Köszönöm a gyors választ, és az infót. Lehet, hogy felhívom őket. Pesten nincs boltjuk? Nekem is venni kell majd minden jót, mert hajtókaros lett a kicsike, és amúgy is itt a felújítási szezon :)
Elvileg az alvázszámról meg lehet mondani, de én ahhoz nem értek :D egy boltot tudok ami alvázszám szerint deríti ki milyen alkatrész kell hozzá. Mivel csabai vagyok ezért régebben sűrűn jártam az italmondo-ba és mostanába is szoktam. Ott kérdezték mindig az alvázszámot és arról elmondták h hanyas évjárat stb..
A blokkon egyértelműen AM3 áll, és a sebességváltót sem volt nehéz megszámolni 5-ig :)
Nem tudom, hogy tudták belerakni, de valahogy benne van. Ha jövő héten nekiállok lebontani a blokkot, ki fog derülni ha esetleg átalakítottak valamit rajta.
Ami fix pontot adhat, hogy trapéz lámpás, és a műszerfalon a visszajelző lámpasoron feliratok vannak, nem az elterjedtebb ábrás kivitelű. Felteszek képeket is, hátha okosabb lesz tőle valaki... :P (sajnos csak erről az oldalról van fotóm, majd szétszedéskor csinálok jobbat)
Esetleg a vázba ütött számsorból nem lehet megfejteni az eredeti évjáratot, színt, stb. ?
A blokkos dolgot jól tudod. AM3-as az 3 sebességes éz AM5 5 az AM6 pedig 6. AM3-as blokkod biztos nincs ha 5 sebességes. És olyat se lehet -tudomásom szerint- hogy egy 5ös váltót belepaszíroznak egy AM3-as blokkba mivel nem férne el. A blokkok között méretbeli különbségek vannak. Nem túl nagy de van.
Kasznik: amiket mondtál Replika ez általába a festésre vonatkozik. A Futura pedig az Aprilia AF1-nek egy változata mert van belőle Sport Pro is. Ezt most nem kezdem el mondani mert RS-ről van szó :D Nos...93-ig én úgy tudom, hogy AM3-as RS-eket adtak ki elöl trapéz lámpával, oldalt a jól felismerhető "rácsos" kaszni és és hátul ugyan olyan lámpával mint a Yamaha Aerox. 93-94 től 97-98-ig jöttek az AM5 ill. AM6-os blokkosok. Ezeknél már játszott a szív/vese lámpás változat is. Nekem volt egy 50/80as RS-em 98-as szív lámpás 6 sebességes. Másik havernak 98-as 5 sebességes és külsőre is ugyan az, egyedül a blokk volt kicsit kisebb. Egy másik havernak viszont ami 97-es volt 6 sebességes és trapéz lámpás RS-e volt :D 98- kb 03-04 ig jöttek gömb/darázs végű RS-ek ezeket gondolom nem kell bemutatni és ezek után jöttek az újabbak amiből már adták ki a Talma Replicákat. (Bocsi ha kihagytam valamit vagy rosszul írtam :D én így tudom :D)
Lenne egy olyan kérdésem, hogy honnan lehet felismerni a külömböző típusú és évjáratú RS-eket? Van valami egyedi ismertetőjele a blokknak, kaszninak?
Adott pl. az Én RS50-em, amiről annyit tudok hogy 1994-esnek állítják. A váltó 5 sebességes, de AM3 blokk van rajta. Az AM3-as blokkhoz 3 sebes váltó tartozik gyárilag, nem? Vagy eredetileg volt az AM5-ös blokkja, és a váltót cserélték?
A kasznikban mi az eltérés? Ott is láttam jópár típust azonos évjárattal, pl. a Replica, Futura vagy mi, stb.
Szeretném végre megfejteni, hogy akkor most mim is van tulajdonképpen, és mi az, amit már cseréltek benne. (Azok alapján, amit az eladó állított... hát még az évjáratában sem vagyok már biztos ;) )
Össze tudnátok gyűjteni olyan egyedi típusjegyeket, ami alapján be lehet azonosítani a vasakat?
Amennyiben jó állapotban van és sok mindent felújítottak rajta. Tudod erős motor gyorsan kopó alkatrészekkel. Inkább szakemberrel nézesd meg mert rommá kopottan is 8le és semmi hangja, csak nem forog 11K-t.
Sziasztok !
Sportlégszűrőről mi a véleményetek ?
Sokan mondják hogy nem jó mert nem használ a motornak, de rendesen magyarázatot hogy miért még nem kaptam.
Szerintetek érdemes beszerezni egyet ?
A légellenállás köbösen növekszik. Ha biciklivel hosszű áttétellel kívánsz haladni akkor teljes erőbedobással kell tekerned. Ezekből az következik, hogy talán kicsit nagyobb lesz a végsebesség (hosszab áttétellel), de a motor úgy fog kopni mint a fene az biztos.
50-es motorokat általában 10000-et forog 90-et megy áttétellel látják el. Amelyik 9000-en 100-at megy az már hetvenes áttételen van.
Nekem 100-on már sztem közel 11.000-et pörög, pontosan nem tudom. Átlagban 75-80-al szoktam vele menni, akkor pörög 8500-9000-et. Akkor az első fogaskereket cseréljem?
A blokkon egyértelműen AM3 áll, és a sebességváltót sem volt nehéz megszámolni 5-ig :)
Nem tudom, hogy tudták belerakni, de valahogy benne van. Ha jövő héten nekiállok lebontani a blokkot, ki fog derülni ha esetleg átalakítottak valamit rajta.
Ami fix pontot adhat, hogy trapéz lámpás, és a műszerfalon a visszajelző lámpasoron feliratok vannak, nem az elterjedtebb ábrás kivitelű. Felteszek képeket is, hátha okosabb lesz tőle valaki... :P (sajnos csak erről az oldalról van fotóm, majd szétszedéskor csinálok jobbat)
Esetleg a vázba ütött számsorból nem lehet megfejteni az eredeti évjáratot, színt, stb. ?
Kasznik: amiket mondtál Replika ez általába a festésre vonatkozik. A Futura pedig az Aprilia AF1-nek egy változata mert van belőle Sport Pro is. Ezt most nem kezdem el mondani mert RS-ről van szó :D Nos...93-ig én úgy tudom, hogy AM3-as RS-eket adtak ki elöl trapéz lámpával, oldalt a jól felismerhető "rácsos" kaszni és és hátul ugyan olyan lámpával mint a Yamaha Aerox. 93-94 től 97-98-ig jöttek az AM5 ill. AM6-os blokkosok. Ezeknél már játszott a szív/vese lámpás változat is. Nekem volt egy 50/80as RS-em 98-as szív lámpás 6 sebességes. Másik havernak 98-as 5 sebességes és külsőre is ugyan az, egyedül a blokk volt kicsit kisebb. Egy másik havernak viszont ami 97-es volt 6 sebességes és trapéz lámpás RS-e volt :D 98- kb 03-04 ig jöttek gömb/darázs végű RS-ek ezeket gondolom nem kell bemutatni és ezek után jöttek az újabbak amiből már adták ki a Talma Replicákat. (Bocsi ha kihagytam valamit vagy rosszul írtam :D én így tudom :D)
Lenne egy olyan kérdésem, hogy honnan lehet felismerni a külömböző típusú és évjáratú RS-eket? Van valami egyedi ismertetőjele a blokknak, kaszninak?
Adott pl. az Én RS50-em, amiről annyit tudok hogy 1994-esnek állítják. A váltó 5 sebességes, de AM3 blokk van rajta. Az AM3-as blokkhoz 3 sebes váltó tartozik gyárilag, nem? Vagy eredetileg volt az AM5-ös blokkja, és a váltót cserélték?
A kasznikban mi az eltérés? Ott is láttam jópár típust azonos évjárattal, pl. a Replica, Futura vagy mi, stb.
Szeretném végre megfejteni, hogy akkor most mim is van tulajdonképpen, és mi az, amit már cseréltek benne. (Azok alapján, amit az eladó állított... hát még az évjáratában sem vagyok már biztos ;) )
Össze tudnátok gyűjteni olyan egyedi típusjegyeket, ami alapján be lehet azonosítani a vasakat?
Köszönöm előre is.
Sportlégszűrőről mi a véleményetek ?
Sokan mondják hogy nem jó mert nem használ a motornak, de rendesen magyarázatot hogy miért még nem kaptam.
Szerintetek érdemes beszerezni egyet ?
Ha valaki látja segítsen. Lopott robogó.
Lopott Aprilia robogó
A srác elmondása szerint 50cc henger van rajta,de
az ahogy húzott gyerekek,csak pislogtam
50-es motorokat általában 10000-et forog 90-et megy áttétellel látják el. Amelyik 9000-en 100-at megy az már hetvenes áttételen van.