Üdv
Esetleg D-s menetű gyertya, Pl. D7EA ennek 12-es a menete, az még tuti hogy elférne a hengerfejbe. Még én nem próbáltam, de talán kevésbé kormolná a leírtak miatt.
Ja és olcsó is.
Helló!
Gyors kérdés! Ilyennel még nem volt tapasztalat!
Old sr -em nem működött a hőfokmérő!
Rendeltem 1 hőfok szenzort vagy minek hívják!
Ami benne volt az 12mm hat lap fejű ~30mm hosszú.
Amit rendeltem az 17mm hat lap fejü~50mm hosszú!
Menet mind a kettőn ugyan olyan!
Tömítés nem volt benne és az újhoz se adtak!
Menet kúpos ahogy méregettem..
A kúpos menet tömít?
Jó bele az a 17mm hat lap fejű szenzor is?
Csak betekerem és elvileg ennyi?
SR-en teljesen gyári henger van gyári hengerfejjel.
Akkor nem úsznám meg olcsón.
Hát feketére gondoltam meg kéne bele egy kis narancssárga is, valami metál szín kéne mattra nem akarom.
Ha meg én fújnám festékspray-vel akkor gondolom olcsóbb lenne csak nem tudom hogy az megfelelő minőségű lenne-e.
Hát ez nagyban függ attól, hogy milyen színt akarsz kevertetni... a mennyiség meg, hogy az mennyire fed meg persze kell műanyag alapozó, szórógitt, stb
Üdv!
Lenne egy olyan kérdésem hogy egy sr-re kb mennyi festék lenne elegendő ha leakarnám fényezni az összes idomot és mennyiért kevernek ki egy színt?
A válaszokat előre is köszönöm.
Hello. Remélem tudtok nekem valami okosat mondani. Problémám a következő: Van egy 2008-as Aprilia Sr 50 robogóm (karbis,új kasznis). 13ezer km van most benne. 10 ezernél szíj,görgők,olajpumpa szíj cserélve lett. Eddig semmi baj nem volt vele,most azt kezdi játszani,hogy indulnék el,és nem mindig de 10 böl 7 szer azt csinálja hogy nem bír megindulni,olyan jelenség,mintha autóval 2.-al akarnánk elindulni. De van amikor meg tök normálisan hirtelen megindul. Én arra tippelek hogy a 6 görgő mintha beragadna,vagy nem tud kilökődni a normális állásba és hamar összezár a szerkezet. Volt már valakinek ilyen tapasztalata?....mit lehet vele kezdeni?......Segítsetek,mert nagyon sokat járok vele és kell a motor :))) Köszi
Ha kormolja a gyertyát az tünet.Az okot kellene mEgszüntetni.Annyi előnyöd lesz A 14-es menetű(B-s)gyertyával,hogy ha ezt is kinyírja a gép nem 3000ft lesz egy új,hanem megúszod 1000ft-ból.
Ha esetleg nem lenne meg:
Plussz egy kis hőértéksegítség:
Vitázni én sem fogok, annál is inkább, mert már nem javítok motorokat. A terved pedig jó, remélhetőleg működni fog hosszú távon is. Én sem tudhatok mindent, tanulni pedig nem szégyen.
Nem szeretném órákig magyarázni a ditech működését mert már párszor megtettem, ha nem itt, akkor máshol. Sok embernek beletört már a bicskája ezekbe a motorokba, volt aki úgy tűnt érti amit mondok, kapott tőlem jópár ditech leírást is, aztán mikor oltári nagy baromságokat kérdezett, meguntam. Nem kezdem előről. Ha érdekel a téma, keress rá a neten, találni fogsz jópár leírást. Én sem az ujjamból szopom az infókat, többszáz oldal átolvasásán, jópár ditech javításon és karbisra alakításon túlvagyok. Azon csak mosolyogni tudok mikor a Ditech-et egy lapon említik a Simsonnal...
Kipróbáltam a Denso egypólusú gyertyáját aminek a szikrapontja pont a befecskendezési kúpban volt. Tovább bírta. Visszatérve a Simsonra. Tudom, hogy nem szabad felemlíteni ezt a tipust de és ezen nőttem fel . ha annak tocsogott a benyában és az olajban a gyertyája, akkor is megfelelő helyen adta a szikrát. Tehát akkor érdemes ebben az irányban kutakodni!
Ha a befecskendezés szögét vagyis a befecskendezési kópot nézed akkor a kétpólusú gyertya kiesik az áramlási zónából és csak az örvénykamrába megkeveredett benzin-levegő-olaj keveréket gyújtja be. Késik egy kicsit a gyújtási folyamat. Ha jobban vizsgálod mitől kormos még egy gyertya akkor tudod, hogy a tökéletlen égés miatt is lehet az. Nem csak azért tökéletlen az égés mert rossz a keverési arány, hanem mert szikraképzés pillanatban nem megfelelő időben és helyen megy végbe.
Mégegy dolog amit sokan figyelmen kívül hagynak. Ugye régen is volt alacsony és magas hőértékű gyertya. Most is van. Nem véletlenül. A Ditech nem téli motor. Ezért nem is fog felmelegedni, bármit is csinálsz vele. Kis köbcenti és minimális hőt termel. Ez rövid városi utakon pontosan elég arra, hogy még jó állapotú motor esetén is, szépen lassan lerakódásokat csináljon a gyertyán. Ezért kell alacsonyabb hőértékű gyertyát használni télen. Márpedig ha a gyertyán lerakódások lesznek, akkor az a injektoron is megjelenik. Ettől az nem fog porlasztani, hanem jóval nagyobb cseppekben szinte csak bepisil a hengerbe.
Egyébként ha minden rendben van a motorral, akkor a gyári gyertyát is tökéletesen kiégeti. De ha valami kezd beszarni és több üzemanyagot kap, akkor pár fordulat alatt beköpi a gyertyát. A rendes méretű gyertya jobb megoldás, mert nagyobb a szigetelő és a ház között a hézag, így az ív nem tudja olyan hamar átütni. Csakhogy. Mivel így közelebb kerül a gyertya az injektorhoz, előfordulhat hogy az injektor szó szerint leköpi a gyertyát és méghamarabb megáll. Az is előfordulhat, hogy a forró gyertyára fogja ráköpni a hideg üzemanyagot és emiatt a gyertya porcelán szigetelője el fog repedni. Amit ha felkap a dugattyú.... Én karbis átalakításnál azt szoktam csinálni, hogy a gyertya helyét egy csavarral lezárom és az injektor helyére vágatok gyertyamenetet. Nálad ez persze nem járható út....
Teljes generálon esett át a motor megvétel után. Kicseréltem csapágyakat, szimmeringeket. Az hogy utánna mennyi olaj kerül a forgattyústérbe az már lutri mert nem tudom minden gyertyacserénél széthúzni a blokkot is! Amúgy ez badarság, hogy olajos levegő kerül fel. Az olaj egy részének fel kell kerülnie, hiszen ez a kétütemű kenésének a lényege. A Simsonok 1:20-as keverékkel simán mentek hatalmas füst-el.
Kiderül, hogy milyen lesz. Ma megyek a hengerfejért ha sikerült neki normálisan belefúrni, mert elég kevés volt a szabad hely a gyertya eredeti fúrata és a befecskendező helye közt. Bár ügyes és becsületes esztergályos az illető. Kíváncsi vagyok. Kipróbálni csak a jövő héten tudom. ha nem sikerül neki akkor bukok egy munkadíjat és egy hengerfejet. A termosztátom működik, csak lassan. Más fórumozók is azt hangoztatják, hogy termosztát csere után se ment hamarabb föl a vízhőfokuk!
Esetleg D-s menetű gyertya, Pl. D7EA ennek 12-es a menete, az még tuti hogy elférne a hengerfejbe. Még én nem próbáltam, de talán kevésbé kormolná a leírtak miatt.
Ja és olcsó is.
Gyors kérdés! Ilyennel még nem volt tapasztalat!
Old sr -em nem működött a hőfokmérő!
Rendeltem 1 hőfok szenzort vagy minek hívják!
Ami benne volt az 12mm hat lap fejű ~30mm hosszú.
Amit rendeltem az 17mm hat lap fejü~50mm hosszú!
Menet mind a kettőn ugyan olyan!
Tömítés nem volt benne és az újhoz se adtak!
Menet kúpos ahogy méregettem..
A kúpos menet tömít?
Jó bele az a 17mm hat lap fejű szenzor is?
Csak betekerem és elvileg ennyi?
SR-en teljesen gyári henger van gyári hengerfejjel.
Hát feketére gondoltam meg kéne bele egy kis narancssárga is, valami metál szín kéne mattra nem akarom.
Ha meg én fújnám festékspray-vel akkor gondolom olcsóbb lenne csak nem tudom hogy az megfelelő minőségű lenne-e.
Lenne egy olyan kérdésem hogy egy sr-re kb mennyi festék lenne elegendő ha leakarnám fényezni az összes idomot és mennyiért kevernek ki egy színt?
A válaszokat előre is köszönöm.
Ha esetleg nem lenne meg:
Plussz egy kis hőértéksegítség:
és ebben a ditech hogyan tér el szerinted?