Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Volt rá példa, hogy több hibakód állt fenn egyszerre. Ugyanis az ECU csinál belül stabil +5V-ot is. Erről megy pl a fojtószelep érzékelő és a hőmérő gomba is. Ha pl ez nincs meg (ECU hiba vagy kábelszakadás miatt), akkor több hibakódot is dob. Ha pedig egy ditech nem indul max 2 (3) indításra, akkor felesleges kínozni mert csak az önindítót fingatod ki vele. Azt meg Te írtad, hogy meg szeretted volna nézni a kompressziót a hengerben. Én ezt nem nézni szoktam, hanem mérni. Aki megmondja szemre a kompressziót, az elé letérdelek.... Nem, nem gondolom hogy lemerült akksival próbáltad, de azt tudni kell, hogy a ditech-nek feltöltött akksi kell ahhoz hogy beinduljon. Ugyanis kell energia az ECU-nak, a benzinszivattyúnak, stb. Az pedig hogy egy akksi mikor lemerült, azt nem szeretném körbeírni, mert lehet pl. egy akksi erősen szulfátos is, ekkor üresben méréskor a feszültsége jót mutat, de indításkor leeshet 7-8V-ra is. Pl. nekem az autóban most ez a helyzet. Tekeri szerencsétlen, de csak akkor pöccen be, mikor éppen elengedem a kulcsot....
Írtam én "aztat" még pár kommenttel lejjebb, hogy 12.7 V-os volt az aksi, amikor próbáltuk volna indítgatni. Amúgy ettől tartok én is, hogy nem sok épeszű szerelő van, aki ezt a fost rendszert bevállalná. Ezért kérdeztem tőletek, hogy hátha tudtok segíteni ez ügyben.
Hát szóri ... aztat nem írtad.
Én Pöst vagyok, de akikkel beszéltem, azok nem is vállalnak el diteket
1 szerelőnél voltam akinél állt egy letakarva .... azért volt ott, mert a tulaj nem tudta hol tárolni
De miért néztek ennyire analfabétának? Fel lett előtte töltve, mielőtt bármihez is hozzá fogtam volna. Az aksit tavasszal vettem, tehát nem mondható réginek.
Ditekkeket alakított hajdan karburátorosra .... azé írta
Azé kattan, me az állásban lemerűt az aksid ...
-""Ekkor megnéztük a hibakódokat, de kiírt vagy 6ot, 7et, ami természetesen nem reális." Bátor kijelentés."
Miért?

-""indítógombot megnyomom, és csak kattan egyet." Kimeresztetted az önindítót a sok tekergetéssel."
Mivel csak önindítós, ezért mást nem is tudtam csinálni...

-""megpróbáltuk volna indítóspray-vel, hogy megnézzük, van-e egyáltalán elég kompresszió a hengerben (nem-e szállt el egyszerűen a dugattyú tömítése)" Miért is kell az indítóspary ha kompressziót akarsz mérni?!"
Sorry, nem tudtam, hogy minden motorosnak alap felszereltség otthon egy kompressziómérő! Nem kis tétel. Csak azért, hogy most használjam egyszer, nem nagyon éri meg. Ha a spray-vel "beröffent" volna, akkor a kompressziós hibákat ki tudtuk volna szűrni.
-"a baloldali oldalidom alatt, az a kis hengeres cucc, ami nyomás alá helyezi a rendszert, úgy tűnik, hogy nem működik, mert gyújtás után nem adja ki az a szokásos zörgő hangot" Kimeredt a benzinpumpa is, csekély 50-60eFt..."
Ebben viszont igazad van. annak úgy tűnik annyi, és valóban ott körül van.

"Első körben feltölteném az akksit."
Nem gondolod tán, hogy lemerült aksival próbálom indítgatni? Igaz, hogy lehetne nagyobb is a töltés, de rosszabb állapotban is simán betekerte a gépet ez a kis aksi.

A kocogtatást megnézem, hogy jó-e, de az is igaz, hogy benzinpumpa nélkül így elég hülyeség tekerni. Ez most elég új volt, hogy nem csak a pumpa, de még az önindító is EGYSZERRE, ÁLLÓ HELYZETBEN ment tönkre....
Hát akkor az lessz! Nem akarok én 70-est.
Ha megvan a rávaló henger, akkor szerintem nem kérdés. Meg kell fúratni, ha még engedi. Felesleges cserélgetni, hacsak nem 70-est akarsz belőle....
Kösz! Ez szerintem nem jó mert Yamaha 3ky hengerem van és nem jó rá sajnos,néztem én is a neten azt írják pedig hogy yamaha blokkos minarelli,ilyennel még nem találkoztam,lehet marad ez csak megfúratom mert van benne bemarás rendesen.
Szerintem fekvő minarelli blokk. De nem vagyok benne 100%-ig biztos....
Sziasztok! Segítsetek már hogy ez milyen blokk? Kör sr-rel vettem csak hengert kéne rajta cserélni és nem tudom milyen fajta kell rá,léghűtéses.Esetleg ha volna valakinek hengerszettje rá az is érdekelne. (tört a gyűrű)
Nagyon hasznos cikk! Köszi!
"Ekkor megnéztük a hibakódokat, de kiírt vagy 6ot, 7et, ami természetesen nem reális." Bátor kijelentés. "indítógombot megnyomom, és csak kattan egyet." Kimeresztetted az önindítót a sok tekergetéssel. "megpróbáltuk volna indítóspray-vel, hogy megnézzük, van-e egyáltalán elég kompresszió a hengerben (nem-e szállt el egyszerűen a dugattyú tömítése)" Miért is kell az indítóspary ha kompressziót akarsz mérni?! "a baloldali oldalidom alatt, az a kis hengeres cucc, ami nyomás alá helyezi a rendszert, úgy tűnik, hogy nem működik, mert gyújtás után nem adja ki az a szokásos zörgő hangot" Kimeredt a benzinpumpa is, csekély 50-60eFt... Első körben feltölteném az akksit. Ezután próba. Ha nem teker, akkor az indítógombot nyomva tartod és közben megkocogtatod az indítórelét (kalapács nyelével). Ha nem vezet eredményre, akkor ugyanezt az indítómotorral is eljátszod. Bár ha a benzinpumpa sem megy, akkor felesleges kínozni.....
Sziasztok!
Tud valaki olyan szerelőt Békés megyében, de inkább Békéscsaba környékén, aki bevállal egy SR 50 Ditech szervizelését?
Eleinte nagy nehezen beindult, majd baromi pocsék alapjáraton némileg elketyegett, ekkor bementem a házba felöltözni, majd mikor ráültem, és meghúztam a gázt, végleg leállt. Már csak tekerte, de semmi robbanás.
Ekkor megnéztük a hibakódokat, de kiírt vagy 6ot, 7et, ami természetesen nem reális. Korábban is volt baja, és lehet, hogy nem törölték belőle a hibakódokat, így azokat visszamenőleg mind kiírta, így nem tudtuk kiszűrni belőle, hogy mi a helyzet. Ez volt kb. fél éve.
Most ott tartunk, hogy elővettük, megpróbáltuk volna indítóspray-vel, hogy megnézzük, van-e egyáltalán elég kompresszió a hengerben (nem-e szállt el egyszerűen a dugattyú tömítése), de most meg már csak annyit csinál, hogy indítógombot megnyomom, és csak kattan egyet. Semmi más.
Tehát ezek a jelenlegi tünetek. Vagyis még ezek mellé az is hozzá társul, hogy a baloldali oldalidom alatt, az a kis hengeres cucc, ami nyomás alá helyezi a rendszert, úgy tűnik, hogy nem működik, mert gyújtás után nem adja ki az a szokásos zörgő hangot. Multiméterrel megnéztük, kapja a feszkót, de csak 11.45 V-ot. Az aksi akkor 12.7 V-os volt. Ha valakinek van tippe, hogy még mit lehetne itthon lecsekkolni, annak örülnék, de ebből tuti szerelő lesz, mert ez a gép egyszerűen bonyolultabb, mint egy atomrakéta.
Szóval tud valaki olyan szerelőt, aki tuti meg tudja csinálni?
http://www.focusauto.hu/index....
Ez is jó bele. Az adagolásra figyelj oda, mert ez ~90% kerozin... Lehet ilyet kapni már a TESCO-ban is.
Esetleg jó az is, ha egy teli tankhoz raksz ~1 liter etanolt. Ezt ne télen csináld, mert lehet hogy prüszkölni fog tőle, vagy be sem indul...
Ok köszönöm a tanácsot! Az az injektortisztító milyen fajta hol kapom meg!
üdv.
Nem kell annak semmi, max néha egy kis injektortisztító.
Üdv! És nem kell neki néha a 100-as? mert akkor maradok én is a 95-nél!
Én a Shellnél tankolok 99%-ban...normál 95öset...és Repsol Scooter 2T-s olajat használok...ezt ajánlották :) És valóban elég jó :)
Hello!tud valaki eladó berúgós deknit morini sr50-re Pest környékén?
Köszi.
Üdv.Én az Sr-emre...keresek a motor "alján-oldalán" lévő piros aprilia felirat fölött található narancssárga csík...nem tudja valaki hol szerezhető be olyan matrica? Természetesen relatíven szolíd áron...Várom az ötleteket :)
Eddig a robogóimba Agip-nél tankoltam 95-ös supert és agip eni ride scooter 2t full szintetikus olajat használtam! hallottam hogy 100-as benzin jót tesz a ditechnek! tehát kérdésem lenne hogy változtassak a tankolási szokásomon,és ha igen konkrétan mit tankoljak bele? Ha neked eddig nyár óta nem volt semmi hiba akkor biztosan nekem is tuti lenne az a cucc a tankba!
előre is köszi.
üdv.