sokat segítettetek! A benzin le volt engedve azt feljavitottam 50-esre A pover rav 2 pneumatic és teljesen ki volt tekerve a rugó nem feszítette meg megtakarítva ment vissza. A karbin több gond volt, úszószint, súberttű ,tömítetlenség, bowden csere+ a több beköpött gyertya, fél órát ment gond nélkül ,alapjárat , gázadás és elvétel,jól ment. Holnap lesz a nagyobb próba. kép is lesz,de már kb 18-20 éve kijött a szalonból. Kösz! Minden jót kívánok!
Mivel üresek az oxigén és dissou palackjaink ezért raktunk egy nagyobb tüzet és ráraktuk.... Olyan faszán kiégett, le a kalappal. Csak újra kell festenem, de megérte.
Nincs mit. :)
A 30-as keveréket nem igazán bírja már elégetni, főleg a bejáratós tötymörgés idején. Összeszutykolja az egész kipufogó rendszert...
Bejáratás után tegyél bele 50-es keveréket és vedd le az egész kipufogó rendszert, aztán égesd ki! (énis most kiégettem, fasza fémtiszta... :D )
Egy képet tegyél a motorodról, had lássuk melyik fajta.
Az első keverési módszer nagyon összeolajozta az egész motort, mert szerintem ennyi olajat el sem tud égetni, arról nem is beszélve, hogy kegyetlenül füstölt a gép :D
De a lényeg az, hogy "elég" olajat kapott ahhoz, hogy ne legyen semmi baja ;) :D
nem tudom, hogy hogy hívják azt a keveréket amit én használtam/ok
De elmondom: Én amikor bejáratós volt, mindig 3 literhez tettem egy deci olajat. Most már 5 liter benzinhez teszek 1 deci olajat.
(nekem is ki van kötve :) )
Köszi az érthető hasznos választ! Tegnap este már leszedtem a tankot , hogy hozzá férjek.Egy hete szívok vele:max fél órát megy inkább, csak pörgetve(bejáratós 30-as keverékkel) majd megszívja magát és ko. Most lesz időm szétkapni, az biztos , hogy nincs ráállítva, mert laza a bovden. A baj csak az ,hogy a karbin már mindent elkövettem és már a berúgó is haldoklik.--Hányas keverék ajánlatos? Mert le van kötve.-jó motorozást kívánok!
Azért kell működnie mert a kipufugó csatorna magas fordulatszám tertományra van hangolva. Alacsonyabb vagy közepes fordulatszám tartományba szűkebb kipufogó nyílás kell, mert túl sok friss keverék jutna ki a kipufogóba. (fogyasztást növelné meg, ha nem lenne, nem venné úgy a lapot stb.)
A fékre azért van rákötve mert, ez egy tisztó jellegű funkció. Meg ezeknél a motoroknál van egy olyan jelenség, hogy terhelés után nem esik le alapjáratra rögtön a fordulat, hanem 2000-2500-al pörög egy kicsit és szépen lejön alapjárati fordulatra. Az elektromos változat is nyitva van 2500-as fordulat alatt....
A szelepet a kipufogó gáz nyomása vezérli (RAVE, RAVE 2) ahogy nő a fordulat és terhelés annál nagyobb a gáznyomás értelemszerüen és tolja maga előtt a szelepet felfelé a fészkébe + van egy 3-4 mm-es furat amin a gáz felmegy a "lufiba" és segít nyitni a szelepet. Gond általában az elkoszolódással van meg a gumi kilyukadással. (fedél alatt találod).
Helló fiúk! Ez a kipuf.szelep ,hogy működik, illetve miért kell működni-e? Csak a fékpedál bovdenje hozza-e működésbe , vagy vákum ,vagy nyomás befolyásol -e? Én csak annyit érzek ,hogy fékezéskor elveszi a motor erejét. Tömítetlenség esetén ,vagy hibás működéskor mi baj lehet? Előre is köszi! szép estét!
ez szép dezsávű érzésem van , nekem volt egy RX125-öm amivel ugyanez volt csak abba már dugóba beleégett a gyűrű és szabályos íve van a dugó oldalának de alátéttel kíjebbtudtam hozni a nyelvet hogy ne érjen bele
Abban egyetértek veled Demonom, hogy a letörés úgy "illik" a henger palásthoz. De Rotax 122 kolegánknak van igaza abban, hogy ha kinyit akkor úgy idomúl a kipufogó csatorna alakjához (1. kép).
Az 1. kép szerinti állásban kb. 10 mm utat kell megtennie a nyelvnek ahhoz, hogy kinyisson teljesen. A 2. kép szerint pedig sokkal többet és zárt állapotában több mint a felét elzárja a csatornának. A több utat meg nem engedi a bowdenes mechanika (RAVE 2). Ebből adódóan az 1. kép szerinti állás a helyes. Minden rotax szervízkönyvbe úgy van beszerelve. A fészke kopott meg már azért tud lejebb menni.... de ki lessz vele baszva, egy 5 tizedet feljebb hozom vagy akár 1 mm-t.
Köszönöm a segítő szándékodat, apámmal is ezen vitáztunk, hogy hogy is kellene neki állnia. A józan ész a te álláspontod felé hajt, de ott a másik ellenpélda a csatornába való illeszkedés. Meg az is ellene szól a 2. kép szerinti állásnak, hogy nem tudja kinyitni a csatornát teljesen....
csak jelzem,hogy a második kép szerint kell beletenni a nyelvet.nem az első.ha úgy volt benne az elég baj.de szerintem ez logikus is.minden motoron úgy van ahogy a második képen.ha jobban megnézed a letörését elvileg azért van úgy,hogy kiegészítse a henger falat kicsit hosszabra és később kezdődjön a kipufogás.ezáltal nagyobb lesz a nyomatéka,de romlik a feltöltése a hengernek,mert kevesebb ideje van beszívni a keveréket.remélem segítettem kicsit.
Érdekelne engem a 127-ből az alaplap+lendkerék.Ez tuti hogy kellene.
Köszönöm!
A 30-as keveréket nem igazán bírja már elégetni, főleg a bejáratós tötymörgés idején. Összeszutykolja az egész kipufogó rendszert...
Bejáratás után tegyél bele 50-es keveréket és vedd le az egész kipufogó rendszert, aztán égesd ki! (énis most kiégettem, fasza fémtiszta... :D )
Egy képet tegyél a motorodról, had lássuk melyik fajta.
De a lényeg az, hogy "elég" olajat kapott ahhoz, hogy ne legyen semmi baja ;) :D
De elmondom: Én amikor bejáratós volt, mindig 3 literhez tettem egy deci olajat. Most már 5 liter benzinhez teszek 1 deci olajat.
(nekem is ki van kötve :) )
A fékre azért van rákötve mert, ez egy tisztó jellegű funkció. Meg ezeknél a motoroknál van egy olyan jelenség, hogy terhelés után nem esik le alapjáratra rögtön a fordulat, hanem 2000-2500-al pörög egy kicsit és szépen lejön alapjárati fordulatra. Az elektromos változat is nyitva van 2500-as fordulat alatt....
A szelepet a kipufogó gáz nyomása vezérli (RAVE, RAVE 2) ahogy nő a fordulat és terhelés annál nagyobb a gáznyomás értelemszerüen és tolja maga előtt a szelepet felfelé a fészkébe + van egy 3-4 mm-es furat amin a gáz felmegy a "lufiba" és segít nyitni a szelepet. Gond általában az elkoszolódással van meg a gumi kilyukadással. (fedél alatt találod).
Az 1. kép szerinti állásban kb. 10 mm utat kell megtennie a nyelvnek ahhoz, hogy kinyisson teljesen. A 2. kép szerint pedig sokkal többet és zárt állapotában több mint a felét elzárja a csatornának. A több utat meg nem engedi a bowdenes mechanika (RAVE 2). Ebből adódóan az 1. kép szerinti állás a helyes. Minden rotax szervízkönyvbe úgy van beszerelve. A fészke kopott meg már azért tud lejebb menni.... de ki lessz vele baszva, egy 5 tizedet feljebb hozom vagy akár 1 mm-t.
Köszönöm a segítő szándékodat, apámmal is ezen vitáztunk, hogy hogy is kellene neki állnia. A józan ész a te álláspontod felé hajt, de ott a másik ellenpélda a csatornába való illeszkedés. Meg az is ellene szól a 2. kép szerinti állásnak, hogy nem tudja kinyitni a csatornát teljesen....
erdekelne rotax 123hoz trafo es powernyelv