De mit lehet nem jól csinálni, először is leeresztettem az olajat, kijött kb 9 deci!, aztán kicsavartam a szintellenőrző csavart (oil) felirat. Aztán a felső műanyag csavart, ott elkezdtem betölteni. Ha gyorsan nyakonöntöm, akkor kifolyik a szinteellenőrzőnél kisebb mennyiségnél is, de ha lassan öntöm bele, akkor ennyi megy bele, kb 1,3 liter, utána már végképp nem lehet többet tölteni, mert folyik ki az ellenőrzőcsavarnál.
No akkor most nem így kell?
Amúgy nekem 91-es a mocim, lehet, hogy ott más mennyiség kell, nem? Van itt valakinek 91-es 125öse? Az megmondhatna, hogy mennyi kell bele.
Másik kérdés a benzinfolyás, ma is kipróbáltam, és most nem folyt, mitől lehet ez, hogy egyszer túlfolyik, másszor nem? Ha szétszedem a karbit kell légteleníteni utána összeszerelésnél? A karbi szereléséhez le kell venni a tankot, amit csak a 2 csavar fog?
Nekem nincs szintellenőrző ablak, hanem egy csavar, nos azt kicsavartam feltöltéskor, tehát, ha túl sok olaj lenne benne, akkor ott kifolyna, arra van nem?
Hát az logikus pl, hogy hogy kell kicserélni a fékolajat, hűtőfolyadékot, stb. Csakhát pont azt a részét nem vágom amit nem írtál le, pl légtelenítést hogy kell.
Na mindegy, van most viszont egy égető probléma:
Ha indulni akarok menni mocizni, és megnyitom a benzincsapot, elkezd folyni a benzin a karbiból...gondolom a túlfolyón. Ez mitől lehet lyukas az úszóm?
Nomeg ha szét akarom szedni a karburátort, akkor ott kell vmit majd összeszerelésnél légteleníteni?
kicsit kiegészíteném VEGAt a fékolajos cuccnál a fékolajnak van egy ugynevezett "szavatossága"(ez nem azt jelenti h megromlik, hanem azt h ez egy savas olaj és a levegő víztartalmát felveszi...persze ez zárt térben nemnagyon tudja, de azért megoldja ) ezért ajánlatos 2-3évente kicserélni.Ha után kell tölteni figyelj arra h mennyi van a tartályba mert ha levegő kerül bele akkor viszon légteleníts mert nemlesz féked.Ha agyári fék van rajta akkor elég egy DOT3as olaj...de ha nagyonn van rajta (mint pl VEGA XLZX) akkor már DOT4es kell bele
Sziasztok!
Nem tud valaki olcsón Aprilia rx 125-höz dugót hengert?
Az enyém gajra ment az uj meg kicsit drága ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.
- Telóban az olajat hogy kell lecserélni?
Tetején ki kell csavarni egy csavart és ott,de ebben ne3mvagyok biztos!
- Hajtóműolaj mennyi kell bele és hogy kell lecserélni?
A blokk alján van egy bambusz csavar azt tekerd ki és utána töldheted bele az új 4dl hajtóműolajat
-Fékolaj mennyi kell, és hogy kell lecserélni?
Ezt tök felesleges lecserélni, van egy min és egy max jelzés a tartájakon...lehetőleg valahol kettő között legyen,ha min jelzés alatt van tölts utánna
- Hűtőfolyadék mennyi kell, és hogy kell lecserélni?
Sztem ezt is felesleges,de én lehúztam azt a 2 vízcsövet ami megy a blokkba...annyit tölts bele amennyi
belefér (utánna nefelejtsed a hengerfejnél lelégteleníteni)!
- Légszűrőt kell tisztítani/cserélni? Olajszűrő van a motorban, azzal mit kell csinálni?
Légszűrőt ajánlott karbantartani!
Milyen olajszűrő?
hát visszaolvastam pár oldalt,egymás szidalmazása meg a mocig ócsárolása helyett inkább segítenétek egymásnak! csak jelzem,mindem motortípus szar ha nem jól van használva ha öreg ha nem tudják megszerelni! és minden új motor tökéletes a gazdájának amikor kifizeti!
No akkor most nem így kell?
Amúgy nekem 91-es a mocim, lehet, hogy ott más mennyiség kell, nem? Van itt valakinek 91-es 125öse? Az megmondhatna, hogy mennyi kell bele.
Másik kérdés a benzinfolyás, ma is kipróbáltam, és most nem folyt, mitől lehet ez, hogy egyszer túlfolyik, másszor nem? Ha szétszedem a karbit kell légteleníteni utána összeszerelésnél? A karbi szereléséhez le kell venni a tankot, amit csak a 2 csavar fog?
Köszi minden segítséget!
itt vannak a képek az oldalsztenderről
Hát az logikus pl, hogy hogy kell kicserélni a fékolajat, hűtőfolyadékot, stb. Csakhát pont azt a részét nem vágom amit nem írtál le, pl légtelenítést hogy kell.
Na mindegy, van most viszont egy égető probléma:
Ha indulni akarok menni mocizni, és megnyitom a benzincsapot, elkezd folyni a benzin a karbiból...gondolom a túlfolyón. Ez mitől lehet lyukas az úszóm?
Nomeg ha szét akarom szedni a karburátort, akkor ott kell vmit majd összeszerelésnél légteleníteni?
Köszi a segítséget!
Üdv. Gábor
Nem tud valaki olcsón Aprilia rx 125-höz dugót hengert?
Az enyém gajra ment az uj meg kicsit drága ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.
Tetején ki kell csavarni egy csavart és ott,de ebben ne3mvagyok biztos!
- Hajtóműolaj mennyi kell bele és hogy kell lecserélni?
A blokk alján van egy bambusz csavar azt tekerd ki és utána töldheted bele az új 4dl hajtóműolajat
-Fékolaj mennyi kell, és hogy kell lecserélni?
Ezt tök felesleges lecserélni, van egy min és egy max jelzés a tartájakon...lehetőleg valahol kettő között legyen,ha min jelzés alatt van tölts utánna
- Hűtőfolyadék mennyi kell, és hogy kell lecserélni?
Sztem ezt is felesleges,de én lehúztam azt a 2 vízcsövet ami megy a blokkba...annyit tölts bele amennyi
belefér (utánna nefelejtsed a hengerfejnél lelégteleníteni)!
- Légszűrőt kell tisztítani/cserélni? Olajszűrő van a motorban, azzal mit kell csinálni?
Légszűrőt ajánlott karbantartani!
Milyen olajszűrő?
Lenne néhány kérdésem:
Tehát van egy 1991es 125cm3-es rx-em, most vettem szeretnék minden folyadékot lecserélni:
- Telóban az olajat hogy kell lecserélni?
- Hajtóműolaj mennyi kell bele és hogy kell lecserélni?
- Fékolaj mennyi kell, és hogy kell lecserélni?
- Hűtőfolyadék mennyi kell, és hogy kell lecserélni?
- Légszűrőt kell tisztítani/cserélni? Olajszűrő van a motorban, azzal mit kell csinálni?
Köszi szépen minden segítséget! Üdv. Gábor
Ui.: Ha van használati utasítása valakinek, az küldhet bátran, megköszönném.
Tudja valaki, hogy hol tudnék oldalsztendert szerezni rx 125 re vagy esetleg van valakinek eladó? Köszike és szép napot mindenkinek.