Köszönöm mindenkinek a részletes választ és segítséget! Van még kérdésem bőven (és lesz is):)
Váltó-, teleszkóp- és fékolajban mit érdemes használni? Szintén a Castrolt néztem, de pl.: a hajtóműbe (váltóba) ajánlott MTX 80W félszintetikus literje 6ezer körül van:(
Másik kérdés, biztos, hogy már sokszor ki lett tárgyalva: melyek az ideális abroncs méretek és ajánlott gyártó, ha a fogyasztás és a biztonság az elsődleges szempont. Nekem a Pirellit ajánlották.
Továbbá a vizijárművek olajai attól küönlegesek, abban különböznek, a más felhazsnálási céllal készült olajoktól, hogy a környezetben lebomló elemekből épülhenek csak fel, mert uyge a nagyrészük a vízbe jut.
Namost, ugye, ennek szárazföldön nem sok haszna van:)
Számít a lökettérfogat is kipufogó választásnál, de lényeges a hasznos fordulatszám tartománya is. Egy széria hengerrel nem jól működik együtt a full tuning cső.
Jó lenne tudni az üzemi hőmérsékletét ennek az olajnak, mert a jet motorok hidegvíz hűtésűek. Szóval abból a pocsolyából nyeri a hűtővizet amiben éppen közlekedik. Gondolom ehhez lettek tervezve az ilyen olajok. A robogó olajokban is van füst csökkentő adalék. Most nézegettem egy 800-as jetmotort, 11000-es fordulaton 200Le. Nem hiszem, hogy elforgatnák 20K-ig.
Lehet, hogy sok neki a kipufogó. 2T motornak kell a fojtás. 11/40 lánckerék szerintem nem nagy rá.
Az is lehet, hogy már kevés a kompresszió. Éles, csettegős hangja van? Vagy olyan tompán tötyögő?
Ha értesz hozzá akkor nem muszáj elvinni márkaszervizbe. (Végül is akkor minek elvinni?)
Amit én átnéznék egy használt motornál; Fékbetétek, gumik, fékfolyadék csere, váltóolaj és hűtőfolyadék csere (ha nem egészen normál a színük akkor hengerfejtömítés csere és/vagy vízpumpa felújítás), megnézném a kuplung lamellákat, mérnék egy kompressziót (ha egy kis okot is ad rá, megnézném mi van a hengerben, ezzel együtt már a főtengelyt is megnézegetném), gyertya csere, lánc/láncszett csere ha úgy kívánja, gyújtás lendkereket lehúznám megnézném mi van alatta, elektronikát átnézegetném, amelyik szimeringen úgy látom azt csere, légszűrőtisztítás, karbitisztítás, meg a többi biszbasz alap dolog...
Ezek megnézésével, kis oda figyeléssel észre lehet venni a hibák igen nagy részét. ÉN így csinálnám.
Olajból azt mondják, hogy mindegy mit, csak full szintetikus legyen. Castrol az nem rossz, de tényleg mindenki másra esküszik. Én Q8 párti vagyok.... Enyém 800km/1liter olajat hamikál. Amit én veszek olajakat annak a hátulján fel van tüntetve, hogy JASO FC & JASO FD, ISO-L-EGD, de semmi változást nem érzek annak ellenére, hogy sokan azt mondják hogy kellene.
valaki tudna segiteni nekem! aprilia rs 50-es motorom van! és az a probléma hogy 5-6 ban nem megy! olyan mintha elmenne az erő! 1-4ig megy nagyon jol! most 11/40 áttétel van rajta! eddig 13/40 volt és megsem akart indulni! lecseréltem 11/40-re igy most már megy 4-ig utánna megáll! elképzelhető hogy a hátsó fogaskerék sok neki? ja meg a kipufogo egy 70cm kipufogo lett rárakva! talán sok az 50 hengerhez? előre is köszönöm válaszotokat!
Én Agip marine mix sm motorcsónakolajat használok a kétütemű motorjaimba már régóta és tök jó mert gyárilag füstöléscsökkentő adalékkal van ellátva meg ha jó a jetski magasfordulatú(akár 20000rpm) motorjaihoz akkor nekem is jó a 12000rpm es mocihoz ja és azse utolsó szempont hogy nem rakódik le annyi trutyi a rezóba
Az a lényeg hogy JASO FD-s legyen az olaj mert az a magasabb fordulatú motorokhoz van kifejlesztve, bár a kézikönyvek álltalában FC-t írnak, de az FD-s sokkal jobb az ilyen motorokba.
Márkába majdnem mind1(mindenki másra esküszik) de ne a legnevesincsebbet vedd meg.
1L kb 1000km-re elég.
Egy kezdő kérdésem lenne:):
ha megveszek egy használt RS-t, akkor mit érdemes rögtön cserélni rajta és komolyan leellenőrizni? Esetleg érdemes egy Aprilia szervizbe elvinni?
- olajcserék, fékek, abroncsok, egyéb beállítások, stb...
Gondolok itt a biztonságra és a megbízható üzemeltetésre is.
Emígy olajból (Castrol Power 1 Racing 2t vagy Act-EVO 2T vagy mi a legjobb választás?), napi szinten fogom használni, kb. 20km naponta, város és közút fele fele arányban. Mennyi olajat fogyaszt 100km-re?
Köszönöm!
ha úgy kötötted ki hogy egy csővel direktre kötötted a pupmát úgy hogy csak a tartályba forgassa azt a kis olajat ami benne maradt úgy jó de ha csak lehúztad a csövet és úgy hagytad kinyomta magából az összes olajat szárazon ment szerintem nem érdemes vissza kötni ott pontos illesztések vannak amit a keverékolaj ken.
Felraktam a 19-es karbit a mocira. Eléggé ferdén áll. Az úszóház felső élének vízszintbe kellene állni nem? Néhány képpel segítsetek ki lécci! Lehet,hogy a szívócsonk nem stimmel hozzá?
Üdv! DonPedro
Sziasztok!
Látom, hogy többen is hirdetik itt az eladó motorokat és mivel én vennék egy RS 50-est, akkor várnám az ajánlatokat emailben.
Megkérlek, hogy pontos leírást, ha sérült, akkor hol+fénykép, év, állapot írjatok, valamint több, jó minőségű képet is küldjetek, ahol rendesen látni a motort:)
Árat mindenképpen kérek és írjátok meg, hogy helyileg hol van.
Köszönöm és várom az ajánlatokat!
e-mail: gurabli kukac gmail pont com
Váltó-, teleszkóp- és fékolajban mit érdemes használni? Szintén a Castrolt néztem, de pl.: a hajtóműbe (váltóba) ajánlott MTX 80W félszintetikus literje 6ezer körül van:(
Másik kérdés, biztos, hogy már sokszor ki lett tárgyalva: melyek az ideális abroncs méretek és ajánlott gyártó, ha a fogyasztás és a biztonság az elsődleges szempont. Nekem a Pirellit ajánlották.