Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

köszi elég bonyolult :/ remélem meg tudom csinálni :D
kösz! remélem sikerülni fog.
Ácsi, nem kell azt ütni semmivel. Fellazítod, az excenter két rögzítő csavarját (2db M8-as csavar van benne), ezután a kipufogó felőli oldalon van a felnin egy 8mm-es furat, és az excenterben is van egy. a motort hátrafelé gurítod, míg egybe nem esik a kettő, ezután beledugsz egy csavarhúzót, vagy valami hengeres anyagot, utána csak hátrafelé kell húznod a motort, még el nem éred a kívánt feszességet (a lengőkar közepén kb egy cm-es belógás az optimális). Ezután kiveszed a cuccot, meghúzod a két csavart oszt csá
Gondolom fél lengőkaros az rs-ed mert azon a trükkösebb.
A lánckerék mögött van a a lengőkaron 2 csavar(17-es emlékeim szerint), azokat meglazítod. Lánckerék anyáját meglazítod és lejjebb húzod egy kicsit, ekkor be látsz a lánckerék mögé és ott van az excenter, azt kell forgatnod benne és a tengelyt hátrébb tudod hozni vele. Az excenterhez kéne valami kulcs, de ha nincs akkor valami vékony tömör fát(azért fa, mert ha valami fémmel elkezdet ütögetni "könnyen" kitörhet belőle egy darabot, fő a biztonság ) az egyik lyukhoz odateszed és kalapáccsal kicsit megütögeted. Visszatolod a helyére a lánckereket és ha elég feszes a lánc akkor az anyákat meghúzod és kész is vagy.
Én így csináltam és akkor a láncot se kell szétszedni és kínlódni a visszarakásnál, mert egyből látod hogy jól állítottad be vagy nem.
vki le tudná írni hogy hogy lehet húzni a láncon ?
Minarelli Am3 kuplungja csereszabatos a Minarelli Am6 kuplungjával?
Köszi.
Szerintem igen.
Üdv Urak!
Kérdésem lenne felétek a képen látható motornak a hátsó része az gyári Rs?Ülés,hátsó idom stb.
Köszi
Ajánlom neked ha majd mész a mocival kuplungon legyen a kezed mert az ilyen öntött nem gyári dugók 70-80 köbcentisek az elsö úton megragadnak megfékezödik a kerék és ha nem húzod be a kuplungot oda vered magad az aszfalthoz!Én ezzel nem raknám össze ez tapasztalat!Ezt csakis a gyári asso werke dugóval szabad összerakni szépen bejáratni.7-8 ft.-al többe kerül de az életed füghet töle.De tetudod
hali!
nem bírom ki, hogy ne szóljak hozzá a hengeres témához...miért kell dugattyút öntetni egy olyan típusú motorhoz, amihez a malossitól a wertexig minden kapható, és az ráadásul minőség is.
egy valamire való szerelő nem is foglalkozik ilyennel, csak a legvégső esetben.
azt a hengert illetve hengerfejet mielőtt még felraknád "tusír" lapon vagy üveglapon 800 as papíron húzd síkra mert borzalmas ahogy kinéz...a felömlők illetve kipufogó nyílás éleit tűreszelővel "finoman" sorjázd le.gyűrűhézagot se felejts el ellenőrizni...
ha csak befecskendendezed az olajat kifújja magából az első fordulatoknál.

mikor rakod össze vékonyan kend be a henger falát a dugót az alsó felső tűgörgőt.
ha szét volt húzva a blokk és új főtengely csapágyakat tettél be a forgattyúsházon van két furat ami a csapágyhoz vezet oda is pár csepp olaj és így rakd össze:)

ez csak jótanács mindenkinek szíve joga hogy csinálja.
Köszi a tanácsokat! A bejáratást nagyjából én is így gondoltam, 1:30-as keverékkel. Én nem bízok az olajpumpába,mióta szétment az alsó tűgörgő, és vitt mindent magával. Bár lehet,hogy ártatlan a pumpa, és csak a tűgörgő volt elhasználódva, de nem bízom most már a véletlenre.
Azt nem tudom még, hogy az első indítás előtt fecskendezzek pici olajat a hengerbe?Mondjuk biztos nem árt neki...
Én mikor összeraktam 1:30-ba kevertem
4liter, kijártam és már 1:40-45 De nekem csak gyűrű csere és nicaszilos :)
Nekem a henger Gilardoni 2 :)
sok sikert a járatáshoz.

azt elfelejtettem az este írni ha különolajzód nincs már bekötve szerintem az első 1000kmen 1:30as keverékkel járasd.
és a dugó:
Szia!

Ez a dugó valami gyári talán Gilardoni (vagy mi) dugattyú, amin egy picit kellet alakítani. Azt pontosan nem tudom mit.

Hónolva volt a henger fala, az látszik is tökéletesen rajta.
Ez a pacák csinál robogókba is dugókat, lehet,hogy a hazai forgalmazók pont ezeket árulják. Láttam ott honda,suzuki,yamaha felíratúakat. A robogókat nem tudom milyen fordulaton mennek...
Néhány kép:
járatást szerintem az első 1000km-en 6000es fordulat alatt tedd és ha van külön olajzód a benzinhez is önts kicsit én az új top hengerem igy járattam be anno már több mint 18000km van benne és még jó erő is van.

de viszont egy ilyen nagy fordulatú motorba szerintem nem volt nyerő dugót öntetni ilyen maszek úton de majd elválik milyen lesz valahogy ez a dugóöntés itthon nekem az iylen pannóia és társai régi motorokhoz passzol itt már am6nál csak pontosabb megmunkálást követel és a tömeg se mindegy anyagminőség stb.

dugó milyen passzosan van illesztve?
a hengert honolták?

majd kíváncsian várom milyen tapasztalataid lesznek.
Sziasztok!
Most van itt a service ideje! Készen lett a henger fúrás és az új dugattyúm. Viszonylag jó áron megúsztam. Itt Szegeden van egy dugattyú öntő esztergályos. Nagyon normális csóka, és nem aranyárba dolgozik. A műhelyébe kb. 1000 kész dugó van, amiket éppen csomagol, és küldi a megrendelőnek. Hétfő táján majd rakom össze a vasat. Addig is kinek mi a tapasztalata a bejáratást illetően?

Üdv! DonPedro
kösz! és nem tudsz szerezni ford. mérő spirált?
Email ment az adatlapodon megadott címre.
jaja
szval 0,5 l víz és 0,5 l fagyálló?
Helló
Adsz egy emailt?