Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

sziasztok!
Tanácsra lenne szükségem. van egy 127 blokkos Tuaregem, ami önindítási problémákkal küszködik. Indítózáskor a főtengely egy-két fordulata után a bendix kiakad a fogaskoszorúból és csak pörög magában. Próbáltam cserélni lendkereket, bendixet, de semmi változás. Az akksi új benne. Van valakinek valami ötlete?
OK. Kössz. :D
Írok, bár csak festés lessz holnap. Índítás csak kedden, de nem 100% mert későn érek haza. :(
De szerdán már csak egy hurrikán állíthat meg.... :D
Jó éjszakát!
jaja, meger egy probat a kiegetes nekem is, roszabb nem lehet tole.

jah, mehyek en is, reggel ugrok neki a gepnek. :D:D:D

:D hat ebben bizok en is, ha forditva jo volt es jol ment akkor ha jol osszerakom csak jobb lehet elm. :D

na joejszakat es jo szerelest neked is akkor.
aztan irj ha van vmi fejlemeny.
Elméletileg jobbnak kéne lenni az égetés után, mert a lerakódás szépen folytja lefelé a motort.... Remélem szép pörcögős rezó hangja lessz mint a 125-ös krosszoknak. :D
Csaknem szörnyedsz el, akkor még énse, mert a hengeren nem látszott semmi csak a hónolás... viszont a gyűrűk akkoris átégtek elég szépen már....
Jó szerelést holnapra, csak nincs gond a géppel. A power meg ha fordítva van akkor ettől már csak jobb lehet. :D
jah, leesett, te is most csinaltad pont. :) vmiert azt hittem hirtelen te mar igy hasznaltad. :)

jo otlet, a hengert is meg tudom lessi akkor leg kicsit. de rem csak jot latok majd leg.es nem szornyedek el. :)
meg erre a powerre is nagyon kivancsi leszek. hatha forditva volt osszerakva es akkor jol osszerakva meg jobb is lenne elm. csak tenyleg nehogy beleerjen a dugoba.:S majd kezzel forgatva tesztelem kezdetnek, utana kiderul.

meglesz a holnap program aszem szabadnapon.
Nyugodtan megcsinálhatod a jobbikkal is. :D
Érezhető hatása? A kiégetésnek? Hát erről még nem tudok nyilatkozni. :D
Remélhetőleg csak hülye volt a tag. De ne felejtsd el ellenőrizni nem-e ér hozzá!
A dugót lehajtod alsóholtpontra, aztán elég sokat meglátsz a hengerből.... Én még egy kisebb tükröt is bedugtam és úgyis benéztem tavaly.... :D
kiprobalom szerintem a modszert a 'roszabbbik kipuffal'. ugy is van 2. mind2 jo amugy, csak egyik vmivel rozsdasabb volt..azon kiprobalom. :) aztan festes es kesz is.
es volt vmi erezheto hatasa utana?

jaja, ezen agyaltam en is hogy igy a rasegito nyilas el van zarva a poweren es csak a nyelvet tolja a gaz. hat kiderul holnap mi hogy van ott.:S de rem csak hulye volt aki feltette vagy elnezte es nincs gond vele. de leg belelatok, meg benezek akkor a kipunyilason is hogy milyen a dugo. :) remelem csak jot latok majd mindenutt.
Nem deformálódott el, csak hagyd szépen magától hüljön le.
Ha neked jobbról van az gáz. :D
Mert így azt a pici furatot eltakarja, nem tudja felfújni a "lufit" a gáz.
Meg, ha nem csak a fedél és a ház van elfodítva, hanem még a nyelv is, akkor le van fojva a gép eléggé. Mert fordítva betéve a nyelvet töb mint a fél kipufogó csatornát lezárja a nyelv, meg nem bír teljesen kinyílani, nem lessz meg a teljes keresztmetszet.
Ha megfordítod, (feltéve, hogy a nyelv is fordítva van) akkor akkorát fogsz csodálkozni szerintem mennyire jobban megy majd a gép. Csak majd azt ellenőzid le, nem-e éri el a dugattyút a szelep, vagy nem-e van túl közel hozzá. Hidegen lehet nem éri el, de melegen már lehet, és azért igencsak megmelekszik a dolog ott....
Lehet ezért fordították meg mert elérte már..... (reméljük nem, csak a szerelő nézte el a dolgokat) :)
sajnos nincs heggesztom, lehet kiprobalom a tuzes modszert en is. nem deformalodik el a rezo?

kiegni tuti jol kieg ugy gondolom. :D
holnap kiderul ha kiprobalom majd.

jaja, ugy ertettem hogy az a resze van e balrol ahol a bowden jon ki...
az a meno hogy ez nekem most jobbrol van.
szerintem az egesz powerem el van forgatva 180al...:S de mukodik amugy. 6500nel nyit kb...
igy vettem a gepet anno...csak kozbe mar rajottem hogy nem igy kene lennie elm sztem. :) meg be kene kenni a kiemelobowdent is mert fekezeskor nem nagyon emeli ki a nyelvet szerintem. na meg megforditom akkor az egeszet szerintem holnap.
Hát jó módszer? Ha van lánghegesztőd, akkor avval szépen pirosra melegíteni, az egész rendszert szépen fokozatosan haladva végig. (tutira leég belülről minden lerakódás). Most én úgy égettem ki, hogy mondta apám rakjak egy nagy tüzet és dobjam rá. :D
(híján vagyunk gáznak, meg oxigénnek)
Ígyis nagyon szépen kiégett minden. Lehült odaütöttem párszor, csakúgy "folyt" ki a lerakódott cumó.
Hogy-hogy merre áll a fedél? Arra a csücsökre gondolsz, amelyik felén a bowden is van? Annak a bal oldalon kell lennie, fordítva nem jó.
van valami jo modszered a kiegetesre? :D
hamar ugy is festes elott all nekem is megint.... :)

jaja, jo lene ha megdobna valaki egy par gallonnal, dehat marad egyenlore majd 400 ft-ert..... de holnap nem sokat eszik nekem se szerintem, mert kipuff le, power pucolas es ellenorzes.... kerdezni akartam hogy merre all a power fedeled...de neked 127es blokk... 123ason bal oldalon jon le a rugo igaz?
csak mert nekem jobb oldalon van, de ahogy neztem masoknak bal oldalon van.:S
Tüdnék énis örülni egy jó pár teli tank mennyiségü benzinnek...
El mennék reggel, este jönnék haza, bejáratnám két-három nap alatt változatos körülmények között.... :D
Az előbb kihagytam: A kiégetés során égett le róla minden festék. :D
jaja, nekem is az elso 30 centin lokte le kb..ahhol a legjobban hevul ugye..meg ott volt a leg rozsdasabb is elotte. :)
de kap uj reteget aztan meglatjuk hogy muzsikal. meg lehet nagyon koran fel is tettem festes utan.. :)
csak kesz lesz lassan a gepezet.
nekem is hasonlo a szitu..epp holnapra varom az olajfutart...hoz 4 liter olajat. :) mar csak benzin kene hozza vagy 200 liter. :D:D:D
Nekem az előző festék sima trinát matt fekete volt. Jól bírta, csak az első 20-30 cm-en égette le a hő. Máshol fasza volt, nem dobta le.
Leégett róla minden korábbi festék, ledrótkeféztem, lekentem rozsdamaróval, holnap meg lefújom.
Power bowdenje meg a fékpedál közé kell átalakítanom egy nyomó rugót húzóra, aztán már csak a festék száradásra kell várni, kipu fel, tank, ülés, akku, oldalidom aztán go. Olaj van bőven, benzin kevésbé, de végre késsz lessz a Tuareg.
akkor halad legalabb az osszerakas.
jaja azt olvastam hogy mi a gond a dugoval.remjuk jo lesz igy is.

nekem is le kell festenem a kipufft megint mert lelokte az elozo festeket a hengernel, nem tapadt meg jol. :S, meg jo hogy 2 kipufogom van es amig az egyikkel szaraxok ott a masik. :) csak nem szeretem cserelgetni, mert szar melo kifuzni ugy hogy csak az oldalidomot es a kartelvedot veszem le. :) de holnap lekapom szerintem en is reggel es nekiallok az uj festesnek..vagy lehet szintereztetni kene....hm..
Ma frissen nekiálltam a kuplungbowdennek újból, oldalára fektettem a motort, kis vakdugón kb. 1 perc után sikerült beakasztani a bowdent.
Szerecsére a pasztázás után a fagyálló se szivárog.
Márcsak a kipufogó festése van vissza és mehet föl aztán indítás. A kompresszió, hát nagyobb lessz mint volt, de ha visszolvasol akkor leírtam mi a hiba a dugattyúval. Párszáz Km járatás után mérünk egy kompressziót, ha túl kevés lessz, akkor marad a hengerfejből való leszedés, hogy meglegyen a megfelelő préssáv. Na mind1 a lényeg biztosan jobb erőbe lessz mint volt.... 4 éve a felújítás után, bár akkoris a préssáv túl nagy volt, de rohadt nagy erő volt benne...
Nagyon megártott neki az a por amit a rehült csövön szívott be...
Most duplán van benne légszűrő szivacs.
akkor halad azert, de megvannak a 'szokasos gubancok' :)
ismeros a helyzet a kuplungbowdennek, nagyon jo otlet szerintem ez a belso kuplungmozgato resz, de ha kiakad a bowden akkor nagy szivas. en is jartam mar igy sajnos, es nagyon idegesito emiatt levenni a deklit. :S en sose birtam bejatszani azon a kukkolonyilason at. :)
kivancsi vagyok milyen lesz a geped.mostmar lennie kell majd kompresszionak rendesen elm. :)
csak egy kissebbfajta generál volt :D mondtam h ette a blokkból az olajat éés meg kellett szimeringezni és érdekelt h pontosan hogy is kellene kinéznie mindennek :D mert úgy láttam h valami furán áll :D
Szétszedted a gépest?
Már azóta visszakerestem a fórumban, de kösz :)
Szerencsére a disznóvágás elmaradt...
Reggel fél kilenc óta, most hagytam abba a szerelést.... Jó közbe néztem az időmérőt is. :D
Időközben volt azért 2 érvágás.... Naggya munka kész volt, töltöm fel fagyállóval, pár perc és könnyezik a henger alól...
Nem lett bekenve a tőmítő pasztával, mert az előzőt megette a gumiám..... Na de ez így nem járja, fellazítottam feljebb húztam a hengert bekentem piros tömítővel vékonyan, nehogy kinyomja a tömítést a helyéről. (meg ez csak nem eszi meg). Szivárgott befelé a forgattyús házba is meg kifelé is a glikol...
Na a 2. érvágás, bent a kuplungdekli alatt kiakadt a bowden, kintről azon a vakdugónyi nyíláson nem bírtam beakasztani. :( (pedig régebben bebírtam....)
Na az holnapra marad, bal dekli le, hűtővízzel feltöltés, vissza a tank csak indítás nem következik, mert nincs itthon fekete fesék és a kipufogót le kell festeni....
Berugó fasza ám. Meg a hátsóvilla csapok zsírzása után könnyeben jár. Volt olyan amibe lila volt a por Pedig tavaly előtt is szétvolt buritva megzsirozva.... rohadt víz kimos mindent....
Sziasztok, az alábbi megmaradt tartalék alkatrészeim eladóak.

ROTAX 123 Közép és jobboldali dekni együtt -RX 125 - 4000
ROTAX 123 Komplett váltó, Rx,Tuareg,Pegaso125 -re - 6500
ROTAX 123 Komplett kuplung!RX TUAREG PEGASO - 5000
ROTAX 123 hengerfej+víztérfedél RX TUAREG PEGASO - 2500
Komplett első fékrendszer Aprilia RX125,Tuareg stb – 4800

Érd: insane5@freemail.hu
Vagy itt a fórumban!
eladó aprilia tuareg alkatrészek!
kipufogócsonk csavarokkal és rugótartókkal: 1000 Ft
első fékcső felfogató (teleszkópra szerelhető): 1000 Ft
1 pár lábtartó gumi: 1000 Ft
Bal oldali kézvédő(megvan a jobb oldali is csak az törött, de ingyen elvihető): 1500 Ft
olajszivattyú bovden: 1000 Ft
fordulatszámmérő bovden: 2000 Ft
Gyújtáskapcsoló burkolat: 1500 Ft
olajtartály: 3000 Ft
indexek (4 db): 2000 Ft/db
index relé: 4000 Ft
olajszivattyú: 10000 Ft
1 db első teleszkóp (fordított): 7000 Ft
további infó vagy képek a p.zs.123@hotmail.com e-mail-en!