Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

".ha már elméleti síknál tartunk.ha a dugattyú,a gyűrű és a csapszeg kopik akár több grammot is veszt a tömegéből.akkor nem változik a súly elosztás?szóval hagyjuk ezt az elméleti dolgokat"

Neked, tényleg hanyi kellene.
Nem a súlyeloszlás változik ugyanis, hanem excetrikus lesz.

A továbbiakban a kolléga akinek ezt a kiváló kalapálós javaslatot tetted, majd eldönti, szeretne e egy ezredre(pár ezredre) pontosan beálíltott alkatrészt kalapálni, vagy sem.
A válasz kézenfekvő.
én pedig javaslom.ha már elméleti síknál tartunk.ha a dugattyú,a gyűrű és a csapszeg kopik akár több grammot is veszt a tömegéből.akkor nem változik a súly elosztás?szóval hagyjuk ezt az elméleti dolgokat.ez a gyerek nem a perpétum mobilét szereli össze hanem csak motorozni akar.
Neked mekkora a hátsó felnid? nekem 18'-os arra fellehet úristen rakni a 110-90 19-es gumit?:S
Jah, igen, a kb 30 éves motoros pályafutásom alatt nem raktam össze egyetlen motort sem valóban.
Kivételt képzett az a néhány darab, amikor például egy minarelli szervíznek dolgoztam bérmunkában.
Nyilván nem értek hozzá, te meg aki kalapálja a főtengelyt, nyilván igen.
főtengelyen a sonkákat simitották ki na:) karcokat eltüntették.
ha új hajtókart raktál bele akkor nem lesz jó ha csak úgy visszapakolsz mindent! mert amikor a hajtókart rárakják akkor nekem is főtengely oldalát lesímitották,nem lecsiszolták, nem tudom h mondjam, de az a lényeg akkor változik a hézag mérete, mert ott elveszenek tizedek is és az fontos, mi is most kimértük, hogy mekkora kell oda. rotax 123hoz van service manuel abban benne van hogy hogyan kell kimérni!
nem vitatkozni akartam, nem is fogok.
Amit javasolsz, az nem csak szekszerűtlen, de már középtávon is drágább, mint egy szakszerű munka.

Az ütő főtengely uyganis tönkretesz maga körül mindent.

Tudom, neked íg ymegy 500 ezer kilométer óta, azonban valamiért mégis, a szakműhelyek mikrométert hazsnálnak a főtengelycentrírhez, és nem vonalzót.

Szóval, senkinek nem javaslom, hogy otthon kalapálgassa a főcit.
Pláne, rendes hézagolás helyett.
te még életedben nem raktál össze motort szerintem.egyáltalán nem üt és semmi baja nem lesz egy két tized összébb ütéstől.persze igazad van tényleg változhat minimális mértékben,de az olyan minimális,hogy nevetséges.inkább vigye el egy műhelybe ahol lehúzzák néhány ezerrel.szerinted mért ő barkácsolja a motorját?főleg úgy,hogy fogalma sincs mit tegyen ilyenkor.nem azért okádik a lóvétól.mert akkor szak szervízben újíttatná.házilag is meg lehet csinálni és sokáig elmegy.hidd el már sok motort csináltam és tapasztalatból írtam amit írtam.és nem muszály senkinek megfogadni amit írtam ez csak egy kis javaslat.ha profin akarja valaki a motorját rendbe rakni vigye szaszervízbe 5000ft/óráért.
Ennek nem lesz jó vége...
De igen, amiket tanácsként leírtál, az annyira vészes.
Főtengelyt kalapáccsal összeütni...

Századnál pontosabban ki van centrírozva, ha összébb ütöd, kampó a centrírnek, ütni fog.
Persze, gondolo, mst az jön, hogy "nekemígymegybeváltmérgaccbele"

Azért, mert műszakilag nagyon inkorrekt amit javasolsz.
mi ez?ennyire nem vészes csak annak hangzik.
lyaly.
még valami.egyszer én egy cagiva-val jártam így.nem nyomták össze eléggé a főtengelyen a sonkákat mikor felújítattam.és azért szorult a főtengőm.kivettem és kalapácsal óvatosan összébb ütöttem.de vigyázz ha ezt csinálod nehogy túl üsd,mert akkor a hajtókar szorul.szóval csak óvatosan.mostmá téleg ennyi.
ja és mégegyszer mondom nézd meg nem ér-e hozzá a sonka a blokk falához.mert ha az a baj.oda vagy teszel hézagolót.vagy megpróbálod odébb ütni a főtengelyt hogy ne érjen hozzá.
a hézagoló nem muszály.az nélkül is megy rendesen.raktam már össze az nélkül is és semmi baja nem volt.mondjuk gyárilag van.és az a tökéletes.hogy mekkora kell?hát azt csak ki totózni lehet ,mert minden motor más.elvileg akkorák kellenek,hogy pont középpen tartsa a főtengely sonkát.nem egyszerű utalag rájönni mekkora kell.attól is függ mennyire nyomják össze a főtengelyed hajtókar cserénél.több tizedmiliméter eltérés is lehet.szóval nem biztos,hogy ahogy volt ugyan azzal megint jó.sajna többet segíteni nem tudok.
Raktam tömítést vettem tömítés szettet a blokkhoz,viszont nem tudom milyenhézagoló kéne én csak kivettem a régi csapàgyat beraktam az újat + új hatókar nem tettem oda semmi mást,megnéztem viszont azon az oldalon amit küldtél és van ott két alátét szerü 03 as szàmal olyat én nem tettem de szerintem nem is volt benne az mi?és mekkora kène ha kell mert több méret van...köszi szèpen
a szimeringnek semmi köze hozzá.az nem tud szorulni.két lehetőséged van.egyik,hogy vastag a hézagoló a főtengelyed mellett.sokan ezen csúsznak el.mert gyári papír tömítés helyett szilóval rakják össze.mivel nincs a papír jobban össze megy a blokk.de ha szerencséd van csak az eggyik felében maradt a főtengely és hozzá ér az oldalához.nézd meg hol szorul ha tudod.
Köszi megvan minden hála égenk a váltóval kapcsolatban nagyon köszönöm h ilyen segítőkész voltál! De akadt megint egy problémám én nem gondoltam volna h ennyit fogok szopni...az a helyzet hogy összehúztam a blokkot úgy ahogy kell, felhevítettem stb szépen össze is ment gumikalapáccsal megkalapáltam összehúztam a csavarokkal átlósan minden de a főtengely szorul, vagyis elég nehezen forog nem tudom megint mi lehet a baj a szimeringeket nem zsíroztam be mikor összehúztam ez lehet?Kérlekk ha tudsz segíts! köszönöm előre is!
basszus nem láttam a másik képet :D megpróbálom Köszönöm szépen!
igen úgy kell, de a másik képen is úgy van ha megnézted! de sztem nem nézted meg mert mindig kérdezgeted azt is.....:)
A léptetö villákat is igy kell ahogy a vaterás csávo feltette a kèpen?a fogaskerekek sorrendje az tuti okè èn csak azt nem tudom hogy meik végükre kell alátét illetve a villàk sorrendjèvel lehet gond ha a blokk jobb felébe teszem össze akkor lentről írja le valaki hogy következnek a villàk van rajtuk egy szám 890 910 900 előre is nagyon kiöszönöm!
a kuplung alá kell alátét.egy olyan vastag fajta.a kimenő tengelyre a kuplung felöli oldalára nem.ez biztos.a másik felüket nem tudom.
majd ma lefényképezem, nem tudom hogy fogsz e látni belőle vmit.
erről a képről.

Itt meg Tuareg váltó de ugyanolyan mint az rx-é csávó hirdeti, és csinált képet róla:)
valakinek kell rotax 122,123 henger komplettan.kicsit belevan húzva de így mentem a motorral és semmit nem vettem észre .csak mikor szét bontottam.ha valaki olcsón akar motorozni.dugót is adom hozzá.nem a legjobb a cucc de tényleg olcsó.(a hengerfej jó szinte az megéri)6500ft.alku nincs.