Nekem Skoda 120-am volt ezelőtt. Na arra ráment ~500.000,- Ft, de a teljes motor, kasztni, fék felújítva az utolsó csavarig. Új 5-ös váltót is kapott. Imádtam azt az autót, egészen addig, míg egyszer 100-as tempónál el nem repült a hátsó kerék, egy törött féltengely miatt. Sikerült megfognom az autót, bár 200 métert csúsztam hátsó kerék nélkül, hatalmas szikracsóvát húzva magam után. Persze leszakadt a hátsó fék is, tehát megállni nem tudtam. A hátsó kerék nem is lett meg. Aki utánam jött, annyit mondott mikor megállt mellettem, hogy: "bazzeg, ez egy igazi kaszkadőrshow volt". Persze nekem dobogott a szívem rendesen. Kapott új féltengely, kereket, új gumit, és mérgemben eladtam 130-ért. Tiszta haszon volt...
Szerintem nem fér el benne nagyobb. Vedd le róla a sarut éjszakára, mert lehet hogy valami lemeríti. Ha reggel visszarakod és nem indul, akkor az akku hibás. Műszerrel is meg lehetne mérni, mert az többet mond. Ha magától 10.5V alá megy a feszültsége, akkor zárlatos. Ha 4 éves elmúlt, akkor egyébként is érdemes cserélni, főleg Ditech-ben, ahol nincs berúgókar....
Hasonlóan jó a Skoda Felicia is. Láncos vezérművel és bot egyszerűségű motorral injektorral. Eddig a 7 év alatt egy féltengely gumiharang szakadás miatti féltengelycsukló csere volt, plusz a kopó alkatrészek.
Ha van lehetőséged akkor mérd meg a tőltőfeszültséget, 13-14,4V között kellene, hogy legyen. Nézd meg az akkumulátor feszültségét 12,72V a teljes töltöttség ez alatt merült az akksid. Lehet bele erősebb akksi, csak méretileg férjen bele. 5ah felett nem érdemes belerakni felesleges, de 70-es szekérnél van értelme.
Kicsit szétszedtem, jaja. De ha most szépen megcsinálok rajta amit kell (alváz, fékek, festés), akkor még 5 évig biztosan kitart. Aztán meg már valamerre úgyis lépni kell, mert kiöregszik. Pedig nagyon hálás autó, biztosan nem lesz mégegy ilyenem. :(
Sziasztok!
Lehet erősebb akkumulátort rakni ebbe a típusú robogóba és egyátalán érdemes-e?
Most ilyen típusú van benne YB4L-B 4Ah 12V (121 x 71 x 93 mm).
Lehet hogy zárlatos, pl.: mentem egy darabig és megáltam egy üzletnél 10 perc telt el és akkor indult öninítóról, de másnap amikor akartam indítani csak berugóval indúlt.
Ez a hibajeneség kb. 2-3 napja jelentkezett.
Baszki jól szétkaptad. Nekem is swiftem van. Fiatalt akartam, belátható km, olcsó fenntartásosat olcsón. Ne ez így nem jön össze valahol engednem kellett. 3 év alatt vettem egy ablaktörlő lapátot az olajcseréken kívül... nekem jó vétel volt... Nekem a fenntartás a legerősebb dolog ami számít, így nagyon jó autó. Van egy céges sx4 az már más téma. Ülés fütés télen, meg minden elég jó. 15-ös felni és nagyon fekszi az utat. Valahogy nem akaródzik lecserélni az én 2002-es swiftemet, mert kapnék érte 500k-t és ha veszek valamit 1-1,2m-ért akkor sem kapok olyan autót amibe csak 100e km körül van. Én meg nem akarok azzal kezdeni, hogy barát te most lecseréled a lengéscsillapítót, kuplungot, fékeket, üzemanyagrendszer... stb... Marad ez míg ki nem esik alólam.
Nem tűntem el, csak közben lakatolom a Swiftet is, és alig érek gépközelbe. Tettem fel pár képet róla, de persze rögtön nekiálltak fikázni. Suzuki Swift.... persze csak sz....r lehet.... Jujj meghalok benne, ha összetörik....
Sziasztok!
Valaki meg tudná mondani, hogy az Aprilia SR 50 tip motorom évjáratát és esetleg azt is milyen az alvázszám szerinti blokk benne?
Az alvázszáma:ZD4RLA100YS002417
motorszáma:ABL02Y013770
Köszi!
nekem is feltűnően kevés olajat eszik a ditech igaz többet volt szervízmenetbe mint használva de most már jól működik indul egyből remélem így is marad.3000 km alatt kb 0.5 liter
A féknél legvalószínűbb szerintem valami dugulás lehetett ami arrébb mozgott a fékezésekkel. Ennek jó lenne minél hamarabb utánajárni nehogy egy 70-es tempónál mikor hirtelen kell fékezni akkor jöjjön elő ismét.
Úgy 3000km, hogy 14.000km van a gépeben, használtan vettem április végén...
Szóval a fékre visszatérve nem tudom mi lehetett, de tök kemény volt és hiába téptem nem fogott, párat fékeztem vele majd megjavult... (olaj vagy dugulásra tippelek én is)
Az gáz. Én még eddig az ilyet megúsztam. Két defektem volt már, de mind2 csak lassú és otthon észrevettem. Bár az egyikkel 2 napig úgy jártam, hogy a 40-es szeg benne volt. Csökkentett tempóban rettegve, hogy mikor esik ki, de muszáj volt, mert akkor kocsi se volt pont és menni meg kellett.
Képzeld tegnap láttam itt a városban egy ugyanolyan matricás motort, mint a tiéd, de azon fele olyan jól nézett ki. Valami fekete-piros SR volt, de nem volt olyan szép.
A sávközepe az működik, de ha elém fordulnak, mintha ott sem lennék akkor baszhatom. Volt egy szép satufék meg egy kis dudaszó. Szegény faszi is megijedt. De komolyan mondom én nem tudom az ilyenek mit néznek. Városban voltunk vagy 40-es tempó környékén szóval tényleg még gyorsan sem mentem és nem lát bmeg és kifordul elém. Az ilyennel olyan szívesen megállnék beszélgetni, hogy mégis hova néz mikor ki akar fordulni.
Az meg, hogy a ditech kevés olajat adagol és adni kell neki akkora egy baromság, hogy pfff. Talán a haverod jobban ért hozzá, mint az olasz mérnökök?
3000 km alatt görgő, szíj és fékbetét csere? Az enyémben 3-szor ennyi van és csak szíj lett cserélve most 8 ezernél. Vagy valamit én nem tudok és csak te mentél 3000-et a motorral és előtte már hajtotta más?
Ezt a fékolaj cserét nem értem. Hogy, hogy kemény volt a fékkar és mégsem fogott a fék? Lényegtelen milyen benne a fékfolyadék fogni akkor is kellene neki (fater keeway-ében már 7 éves a fékfolyadék nagyon lent lehet már a forráspontja tutira, de ő amennyit fékez vele). Akár vízzel is működni kellene persze az más kérdés, hogy az az első komolyabb fékezés után lehet felforrna, de attól még fognia kellene neki szóval ezért nem értem, hogy mi köze a fékfolyadéknak ilyen szinten a fékhatáshoz? Ha felkeményszik a fékkar akkor fognia is kéne. Ha nem fog akkor az inkább más hiba lesz. Vagy eldugult a fékcső valahol és csak a csőben csinál nyomást és azért keményszik fel vagy a fékbetét nem fog vagy nem tudom.
Mi van? Még sem működik a "sávközepe" technika?
Akkor írok valamit, hogy tudjunk beszélni valamiről: Már túl vagyok a 3000km-en is! Eddig probléma mentesen (kop,kop,kop). Egy görgő és szíj, valamint gyertya és fékbetét csere volt eddig. (ja meg az elöregedett-repedt olajtartály a k....életbe 12.000Ft). Fogyasztás konstans 2,06l most már rendszeresen (használat napi munkába járás ~100km, 8000-es fordulatra tapasztva az óra, 65-70km/h). Tegnap reggel teljesen kemény volt a fékkar, szinte nem is fogott a fékbetét, úgyhogy egy fékolaj csere sem ártana jól gondolom?
Egyik haverom csesztet folyamatosan, hogy mivel, nagyon kevés olajat ad magának a di-tech, ő hallotta valahol, hogy a benyához a tankba öntsek egy minimálisat minden tankolásnál... Kategórikusan elutasítottam az ötletét (mindenből csak amit a gyártó előír hívő vagyok )! Aztán még valami lerakodás lesz nekem az injektorban! Vélemény?
Sajnos megmérni nem tudom nincs hozzá műszerem.
50-es a motor.
kinter amit mondtál kipróbálom.
Még szerencse, hogy van berugókar rajta!