harpi
Te egészen másról beszélsz.
Kis fityfasz műanygokat ömlesztve gyártanak és egymástól független típusok és évjáratokhoz is felhasználják.
Pl. A hátsó lámpámat kifejlesztették 98-as 6-os ninjához.
Ez a gyártónak csak egy számadatot jelent.
A kawa fejlesztől 2000-es kilencesekre is ezt a lámpát tették.
Namost a lámpagyárban senkit sem érdekelt milyen motorra és hova kerül a lámpa. Ők csak megrendelést kaptak évi 10000 darabra ebből a típusból.
Így aztán ha megrendelési szerződés a végén 40000 darabról szólt, de a gyárnak volt rá kapacitása, hogy fél év alatt legyártsa mindet, akkor le is gyártotta és lehet az utólsó kilences lámpáját csak két héttel az enyém után gyártották és azóta egy raktárban állt.
Még valami.
Elképzelhetőnek tartom, hogy tényleg a gyártás elején kapja meg az alvázszámot mivel a késztermék előállításához az alkatrészeket hozzá kell rendelni. Így tudják követni a raktárkészlet fogyását és, hogy
melyik alvázsámra milyen alkatrészek kerültek. De ezzel a nyomonkövetési rendszerrel is a vázba, csak a felépítmény összeszerelésének elkezdésekor ütnek alvázszámot. A dolog úgy néz ki: Alvázszámot vázba ütik és egy szkennerrel visszamentik a rendszerbe. Ezekután minden munkalépésnél a szalag melletti dolgozó első lépése, hogy beolvassa az alvázszámot és egyenként az összes vonalkódot a beszerelendő alkatrészekről !AZ ÖSSZESRŐL!. Így aztán a gyártás végére az alvázszámhoz tartozó összes alkatrész színe, darabszáma, beszerelője, előállítója és az ezekhez tartozó összes dátum és személy egy adatbázisba kerül, külön az alvázszámhoz lementve.
Ezértaztán, ha Te bemész egy aprillia kereskedésbe és berendelsz egy gyári idomot az alvázszámod szerint, biztosan a megfelelő színű, méretű stb. alkatrészt kapod meg.
Ha pedig Te utána tudtál nézni a dolognak és az alvázszámod 2004-eshez tartozik, az csak egy dolgot jelent biztosan.
A vázad egy kész komplett motor alkatrészeként 2004-ben hagyta el a gyárat.
(anennyiben feltételezzük, hogy nem két év mire a gyártószalag végére ér)
Üdv!
Már bocs hogy beleszólok,nem teljesen u.a a szitu,de.az én falcom 2003-as de azon is van 99-es műanyag alkatrész !Azonban biztosággal kijelenthető,hogy nem volt törött!
Nagyon kíváncsi lettem.
Ilyen a világon nincs, egy subaru forester sem jöhet ki egy wrx sti alvázszámával. Vagy bármelyik más gépjármű...
Akármennyire beragadt termék is.
Tegnap telepítették hozzám a Lechler Hydrofan festékrendszert, így mostantól az olasz motorok összes színe keverhető és fényezhető. Moto Guzzi, Aprilia, MV Augusta gyári beszállítója a Lechler, de mivel motoros nemzetről van szó, jóval gazdagabb színpalettája van motorokra, mint az eddig használt Autocolor. + hamarosan kapok hologram hatású színkártyákat is. Na az egy drága cucc, de a flipflopot maradinak lehet tekinteni utána http://www.czettner.hu
Ott bizony valami cumi van.
Mire tippelsz?
Lopott, törött?
A gyárak főleg a járműiparban nem úgy működnek, hogy ja, megmaradt egy pár váz beépítjük később.
Az alvázszámról és a motorszámrol az utolsó embert, aki a motorra akár egy csavart is betekert vissza lehet keresni. Az alvázszámokat a gyártás VÉGÉN adják ki. Amikor a vázadat legyártotta valamely fémipari cég, szartak rá, hogy ez most kék, zöld, ciklámen vagy lesz e benne ABS, vagy akármi is.
Ők csak azt tudták, hogy 26-ára 230db vázat küldünk. Nem fognak a gyárban 5 pirosat aztán két kéket meg három feketét gyártani, mert az nagyon nagy pénzkidobás. Mikor a motor majdnem teljesen készen van és tudni lehet mi lesz a végeredmény, akkor kapja meg az alvázszámot.
Ha tutira utána tudtál nézni és nem stimmel össze az amit a GYÁRBAN regisztráltak azzal amit vettél, akkor bizony vagy az aprillia gyárában nincsen visszakövethetőségi rendszer(ami elképzelhetetlen), vagy valaki okoskodott a misináddal valamit.
Jó szemed van!
Hát akkor még gázosabb a story, eddig azt hittem egy átöltöztetett factory.
Lehet ám itt nagyobb kaki is! Mi van ha lopott a verda, és valóban minden porcikája 2006-os, az alvázszáma pedig a 2004-es factoryé?
ha jobban megnézed az sachs! amúgy szerintem a váz nem változott semmit 2004 óta!
de mégis fura ez az egész, az enyémre is rákérdezek, mert nekem is ilyen piroska van!
Hát ez gáz.
A fékcsöveken milyen évjárat szerepel?
A légszűrőház alján milyen dátum van?
Ha jól látom öhlins a hátsó gátló, ami ugye rsv-r-en sachs.
Szerintem a gyár tuti nem ad ki 2004-es alvázszámmal, 2006-os motort, valaki átépítette a vasat.
Ha gondolod privátban folytathatjuk a beszélgetést, van ismerősöm a fogyasztóvédelemnél, tudok segíteni!
Ok! értettem az okítást. Nem veszem rossz néven. De, akkor ha elméletben olyan jól tudjátok, egyesek miért nem tudják légteleníteni a féket és a kuplungot, mikor én annak ellenére, hogy sehol nem tanultam mégis meg tudtam csinálni faszául? Otthon a garázsban. Akinek nem inge ne vegye...de tényleg sokan küszködtök a légtelenítéssel. Hm?
Ciao!
Okozhat gondot a repedt fedél. Én még úgy tanultam anno a suliban - de ez ma sincs másképpen - , hogy a fékolajat nem csak azért cseréljük, mert a használat során fellépő melegedés hatására "öregszik", és így a tulajdonságai romlanak. Ugyan akkor azért igyekszünk elzárni a külvilágtól, mivel összetétele folytán a levegővel érintkezve annak páratartalmát képes "magába szívni". Így az olajba jutó és ott elvegyülő víz az, ami igazából repedte fedél esetén (pl. motor mosása!) a gondot okozza. Hiszen az már 100 fokon for. Forrásakor gőz keletkezik, ami ugye légnemű. És már levegős is a rendszerünk.
Ám minél jobb minőségű olajat használsz, annál jobban kel figyelned erre a jelenségre. Hivatkozom ismét az elejére: én úgy tanultam, hogy a jobb olaj érzékenyebb a levegőből vagy máshonnan vele kapcsolatba kerülő víztartalomra, hamarabb magába szívja, és így hamarabb kialakulhat a levegősödés folyamata.
Amit itt írtam, azt ne vegye senki szentírásnak. Én így tanultam és ehhez tartom magam.
A versenysportban magasabb minőségű olajok vannak mint a normál utcai közlekedésben, ám ennek oka is a magasabb hőterhelésekben keresendő. A "gyengébb" minőséggel viszont az érzékenységet lehet "rontani", így, mivel senki nem szeret szervízbe járni, kitolható a csere időintervalluma 2 évre. És a versenysportban gyakrabban szervizelik a féket és más alkatrészeket is. Ott nem okoz gondot annak sűrüsége.
Most, hogy ilyen kisregényt írtam, elnézést kérek mindenkitől akiket ez zavar. A repedt fedél hibáját pedig ezek alapján elfogadom. Ellenőrizni fogom, bár szerintem nekem más gondom lesz. Köszi a választ és a türelmet.
Hali szigetlakó "szomszédom"! (én Csepel)
Köszi a címet! Valószínűleg meg fogom látogatni őket, hiszen már sok jót hallottam abból az irányból. Most viszont ki fogok menni a Milléhez, talán tudok valamit kavarni velük. (minimum jegyzőkönyveztetem )
Szervíz után majd beszámolok a történtekről.
Szia!
Gyártási évnek 2006 szerepel. Kértem egy papírt dkeszin arról, hogy mikori és honnan van ez a motor. A mille adta el a Csikibegének szóban elmondták, de igazolást még nem kaptam semmiről. Azzal nyugtattak, hogy hát igen volt egy pár moci amit régi "megmaradt" alvázzal hoztak be. Mindenesetre úgy éreztem kicsit összesúgtak a hátam mögött és csodámra jártak ki ez a balek. A kérdésre, hogy ilyen egyáltalán lehet e vállhuzogatás és mély hallgatás volt a válasz. A gépet teljes áron 2990e ért vettem, a motor így néz ki.
V2 Factory!
Javaslom az Aszalósékat Dunakeszin (nem a Mille!). Hivatalos márkaszervíznek számít (nem úgy néz ki, nem költöttek 100 milliókat a lehúzott lóvékból s műhely csicsázására), ott lehetsz, elmondják amit csinálnak, nem húznak le, értenek hozzá, stb. Tel.:27-544-790. Én csak náluk szervízeltetek, eddig még nem kellett mérgelődnöm.
Nekem is volt levegő is a kuplungomban. Valaki tanácsára minden indítás előtt 15-20X behúzogattam, s indítás után már nem volt érzékelhető a levegősödés. Aztán egy ideje már erre sincs szükség. Egyébként Zrider gépén is megpróbáltam, szerintem jobb is lett, de azt mondta, hogy inkább ne b....tassam, mert félt, hogy nem tud hazamenni vele Tihanyból.
A hátsó fék is problémás volt, ott az olajcsere segített.
Hali mindenki!
Ezzel a kuplung hibával kapcsolatban olvastam valahol,hogy a tartály tetején lévő záró kupak repedése okozta a levegősödést!Igazából nem értem az összefüggést ,de azt tudom a srác azt írta a csere után megszünt a hiba!
No, ez az!
Az enyém kb. 2-3 havonta megjelenik a szervízben légtelenítésre. A kuplung rendszeresen előjött, ám 1 idő után rájöttem (használni akartam ), hogy hátsó fék sincs. Amikor vettem, előre szóltak, felkészítettek. Érdekes módon nekem a kuplung alsó munkahengert javasolták legutóbb. Lehet, hogy el kellett volna fogadni. Így már lenne 1 tapasztalat.
Az a gondom, hogy eléggé nehezen értetem meg magam a szervízben. Talán a korom miatt hülyére venne az egyik munkafelvevő. Bemenni a szerelőhöz és mellette maradni nem akarnak engedni. Most erőszakosabb fellépésre készülök.
Én azt néztem, hogy sok helyen a kuplung és a hátsó fék csővezetéke plussz hőterhelést kap a blokktól, sőt, nálam az utóbbi teljesen, majd egy arasznyit felfekszik a blokkra alul. Hiába van a hátsó főfékhengernél hőterelő lemez, nem oldja meg.
Majd igyekszem beszámolni a történtekről. Ha itt nem megy a megoldás, felveszem a kapcsolatot a gyárral.
Háj! Valóban munka volt,de már vége lassan ! Nekem már 2 izben volt ez a problema, gyorsan lelégtelenitették, de csak bosszantó ha már 3gurigába került a szekér . Ezért most addig eröltettem ,hogy lefotózták és mgrendelték az uj felsőmunkahengert, ha megérkezik gariba ráteszik. Nekem a hátsófékkel még nem volt bajom ,de ha lesz is soká veszem észre, mert alig használom!
Hali!
Olvasgatok itten és látom , hogy menned kell légteleníteni. Ezt felhasználva feldobnám témának - talán valaki már okosabb - , nincs valami trükkös megoldás ennek kivédésére?
Én csütörtökön megyek levegősődés miatt (kuplung és hátsó fék). A vasárnap estét rendesen a motor alatt töltöttem molyolással. Azt tuti kérni fogom, hogy az olajcsövet máshol vezessék el, ne feküdjön fel a blokkra, de ennél többet nem tudtam kiokoskodni . Ráadásul az sem lenne 1xű, mivel meglehetősen szűkösre van mérve. Talán újat kell gyártatnom rá.
Vízhűtéses kuplung munkahengert nem tudok prezentálni, más lehetőséget meg nem találtam. Tudom, jobbfajta olajat rakassak bele. Akkor is ez lesz a vége!?
Bár gariban szervizelik, de mégis a szabdidőm megy rá. Kizártnak tartom, hogy nincs erre valami okosság!
Tisztelt Márkatársak! Kinek mi az ötlete?
Te egészen másról beszélsz.
Kis fityfasz műanygokat ömlesztve gyártanak és egymástól független típusok és évjáratokhoz is felhasználják.
Pl. A hátsó lámpámat kifejlesztették 98-as 6-os ninjához.
Ez a gyártónak csak egy számadatot jelent.
A kawa fejlesztől 2000-es kilencesekre is ezt a lámpát tették.
Namost a lámpagyárban senkit sem érdekelt milyen motorra és hova kerül a lámpa. Ők csak megrendelést kaptak évi 10000 darabra ebből a típusból.
Így aztán ha megrendelési szerződés a végén 40000 darabról szólt, de a gyárnak volt rá kapacitása, hogy fél év alatt legyártsa mindet, akkor le is gyártotta és lehet az utólsó kilences lámpáját csak két héttel az enyém után gyártották és azóta egy raktárban állt.