Én pedig arra gyanakszom, hogy valaki már maszekolta a motort. Gondolom egyenként lehúzogatták a dolgokat az ECU-ról, és ezt ő szépen megjegyezte. Ebből adódik a sok hibajelzés....
Nem 100% hogy nem jó,csak én erre tippelek.Ami nálam volt annál nem volt hibajelzés,látszólag rendben volt minden,de mikor lepróbáltuk a szivattyút(teljes gáz, gyújtás ráad,gázkar tart teljes gázon) nagy csend volt,nem pumpála az olajat.Átnéztük a vezetékeket.biztosítékokat kihúzgáltuk,újra betettük utána jó lett.
Hát igen. :( Sajnos nincs vonóhorog az autómon, de holnap megyek Szekszárd felé ott van Aprilia műhely (azt hiszem) és rákérdezek mit is lehet vele csinálni. Szerintem ami legelsőként is a legfontosabb hogy legyen olajozás, addig minek is elindítani a motort. Lehúztam a gyors csatlakozót az ecuról és vissza. Semmi változás. Utána gondoltam lehúzom a kis szivattyúról a kábelt és kimérem a gyors csatlakozó közt nincs e kábel szakadás. Hát sajnos nincs. :( pedig milyen egyszerű is lett volna. Utána lehúztam akkor amikor rá volt adva a gyújtás, és rögtön elkezdett villogni az injektor lámpa, tehát akkor gondolom érzékeli a szivattyút. Akkor vajon miért nem nyom a szivattyú? Szerinted?
Az egész valószínűleg azzal kezdődött,hogy az olajpumpa megállt,vagy hol üzemelt-hol nem.Ez okból kifolyólag a kompresszornak(sőt az egész motornak)nem volt kenése.A kompresszor tűgörgői elkezdtek szárazon futni azért kezdett csörögni.Meg persze a főtengely is és a gyűrűk is.Nemrég volt nálam egy ditech,annak is becsörgött a kompresszora,de miután újra elindult az olajzás a tulaj "megúszta" egy cserével.Az volt a szerencséje,hogy rövid távon használta és ahogy elkezdett csörömpölni egyből szét lett szedve.Annak csak kontakthibája volt.
A mosással meg rátettél egy lapáttal,nem tudom,hogy került bele annyi víz,de a maradék kis olajat is felhígította-lemosta ahol még volt...
Ennyi hibakóddal egy motorban még soha nem találkoztam,szerintem még a nálam sokkal harcedzettebb kollégák sem.
Érdemes lenne egy szakival megnézetned,mert ez így házilag elég kemény jelenet lesz.Kitörölné a hibakódokat és utána egyből kiderülne,hogy mi az ami fennálló hiba és mi az ami már nem aktuális.
Gondolom gyertyát cseréltél már benne ugye? Mert hiába néz ki tisztának a gyertya, a ditech nagyon válogatós. Ha egyszer bekormozta, azt hiába égeted ki, nem lesz üzembiztos. Meg ditech-nél alap hogy meglegyen a kompresszornyomás, stb. Jobbat és többet itt nem tudok mondani, de én az összes hibakódot ellenőrizném a helyedben. Ha ott vannak, akkor nem véletlenül....
Szia. köszi a segítséged. Elmondom akkor hogy mi is a baj ezzel a motorral. Az egész azzal kezdődött hogy le lett mosva. :( Ezek után nem indult be. nem tekerte meg az önindító a motort. Feltöltöttem. Másnap ettől függetlenül sem indult, meg sem tekerte. Leszedtem a szíj felőli védőt megmozdítottam a motort. ( meg volt akadva) ?
Elindulni ezek után sem volt hajlandó. Kiderült az egész rendszerbe víz került. Több deci. Kimostam a tankot az üzemanyag pumpát injektort. hosszas erőlködés után elindult. Teljesen normális tulajdonságai voltak. Alapjárat, és a mente teljesítménye is kitűnő volt. A fiam elment vele motorozni. kb. 20 kilométert járt a motor a beázás után. Hazafelé már úgy tolta. A motorból nyikrgó hangok jöttek ki. Elindulni sem indult már. Elkezdtem lebontogatni a dolgokat. Kiderült a főtengely alsó tűgörgői töröttek. teljesen beállt a főtengely. Széthúztam a blokkot kicvseréltem a főtengelyt csapágyakat szimeringeket. Dugó gyűrű, miegymás. A tűgörgők nem hiszem hogy mostanában kezdtek kipotyogni belőle, mert be volt koszosodva már a dugattyú tetején keletkezett benyomódások. A motor néha egyet egyet gyujt amikor elengedem a gombot önindítózás után még fordul párat és leáll. Hibakód? Igen néztem hogy lehet azokat kiolvasni. Van is benne jópár, de nem igazán tudom melyik ami aktuális és melyek már nem. :( Szóval ennyi a fiam motorja. Szerinted?
Ha a pumpa ellenállása jó, akkor nagy valószínűséggel működik is. Viszont ellenőrizd le a kábeleit szakadás szempontjából, és húzd le párszor majd vissza a csatlakozóit is. Azt is ami a pumpánál van, és azt is ami az ECU-ra csatlakozik. Mindezt úgy érdemes hogy leveszed az akkusarut, mert a ditech igen érdekes szerzet. Azt még nem mondtad hogy egyébként indul-e a motor, de mindenképpen meg kellene nézni hogy mit reagál az ECU a hibakód kiolvasásra. Azt is jó lenne tudni hogy villog-e hibakódot, esetleg a hibajelző izzót is meg lehetne nézni, hogy nincs-e kiégve."...Ez az egész ezzel a motorral egy összetett hiba. :( Ha érdekel elmondom..." Hidd el nekem, láttam már pár ilyen "motort".
Szevasztok.
Két napja vettem egy Di Tech-et. Még a tesztelésénél tartok.Az időjárás nem túl kedvező,de nem baj.Az évjáratot nem tudom,de a kasznia alapján 97-05 közötti.A vázszámból nem derül ki az évjárata? Ha valaki tudja,segíthetne.Kezelési útmutatót letöltöttem innen: http://hu.diplodocs.com/haszna...
Akit érdekel nézze meg.
Hello.
Rámértem az olajpumpára. Az ott mért érték pontosan az volt amit mondtál. Akkor ezek szerint sokkal nagyobb a baj igaz? :(
Ha az Ecu nem adja a jelet akkor szerinted lehet annak valamit is csinálni? Újra programozni vagy bármi? Ez az egész ezzel a motorral egy összetett hiba. :( Ha érdekel elmondom.
Helló!Akkor rosszul tettem fel a kérdést!Erőlködik és mielőtt nekivág egy 10%-os emelkedőnek nyél gáznál nem kezd el gyorsulni és lassabban menni,hanem elgyengül és nem pörög ki!
A vázszám 10. karaktere az évjárat,elvileg!
Kész lett a remekmű.Ügyes keze van a srácnak,érdemes rákukkantani a weboldalára is.
http://www.sportmotor.hu/tagok...
Bocs a reklámért
A mosással meg rátettél egy lapáttal,nem tudom,hogy került bele annyi víz,de a maradék kis olajat is felhígította-lemosta ahol még volt...
Ennyi hibakóddal egy motorban még soha nem találkoztam,szerintem még a nálam sokkal harcedzettebb kollégák sem.
Érdemes lenne egy szakival megnézetned,mert ez így házilag elég kemény jelenet lesz.Kitörölné a hibakódokat és utána egyből kiderülne,hogy mi az ami fennálló hiba és mi az ami már nem aktuális.
Ez mind külön hiba vagy egyik esetleg adódik a másikból? :(
Elindulni ezek után sem volt hajlandó. Kiderült az egész rendszerbe víz került. Több deci. Kimostam a tankot az üzemanyag pumpát injektort. hosszas erőlködés után elindult. Teljesen normális tulajdonságai voltak. Alapjárat, és a mente teljesítménye is kitűnő volt. A fiam elment vele motorozni. kb. 20 kilométert járt a motor a beázás után. Hazafelé már úgy tolta. A motorból nyikrgó hangok jöttek ki. Elindulni sem indult már. Elkezdtem lebontogatni a dolgokat. Kiderült a főtengely alsó tűgörgői töröttek. teljesen beállt a főtengely. Széthúztam a blokkot kicvseréltem a főtengelyt csapágyakat szimeringeket. Dugó gyűrű, miegymás. A tűgörgők nem hiszem hogy mostanában kezdtek kipotyogni belőle, mert be volt koszosodva már a dugattyú tetején keletkezett benyomódások. A motor néha egyet egyet gyujt amikor elengedem a gombot önindítózás után még fordul párat és leáll. Hibakód? Igen néztem hogy lehet azokat kiolvasni. Van is benne jópár, de nem igazán tudom melyik ami aktuális és melyek már nem. :( Szóval ennyi a fiam motorja. Szerinted?
Két napja vettem egy Di Tech-et. Még a tesztelésénél tartok.Az időjárás nem túl kedvező,de nem baj.Az évjáratot nem tudom,de a kasznia alapján 97-05 közötti.A vázszámból nem derül ki az évjárata? Ha valaki tudja,segíthetne.Kezelési útmutatót letöltöttem innen: http://hu.diplodocs.com/haszna...
Akit érdekel nézze meg.
Rámértem az olajpumpára. Az ott mért érték pontosan az volt amit mondtál. Akkor ezek szerint sokkal nagyobb a baj igaz? :(
Ha az Ecu nem adja a jelet akkor szerinted lehet annak valamit is csinálni? Újra programozni vagy bármi? Ez az egész ezzel a motorral egy összetett hiba. :( Ha érdekel elmondom.