbbi időben hallanai lehetett. (nagy hengerfúró mester lehetett az a szaki, aki nem tudta, hogy a nyelvet is hozzá kéne igazítani.....)
A vize is megáll 80-85 fokon, hála a belső tisztításnak.
A süllyesztést akarod visszaállítani? Holvan lejjebb engedve a villabefogóknál? Egy képet szúrhatnál csak úgy szolidan némi eszmecserére.
Jah, és kajtassál újra berugó szettet a gépbe. Mertha a régi nagy rotaxblokkhoz képest csak a henger ami más, akkor berugó mehet bele izibe.
Na jó motorozást mindenkinek!
Olyan meleg van kint 34-35 fok árnyékba, hogy jájj.... Még felkellene tennem az adagolót a gépre meg a porlasztókat betenni és röffenteni a ruszki szörnyet. Aztán leszűrni a tanúságot, hogy fele porlasztó csak behugyozott a motorba és mégis bika erőben volt a masina. Na ez a technika nem a Ferrari.
sajnos nem tudok a végére járni most, menni kell dolgozni