Az általad említett Conradosat hozott nekem a Jézuska.
Eddig én is sorba kötött izzóval szabályoztam a töltőáramot.
Meguntam a baszakodást.
Karácsonykor kipróbáltam a Conradost. Néhány órán át töltött, majd átment csepptöltésbe.
Ár/érték arányban jó kis töltő, meg vagyok vele elégedve.
Ja,de jó lenne még vasárnapi elfoglaltságnak egy kis szar pakolás,meg drága is,anyámék szoktak a kertbe hozatni és mindig panaszkodnak h milyen sokba kerül. De van egy másik moci is,csak alkudni kell belőle egy kicsit.
Csepptöltő.
A potméter helyére be kell rakni egy 12V 1-2W-os izzót.
Csak azt akarom szemléltetni hogy milyen egyszerű egy ilyen cucc.
Na de befejezem, mert nem elektronikai fórum....
Ja és mégegy dolog. A felitatott elektrolitú akkuk nagy ellensége a meleg. Ilyenkor kiszáradnak és vége. Sokan nem tudják, hogy ezekbe az akkukba is lehet desztillált vizet utántölteni. Le kell mókolni a zárókupakokat meg az alattuk lévő gumidugókat és 10-30 ml desztvizet lehet beléjük locsolni cellánként. Persze ezt már csak akkor, ha az akku már végképp nem akarja venni a töltést sem. Ilyenkor még 10-ből 3-4-et vissza lehet hozni az életbe. De ha megrázod az akkut és csörög, akkor annak már mindegy. Az már csontszáraz és semmi sem menti meg.
Ennyi pénzért ne csodálkozz. Az ilyenre rá kell repülni és ha mást nem, akkor le kell előlegezni, papírral. De egyébként tudom rühellni az olyat parasztokat, akik a megbeszélés ellenére átbasszák az embert. Simán szájnverném az ilyet.
Mikor hozzám került a moci(nem vettem adosságban maradt nálam)menni ment de akkor még nem tudtam hogyan kell egy ilyen mocinak menni.Utánna itt a fórumon kaptam szerelési tanácsokat(köszönöm mindenkinek!)meg neten jártam utánna dolgoknak.Szóval a motorban minden új a hajtásban (csak kuplungot és harangot nem kellett cserélni)3g körgő nekem ezzel tetszik legjobban a moci.membrán,m.ház,szívócsonk,lékszűrő kék-fehér pollini cserélve.
Ha igazából zselés lenne az az akku, akkor már gyárilag lenne bele töltve a zselé is meg az áram is. Tehát Te nem zselés hanem felitatott elektrolitú és gyárilag árammal előre töltött akkut vettél. Egyébként azért kell a zselés és a felitatott elektrolitú akksikat lassan tölteni, mert a töltéskor keletkező buborékok a sűrű anyagban lassabban tudnak távozni és ha gyorsan akarod tölteni, akkor szépen felfúvódik az akku és kuka. Egyébként is ugyanezen ok miatt, a zselés akksik nem alkalmasak hirtelen nagy áram leadására, így nem is használják sem autókban, sem motorokban. Persze pár kivételtől eltekintve, ahol csak fektetve vagy fejen állva lehet az akkut beépíteni.
Úgy látom ez már kicsit jobb. Ez csak max 800 mA-rel tölt 13.8V-ig, majd átáll 80 mA-es fenntartó (csepp) töltésre. Ez már nem fogja állat módjára pezsegtetni az akkut, de a 80 mA még mindig sok egy kis akksinak. Ezt ha télen rajtahagyod, tavaszra kiszárad az akksi.
Én mikor szeptemberben megvettem asszonynak a 70-es polinis mociját akkor azt mondták 3-3,5L-ert eszik.....
Szerinted mennyire fagyott a pofikámra a mosoly, mikor elmehettem tankolni 7,6L-nél.....
Utána állítottam a keverékcsavaron....máris 6,7-re esett le.....
Cseréltem légszűrőt és a schuberten is állítottam.......görgőkkel játszottam, szíjat cseréltem....
jelenleg 5,1L-er megyek vele (mivel bár asszonynak lett véve, de eddig olyan 50m-ert ment csak vele......)
Szóval ne hagyd - ha zavar......
járj utána.
Lehet hogy ha csak a keverékcsavaron nyitsz egy kicsit, már fél literekben lesz mérhető a változás......és semmi másban nem....
Sajnos normálisat nem láttam még, ami tényleg figyelembe venné az akku kívánságait. Én egy gyári orosz csepptöltőt alakítottam át. Csináltam már rendes dugasztápból (230V/12V) is ilyet az is jó lett. Hiába árulják ezeket a hipermodern töltőket, valahogy nem életrevaló egy sem. Ez a CTEK töltő elég sokat tud, volt már a kínai változattal dolgom, de erre sem tudnám azt mondani hogy hú de jó. Egy pici 4 AH akkuhoz én annyit csinálnék, hogy vennék egy 12V-os apró 300 mA körüli egyenfeszültségű dugasztápot, sorba kötnék vele egy 12V 1-2W körüli izzót és azt tenném az akkura tavaszig. Az izzó (tulajdonságai miatt) eleve korlátozza a feszültséget és az áramot is. Csontra merült akksit nagyon sokáig töltene (de nem is erre való), viszont egy közepesen lemerült akkunál szépen elindulna a töltés ~60-80 mA-el, majd ahogy emelkedne az akku töltöttsége, folyamatosan csökkenne az áram ~8-10 mA-re, amellett hogy a feszültség emelkedne 14.2-14.5V-ig. Mi több kell ennél egy akksinak?! Semmi. Ez az álma. Az automata hiperszuper töltők meg elmehetnek a .......
Ja.....
Még egy szösszenet, akiknek nincs róla tudomásuk.....
SOk akkut úgy árulnak hogy ZSELÉS-ZÁRT, és majd Ők megcsinálják, és küldik.....
No ilyet eleve nem vennék....hiszen
1., ki tudja mióta áll a polcon az akku
2., szerinted a postás figyelni fogja, hogy milyen állapotban legyen a doboz?
3., tavaly a banditba vettem "zselés-zárt" akkut.....
A poén? a lerásban is szerepelt, hogy a sav mellékelve.....
Szóal megjött, kibontottam, feltöltöttem a cellákat a mellékelt savval....majd a kupakokat becsavartam és végül fel kellett tenni azt a zárófedelet, amit csak nagy nehezen lehet róla levenni.....
Szóval nem minden ZSELÉS akku zselés......
És ugye a zselés akkuhoz (ami tényleg az) másik töltő is kell, nem jó a sima savas töltő!
(hogy miért azt ne kérdezzétek, mert fogalmam sincs:-))) De a neten sokat megnéztem már, és ott is jelzik, hogy X töltő ehhez, X töltő ahhoz jó....
A karbim most is 17.5 dellorto(így vettem a mocit)azt,hogy milyen fúvóka van benne arról meg fogalmam sincs.Már szedtem szét de nem láttam rajta számozást(nem tudom van e gyátalán rajta).De a fogyasztásom se 3l bár igaz,hogy csak két gázkarállást használok .Már mondták nekem gázkar helyett elég lenne egy billenőkapcsoló.így 6-7l körül eszik.Kuplungom gyári állapotú égésnek nyoma se.
Nézzétek meg a kicsikémet :D
Eddig én is sorba kötött izzóval szabályoztam a töltőáramot.
Meguntam a baszakodást.
Karácsonykor kipróbáltam a Conradost. Néhány órán át töltött, majd átment csepptöltésbe.
Ár/érték arányban jó kis töltő, meg vagyok vele elégedve.
Csepptöltő.
A potméter helyére be kell rakni egy 12V 1-2W-os izzót.
Csak azt akarom szemléltetni hogy milyen egyszerű egy ilyen cucc.
Na de befejezem, mert nem elektronikai fórum....
Én mikor szeptemberben megvettem asszonynak a 70-es polinis mociját akkor azt mondták 3-3,5L-ert eszik.....
Szerinted mennyire fagyott a pofikámra a mosoly, mikor elmehettem tankolni 7,6L-nél.....
Utána állítottam a keverékcsavaron....máris 6,7-re esett le.....
Cseréltem légszűrőt és a schuberten is állítottam.......görgőkkel játszottam, szíjat cseréltem....
jelenleg 5,1L-er megyek vele (mivel bár asszonynak lett véve, de eddig olyan 50m-ert ment csak vele......)
Szóval ne hagyd - ha zavar......
járj utána.
Lehet hogy ha csak a keverékcsavaron nyitsz egy kicsit, már fél literekben lesz mérhető a változás......és semmi másban nem....
Még egy szösszenet, akiknek nincs róla tudomásuk.....
SOk akkut úgy árulnak hogy ZSELÉS-ZÁRT, és majd Ők megcsinálják, és küldik.....
No ilyet eleve nem vennék....hiszen
1., ki tudja mióta áll a polcon az akku
2., szerinted a postás figyelni fogja, hogy milyen állapotban legyen a doboz?
3., tavaly a banditba vettem "zselés-zárt" akkut.....
A poén? a lerásban is szerepelt, hogy a sav mellékelve.....
Szóal megjött, kibontottam, feltöltöttem a cellákat a mellékelt savval....majd a kupakokat becsavartam és végül fel kellett tenni azt a zárófedelet, amit csak nagy nehezen lehet róla levenni.....
Szóval nem minden ZSELÉS akku zselés......
És ugye a zselés akkuhoz (ami tényleg az) másik töltő is kell, nem jó a sima savas töltő!
(hogy miért azt ne kérdezzétek, mert fogalmam sincs:-))) De a neten sokat megnéztem már, és ott is jelzik, hogy X töltő ehhez, X töltő ahhoz jó....