Hidegben az kis benzin hamar lecsapódik és nem jut már le gyertyához. Egy injekciós tűvel egy kis benyát spireccelve a hengerbe beindul az. A ditech már nem ugrál 10 fok alatt.
Sziasztok olyan kérdésem lenne .van egy 2002-es ditechem morrini blokkos és hidegen csak gáz adásával indul be nem tudom hogy mi lehet a probléma a nyáron lett felújítva az egész motor fötengely,csapágy szimering,henger,szóval a motorja de most nem akar beindulni az istennek sem gáz nélkül, a gyertyát kicseréltem,mást egyenlőre nem tudok ha valakinek volt már ilyen jelegű problémája és mególdodótt kérlek írjatok valami jó tanácsot hogy mit csináljak, de lehet hogy a víz hőmérő óra is emiatt nem akar rendesen működni nagyon nehezen mozdul ki, előre is köszönöm,
nos mégmielőtt vita lenne a hsz ból igy kérném hogy NE legyen!
tehát ha egy picit jobban belegondolsz, és körülnézel az eladó simsonok és az eladó alkatrészei között akkor bizony hamar rájössz hogy mit is adnak 5ezer pénzért... nézzük: talán 2db rosszab állapotú kereket, talán egy jobb állapotú ülést, esetleg néhány szutyok alkatrészt... mivel az alkatrészek elég messze állnak a komplett és jól működő motor fogalmától igy nekem úgy tűnik hogy te a simsonokat szarba se nézed( sajnos sok más emberrel együtt), de attól függetlenül hogy ki mit gondol , a simsonok ára a mai napig folyamatosan felfele megy, egyre többen keresnek simsont, mert ugyan lehet hogy lassú a te robogódhoz képest, de talán azok már megmutatták hogy mit kibírnak akár fiatalok, akár idősebbek alatt. ha megnézed akkor elfogadható állapotút olyan 70- től lehet kapni, ( persze ki lehet fogni egy kis szerencsével olcsóbban is)...
tehát mielőtt hülyeségeket beszélnél, kicsit gondolj bele hogy mit is akarsz mondani.
a mondandómat nem sértésnek vagy kötekedésnek szántam, remélem nem értetted félre!
üdv
mitoo
Óhh, értem már hogy nincs katalizátor. Ez a cikk nekem is megvan, de nagyon régen olvastam. De akkor mi a fészkes fene lehet a baja? Talán összegyűlt a koksz, és a rázástól levált egy darab, és eltömítette a lyukat? Mert elég kormos mindkét lyuk, és csak sima 95-öst szoktam bele tankolni. Nemtudom, de a motornak szerintem nincs baja. És máskor sem volt vele baj hidegben, pedig én ki szoktam tolni a szezon határát rendesen-csak most a felújítás miatt lett vége előbb.
Azért szívesen fogadok minden tanácsot, és ezt is köszönöm szépen!
( Jajj még valami eszembe jutott! A régi (szerintem gyári) tömítést kicseréltem egy másikra, ami nem ugyanakkora lyukú, de a csavarhely passzol, és jól zár, csak picit kijjebb. Ettől nem lehet? )
ebbe szerintem bele kellet volna menned ha eljön a tél az árak zuhannak és tavasszal má szart se fog érdekelni a motorod hisz egy évvel öregebb lessz! én megfontolnám!
A gond hogy ditechen nincs katalizátor pont mert ditech annyira jó a környezetvédelmi normája nélküle is a szegénykeverék miatt.Tehát nem tudod kivenni.
A kétütemű motorok túlélésére a DITECH (Direct Injection TECHnology) a megoldás az olasz gyár szerint. Hasonló hengerűrtartalomnál a kétütemű motor még mindig hatékonyabb, és gazdaságosabb, mint egy négyütemű. A MotoGP világában a négyütemű gépek csak a dupla annyi lökettérfogatot megengedő szabályzatnak köszönhetik előnyüket.
Az Aprilia 1999 óta fejleszti forradalmian új erőforrását. A motor nagy előnye, hogy az alacsony fogyasztást, a jó teljesítményt és a csekély környezetszennyezést együttesen képes megoldani. Az új technológiával az üzemanyag nem a motor karterházába kerül be, olajjal keverve, mint a hagyományos kétüteműeknél, hanem az égéstérbe fecskendezi egy számítógép által vezérelt rendszer. A rendszer lelke a levegő-, üzemanyagadagoló egység, amelyben egy, az üzemanyag-ellátásért felelős befecskendező, és a benzin-levegő keveréket előállító, és ezt 5 Bar nyomáson közvetlenül az égéstérbe fecskendező injektor található. Az így előállított benzin-levegő keverék szemcsék mérete mindössze 8 mikron, szemben az autók befecskendezője által porlasztott 50 mikronos részecskékkel.
A levegőt egy külön légkompresszor sűríti az adagoló részére. Az üzemanyagot egy magas nyomású, elektronikusan vezérelt üzemanyagpumpa juttatja el az adagolóig. A kétütemű olajat szintén egy elektronikus vezérlésű befecskendező lövi be közvetlenül a beömlő csőbe. Mindezt számítógép vezérli, amely a pillangószelep aktuális állapotáról kap még információt. A vezérlést úgy időzítik, hogy az üzemanyag befecskendezésének pillanatában a kipufogónyílás zárva van, ezért nem kerülhet elégetlen benzin és olaj a kipufogógázokba.
Az új technológiával az üzemanyag fogyasztás 40-50 %-kal, az olajfogyasztás 50-60 %-kal csökkent. Számokban kifejezve: 1 liter benzinnel 50 kilométert tehetünk meg az SR50-essel. Azonban az igazi meglepetés a környezetvédőket éri, mikor meglátják, hogy a DITECH kétütemű motor károsanyag kibocsátása 80! százalékkal kisebb, mint egy hagyományos, Euro 1 minősítésű kétütemű motoré. Pontosabban a kipufogógáz szén-monoxid tartalma 80, a nitrogén-oxidok és elégetlen szénhidrogének aránya 60 százalékkal csökkent. Így azon sincs mit csodálkozni, hogy a motor katalizátor nélkül teljesíti a kétkerekűekre vonatkozó Euro 2-es előírásokat.Forrás:http://totalbike.hu/tesztek/april
ia_dite/
Mivel a DITECH motornak nincs szüksége katalizátorra a kipufogóban, így hatékonysága sem csökken, nem veszik el feleslegesen egyetlen lóerő sem, és karbantartása sem igényel akkora figyelmet. A másik jelentős előny, hogy szinte teljesen eltűnt a kipufogó füstölése, amely a kétütemű gépekre oly jellemző mellékhatás. Mindezek mellett a motor teljesítménye nem romlott, sőt, lágyabb a teljesítmény leadás, stabilabb az alapjárat az optimális égési folyamatnak köszönhetően. Egy hagyományos katalizátoros kétüteműhez képest a DITECH motoros Aprilia 15%-al jobban gyorsul az első száz méteren.
mindegyiknél ott van hogy "minarelli hosszú" az nekem jó?
csak mert kivettem elvittem szerelöhöz és ö azt mondta nála csak négy milivel rövidebb van, de az jó bele.
nemtudom mennyit számítanak azok a milik ezért gondoltam rákérdek mielött vennék valamit(és ezért kérdeztem a hosszát)
A hideggel vagy a hőgombával sem lehet gond, mert kipufogó nélkül simán felpörög (persze csak egy picit próbáltam ki). Tavaly télen is használtam, de semmi baj nem volt vele. Az a kérdés, hogyha szét szedetem a kipufogót, és kioperálják belőle a katalizátort, összevarrják CO-val, akkor milyen hangja lesz? Vagy vegyek egy új pufót?
nincs kapás rá? pedig nem minden bokorban szaladgál ilyen , sok retek fekete ,piros. Dizájn az rendben van , csak a szezonnak is vége, sajnos alaposan lekell árazni ha eladni akarsz. Tartsd meg és tavasszal próba újra, nekem tetszik, de én is ár alatt kinálnák érte.
Szerintem túl hideg van neki vagy a hőgomba a gond ha előtte tutin üzemelt melőtt a hideg bejött valszeg az a gond nekem +15 fog alatt simán ezt a puffogó-durrogó-lángköpő dolgot csinálja bármit kezdtem vele.Elküldtem téli álomra és mikor 15 fok fölött volt sosem csinálta.
tehát ha egy picit jobban belegondolsz, és körülnézel az eladó simsonok és az eladó alkatrészei között akkor bizony hamar rájössz hogy mit is adnak 5ezer pénzért... nézzük: talán 2db rosszab állapotú kereket, talán egy jobb állapotú ülést, esetleg néhány szutyok alkatrészt... mivel az alkatrészek elég messze állnak a komplett és jól működő motor fogalmától igy nekem úgy tűnik hogy te a simsonokat szarba se nézed( sajnos sok más emberrel együtt), de attól függetlenül hogy ki mit gondol , a simsonok ára a mai napig folyamatosan felfele megy, egyre többen keresnek simsont, mert ugyan lehet hogy lassú a te robogódhoz képest, de talán azok már megmutatták hogy mit kibírnak akár fiatalok, akár idősebbek alatt. ha megnézed akkor elfogadható állapotút olyan 70- től lehet kapni, ( persze ki lehet fogni egy kis szerencsével olcsóbban is)...
tehát mielőtt hülyeségeket beszélnél, kicsit gondolj bele hogy mit is akarsz mondani.
a mondandómat nem sértésnek vagy kötekedésnek szántam, remélem nem értetted félre!
üdv
mitoo
Azért szívesen fogadok minden tanácsot, és ezt is köszönöm szépen!
( Jajj még valami eszembe jutott! A régi (szerintem gyári) tömítést kicseréltem egy másikra, ami nem ugyanakkora lyukú, de a csavarhely passzol, és jól zár, csak picit kijjebb. Ettől nem lehet? )
(ha engedsz)
aki megnézte nem a tied választotta hanem a fiatalabbat és ha sokat vársz eltelik +egy év
nekem tetszik nagyon
de mindegy csak érdeklődtem
180ért elvihetem?
de télleg nemsokára
http://totalbike.hu/tesztek/aprilia_dite/
A kétütemű motorok túlélésére a DITECH (Direct Injection TECHnology) a megoldás az olasz gyár szerint. Hasonló hengerűrtartalomnál a kétütemű motor még mindig hatékonyabb, és gazdaságosabb, mint egy négyütemű. A MotoGP világában a négyütemű gépek csak a dupla annyi lökettérfogatot megengedő szabályzatnak köszönhetik előnyüket.
Az Aprilia 1999 óta fejleszti forradalmian új erőforrását. A motor nagy előnye, hogy az alacsony fogyasztást, a jó teljesítményt és a csekély környezetszennyezést együttesen képes megoldani. Az új technológiával az üzemanyag nem a motor karterházába kerül be, olajjal keverve, mint a hagyományos kétüteműeknél, hanem az égéstérbe fecskendezi egy számítógép által vezérelt rendszer. A rendszer lelke a levegő-, üzemanyagadagoló egység, amelyben egy, az üzemanyag-ellátásért felelős befecskendező, és a benzin-levegő keveréket előállító, és ezt 5 Bar nyomáson közvetlenül az égéstérbe fecskendező injektor található. Az így előállított benzin-levegő keverék szemcsék mérete mindössze 8 mikron, szemben az autók befecskendezője által porlasztott 50 mikronos részecskékkel.
A levegőt egy külön légkompresszor sűríti az adagoló részére. Az üzemanyagot egy magas nyomású, elektronikusan vezérelt üzemanyagpumpa juttatja el az adagolóig. A kétütemű olajat szintén egy elektronikus vezérlésű befecskendező lövi be közvetlenül a beömlő csőbe. Mindezt számítógép vezérli, amely a pillangószelep aktuális állapotáról kap még információt. A vezérlést úgy időzítik, hogy az üzemanyag befecskendezésének pillanatában a kipufogónyílás zárva van, ezért nem kerülhet elégetlen benzin és olaj a kipufogógázokba.
Az új technológiával az üzemanyag fogyasztás 40-50 %-kal, az olajfogyasztás 50-60 %-kal csökkent. Számokban kifejezve: 1 liter benzinnel 50 kilométert tehetünk meg az SR50-essel. Azonban az igazi meglepetés a környezetvédőket éri, mikor meglátják, hogy a DITECH kétütemű motor károsanyag kibocsátása 80! százalékkal kisebb, mint egy hagyományos, Euro 1 minősítésű kétütemű motoré. Pontosabban a kipufogógáz szén-monoxid tartalma 80, a nitrogén-oxidok és elégetlen szénhidrogének aránya 60 százalékkal csökkent. Így azon sincs mit csodálkozni, hogy a motor katalizátor nélkül teljesíti a kétkerekűekre vonatkozó Euro 2-es előírásokat.Forrás:http://totalbike.hu/tesztek/april
ia_dite/
Mivel a DITECH motornak nincs szüksége katalizátorra a kipufogóban, így hatékonysága sem csökken, nem veszik el feleslegesen egyetlen lóerő sem, és karbantartása sem igényel akkora figyelmet. A másik jelentős előny, hogy szinte teljesen eltűnt a kipufogó füstölése, amely a kétütemű gépekre oly jellemző mellékhatás. Mindezek mellett a motor teljesítménye nem romlott, sőt, lágyabb a teljesítmény leadás, stabilabb az alapjárat az optimális égési folyamatnak köszönhetően. Egy hagyományos katalizátoros kétüteműhez képest a DITECH motoros Aprilia 15%-al jobban gyorsul az első száz méteren.
mindegyiknél ott van hogy "minarelli hosszú" az nekem jó?
csak mert kivettem elvittem szerelöhöz és ö azt mondta nála csak négy milivel rövidebb van, de az jó bele.
nemtudom mennyit számítanak azok a milik ezért gondoltam rákérdek mielött vennék valamit(és ezért kérdeztem a hosszát)