én a múlt héten cseréltem lamellákat. ha jól emléxem lamellából egyel több volt. tehát úgy kell öszerakni hogy lamella-fém-lamella.... szerintem szarakodhat még a rosz olaj miatt a blokkba. nekem a 10W 40-et ajánlottak és nagyon bejött.
na kicsit magyarosítunk :ha le van véve a dekni és húzogatod a kuplungot, de a lamellák együtt mozognak és nem válnak el egymástól akkor tisztítsd meg őket
amilyen sorrendbe kiveszed őket.ha szét van szedve a moci és látod is h össze vannak tapadva és nem "esnek szét" a lamellák akkor érdemes lenne kiszedni őket és megtisztítani benzinnel (nekünk bevált).
amúgy itt a kuplung
A kuplung problémádra én leírom a tapasztalatom, de én ezeket simsonoknál tapasztaltam, javítás után mind az én motorom mind a haveromén jó lett a kuplung!
Gondolom lamellákat cseréltél, mielőtt összeteszed az egészet nézd meg, h ha beleteszed megfelelő sorrendben a lamellákat a kuplung kosárba akkor könnyen mennek-e bele valamint ha megfordítod, akkor kiesne-e maguktól, valószínűleg nem!
Gondolom a sebességeket is nehezen keményen veszi!?
Én a parafa lamellákat óvatosan egy reszelővel a bemélyedéseknél megreszelgettem, persze közben mindig próbálgattam, h melyik hol szorul ott igazítottam rajta egy kicsit. De semmiképp ne lötyögjenek a lamellák a kuplung kosárban!
Ha sikerül elérni, h ne lötyögjenek és simsán kitudod venni és visszarakni akkor jó! Ha esetleg pár 10 km után romlana az elért jó eredmény, akkor lehet, h az olajtól az új lamellák egy kicsit megdagadtak, elképzelhető, h az előző dolgot meg kell ismételni!
Remélem tudtam segíteni!? De azért ne állj azonnal neki reszelgetni, hát ha ír vki vmi jobb megoldást is!
hy mindenki a kuplung lamellákat és a lemezeket hogy milyen sorrendbe kell vixatenni? Vagy mind1? ha ragadnak a lamellák behúzott kupinál akkor mi van? mármint leváltok 1be és lefullad. innen gondolom h összetapadnak a lamellák. Ja honnan lehet tudni h hanyas évjárat a moci?
A lényeg az hogy a magasabb hőértékü gyertya intenzívebb égést produkál ergo több hőt termel.... A gépem egész jó de 5000-fölé még nem pörgettem de 3000-nél már jön az ereje
Ja amit bemásoltál az NGK-s csávótól az teljesen igaz csak te értelmezted félre ill. IGAZAD volt csak nem konkrétan a gyertya termeli a hőt hanem amit csinál.Ha pedig a dolog másik oldalát nézzük a másik 2 úr is tévedett mert ha a dolog mélyébe nézünk még is csak a gyertya termeli a hőt mert az okozza a robbanást! Önmagában a keverék nem robban ha csak nem dieselről beszélünk ,de most abba ne menjünk bele!TEHÁT MINDENKINEK IGAZA VOLT ÉS SENKINEK SEM!
Ó papa!Tényleg ne haragudj ,tudod szinte mindig 1-et értek veled ,de most ,hogy kicsit vissza olvastam a 2 úrral kell egyet értenem. Nem haragszol?Önmagában a gyertya nem termel hőt!Persze minimálisat mert még is csak kisül ,de nem ettől melegszik a gép.A gyertya részben elvezeti az égéstérben keletkezett hőt és befolyásolja az üzemi hőfok elérésére szükséges időt ill valamennyire az üzemi hőfokot.Úgy ,hogy pl. a magasabb hő értékű hosszabban tartja a szikrát és erősebben sül ki ettől tökéletesebb és erősebb az égés (a jól beállított cuccal).Ez természetesen a motor tulajdonságainak határán belül!Neked azért melegedett jobban a 9-es gyertyával mert bár az is belevaló ,de mivel még szoros + 2 gyűrűs nagyobb a súrlódás + még a gyertya is jobban kisült így több hő keletkezett.A motorod elbírta mert ezek pörgős blokkok és viszonylag magas hőértékkel dolgoznak csak a termosztátod volt lassú!Vagyis tömören hosszabb erősebb szikra tökéletesebb égés nagyobb robbanás több hő!SORRY!
Mielőtt megáll mit csinál?Felpörög és úgy áll meg?Mert ha igen akkor lassú a benya utánpótlás.Azt nézd meg ,hogy a csőből teljes átmérőben csurog-e a benya.Ha döcögve áll meg melegen akkor sok a benzin és kevés a levegő.Pihizik egy kicsit kiszellőzik és újra indul.Be kell lőni a karbit.Ha hidegen csinálja ezt akkor valószínűleg fordított a helyzet.
Egész jól halad, úton vagyok a cél felé.
amúgy itt a kuplung
Gondolom lamellákat cseréltél, mielőtt összeteszed az egészet nézd meg, h ha beleteszed megfelelő sorrendben a lamellákat a kuplung kosárba akkor könnyen mennek-e bele valamint ha megfordítod, akkor kiesne-e maguktól, valószínűleg nem!
Gondolom a sebességeket is nehezen keményen veszi!?
Én a parafa lamellákat óvatosan egy reszelővel a bemélyedéseknél megreszelgettem, persze közben mindig próbálgattam, h melyik hol szorul ott igazítottam rajta egy kicsit. De semmiképp ne lötyögjenek a lamellák a kuplung kosárban!
Ha sikerül elérni, h ne lötyögjenek és simsán kitudod venni és visszarakni akkor jó! Ha esetleg pár 10 km után romlana az elért jó eredmény, akkor lehet, h az olajtól az új lamellák egy kicsit megdagadtak, elképzelhető, h az előző dolgot meg kell ismételni!
Remélem tudtam segíteni!? De azért ne állj azonnal neki reszelgetni, hát ha ír vki vmi jobb megoldást is!
http://karakas.hu/dl650/databa...