hali valakinek van ötlete?rs50 19 dellortoval 100as föfuvoka mégus ugytünik kevés üzemanyagot kap a motor hidegben csak ha leveszem a sportlégszüröt és befogom a karbi hátuját akkor tudom beinditani szimeringek ujjak.ha járatom kb30másodpercet utánna pöcre indul és megy mint a rakéta a levegöcsavart is nagyon kikell tekernem mert ha bentebb tekerem akkor terhelésnél lefulad milehet?
jha persze ha valakinek anyira kopott már a kosara hogy mindkét oldalt beverődik hogy javítani kelljen akkor ott már cserélni kell a kosarat mivel ha mindkét oldalon kiverődik az illető sokat motorfékezett és ott már nincs mihez mérni persze azt is meg lehet oldani valahogy biztos vagyok benne de az már nagyon extrém.
az egész alapja annyi hogy egy mérőpontot mérősikot kell keresni ez pedig a villa érintetlen oldala, ha mindegyiket ugyanannyira reszeled ki amit az etalonnal ellenőrzöl ( nekem saját esetben szerencsém volt nem kellet etalont csinálni a tolómérő szára volt az etalon) akkor ugyanaz lesz mintha egy új kosarat kapnál csak a lamelláknak kicsit több lesz a holtjátéka a villák közt.
és minden előtt ahol volt olyan része a villáknak amit nem bántottak a lamellák mértem és mindegyik villa gyárilag is egyforma.
amikor kész a munkadarab lehet ellenőrizni egy lamellával eddig amiket csináltam a lamella összes körme pontosan felfekszik minden egyes villa oldalán ez a lényege a pontos mérésnek hogy nem csak egy két fog támaszkodik hanem az összes!
ezt azért flexel nehéz lenne kivitelezni de igy reszeléssel megoldható.
lehet kissé hosszúra sikerült de szerintem ez egy járható út az én motorjaimon megcsináltam haverok közt is van rs ami már igy fut.
és csak a zaj ami kicsit másabb mint előtte de azis csak üresbe mert addig tud mozogni a lamella ha terhelést kap sebességbe rakod és mész nem kótog!
sejtettem hogy nem fogod megérteni előző hozzászólásod alapján.
ha megméred tolómérővel a hézagot az első amit sikeresen kireszelsz a két villa közt ahova bemegy a lamela foga az lesz az etalon mivel csak mindig a villa egyik oldalát eszi meg a lamella.
oda csinálni kell egy pontosan beillő ellenőrző darabot akár vasból mindegy és mindegyiket úgy kell kireszelni hogy pontosan az etalon belemenjen légrés nélkül.
ez kb 1.5-2óra szokott lenni kosár kopttságtól függ.
végén éleket sarkokat kerekíteni és finom csizolópapirral lesimítani!
és jobb mint újat venni italmondo 98ezer megkérdeztem!
Egy reszelővel hogyan oldod meg (mivel számolod ki?), hogy melyikből mennyit reszelsz le? Véleményem szerint sehogyan.
Az lesz az eredménye, hogy letörik egy fog a kosárról, aztán utána már nem kell vissza tenned a kosarat, de a kuplungfedelet se. Szerintem inkább új kosár...
igen el lehet simítani egy reszelővel és jó is lesz a kuplung tapasztalat nem egy am6 blokkba csináltam igy meg .
de csak finoman és pontosan mindegyik kosárfogból egyenlően kell.
jobb mint venni másikat és az eredmény rendesen kiemel a kuplung viszont kicsit csörögni fog mivel megnő a hézag a kosár és a lamellák közt.
énis kisérleteztem vele egy darabig és azt hiszem repsol10w40 ez kicsit hig de nekem jovolt.viszont a kuplung amikor indulsz a motorral a lamelák mindig nekifeszülnek a kuplungkosár fogainak ami érthetö viszont idö után nyomokat koptatnak az aluminiumba ez akadályozza a lamelák ki és befele mozgását tapasztalatbol tudom ha teheted szed szét és nézd meg ha nyomok vannak azt eltudod simitani reszelö vagy sarokköszörü.
Holtjáték az nem feszesség. Amúgy inkább arról van szó, hogy 30cm-es kezű embereknek tervezték a motort. Az átlagos magasságomhoz képest minden nagyon messze van a motoron. Szerintem 195 magas embereknek készült.
bocs hogy beleszolok de az olaj sürüsége is számit ha tul sürrü akkor jobban rakel álitani a bovdent hogy kiemeljen.ha tul hig akkor megcsuszhat a kuplung igy lazábra kell hagyni csak jotanács semmi tübb
Ahová tekered a bovden feszességet :)
Nekem konkrétan nagyon fent harap, hogy gyorsan tudjak váltani, és hogy ne lötyögjön a kuplung kar. (Meg mert így szoktam meg )
az egész alapja annyi hogy egy mérőpontot mérősikot kell keresni ez pedig a villa érintetlen oldala, ha mindegyiket ugyanannyira reszeled ki amit az etalonnal ellenőrzöl ( nekem saját esetben szerencsém volt nem kellet etalont csinálni a tolómérő szára volt az etalon) akkor ugyanaz lesz mintha egy új kosarat kapnál csak a lamelláknak kicsit több lesz a holtjátéka a villák közt.
és minden előtt ahol volt olyan része a villáknak amit nem bántottak a lamellák mértem és mindegyik villa gyárilag is egyforma.
amikor kész a munkadarab lehet ellenőrizni egy lamellával eddig amiket csináltam a lamella összes körme pontosan felfekszik minden egyes villa oldalán ez a lényege a pontos mérésnek hogy nem csak egy két fog támaszkodik hanem az összes!
ezt azért flexel nehéz lenne kivitelezni de igy reszeléssel megoldható.
lehet kissé hosszúra sikerült de szerintem ez egy járható út az én motorjaimon megcsináltam haverok közt is van rs ami már igy fut.
és csak a zaj ami kicsit másabb mint előtte de azis csak üresbe mert addig tud mozogni a lamella ha terhelést kap sebességbe rakod és mész nem kótog!
ha megméred tolómérővel a hézagot az első amit sikeresen kireszelsz a két villa közt ahova bemegy a lamela foga az lesz az etalon mivel csak mindig a villa egyik oldalát eszi meg a lamella.
oda csinálni kell egy pontosan beillő ellenőrző darabot akár vasból mindegy és mindegyiket úgy kell kireszelni hogy pontosan az etalon belemenjen légrés nélkül.
ez kb 1.5-2óra szokott lenni kosár kopttságtól függ.
végén éleket sarkokat kerekíteni és finom csizolópapirral lesimítani!
és jobb mint újat venni italmondo 98ezer megkérdeztem!
kínait meg inkább ne!
bontott olasz meg mind iylen.
ez a legkézenfekvőbb megoldás és sokáig bírja.
Az lesz az eredménye, hogy letörik egy fog a kosárról, aztán utána már nem kell vissza tenned a kosarat, de a kuplungfedelet se. Szerintem inkább új kosár...
de csak finoman és pontosan mindegyik kosárfogból egyenlően kell.
jobb mint venni másikat és az eredmény rendesen kiemel a kuplung viszont kicsit csörögni fog mivel megnő a hézag a kosár és a lamellák közt.
Nyugodtan mond, ha tudsz még valamit!
a motor, lehet ez a gond :) vagy cserélni kellene valamit, már énsem tudom!
Nekem konkrétan nagyon fent harap, hogy gyorsan tudjak váltani, és hogy ne lötyögjön a kuplung kar. (Meg mert így szoktam meg )
Kint vagy bent?
Ha kint akkor mennyire kint?
Van? Mennyiért?
A belső fogazása 12 :)