Megnéztem, pont ezért mondom. Mindig körbenézek mielőtt véleményt mondok valamiről. Ez a töltő max arra lehet jó, hogy ha csontra meríted szegény akksit (de ezt ne tedd), akkor ráakasztod ezt a töltőt és felügyelet mellett feltöltöd vele. Ilyenkor figyelned kell az akku hőmérsékletét és ha melegszik, vagy pezsegni kezd, akkor azonnal leszedni róla. De ez esetben is túlterheli az akkut. Max 400 mA (0.4A) helyett 1000 mA (1A)-rel tölt. Ráadásul mint írtam a feszültsége is több lehet mint kellene. Azt írják hogy 14.7V plusz-minusz 0.3V. Magyarul 14.4-15V. Zárt 'zselés' akkuról van szó. Bőven elég lenne neki a 13.6-14.2V és ~150mA.
Igazából a helyzet az, hogy a gyártóknak nem céljuk az, hogy egy olcsó vagy drága akkumulátor 2 évnél tovább működjön. Nade. Egy kis odafigyeléssel egy akkumulátor kibír akár 5-8 évet is. Ez pedig sok dologból áll. Pl. ha egy akkumulátor a helyén állandóan rázkódik, állandóan alul vagy túltöltődik, ha nem használod, stb, akkor 1-2 évig lesz jó. Megoldás erre az, hogy az akku alá és köré valami puha (lehetőleg ne gyúlékony) anyagot teszel. Ezzel már a rázkódás jelentősen le van csökkentve. Ha télen nem használod a gépet, akkor tegyél rá egy csepptöltőt. De nem mindegy milyet! Ha állandó (téli időszak) csepptöltésre fogsz egy akkut, akkor a feszültség semmi esetre se legyen 13.6-14.2V-nál több. Az áramerősség mégfontosabb. Pl. egy 4 AH-s akkunak a csepptöltő árama 8-10 mA. Nekem a Leó-ban most a 9 AH-s akku 14.1V és 17 mA-er töltődik. Eddig 60 mA-t kapott ~1 hónapig és még szerencse hogy észrevettem, mert az akku savszintje kb 2 cm-et csökkent! Ha tavaszig így maradt volna, az akku 3 hónap alatt végleg kiszárad és tönkremegy. Ez a töltő pedig gyárilag csepptöltőként volt hirdetve! Csak ugye nem mindegy hogy autóakkuhoz való csepptöltő (44-60 AH), vagy motorhoz való (4-12 AH). Úgyhogy figyeljetek oda erre is és akkor nem kell tavasszal új akksikat venni. Nem beszélve arról, hogy nekem az autón is, meg a motoron is állandóan rajta lóg egy-egy akku aktivátor. Ezt szintén én csináltam, de lehet kapni készen is. Hasznos cucc. Erről meg azt kell tudni, hogy kis akkuknál csak csepptöltővel együtt használható, mert terheli az akkut. Igaz hogy csak pár mA-el, de egy kis akksinak ez is sok.
2, 6 és 12 V-os ólomakkukhoz
Rövidzárlat- és túltöltés ellen védett
I/U töltési jelleggörbe és kapcsolóüzemű technika
Leírás
Ezzel az automatikus kis töltővel minden 2 V-os, 6 V-os és 12 V-os ólomakku automatikusan tölthető. Amint a csatlakoztatott akku eléri a töltési végfeszültséget, a töltőáramot a készülék leszabályozza, és így megvédi az akkut a túltöltéstől. Három LED állandóan informál a pillanatnyi töltési állapotról. A teljesen automatikusa feszültség- és áramhatárolás alapján a csatlakoztatott akku mindig az optimális töltést kapja, egyidejűleg védve van a veszélyes túltöltéstől és az ebből esetleg adódó durranógáz képződéstől.
Jellemzők
Elektronikus rövidzárlat és póluscsere, valamint túlterhelés elleni védelem
Állandó töltési végfeszültség
Automatikus töltőáram illesztés
Töltés csak helyesen csatlakoztatott akkunál lehetséges
Hálózat, töltés és póluscsere optikai kijelzése
Ha nincs akku, nincs feszültség a kimeneti kapcsokon
Töltési végfeszültség 2,3 V, 6,9 V, 13,8 V
Akku csipeszekkel
I/U töltési jelleggörbe
Modern kapcsolóüzemű technika.
Műszaki adatok
Ajánlott akkukapacitás: 1,2 ... 40 Ah
Akkuk: 2, 6, 12 V
Hozzávaló akku: ólomzselé, ólom-savas, ólom-vlies
Méret: (H x Sz x Ma) 85 x 65 x 35 mm
Súly: 175 g
Töltési csatornák/rekeszek: 1
Töltőáram (max.): 0,8 A
Üzemi feszültség: 230 V/50 Hz
Egyetértek. Bár ha jól gondolom, a Conrados még olcsóbb, és 2-6-12 V-ot tud, ráadásul 1,2Ah-tól talán 55 Ah-ig ajánlják. Bár aki teheti, vegyen Ctek töltőt, azok aztán még a guminőt is felfujják akár :))) Szulfátlanit, karbantart, stb.stb. Csak 15e pénztől árulják, de elvileg egyszer kell megvenni... Van ismerősöm, akinek a jézuska ilyet hozott....
Nekem a bilincs miatt az olajam fojt el - ezt írtam még októberben környékén.....szóval azóta figyelek az ilyenre:-))
De kösz.....akkor már bizonyos....
Néztem már, de nekem nem rémlik, hogy láttam volna, bár lehet hogy nem abból a szögből néztem, ahol látszik.
Bár mivel nem tudni mi a KONKRÉT hiba (benzincső? csap? szűrő?)
így most azt fogom csinálni, hogy asszony motorjából átrakom az egész cuccot......ha ott nem lesz gond, akkor rendelek egy csapot, meg veszek tömlőt.......
(szerencsére ugye van egy egész tartalék motor:-)))
Egy a gond ezzel csak. Ezt az akkut max. 400mA-el lehet tölteni, ez a töltő meg rászabadul 1000mA (1A)-rel. Ráadásul spirálcellás zárt akku, amit nem illik 14.7V-ig tölteni. Meg pl jó lenne tudni azt is, hogy mit jelent neki a csepptöltés....
Akku ügyben szokjatok hozzá, hogy vagy rohadt drága MÍNŐSSSSSÉGET vesztek, és akkor nincs vele gond -3-4-5-6-7 évig, vagy beérítek a töredék árával, de lehet hogy csak 1-2-3 évig lesz jó.
(amúgy sok ismerősöm csak márkát vesz, de már jártak Ők is úgy, hogy garanciába épp tudták cserélni, mert megdöglött)
Példák:
Nekem a Gs-be Yuasa akku volt.....2 év múlva megnyúúúúúúvadt.....
Vettem bele Bannert.....1 évet se bírt.....
A Banditba nem is tudni milyen márka volt, mert csak a típus volt rajta...... De Motobatt-ot vettem bele....
Nekem a gyári 4 évet bírt, a havernak ugyan ez az akku 2 évet!
Ellenben a banditot nem használtam már vagy 2 hónapja, de a riasztó rajta volt. Le is szívta.....10.7v-ra.....
Feltettem a csepptöltőre.....24 óra múlva 11,3V volt benne....
Feltettem a saját Bosch töltőmre....3 óra múlva ránéztem 15,4V....
Leszedtem.....10 perc alatt lement 13,2-re.....majd 12,63....
2 napja pihen, jelenleg 12,63 van benne és ezt tartja.
A lényeg nem is a V-ban van, hanem a töltőáramban és hogy ne melegedjen fel.....szóval ha fel is megy 15V fölé az még nem nagy gond. (persze ne tartósan)
A robogóba Varta van....
az is lemerült a riasztó miatt (asszonyé)
Az viszont felmegy a töltőre és máris elkezd pezsegni (mint ha fel lenne töltve).....Hagytam.....2 óra múlva mikor már melegedni is kezdett (kézmeleg) akkor levettem.
Az is tartja a 12,46-ot azóta....
Szóval az akkun is múlik, hogy milyen, de a legnagyobb tényező MI vagyunk. Ha tökig merül, akkor a mai akkuk általában megdöglenek.
A régi bandit akkum így járt.....
feltöltöm....de már nem tart annyi szuflát, hogy a motort beindítsa.
Ellenben idehaza tökéletesen működtetti a kis légkompresszort, amivel a gyerek ugrálóvárát fújom:-)))
60-at szerintem megér, ha nem hiányos és nincs agyonratörve. Bezzeg mikor én kerestem ilyet, akkor nem volt. 100-120 körül akarták adni az üzemképtelen ditech-eket. Ajánlottam értük 50-60-at, de persze ez nem tetszett az eladóknak. El is küldtem pár embert a pics.....a.
Én úgy tudom hogy bilincs rögzíti. Bár a nálam lévő Piaggio-nak pont ez volt az egyik hibája. Hiába volt rajta bilincs. A srácnak egy teli tank benzin folyt el az úton, mert kicsúszott a csap. Tolás lett a vége...
Decemberben vadásztam én is egy ideig topinra, mert sok helyen meg kellett rendelni, és bizonytalan volt a szállítás, mert a gyártó állítólag el van havazva. Amit észrevettem a 2 évvel korábban vásárolthoz képest az az, hogy a saruk trehányul vannak sorjátlanítva, vagyis nekem reszelgetni kellett, hogy a kis fém anya felüljön, és a kocka öntési minősége sem a régi. Remélem ez belül lévő cuccokat nem érinti. Amugy elkerülve a további puffasztást, adtam neki Rennit- igy nem puffad, simán csak kifingik... :))))
Szóval vettem egy motorakku töltőt, ami folyamatosan rajtahagyható, és nem nyirja ki. http://www.conrad.hu/conrad.ph...
ilyet ni...
A légterelő marad a gyári. Igen, a 70-es hengernek nagyobb a hüvelye ( és persze a dugattyú is), de ha komolyabb sporthengert veszel, akkor már a csatornák is alaposan át vannak dolgozva és bővítve. Maga a hűtőborda nem szokott nagyobb lenni, mert akkor a légterelő burkolatot nem tudnád felrakni a hengerre. Egy ilyen hengernek viszont alap a min. 17.5 karbi. A kuplungot csiszolhatod, 1-2 kör erejéig biztosan jobb lesz, de aztán nem sok vizet zavar (főleg ha megégett és felkeményedett az anyaga).
Nekem épp tegnap kellett kicsit csavarnom rajta, mert ugye be volt lőve a -2 fokhoz, de tegnap 10 fok volt, így rohadt magas lett az alapjárat....
Esetemben egy kb. fél-egy foldulatot kellett "befelé" csavarnom (órajárásával egyezően).....így ugye lazul a bovden.
Hazafelé viszont már csak 1 fok volt, így kifelé kellett tekernem
A motorforce az csak sima akku. Annyi hogy ha felborítod, akkor nem folyik ki belőle a trutyi. A TOPIN viszont spirálcellás, tehát ugyanúgy nem folyik ki a trutyi, viszont nagyobb áram leadására képes. Nekem mindegy mit rendelsz, de Te kérdezted a véleményünket és Mi elmondtuk. Én csak ajánlani tudom a TOPIN-t, mert jó. Minden ügyfelemnek ezt mondom és aki próbálta ugyanezt mondja. Az enyémbe még nem az van, de ha beszarik a mostani VARTA, akkor vagy spirálcellás TOPIN, vagy sima VARTA Funstart lesz benne. De egyéb gyártó akkuját én nem csípem. Biztosan jók azok is egy darabig. Rád van bízva a döntés.
Főbb jellemzők
2, 6 és 12 V-os ólomakkukhoz
Rövidzárlat- és túltöltés ellen védett
I/U töltési jelleggörbe és kapcsolóüzemű technika
Leírás
Ezzel az automatikus kis töltővel minden 2 V-os, 6 V-os és 12 V-os ólomakku automatikusan tölthető. Amint a csatlakoztatott akku eléri a töltési végfeszültséget, a töltőáramot a készülék leszabályozza, és így megvédi az akkut a túltöltéstől. Három LED állandóan informál a pillanatnyi töltési állapotról. A teljesen automatikusa feszültség- és áramhatárolás alapján a csatlakoztatott akku mindig az optimális töltést kapja, egyidejűleg védve van a veszélyes túltöltéstől és az ebből esetleg adódó durranógáz képződéstől.
Jellemzők
Elektronikus rövidzárlat és póluscsere, valamint túlterhelés elleni védelem
Állandó töltési végfeszültség
Automatikus töltőáram illesztés
Töltés csak helyesen csatlakoztatott akkunál lehetséges
Hálózat, töltés és póluscsere optikai kijelzése
Ha nincs akku, nincs feszültség a kimeneti kapcsokon
Töltési végfeszültség 2,3 V, 6,9 V, 13,8 V
Akku csipeszekkel
I/U töltési jelleggörbe
Modern kapcsolóüzemű technika.
Műszaki adatok
Ajánlott akkukapacitás: 1,2 ... 40 Ah
Akkuk: 2, 6, 12 V
Hozzávaló akku: ólomzselé, ólom-savas, ólom-vlies
Méret: (H x Sz x Ma) 85 x 65 x 35 mm
Súly: 175 g
Töltési csatornák/rekeszek: 1
Töltőáram (max.): 0,8 A
Üzemi feszültség: 230 V/50 Hz
A használati útmutatóra kell rákattintani(pdf) mert ahogy belinkeltem nem jön be!
Nézd már meg légyszi!
http://bolthely.hu/tarhely/web...[1].pdf
De kösz.....akkor már bizonyos....
Néztem már, de nekem nem rémlik, hogy láttam volna, bár lehet hogy nem abból a szögből néztem, ahol látszik.
Bár mivel nem tudni mi a KONKRÉT hiba (benzincső? csap? szűrő?)
így most azt fogom csinálni, hogy asszony motorjából átrakom az egész cuccot......ha ott nem lesz gond, akkor rendelek egy csapot, meg veszek tömlőt.......
(szerencsére ugye van egy egész tartalék motor:-)))
Boltolhatnánk pár cuccost
Akku ügyben szokjatok hozzá, hogy vagy rohadt drága MÍNŐSSSSSÉGET vesztek, és akkor nincs vele gond -3-4-5-6-7 évig, vagy beérítek a töredék árával, de lehet hogy csak 1-2-3 évig lesz jó.
(amúgy sok ismerősöm csak márkát vesz, de már jártak Ők is úgy, hogy garanciába épp tudták cserélni, mert megdöglött)
Példák:
Nekem a Gs-be Yuasa akku volt.....2 év múlva megnyúúúúúúvadt.....
Vettem bele Bannert.....1 évet se bírt.....
A Banditba nem is tudni milyen márka volt, mert csak a típus volt rajta...... De Motobatt-ot vettem bele....
Nekem a gyári 4 évet bírt, a havernak ugyan ez az akku 2 évet!
Ellenben a banditot nem használtam már vagy 2 hónapja, de a riasztó rajta volt. Le is szívta.....10.7v-ra.....
Feltettem a csepptöltőre.....24 óra múlva 11,3V volt benne....
Feltettem a saját Bosch töltőmre....3 óra múlva ránéztem 15,4V....
Leszedtem.....10 perc alatt lement 13,2-re.....majd 12,63....
2 napja pihen, jelenleg 12,63 van benne és ezt tartja.
A lényeg nem is a V-ban van, hanem a töltőáramban és hogy ne melegedjen fel.....szóval ha fel is megy 15V fölé az még nem nagy gond. (persze ne tartósan)
A robogóba Varta van....
az is lemerült a riasztó miatt (asszonyé)
Az viszont felmegy a töltőre és máris elkezd pezsegni (mint ha fel lenne töltve).....Hagytam.....2 óra múlva mikor már melegedni is kezdett (kézmeleg) akkor levettem.
Az is tartja a 12,46-ot azóta....
Szóval az akkun is múlik, hogy milyen, de a legnagyobb tényező MI vagyunk. Ha tökig merül, akkor a mai akkuk általában megdöglenek.
A régi bandit akkum így járt.....
feltöltöm....de már nem tart annyi szuflát, hogy a motort beindítsa.
Ellenben idehaza tökéletesen működtetti a kis légkompresszort, amivel a gyerek ugrálóvárát fújom:-)))
és még ezt hozzá! mert a honlapon ezt ajánlották! remélem jó!üdv
Szóval vettem egy motorakku töltőt, ami folyamatosan rajtahagyható, és nem nyirja ki.
http://www.conrad.hu/conrad.ph...
ilyet ni...
Nekem épp tegnap kellett kicsit csavarnom rajta, mert ugye be volt lőve a -2 fokhoz, de tegnap 10 fok volt, így rohadt magas lett az alapjárat....
Esetemben egy kb. fél-egy foldulatot kellett "befelé" csavarnom (órajárásával egyezően).....így ugye lazul a bovden.
Hazafelé viszont már csak 1 fok volt, így kifelé kellett tekernem