Ez a legnagyobb hülyeség, 1 indítással kb akkora kakaót veszel ki az aksiból, amit kb 100km alatt tölt vissza a generátor (ha jó). Ez mindig így van, ha kb 10 km-t mész vele állandóan és utána megállsz akkor romlik az élettartama az aksinak (nyáron is). A lakásba meg ne hogy bevidd mert akkor is megdöglik a melegben, ugyanis a hidegben az aksiban lezajló kémiai folyamatok lelassulnak, így a károsodás is lelassul. Nem kell kinthagyni a mínusz fokokban de ha már 10 fok körüli garázsban vagy előszobában van, az pont jó neki. Persze rá kell nézni mindig, és a megfelelő "ellátásban" részesíteni a néli napokban...
Úgy biztosan nem merül le, hacsak nincs a motorban valami fantomfogyasztó (pl. riasztó). Viszont a motornak a rövid idejű járatás többet árt, mint használ. Ezért ha ragaszkodsz a járatáshoz, akkor azt úgy tedd, hogy a blokk minden esetben üzemi hőmérsékletre tudjon melegedni. Álló helyzetben 10-15 perc, elindulva kevesebb. Ellenkező esetben csak pára képződik, esetleg be is köpheti a gyertyát a masina. Ráadásul ha csak pár percig járatod, akkor az akku pár indítás után le fog merülni, mert pár perc alatt nem fogja visszatölteni, amit az önindító kiszed belőle. Javaslom inkább a csepptöltőt. Az enyémen is az van és tavasszal garantáltan indulni fog.
SR50 Street, Vizes Piaggio blokkos gyári gyertyája Champion RN3C ( hosszú menetes ) .
Mi ennek az NGK megfelelője ? Akinek szintén Piggi blokja van milyet használ ?
( A gyári Championnál "kilóg" a középelektróda porcelánja. )
Ahogy írták!
Vízet leengedni (bár eleve nem szabad CSAK vízet tartani a rendszerbe, hiszen a fagyálló nem csak véd, hanem ken is!)
Szóval enged le, töltsd fel bekevert fagyállóval (-32 fokost lehet venni már bekeverve is) és akár az utcán is tarthatod, hogy nem igazán szokott manapság -32 fok lenni.
Nekem a banditom 3 évig állt egy tető alatt a szabad levegőn, mert nem volt más lehetőségem......
A legnagyobb gondom az első télen volt, mert nem voltak rendesen meghúzva a bilincsek, így a hideg miatti beszűkölés miatt elkezdett szivárogni a hűtőből a folyadék. De annyi volt, hogy egy fordulatot tudtam még csavarni a bilincsen.....
Illetve a szokásos momentumok:
- keréknyomás kicsit több (1,8 helyet 2 bar)
- ha tudod támaszd ki a kerekeit (a levegőben legyen)
De amúgy meg milyen télről beszélünk?
Nekem jelenleg 2 napot állt a moci, mikor 2 hete behavazott minden, és csúszott a latyakon......de előtte is - azóta is megyek. (tegnap is motoroztam)
A téli tárolás lehetőségének hiánya miatt úgy volt hogy eladom,nem akartam hidegben tárolni mivel hogy féltem hogy tönkre megy a vízhűtéses rendszer miatt , már megoldódott a tárolás hál istennek de továbbra is fent hagyom a hirdetést ,és ha megmarad tavaszig akkor minden percét szeretném kiélvezni a motorozásnak mert még sosem volt ilyen gyors,és stabil motorom! Az előző kínai robogómmal ha 30-al rámentem valami úthibára leakart róla az összes burkolat szakadni,és az első teló úgy felütött hogy azt hittem ott maradok,de ezzel 70-nél is olyan stabil maradt,még a burkolat sem zörgött egyáltalán ! idáig tetszik!üdv
Sziasztok! kb 1 hónapja vettem egy nagyon szép állapotban lévő Aprilia Sr-50 ditech-et! Szeretném ha valaki leírná mit nézzek meg rajta,mire figyeljek,és ha ne adj isten elromlik mik a lehetőségeim! ígérem a hsz-eket is átfogom olvasni ahogy az időm engedi,de addig is kellene pár jó tanács!A moci elsőre indúl,jól húz 90 kg os vagyok és 90km/h val megy! Raktam fel képeket a galériába örülnék neki ha véleményeznétek! válaszotokat előre is köszönöm!
üdvözlettel:maxmanus
Nincs ebben semmi ördöngősség ! Ha a vázat jobban megnézed a benzintank alatt, láthatsz két négyzet alakú nyílást ... Oda megy az összekötő vas két csavarja, spéci anyákkal, amit mellékelnek a szetthez. A két másik csavarhely a "pálcák" végén pedig majdnem a lábtartóig megy le, ott is megtalálható két lyuk , amit sokan a hátsó lábtartó felfogatási helyeként jelölnek ;)
Ha ezt a vasat és a váznyúlványon levő lyukakat a doboz platnijával összekötöd, a Magasságos sem rázza le a moccról :D
A képen lévőhöz hasonló gyári csomagtartóm volt.
Alul a két fül egy spec közdarabbal csatlakozik,ezek a vázon lévő dupla lyukakkal ellátott lemezhez mennek majd onnakn ki az idomon kívülre és ott csatlakozik a tartóhoz.
Kicsit felljebb a kereszttartó meg két csőszerű távtartó közbeiktatásával a vázon lévő kereszttaró megfelelő lukaiba megy.
És slussz.
Gyakorlatilag a kapaszkodó fölött lesz kicsit hátrébb a tartó platniaja.
Ami nálam nem stimmel:
1., Mint látszik itt is lejön a "pót megfogatás" - ellenben semmi hajlítás nincs benne - ergo nem azt a 2 lyukat használja amit mi (ami felül az idom alatt van)
2., A feljövő platnirész elég hátra nyúlik - a kép szerint meg szint az idomon van a doboz.
Bár ahogy így nézem - lehet
- a pót nyúlvány valóban a "kapaszkodóhoz" megy
- a 2 lyuk meg a sárvédő(rendszámtartó) 2 csavarjához - ami viszont nem ennyire beljebb van. ráadásul ott csak az idomokat csavarozzuk össze - tehát nincs fül.
Tehát számomra a 2 kép össze egyeztethetetlen....De megnézem ennek fényében, hogy hol lehet.....
üdv