Ezt nem nagyon értem!
Mi köze van a kuplung nyitásának a görgőkhöz?
Nem motor fordulatra nyílik a kuplung hanem maga a kuplung fordulatszámára!(persze motor is forog) Ezt adják meg a kuplung rugóra is! Milyen kuplung fordulatnál nyílik ki a kuplung az csak a kuplung rugó erősségétől függ nem?
Sziasztok, mint 1 hete írtam leírom az első észrevételeimet a 9 görgős Polini varioról, bár más is lett cserélve így a végeredményt az is befolyásolja.A motor SR 50 minás gyári blokk, Gianelli Next alap sport kip. Régóta kínlódtunk a hajtás behangolásával, de igazán soha nem volt tökéletes, (gyári vario és kuplung).Gyermekem kicsit spórolt ( övé a robesz)és bevásárolt:Polini Super Speed variátor szett,Hebo R, állítható kuplung. Ezek ma beépítésre kerültek és a végeredmény csodás, nagyon jó indulás ,egyenletes gyorsulás vége is jó ,nagyon jó gázreakciók.Nagyon hideg van tehát még hosszútávú teszt nem volt de az első tapasztalatok biztatóak ,remélem így is marad. Röviden csak ennyi.
Gyári motorba nem sok haszna van a rugótányérnak,de ha van beleteheted.Egyes esetekben nem engedi szétnyílni teljesen a hátsótárcsát.Nálam is csak a high-end gépben van,a sportkonfighoz sk gyártottat tettem be,de változást nem hozott.
igen azt akartam meg tudni mikor nyit a gyári kis rugó.
te szerinted van értelme a müanyag tányérnak?
Mindenki mást van aki szerint van értelme az egyik szerelő azt mondta feltétlenül tegyek bele mert szétugorhat a kuplung és a deknit is kiszakitja.
Azt hittem egyszerű ez az új forma alkotás, de alant leírtam, hogy mennyi szopás. Offolni nem szeretnék nagyon, mert a többiek nem nagyon látják ebben az értelmet ....
Mikor a motornyújtásról érdeklődtem tőled, akkor volt fent a sablon Baromi nehéz úgy alakítani, hogy az egész egy egységet alkosson és ne csak egy bizonyos szögből mutasson.
Az "igénytelen és drága optikai tuning" meg a halálom
Azt sem zárom ki, hogy összerakom úgy ahogy volt, aztán majd évek alatt összeáll valami .... vagy eladom a fenébe.
Esztergályosok, cnc-sek is érdekesen működnek felénk, mert 1 darab gyártásánál vagy kiröhögnek, vagy olyan árat mondanak, hogy legszívesebben lelőném őket ....
Gyárilag nincs rugótányér.(egyik mina blokkban sem)
A gyári kuplungrugó kapcsolási fordszáma pedig 2000-4000 között van.(de ez függ ahézagolástól és a görgők súllyától is)
Sportkipufogóhoz minden esetben erősebb kisrugó kell.
3pofás gyári kuplungpofának a gyári kis rugója hanyas fordulaton megy ?
Ja és gyárilag tettek kontrasztrugó tányért aprilia rallyba?
Mert az enyémben nincsen vagy kiszedték belőle van aki azt mondja kell bele mindenki mást mond. Kell bele szerinted?
előre is köszönöm a választ!
Lehet esztergálni, de csak mértékkel. Ugyanis a gyártó nem ad sok lehetőséget a méret miatt. Ha túlesztergálod, vagy eleve kopott volt már a dob, akkor annyira megnő a mérete, hogy fékezéskor beragadhat a fékkulcs és hiába engeded el a fékkart, a fék tovább fog. Érdemes ilyenkor túlméretes fékpofákat betenni.
Üdv!
Lenne még egy kérdésem hogy nekem hátul dobfékes és nagyon egyenletlen a felni belső felülete és azt valahogy ki lehetne simítani. Nem tudom ilyenkor esztergálni szoktak belőle?
Így még nem, de az ötlet megfogant az én agyamban is
Először csak sz.gépen egy képre okoskodtam rá egy ilyen "sapkát", de nem tudtam eldönteni, mert képen sok minden iszonyú jól néz ki, ami az életben vagy nem kivitelezhető, vagy ott már aránytalan
.... na de összeragasztgattam papírsablonból.
Annyi bajom volt vele, hogy az üléslap így túl rövidnek hat és oldalról kicsit bután nézett ki egy hasonló mértékű nyújtással. Utána kellene menni a motorral is, hogy kiadja..... ahhoz meg hozzá kéne pumpálni a hasidomot Az ülőlap problémát még egy egyedi üléstakaróval aránylag szépen meg is lehetne oldani
Amint sikerül egy olyan formát találni ami nem rondít bele az alapvetően jó vonalakba, arányokba, akkor mindenképp kihegyezem , de nem olyan egyszerű ez, ahogy elképzeltem
Aprilia rally-ba gyárilag volt kontrasztrugó tányér?
Mert az enyémbe nincsen szerintetek van értelme venni bele?
Olyat is halottam már hogy nem volt benne és szétugrott a kuplung a deknit szétszakitotta nem tudom hogy ez igaz-e.
Gyári kuplungpofának a gyári kis rugója hanyas fordulaton megy nem tudja valaki?
Mi köze van a kuplung nyitásának a görgőkhöz?
Nem motor fordulatra nyílik a kuplung hanem maga a kuplung fordulatszámára!(persze motor is forog) Ezt adják meg a kuplung rugóra is! Milyen kuplung fordulatnál nyílik ki a kuplung az csak a kuplung rugó erősségétől függ nem?