Szép munka, még arra is ügyeltél, hogy ne azonos osztókörön legyenek a furatok. Így kopás közben kevéssé hullámosodik a tárcsa. Az első eső után meglátjuk mennyire változik a látvány, rozsdál-e!
Két 35w-os között lényegi különbség nem várható. Gondolom, ha kissé ledesíted a motort ( indexek és hátsó izzók) akkor még a generátort sem terheli túl egy 50w-os első izzó.
RS 50 2003asba BA20D 35/35ös izzó van szerintetek ugyanez halogén 35/35w-ossal jobb lenne a lámpája? mert elég halvány a mostani izzóval.:S vagy mit lehet vele csinálni?
Még annó készült a motoromhoz 2db rozsdamentes acélból légbeömlő fedél. Egy kis polírozás ráfér de sérülve nincs. Jelenleg ez nekem felesleges akit érdekel keressen bátran.
Esetleg még ha valakit érdekel 2pár gyári index.
Köszi a tanácsot, karosszériással beszéltünk már, de ő is úgy vélte olcsóbb és tisztább dolog a csere, főleg, hogy ehhez a motorhoz minden van. Elvileg... Továbbra is kérek mindenkit,hogy írjon ha tud vázat az am6-os RS 50 hez. Előre is köszönöm!
Hali!
Ha jól tudom az am6-os blokk néhány centiméterrel jobbra ki van tolva az am5-höz képest.Meg lehet oldani otthon is.(Aprilia rx-et csináltak haverék,rs is van a szomszédban de azt még nem lestem meg annyira).Csak egy tipp.
Én nem kísérleteztem vele, de hivatalos egyetemi ajánlást néztünk . Az már más kérdés, hogy mikori ajánlásról lehet szó ( nekem a 80-as évekből ismerős az A30) . Azért egy 4 mm-es öntvény tárcsát félnék leejteni a földre, hátha eltörik. Szerintem, ha már króm akkor inkább ötvözet. Ugye, ha lekopik róla a fedőréteg akkor megváltozik a siklási tulajdonsága ami nem minden esetben ad okot a derűre. Tudja valaki milyen ötvözeből lehet a tárcsa?
Nem hagyott nyugodni a te feltevésed és csináltam egy tesztet .
Közönséges lavor acél ahogy te nevezed de hivatalosan ST32-es anyagminőséggel 5mm vastag lemezt rátettem a villany tűzhelybe és elkezdtem melegíteni 120-130 fokra annyi szerintem egy szép nyári napon amikor az ember intenzíven fékez meg is van az eredmény kifli lett a lemez és mikor lehűlt is megmaradt a banán alak. fogtam egy ugyan akkora méretekkel rendelkező öntvény tárcsát fölmelegítettem ugyan úgy. Szemmel nem látszott semmi így hogy biztos legyek a dolgomban rátettem esztergára és mérőórával mértem az ovalitást és SEMMI ovalitás nem volt benne .
Végeredmény szerintem az hogy ha neked a saját testi épséged nem számít akkor csináltass akármilyen anyagból felőllem akár műanyagból is de én maradok az öntvénynél mert az a tuti . A rozsdásodás meg mindegyiken meg van ami használva van ugyan is pár mikron vastagságban krómozva vannak az eredeti féktárcsák és csak ahol kopik ott rozsdásodik . lásd azt a vázat ami kicsit lentebb van pár hozzászólással.
Szia Sanyi!
Ma a néhai "Ladás" módszert alkalmaztam a termosztát "pótlására"=letakartam hűtőt egy kartonlappal és a várt eredmény nem maradt el. Üzemire melegedett a blokk és egész másképp viselkedett mint eddig. Üzemi hőfokon a teljes fordulattartományát ki lehetett használni és mindemelett a folyamatos terhelés ellenére sem melegedett túl, hanem gyönyörűen szedte a talpát, sőt jó lett az alapjárat is, így vissza kellett engedni a szivatót is. Úgy gondolom, hogy ez a "költségkímélő" megoldás nem árthat a motornak, sőt jobb az neki, ha üzemi hőfokon ketyeg, egyszerűen figyelni kell, hogy ne melegedjen túl, bár az is orvosolható ha kisebb felületet takarunk be. Ezzel a megoldással kapcsolatban szívesen várok bármilyen véleményt, vagy kritkát! Laikusként csak annyi kivetnivalót látok benne, hogy így egy kicsit lassabban melegszik fel a blokk, mert egyből kell melegítenie a teljes folyadékmennyiséget, hiszen a rendszer folyamatosan nyitva van.
Az A30 a közönséges lavór acélból a gyengébb minőség. Én biztos vagyok benne, hogy nem csak öntvényből lehet tárcsát csinálni. Karambolos javításoknál előfordul, hogy kiegyengetik a tárcsát ( nem azt mondom, hogy ez nem egy szakbarbarizáció). Azt meg az öntvény nem viselné el. A normál öntvény rozsdásodik elég erősen, motorokon elég rosszul nézne ki a rozsdaboglya.
A képről lemaradt egy hátsó felni gumival aminek piros a színe, amúgy a gyújtáskapcsolón és a műszerfaltartón kívül az összes látható alkatrész eladó. Nem túl sok, de még szerencse, hogy csak ennyit sikerült tévesen megvennie a srácnak!
Egy kis segítségre lenne szükségem tőletek! A problémám az, hogy egy barátomnak szüksége van egy am6-os RS 50 vázra mivel az övé sajnos több ponton is megadta magát egy ároklátogatást követően. Mivel nem tudta, hogy am5 és am6 váz között különbségek vannak (szemre nem, ezért becsapós ) vett egyet amin vannak kerekek, lengőkar, teleszkópok, ( így egy pár felesleges mivel azokat vette meg először ) + egy csomó nekünk felesleges dolog, amikről kérdésre bármikor adunk információt / árajánlatot... Ha bárkinek van infója az ügyben vagy eladna nekünk egy am 6-os vázat (am 5 csere am 6-ra is szóba jöhet!) ...az kérem válaszoljon nekem! Nagyon sokat lendítene a helyzeten. Mellékelek egy képet, amin megleshetitek a fekete am 5-ös vázon lévő eladó cuccokat. Az esetlegesen felmerülő kérdésekre szívesen válaszolok! / válaszaitokat előre is köszönöm!
Szóval ilyen a saját készítésű tárcsám.
szacsomotor@freemail.hu
Nekem 12-s karbi van fent. :)
Ez meg 32-s
És végre sikerült behangolni a karbit
Még annó készült a motoromhoz 2db rozsdamentes acélból légbeömlő fedél. Egy kis polírozás ráfér de sérülve nincs. Jelenleg ez nekem felesleges akit érdekel keressen bátran.
Esetleg még ha valakit érdekel 2pár gyári index.
Ha jól tudom az am6-os blokk néhány centiméterrel jobbra ki van tolva az am5-höz képest.Meg lehet oldani otthon is.(Aprilia rx-et csináltak haverék,rs is van a szomszédban de azt még nem lestem meg annyira).Csak egy tipp.
2002-es évjáratú rs-hez szeretnék plexit ha valaki megdobna egy linkel megköszönném(használt is érdekel ha jó állapótú) .
Közönséges lavor acél ahogy te nevezed de hivatalosan ST32-es anyagminőséggel 5mm vastag lemezt rátettem a villany tűzhelybe és elkezdtem melegíteni 120-130 fokra annyi szerintem egy szép nyári napon amikor az ember intenzíven fékez meg is van az eredmény kifli lett a lemez és mikor lehűlt is megmaradt a banán alak. fogtam egy ugyan akkora méretekkel rendelkező öntvény tárcsát fölmelegítettem ugyan úgy. Szemmel nem látszott semmi így hogy biztos legyek a dolgomban rátettem esztergára és mérőórával mértem az ovalitást és SEMMI ovalitás nem volt benne .
Végeredmény szerintem az hogy ha neked a saját testi épséged nem számít akkor csináltass akármilyen anyagból felőllem akár műanyagból is de én maradok az öntvénynél mert az a tuti . A rozsdásodás meg mindegyiken meg van ami használva van ugyan is pár mikron vastagságban krómozva vannak az eredeti féktárcsák és csak ahol kopik ott rozsdásodik . lásd azt a vázat ami kicsit lentebb van pár hozzászólással.
Ma a néhai "Ladás" módszert alkalmaztam a termosztát "pótlására"=letakartam hűtőt egy kartonlappal és a várt eredmény nem maradt el. Üzemire melegedett a blokk és egész másképp viselkedett mint eddig. Üzemi hőfokon a teljes fordulattartományát ki lehetett használni és mindemelett a folyamatos terhelés ellenére sem melegedett túl, hanem gyönyörűen szedte a talpát, sőt jó lett az alapjárat is, így vissza kellett engedni a szivatót is. Úgy gondolom, hogy ez a "költségkímélő" megoldás nem árthat a motornak, sőt jobb az neki, ha üzemi hőfokon ketyeg, egyszerűen figyelni kell, hogy ne melegedjen túl, bár az is orvosolható ha kisebb felületet takarunk be. Ezzel a megoldással kapcsolatban szívesen várok bármilyen véleményt, vagy kritkát! Laikusként csak annyi kivetnivalót látok benne, hogy így egy kicsit lassabban melegszik fel a blokk, mert egyből kell melegítenie a teljes folyadékmennyiséget, hiszen a rendszer folyamatosan nyitva van.
Egy kis segítségre lenne szükségem tőletek! A problémám az, hogy egy barátomnak szüksége van egy am6-os RS 50 vázra mivel az övé sajnos több ponton is megadta magát egy ároklátogatást követően. Mivel nem tudta, hogy am5 és am6 váz között különbségek vannak (szemre nem, ezért becsapós ) vett egyet amin vannak kerekek, lengőkar, teleszkópok, ( így egy pár felesleges mivel azokat vette meg először ) + egy csomó nekünk felesleges dolog, amikről kérdésre bármikor adunk információt / árajánlatot... Ha bárkinek van infója az ügyben vagy eladna nekünk egy am 6-os vázat (am 5 csere am 6-ra is szóba jöhet!) ...az kérem válaszoljon nekem! Nagyon sokat lendítene a helyzeten. Mellékelek egy képet, amin megleshetitek a fekete am 5-ös vázon lévő eladó cuccokat. Az esetlegesen felmerülő kérdésekre szívesen válaszolok! / válaszaitokat előre is köszönöm!
Mi pénzt kértek érte?
Postázták vagy ismerős?