Jobb ha benne van (a darabja), mert különben feleslegesen növelnéd a forgattyúsház méretét. Ez pedig csökkenti az elősűrítést. Így gyengébb motort kapnál. Csak a görgőt vedd ki belőle, a többi marad.
A mechanikai része menni fog a dolognak? Pl. a hengerfejet le kell venni, mert az injektor helyére menetet kell vágni és ledugózni. Ha rám hallgatsz, akkor inkább a régi gyertya helyét záratod le, az injektor helyére pedig normál (asszem 14-es) gyertyamenetet fúratsz(esztergályos). Ezzel normál hosszú menetes gyertyát tudsz beletenni. Olcsóbb és könnyebben hozzáférhető, nem kell a gyertyacseréhez a motor alatt fetrengeni. A lendkereket le kell venni, és a sok lágyvas jeladó közül csak egyet kell meghagyni. Az nagyon lényeges hogy melyiket, ezt majd elmondom. A többit szépen leviszi egy sarokcsiszoló. A gumi szívócsövön találsz egy réz csöcsöt. Erre már nem lesz szükség, le kell forrasztani. Lehetőleg ne melegítsd túl, mert kiforul a gumiból. Injektort, benzinpumpát, olajpumpát, olajtartályt, ECU-t le lehet szedni. A kompresszort kiszeded (4 csavar fogja) és kiveszed belőle a mozgatógörgőt. A kompresszorból kijövő réz csonkot kiszeded és becsavarsz egy asszem 8-as csavart. A kompresszor mehet is vissza. Bekötöd a FET modult. Nem bonyolult, 5 szál vezeték. Karbi mehet fel, bovdenek a helyükre, hűtővíz, stb.
Az üzemanyagszelep azért kell, hogy legyen ami a gyújtás levételével elzárja a benzint a karbitól. Mert ha a tűszelep nem zár jól, akkor a motor megszívja magát, durvább esetben a földön lesz a teli tank benzin. Csak 12V-os és megszakítós gyújtótrafó jó az elektronikához. Ha igazán jót akarsz, akkor gyári német trafó (de kurva drága). A hengerfej tömítés meg azért kell, mert a hengerfejet le kell venni egy kis fúrás-faragáshoz. Használt tömítést meg nem rakunk vissza. Pláne nem vízhűtésű motornál.
Csak amikor időd van. Egyébként ma olyat láttam amit még soha,csinálok egy mocit és a membrán ház két imbusz és két valami kúpos szarral van lefogatva,fogalmam sincs,hogy mik azok
Próbálom még a héten összehozni a cuccot. Holnap jön a gazdája a (z egyik) Piaggionak, munka után (6 óra után) azzal el fog menni az egész este. Az egész hetem ilyen. 8-17-ig meló, alkatrészért rohangálás, stb. Húzos most a program, de rajta vagyok a témán.
Tegnap marha nagyot motoroztam, szépen húz 0-90-ig a di-tech! Tegnap leszedtem a kuplungot,variátort, kitakarítottam. A variátor szíj elég ramaty állapotban van,kicsit lépcsős az oldala. Megfordítottam és úgy raktam vissza. Nem tudom mitől táltosodott így meg.
Karbi 6.000 - 30.000,-
12V-os "Ben Lovato" kék üzemanyagszelep 5.600,-
Simson 12V megszakítós(!) gyújtótrafó 3.950,-
Hengerfej tömítés. 2.000 - 3.000,-
Pár méter benzincső. 1.000 - 2.000,-
Pár méter vezeték. 1.000,-
+munkadíj
kooooompplett! :)))
Én már hetek óta játszom.....
Asszony gépét 3 hónapig bütyköltem, mire olyan lett, amire azt mondom: már majdnem jó:-))