Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Jól rémlik hogy az a pici szíj hajtja az olajpumpát is? Biztosan hasznos ha anélkül járatod...
Ha Ecu hiba akkor mi a megoldás ! Csere ?
Üdv
A levegő injektor, az ECU 13as lábára megy, meg kap egy +12V-ot. Érdemes átnézni az injektor és az ECU között a kábelezést, kábeltörés elő szokott fordulni. Ha ott minden rendbe, akkor ECU hiba lesz.
morini ditech érdekes hiba nem vezérli a levegő injectort az ellenállása jó 1.3 Ohm a benzin injector működik a levegő nem van valakinek valami ötlete milyen irányban induljak ki villogja a 11 - et reseteltem az ECU-t de semmi lehet relé baj ?
A csörgés a jobb oldalról jön,a gyujtás alól,ott van az mögött középen a kompresszor.Már volt kiszedve,de semmit nem vettem észre rajta.Mi szokott rajta csörögni?
Szia.
Szerelő tanácsára a pici bordás szíjjat lekötöttem,ami hajtja a vízpumpát.Úgy is csörgött.A csapágyat hogy tudom megnézni,hogy lóg,vagy nem?
Gyári megfelel.ez lemaradt.
Keresek egy jóminőségú kipufogót, aprilla 50-es hez.Nekem a konyok van nagyon megtörve , igy vettem. Előre is köszönöm az ajánlatot.
Aszem kiveszem a termosztátot és letesztelem egy fazék vízben.
Kíváncsi vok, hogy hány fokon kezd el nyitni, hány fokon van nyitva teljesen és főleg, hogy mennyire lusta.
Utána lehet, hogy okosabb leszek.
Azt azért ne feledd el, hogy ez természetes jelenség is lehet. Ugyanis ha leállítod a motort, a blokk hőmérséklete még jópár fokkal emelkedik, mert ilyenkor megszűnik a keringés, nincs ami elvezesse a hőt és ilyenkor kicsit meg is rottyanhat a víz. Az Aprilia robogókon lévő vízhőmérő pedig inkább dísz, mint tényleges adatot adó műszer.
Nekem is gyanús a termosztát, mert melegedni is érdekesen melegszik.
Elmegyek vele 1-2 kilométert, a műszer szerint hideg a motor amikor megállok. 5 perc múlva indulok, ráteszem a gyújtást, és láss csodát, a műszer közel üzemi hőfokot mutat.
Ha egy idő után hirtelen kihűl a motor, az kezdődőd termosztát hiba lehet. Ilyenkor csak nagyobb hő hatására és hirtelen nyit ki. Ilyenkor megkapja a hűtőből a hideg vizet, ezért esik vissza a hőfoka. Ez esetleg lehet magyarázat a hirtelen fulladásra is, bár azért annyira nem hiszem hogy leesne a hőmérséklete hogy csontra visszahűljön a henger és kevesellje az üzemanyagot. Átmozgatnám még a hőgomba kábeleit is, hátha segít.
Köszi a választ.
A gyertya kép az normális, viszont azt még nem írtam, hogy amikor megvettük, egy elég viseltes két pólusú NGK gyertya volt benne, ami ráadásul nem is belevaló. (aszem, hogy a 400-as bandit gyertyája).
Ezzel elég fáradtan, rángatósan ment.
Adtak hozzá egy zsír új Shampion RG6YCA gyertyát, amivel szépen is ment pár napig (kb. 200 kilométert), utána elkezdett főleg hidegen kis fordulaton rángatni és hullámzott az alapjárat.
Hétvége révén, meg mert a gyerek nem hagyott békén, visszaraktam bele az NGK-t megpucolva és összébb ütöttem az elektródákat.
Azóta viszonylag normálisan megy leszámítva azt, hogy néha megtorpan.
Kellene adni egy esélyt megint egy új gyertyának, mert nem tudom, hogy a Shampion gyárilag volt sz@r, vagy valami kinyírta.
Üdv
Ha csapágyak rendbe, a hajtókaré is, akkor még a kompresszor tud csörögni, meg esetleg a vízpumpának a csapágya.
Az tény hogy sokszor sikerül elég rossz üzemanyagba bele futni. Az üzemanyag szivattyút elég könnyen szétlehet szedni, ki kell takarítani, és utána elég sokat képes még üzemelni.
Én is azt mondom nem rossz ez a Di-tech ha valaki ért hozzá… jól is megy fogyasztás is megfelelő mind üzemanyag mind keverőolaj. Összességében nem ossz. Ja és az biztos, hogy lelke van…
Üdv
Ez lehet termosztátos gond is akár, nem hinném, hogy hő gomba lenne mert akkor összevissza ugrálna, vagy csak maxon vagy minimumon állna a mutató.

Viszont a másik hiba jelensége elég érdekes, és nagyon sok minden csinálhatja, de egy gyertya kép sokat elárul.
Ez lehet test felé húzó gyertyakábel, lehet akár valami egyéb kontaktos hiba.
De lehet olyan gond is amire szerintem sokan nem is gondolnának, az üzemanyag befecskendezője sokat nyom, meg van kopva a végén a furat. Az teljesen ilyen jelenséget produkál, viszont akkor az látszik a fogyasztásán is.
Esetleg még lehet nyomás szabályzó hiba is, de akkor azt elég nehéz kideríteni, hogy az e.
Kinter!
A fiam Gilera purejet-e a következőket produkálja:
A hőfokmérő ritkán megy fel középig, általában max. négy rovátka világít, azt is lassan éri el.
Azután gondol egyet, és 500 méter folyamatos 70-el történő haladás alatt a műszer szerint, kihűl a motor, majd újból elkezd lassan melegedni.
Ezek mellett néha olyan, mintha egy pillanatra levenném a gyújtást.
Ez a hiba viszonylag ritkán van, 1-2 másodperc fulladás után megy tovább, mintha misem történt volna.
Amikor megy, tökéletesen megy.
Én hőfokjeladó, termosztát, hengerfejtömítés vagy gyertya hibára gondolok, bár nálam okosabbak azt mondták, hogy a ditech-nél a rossz gyertya nem hiba, hanem egy hiba következménye.
Ha esetleg a fenti hibákból ítélve van 5leted, megköszönöm a segítséged.
Üdv! Milyen súlyú görgő kell Aprilia sr 50 ditech morini blokkoshoz?
Hali!Ne fikázd szegény ditechet,lelke van neki,kényes a gyertyára az üzemanyagra,de rendszeres karbantartással meghálálja!Egyébként ez teljesen gyári 50cm ,de a karbis változatot leveri gyorsulásba is meg végsebességre is persze ha az is gyári 50cm semmi tuning.Én elégedett vok vele.Kinek a pap kinek a papné Meghát ennek hangja olyan mint egy kehes varjúnak imádom xd
Ha fullad, akkor lehet szelepbeállítás vagy karburátor membrán. Ennyi idő alatt a membrán tuti kővé dermedt, esetleg ki is szakadt. Óccsó péz, cirka 27 ezer...
A csattogás a hengertől jön vagy a hengerfejtől ott hallom a feszítőtől.
Szia.Pár napja vettem és 9 éve nem mentek vele csak évente beindították kicsit járni.Karburátor nagyon dzsuvás volt de még mindig fullad.Ami aggaszt az hogy csattog és fullad.Mikor elkapja akkor megy rendesen
Nekem az van. Ha csattog, akkor nem kap elég olajat a láncfeszítő. Nekem valami tudor sziloplaszttal rakta össze, ami eltömítette az olajjáratokat. Továbbá szeretnek csattogni a szelepek is, ha elmulasztják beállítani őket. Csattoghat a szíj is, ha megnyúlt, vagy dögrováson van a varió felülete.
Nem is az össz km van ott, de most így hirtelen nem tudom mi, viszont ha ráadom a gyújtást és minden világít egy másodpercre, akkor sem találom ezt a jelet a műszerfalon, alapból meg valami van ott de nem tudom hogy mi, de majd megnézem.