igen, dehát elvileg ugye a víz visszahűti a hengert, tehát a henger hideg, vagyis több kaja kell neki. Nyilván az lenne az ideális, ha eléri az üzemi hőfokot, ami nyáron hegyek közt elképzelhető. Ha alul lenne méretezve, akkor meg állandóan forrna. CSak azt nem értem, hogy miért nem zár hermetikusan a termosztát, vagy miért nincs benne kettő, és akkor könnyen üzemi hőfokon tartaná. Igy meg a "nagy" hűtő állandóan hűt, nem melegszik fel. Szóval ha jól zárna, melegedne-nyitna-hülne-zárna-melegedne nyitna-hülne-zárna.
El van nagyolva ezeknek a kis 50-eseknek a hűtési rendszere. Ez nem gond egy karbisnál; nekünk az a bajunk, hogy az ECU ezt az értéket veszi alapul, mennyi benyát fröcsköljön be a hengerbe. Hidegebb hengerbe többet ad, lehet ez is az egyik forrása a gyertya kormolásának.
egyetértünk. kocsinál mondjuk, amit én néztem, ott 83-89 foknál nyit a termosztát, itt meg eszerint hamarabb. A fórumozók többsége 1/3 mutatóállást emleget. Ha figyelembe vesszük, hogy az enyém pl olasz belpiacos, ahol hegyek vannak, megy nyáron meleg, akkor lehet,hogy ez a normális, hiszen egyébként folyton forrna. Mondjuk alap esetben az ember nem robogózna csak kinti 20fok körül, akkor lehet, hogy normális lenne.
Melegszik itt is. Igaz a vízpumpánál lévő csövet szoktam nézni. Az hogy 50-nél nyit-zár a termosztát, az azt is jelenti, hogy valamennyi 50 fokos vizet bekever a pumpa a hűtő felé menő ágba. 30-40 fokos csővet már melegnek érezzük...
Azt tudom hogy az autókban, ha jó a termosztát, mindegy kint milyen a hőmérséklet, rövid idő alatt üzemi hőmérsékletet mutat a műszer. Itt is így kellene lennie...
Értem. LEhet, hogy bejátszik ebbe az is, hogy ezeket a mocikat többek szerint meleg éghajlatra tervezték, illetve kinter szerint az új termosztátok egy része is hulladék. Egyébként ahogy melegszik a motor, a hűtőcsöved is vele melegszik, vagy kb 50 fokig hideg, aztán hirtelen langyosodik? Ahogy fogtam kézzel olyan, mintha nekem folyamatosan melegedne, tehát elvileg nem zár a termosztát rendesen.
Néhány fokon belül zár le. 75 fokon kb.3-4 mm-re nyitva. 70-nél teljesen zár. Mikróban kávés pohárban vizet forraltam, bele a hőmérő és termosztát, és lestem, hány foknál zár be. Feltételezem, kb. ekkor is nyit.
Na most, ha pl. 50 foknál nyit ki a termosztát, a tizen valahányfokos hűtővízzel, hamar ujra lehűti magát. Szóval, míg az összes hűtővíz 50 fok fölé nem megy, a motor sem melegszik be.
A hűtőt én is takarom, így 6-7km után kb. 4 óra magasságig emel el a hűtővíz mutatója mostanában. Takarás nélkül csak nyáron, és csak ritkán mozdult meg a mutató.
90 fok az szerintem az üzemi hőmérséklet, ott már szerintem teljesen nyitva kellene lennie, mivel fokozatosan nyit.
Az enyém, amikor kicseréltem gyári újra sem ment fel mutatóilag középre. Ha letakartam a hűtő 2/3-át, mostani 10-15 kinti hőmérsékletnél sem megy fel sík úton 1/3 felé. Ha kínzom, hegynek fel csőgázon, akkor akár fel is forralja. Ahogy néztem, ahogy melegszik a motor, úgy melegszik a hűtő is, szóval nem tudom, hogy zár-e a termosztátom, de azért most nem szedem ki,csak ha jobb idő lesz, akkor leengedem a majdnem tömény -36-os fagyállót is
Köszi, működött. Hát a folyadék nagyon messze volt az átlátszótól. Olyan kékes-szürkés , koszos lé. Átmosom a rendszert, aztán megy bele az új fagyálló.
Hőgomba szinte uazt az értékeket hozta, mint az itt korábban linkelt táblázat irja. Viszont a termosztát 49 foknál zár. Kicsit alacsony...
2 éve cserélték az előzőt, most elővettem, az 70 foknál zár. Ez már jobb, de nem 90 fok fölött kellene nyitni-zárni?
kompresszor nyomást mérd meg. Ha az jó, akkor az üzemanyag nyomásszabályzó alatt nézd meg az injektorházban, hogy van e benzin. Ha van, akkor a nyomásszabályzó membránja enged át. Legtöbb ditechnek nyomásszabályzó gondja van.
A tűgörgõ kosara ment el, és felkapott egy gõrgõt.Csúnyán meghúzta a hengert.Ha meg már meg lett bontva, teljesen fel lett újítva amit lehetett ki cseréltünk rajta.
ha nagynehezen beindul akkor működik,tudok vele menni is.de amint nem húzom a gázt lefullad.durrogni nekem akkor durrogott mikor Denso gyertya volt benne NGK cpr8e helyett akkor alig birtam elindulni vele csak durrogott összevissza.gyertya csere megoldotta egyből.de ez most valami más..
Detto ugyan ez. Én már kompresszort is cseréltem de semmi. Nekem alapjáraton ketyeg gázadásra próbál pörögni de fullad a gyertyám kormos lesz a kipufogó meg néha köp egyet.
Sziasztok,van egy új tipusú problémám ilyennel még nem találkoztam.2005ös.körlámpás sr,piaggio blokkos és injektoros ról van szó.tavaly szeptemberben leraktam ,letakarva gyertya hiba miatt,már nehezebben indult meg akksi is elgyengült,most márciusban mikor szedem elő.új gyertyával és uj akksival légszürő és minden tisztiás után nem indult..szétkaptam a hajtás részt ott mindent kipucoltam bendix cserére szorult mert a rugó eltört benne ezen kívül minden ok. összeraktam = beindult.de úgy hogy valami iszonyat gyenge alapjárattal.ha nem húzom a gázt picit akkor le is fullad.nincs rossz hangja,nem folyik nem csöpög hibakódot nem villog.szóval nem értem.és ha nem húzom a gázt akkor leáll .utána újraindítani nem is tudom csak gyertyapucolás után ami fekete..Hengert 1 éve fúrták + vízpumpacsere volt,szépen bejárattam semmi probléma nem volt vele.mi lehet a gond?valakinek volt már hasonló baja?
Ha leveszed az alsó hűtöhöz mennő csövet a motor jobb oldalán-alján a vízpumpánál, akkor kifolyik az egész tudtommal, egyúttal érdemes cserélni is, mive legkésőbb két évente ajánlják a cseréjét, és érdemes kimosni a tartályt is, hogy megközelítőleg átlátszó legyen.
Szerintem az orvosolná a problémát . Azt nem tudom, hogy miért jelentkezett most,mert ha eddig jó volt, és tényleg mindent ugyan úgy vissza építettél akkor gőzöm nincs miért lehet. A helyedben nem vennék hézagoló alátétet csomagot, mert csak pénzkidobás. Ha van rá lehetőség kérj valakitől, vagy szerezd be vasboltban. De hátha ír még valaki, valami okosságot ! :)
Azt tudom hogy az autókban, ha jó a termosztát, mindegy kint milyen a hőmérséklet, rövid idő alatt üzemi hőmérsékletet mutat a műszer. Itt is így kellene lennie...
Na most, ha pl. 50 foknál nyit ki a termosztát, a tizen valahányfokos hűtővízzel, hamar ujra lehűti magát. Szóval, míg az összes hűtővíz 50 fok fölé nem megy, a motor sem melegszik be.
A hűtőt én is takarom, így 6-7km után kb. 4 óra magasságig emel el a hűtővíz mutatója mostanában. Takarás nélkül csak nyáron, és csak ritkán mozdult meg a mutató.
Kompresszor csere után javult a helyzet, de még mindig rossz volt. Injektor tömítések megoldották a gondot eddig.
De nem lepne meg ha nekem is nyomásszabályzót is kéne cserélnem hamarosan.
Az enyém, amikor kicseréltem gyári újra sem ment fel mutatóilag középre. Ha letakartam a hűtő 2/3-át, mostani 10-15 kinti hőmérsékletnél sem megy fel sík úton 1/3 felé. Ha kínzom, hegynek fel csőgázon, akkor akár fel is forralja. Ahogy néztem, ahogy melegszik a motor, úgy melegszik a hűtő is, szóval nem tudom, hogy zár-e a termosztátom, de azért most nem szedem ki,csak ha jobb idő lesz, akkor leengedem a majdnem tömény -36-os fagyállót is
Hőgomba szinte uazt az értékeket hozta, mint az itt korábban linkelt táblázat irja. Viszont a termosztát 49 foknál zár. Kicsit alacsony...
2 éve cserélték az előzőt, most elővettem, az 70 foknál zár. Ez már jobb, de nem 90 fok fölött kellene nyitni-zárni?
Hogyan kell egy morini ditechből okosan leengedni a hűtővizet? Hőgombát, termosztátot szerezném kiszerelni, ellenőrizni.