Egyetlen baromi fontos tényezőt kifelejtettél!A levegő!Melynek menyisége és minősége sőt sebessége nagyban befolyásolja a hőtermelést és befolyásolja a gyertya működését ill. a megválasztását!PL.:Sport szűrőnél és az ehez jól beállított üzemanyag rendszer ,de ehez nem megfelelően megválasztott gyertya (alacsony hőérték) a gyertya elcsöppenéséhez vezethet!Sőt tovább megyek ha a nagyobb levegő mennyiség után nincs helyesen megemelve a benzin mennyiség még a dugó is kilyukadhat!Ezért van a nitró rendszerekhez + benzin befecskendezés kötve!
Valami elmélet félét felállítottam, miért lehet szükség a nagyobb hőértékű gyertyáknál az emelt gyújtás teljesítményre. Koránt sem biztos, hogy helytálló. A benzin szénhidrogének és kompresszió tűrést növelő anyagok keveréke. Az ideális üzemanyag gyorsan ég, nagy a fűtőértéke a megfelelő kompresszió tűrés mellett. A problémát az okozza, hogy a hidrogén gyorsan ég, de kicsi a fűtőértéke, a szén nagy fűtőértékű de lassan ég. A kompresszió tűrést növelő anyagok pl. toluol is lassan égnek. Az erősebben tuningolt motorok nagyobb hőértékű gyertyát és lassabban égő üzemanyagokat feltételeznek. Persze a nagyobb sűrítési viszony növeli az égés sebességét. De a szikra "méretének" növelésével is lehet manipulálni az égés gyorsaságát azzal, hogy több molekulát gyújtunk meg a folyamat elindításánál. Itt nyer értelmet a nagyobb gyertyahézaggal működő verseny gyújtó rendszer és az ívet hosszabb ideig tartó gyertya. A szépség hiba az, hogy a gyors égés kisebb hőterhelést jelent a hűtőrendszernek.
melegedés:vagy nincs termosz, vagy meg van ragadva.fő vízcsövet ha leveszed akkor ott kellene lennie.
benzincsap:stimmel,kb 2,5-3 liter a tartalék
gumi:mt75 egész jó gumi.nekem hátul 140es van...na az a nagy gumi.110/90 bőven jó.
tankot két csavar fogja nézd meg van e alatta gumibak....Tartalék szerintem2,5-3-Liter....A hátsó gumid nem ismerem a A méret jó az enyémen is ekkora van
A benzincsapos dologban nem tudok segíteni mert nekem motoforce benzincsapom van.Ami a leállást illeti nézd meg a gyertyát amikor nem indul ha nyálas akkor nincs szikra.A lassú melegedést pedig a termosztát hiánya magyarázza...
Újra itt!
Megnéztük barátnőm gépét és AM 3as blokk van benne.
Olyat csinál a gép, h gondol eggyet és megáll, mintha nem lenne benne benzin, de van mert lötyög benne meg látszik is a benyacsőben is van nyál, állt egy 10 percet és simán beindult, de előőte meg motoroztunk vele azért, szóval nem hisezm, h túlmelegedett volna, ja meg baromi lassan melegszik fel a hűtő víz!
A benzincsapnak, h vannak az állásai? (a nyíl a moci fara fele áll akkor zárva, ha lefele akkor nyitva és ha alőre akkor tartalék?!)
mennyi lityó a tartalék?
elől pirelli mt 75 ös guma van, az milyen? jó? kemény puha?
hátul, bridgestone battlax bt 45 110/90? nem vastag egy kicsit?
a tankot össz vissz 2 csavar fogja a vázhoz? Csak mert baromira imbolyog jobra ballra, nem tud leesni, csak idegesítő, h mozog!
50-es hengerrel jó volt a B9EVX de az nem volt járatós...Ezt a hengert most járatom...így nem bírja a 9 es gyertyát,de szerintem mivel ez egy tuningolt blokk bejáratás után bírni fogja....A több nyál nem jött be mivel a karbim átmérője még kicsi....egyenlőre
Próbáltam és hidd el nem okoskodni akarok,csak feldühít ha hülyének néznek.Ez nem te voltál....Nem akarok ezzel jönni de én már 23-éve autókkal és motorokkal foglalkozom és mindíg elolvasom a szakirodalmat,ráadásul amihez nem értek ahoz nem nyúlok....Az előző írást Oszwald Stumpf írta aki az NGK Németországi tervezőiroda főmérnöke....Valamit tudhat...
Akárhogy gondolkozom a dolgon nagyobb hőértékú gyrtyától nem tud megragadni egy motor, de igényelhet más beállítást esetleg több üzemanyagot igényel. Próbáltál adni neki egy keveset?
Érdekes és nem találok rá magyarázatot. Olyan különbségek voltak-e a két gyertya között pl. B8HS és BR9HS. Én azt vettem észre, hogy a zavarszűrős gyertya jobban kiég. Konkrétan Kurta Jani 60-as verseny Simsonja leköpte 50Km alatt a a B7HS-t. De a BR8HS-sel rendesen üzemelt. Ilyen értelemben valóban lehet magasabb üzemi hőmérséklete a nagyobb hőértékű gyertyának, de akkor valszeg a plussz zavarszűrő ellenállás tehet valamit a szikra feszültségével erejével. Ez érdekes kis probléma légyszíves oszd meg velem tapasztalataidat.
Akkó itt van okoskának az NGK hivatalos oldaláról:cA tuning-szettekhez kiválasztott gyertya megvásárlásánál az elsődleges és legfontosabb dolog a hőérték jó kiválasztása.A rosszul megválasztott hőérték a motor túlmelegedéséhez vagy a gyertya megrongálódásához vezethet!
(A magasabb hőértékű gyertya több hőt termel a hengerfejnél ami a dugattyú megragadását eredményezheti!)
Megismételtem beleraktam az rs be a kilences gyertyát és felment 100-fokig...visszarakom a 8-as gyertyát és beáll 80 fokra....ezt ismételhetem még 50-szer ha akarod...
sziasztok!
tudja vki, hogy a 125ös rs első telóját be lehet-e tenni az 50esekbe, mert esés miatt cserélnem kell, 15-20 ezernél nem akarok rá többet fizetni, viszont bontottan inkább 125ös villákat találok, és sajna nem értek annyira hozzá...
kösz
Indy a kísérleteknek ismételhetőeknek kell lenniük, mert egyébként 1000 és egy okuk lehet a jelenségeknek. Egy járatós dugattyú kilukadásának szerintem több köze lehet a rossz beállításnak de főleg a tulaj digitális kezének mint a gyertya hőértékének. A belevaló vagy az előírt gyertyával jobban gyorsul a motor és szépen kiforog. Nem jó a nagyobb, de a kisebb hőértékű gyertya sem a szükségesnél.
Kedves Zoli a tévhitről csak annyit hogy bejáratós motorba nem szabad,magas hőértékü gyertyát rakni mivel jobban melegszik tőle a motor(tapasztalat)9-es hőértéküvel 95-100-fok a vízhőfokom 8-as hőértéküvel beáll 80 fokra....Honda MTX en a gyári 7-es az ember belerakott egy 9-est és kilyukasztotta a dugót....Ha amit leírtál az úgy is lenne minden gépbe magas hőértéküt raknánk....
Tuji
de amikor már kviolt szálasodva le akartam füstöltetni de cseszett kilyukadni szval jol birja
benzincsap:stimmel,kb 2,5-3 liter a tartalék
gumi:mt75 egész jó gumi.nekem hátul 140es van...na az a nagy gumi.110/90 bőven jó.
Újra itt!
Megnéztük barátnőm gépét és AM 3as blokk van benne.
Olyat csinál a gép, h gondol eggyet és megáll, mintha nem lenne benne benzin, de van mert lötyög benne meg látszik is a benyacsőben is van nyál, állt egy 10 percet és simán beindult, de előőte meg motoroztunk vele azért, szóval nem hisezm, h túlmelegedett volna, ja meg baromi lassan melegszik fel a hűtő víz!
A benzincsapnak, h vannak az állásai? (a nyíl a moci fara fele áll akkor zárva, ha lefele akkor nyitva és ha alőre akkor tartalék?!)
mennyi lityó a tartalék?
elől pirelli mt 75 ös guma van, az milyen? jó? kemény puha?
hátul, bridgestone battlax bt 45 110/90? nem vastag egy kicsit?
a tankot össz vissz 2 csavar fogja a vázhoz? Csak mert baromira imbolyog jobra ballra, nem tud leesni, csak idegesítő, h mozog!
Tuji
Tuji
Tuji
(A magasabb hőértékű gyertya több hőt termel a hengerfejnél ami a dugattyú megragadását eredményezheti!)
tudja vki, hogy a 125ös rs első telóját be lehet-e tenni az 50esekbe, mert esés miatt cserélnem kell, 15-20 ezernél nem akarok rá többet fizetni, viszont bontottan inkább 125ös villákat találok, és sajna nem értek annyira hozzá...
kösz
Tuji
Némelyik gyár, VISSZAFELÉ számoz, tehát, a nagyobb hővezetésű, tehát nagyobb hőértékű gyertyája KISEBB számú.
A többi is úgy van ahogy írtm, ha nem hiszed, a te bajod.
SŰRGŐS
a szerelő aztmondta annyit fizetek amennyit akarok (dugózás )
én olyan 5-10 re gondoltam lécci segítsetek köszi!
AM5-ös blokk olajszivattyúját, hogy kell légteleniteni? Nekem a cső buborékos