Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor jó. Ha nincs semmi baj a kuplunggal nem ragad ilyesmi akkor hagyd azt az olajat benne. Bár én sose próbáltam 75..85W 90-essel, csak egyszeri tt valaki aztmondta nem jó bele. (nem is firtattam a dologot mondjuk).
Megteszel nekem egy szivességet? Az lenne a kérésem, ha holnap valamikor ráérsz, szólj egy haverodnak és te ülj rá a gépre gyújtás nélkül 2.-esbe toljon meg téged, te meg engedd ki a kuplungot. Az érdekel el forog-e a motor (nem-e csúszik a kerék). Ha 2-esbe csúszik próbáljátok meg 3.-ban. Ha 2-esben elforog akkor 1-esben próbáljátok. Kompresszióra vagyok kiváncsi.... Annó 1. felújításunk előtt rossz volt egyszer az akku és úgy kellett tolni a motort apám rajta ült kb. 110 kiló volt akkor 2-esbe csak elcsúszott a kerék betonon! 3.-ba bírták betolni.....
itt egy kép a mai körről
nem, ilyesmi egyáltalán nincs... tegnap csináltuk meg (trafót vettünk), ma mentem is vele 90 km-t, baromi jó volt...
Fogod beletekered a gyertyát és szépen kézzel a lendkeréknél fogva, vagy berugókarral szépen hajtod a motort. Megérzed, ha eléri....
Olaj 80 w-s mondjuk elég híg a 130-ashoz képest....(én inkább a nagyok számokkal vagyok tisztába "munkám", révén) :D
Ha a kuplung jó nem ragad hagyhatod benne (PAMA ez rád is vonatkozik csak az előbb kifelejtettem). :D
Főtengelycsapágy, nem tudom mekkora.... mit akarsz azokkal? Az az utolsó ami szétmegy a főtengelyen..... A hajtókar csapágyak inkább.....
Elméletileg. :)
A kuplungod bem ragad mikor hideg a blokk?
Én Castrol GTX Professional 15W-40, tavaly vettem bele, nem is volt drága, jó is bele.
Helló!

Gyertyával vagyok (én is) kicsit kétségek közt. Ma boltban, katalógus szerint kaptam egy ngk b9es gyertyát. Ez hosszú menetes, viszont a motorban rövid menetes gyertya volt eddig. Gondoltam az eladó elnézte, és megnéztem a katalógust ( http://www.ngk.de/en/product-f... ), de tényleg ezt a gyertyát írja. Attól félek, nehogy a dugó beleérjen. (egy 70es pollini henger van rajta, ez eredményezheti az eltérő gyertyát?) Szerintetek?

Olaj: azt is most vettem, katalógus szerinti 80w-90-es, ez is rosszul lenne bent?

Főtengely csapágy pontos méreteit nem tudja valaki? Aprilia tuareg wind50-ről van szó.
ez tuti? nekem 80w90 van benne jelenleg... milyen márkájút javasolsz?
A váltóba tegyél sima 15w40-es motorolajat. 75w90-est ne tegyél mert sokára melegszik fel az olaj, meg csak melegen lessz olyan híg mint ami a blokkba kellene.... kuplung is lehet szarakodna tőle stb.-stb.
Állítsd a gyertya elektróda távolságát 0,5 mm-re. A termosztátot a hengerfejben találod a felső vízcső csatlakozásánal.
sziasztok! Csak érdeklődnék hogy a váltóolaj megy a kuplung melletti lyukba?mert azt irtátok,hogy 15w40est használtok, énnekem viszont a boltba 75w90 est mondtak.nem mertem elhozni egyiket sem.most akkor hogy is van ez valójában?szép napot!
köszönöm srácok!igen sokat segítettetek,holnap utána is nézek a dolgoknak.gyertya új van benn, ngk br9es. Olaj nemtom milyen van benn,de sztem cserélem mindenképp.nem berugós hanem önindítós,de gondolom a helyzet ugyanaz olaj ügyben.a termosztátot merre találom?köszönöm a segítséget!holnap irok a fejleményekről.nyugodalmas jóéjszakát mindenkinek!
Helló srácok!

Úgy állok a blokkal, hogy henger fent, hengerfej lehúzva, powerszelep kpl.-felszerelve, membrán lapok kicserélve.... (berugó tengelyhez még csak holnap lesz "O" gyűrű :(
De mégis van még gond..... :(( mégpedig az, hogy az előző dugattyú is meg most az új is, igazából csakis a 122-es és 123-as blokkba való.... (de a mocskok 127-esbe is árulják :@)
A gond pedig a préssávval van több mint 1,35 mm mégpedig azért, mert a dugattyúcsapszeg közepétől a dugyattyú felső pereméig kb. 0,8 mm-el kisebb a távolság mint a legelső Asso dugóé, ami volt benne annó. (Az valószínüleg 100% hogy 127-eshez készült....)
És hogy miért van ez, azért mert a 122, 123-as motorok lökete 0,5 mm-el nagyobb mint a 127-esé (54 mm 127, 54,5 mm 123 122 )
Ha én az előző dugót is meg a mostani újat is egy a két újabb blokk valamelyikébe raknám tökéletes lenne a préssáv....
Kurvára gebasz az élet....
Azt csinálom most, hogy összelessz pakolva így és párszáz km járatás után mérünk egy kompressziót, ha nem tetszik a mért érték akkor le lessz szedve a hengerfejből és csökkeni fog ezáltal a préssáv a kívánt értékre.... (0,7-0,9 mm-re és nőni a kompresszió).
Tán mégis inkább az Asso dugattyú kellett volna hengerfúrással egybekötve mert csak 55,5 és 55,6-os méretben volt..... örök kérdés marad....
Ja és a gyújtás időpontját, hogyis lehetne leellenőrizni? A blokkon van két bevágás és az állórészen egy. A két jel között lehet fordítani az állórészt.
(a kék nyíl az állórész bevágása, a piros a max előgyújtás helye, a sárga a legkisebb előgyújtás helye)
Hello!

Igaz nekem Pegaso-m van de ugyan ezzel a karbival és nekem is ugyan ezeket csinálta.
Hideg motornál az első indítás nálam úgy néz ki hogy:
szivató fel (igazából nem is szivató mert csak a levegő útját szűkíti ezért nem is veszi rendesen a fordulatot) ilyenkor nekem egy kis ideig elpötyög magának (nem mindig) kicsit bemelegszik utánna elér egy olyan fázist hogy se szivatól se nélküle nincs alapjáratom ilyenkor elindulok vele szivató nélkül és nem nagyon pörgetem még egy darabig amíg be nem melegszik normálisan és utánna már beáll olyan 2000 alapjáratra (nah nem mindig -erre még rá kell jönnöm miért ,lehet hogy gyertya mert nekem NGK 9-es hőértékű van benne)
Nekem a fordulatszám visszaesést is ugyan így produkálta mint neked 3.ba egyszerűen nem ment nekem ez leginkább akkor jött elő mikor túlmelegedett a moci (termosztát nem nyitott és sikerült megfőzni) de mióta kivettem a termoszt plusz kapott új tömítésszettet megoldódott ez a problémám is igazából hozzá sem kellett nyúlnom a karbihoz.
JAH egyvalmit mégis: kezdetben volt egy kicsi szűrőt plusszba a karbi előtt és úgy nem volt az igazi mióta azt kivettem és amikor nincs levegő a csőben elfogadható.
Bocs hogy kicsit hosszúra sieredett.
Hali!A csavar ami a karburátor oldalán van azzal állítod az alapjáratot.Szerintem az alapjárat 1500-2000 között jo.Ezen a karbin nincs benzin-levegő keverék csavar.Nagyon ugy néz ki hogy sok benzint kap ha szivató nélkül is simán indul hidegen.Ezt a gyertyán tudod ellenőrizni.Mész vele pár kört hogy rendesen bemelegedjen üzemi hőfokra,aztán kiveszed a gyertyát és őzbarna kell hogy legyen.Ha sokat kap akkor kormos a gyertya.De akkor is hasonlo a jelenség ha rossz hőértékü a gyertya,vagy tul sok olajat kap, vagy ha koszos a légszűrőszivacs.Szerintem ezek a gyertyák való bele: NGK B9EG vagy B8EG. Nekem is ilyen van benne.A légszűröszivacsot benzinben szoktam kimosni és légszűrőolajjal szoktam megitatni.Elvileg nem folyhat hab a blokkból, mivel az a szúszogólya és nem a tulfolyója.A kérdés az hogy milyen olajat és mennyit raktál bele? A szintjelzője jobb oldalon van a kuplung és a berugókarkivezetés között.Kicsavarod a csavart és a motort függőleges állapotban kell addig feltölteni mig az olaj meg nem jelenik a csavar helyén.Nekem 10W-40-es motorolaj van benne.
Remélem tudtam segiteni.
Ólcsón blokk alkatrészek eladóak!
palacsinta@citromail.hu
Sziasztok, nekem továbbra is egy berugó karra lenne szükségem aprilia tuareg 125 mocihoz és egy fékkarra valamint egy szivatóval kombinált kuplung karra. (berugó kar a bal oldalon van. )
Sziasztok! Jó látni,hogy van egy tuareges fórum :) boldog tulaja lettem egy tuareg rallynak, bár igaz csak 50es,de a célnak nekem tökéletesen megfelel.elég leharcolt állapotban találtam rá egyik ismerősömnél,de most már sikerült szinte újjá varázsolni.viszont belefutottam egy olyan problémába,hogy kicseréltem a karbin minden tömítést,meg új gyertya,viszont az oldalán van egy csavar,amit nem nagyon tudok konkrétan mire szolgál.valami levegő vagy benzinnel kapcsolatos,mivel a gázbovden végén a karbiban a egy téglalap alakú cuccra megy rá és a csavarral ennek a magasságát állítom.ennek milyen pozícióban kell lenni?jah ez egy dellorto 14.12es karbi minden gyári benn.az nennyire gond ha a szivatóval indítom,darabosan jár a gázra nehezen reagál,és fuldoklik.ha viszont simán imd4tok,akkor az alapjárat stabilan beáll 2000 környékén,és a gázadásra is szépen reagál.ha elakarok vele indulni,majdnem lefullad.előfordult tegnap,hogy felváltottam 3ba és teljes gáznál is kezdett visszaesni a fordulat,ha leváltottam meg gyorsult a gázra is szépen reagált.közbe észrevettem hogy valami sárgás habos cucc folyik ki a váltóolaj betöltö csonkból.vártam vele kicsit,utána minden gond nélkül ment nem esett vissza a fordulat,és 6000körül megindult durván.nem értem az egészet.kérlek bennetek segítsetek mi lehet a baj.illetve mi a normál alapjárati fordulat?köszönöm előre is.szép napot mindenkinek!bocs hogy hosszúra sikerült.
csak furcsaltam hirtelen hogy piacra dobtad. :) es jo a 650es pegaso?
megvannak hozzá a cuccok de nincs időm. Megvan a rendszám a nagyra és így szinte sosem vagyok idehaza már
eleg hamar eladod. minap meg alkatreszt kerestel hozza hogy csinalod magadnak.
a rajta lévő matricára az van írva azért írtam azt!
jo lesz az tuti. :)
jol osszerakod es minden ok lesz vele.aztan mehetunk a talira. :D
Köszönöm a helyesbítést. :D
Ha téged érdekel, akkor ez Tuareg Wind nem etx :) csak gondoltam szólok :D
az nem teflon hanem molibdén bevonat, idézet a pinkmotors oldaláról
"speciális molibdén bevonat található minden Wössner dugattyún. A 80 °C-os dugattyúra ráfújják a bevonatot, majd hirtelen 180 °C-ra hevítik.
A bevonat miatt:
- halkabban jár a dugattyú
- csökken a súrlódás
- plusz kenést biztosít, és így csökkenti a dugattyú "megragadási" hajlandóságát"