Az Am6 és Am5 áttételezése teljesen más, nem csak úgy működik, hogy én hozzárakok plusz egy sebességet, mint például a jó öreg Simson esetében egy ún. "gyorsító 4-diket" (ami külön volt kapható).
Lényeg, hogy az Am5-ben a legnagyobb áttét ugyebár 5-dikben áll rendelkezésre, Am6-ban pedig 6-dikban, csak éppen a 6-dik rövidebb.
Tegyük fel át tudod rakni a 6-dikat az Am5-be. Mit csináltál? Lett egy 6-dik sebességed, ugyanakkora nehézségű fokozattal, csak éppen rövidebb. Gyakorlatban ez annyit jelent, hogy 5-dikben mész mondjuk 100-zal (géped csúcson jár), aztán kapcsolod a 6-dikat és ugyanannyival mész, magyarán szólva nem csináltál semmit.
Konklúzió: amennyiben megoldható lenne az átalakítás, értelmetlen művelet volna, még akkor is ha az összes sebességi fokozatot lecserélnéd.
Tanács: szerezz csak magában egy bontott am6-ost.
Plusz gondolat: Ha rám hallgatsz meghagyod az am5-öst. Nekem is az van, igaz 80-as hengerrel, 5-dikbe kapcsolva mintha valaki seggbe rúgná a motort, úgy tol. Tekintettel az 5 sebességre, végre 115 Km/h-t megy, direkt nem raktam rá nagyobb áttételt. Na ekkor jön képbe a 6 sebesség, hiszen rövidebbek benne a sebességek, ezáltal végre többet kitudsz hozni a motorból, egy relatíve nagy gyorsulás mellett.
Az am5 mellett érvelve pedig megjegyezném, hogy kisebb áttétel mellett, nem feltétlen az am6 fog diadalmaskodni, mivel am5-nél hosszabbak a sebességi fokozatok, plusz ha ez kellő erővel társul, "verhetetlen" vagy (ugyanakkora nehézségű áttét mellet).
Gyakorlatilag, mikor az am6 egyesben eléri a 20-25 Km/h-t, én már kapcsolom 35 Km/h-nál a másodikat, mivel én is hamar kiforgattam a sebességet, tekintettel annak könnyűségére. Természetesen az áttét nehezedik, de a rendelkezésre álló erő kellően nagy, az áttét pedig kicsi, ezért nem fog visszaesni a fordulat, a gyorsulásom pedig kielégítő marad.
Ha végsebességre hajtasz, tuning célokkal rendelkezel, az am6 okosabb megoldás.
Sziasztok, Olyan kérdésem lenne hogy egy 1996 os rs 5ös váltós ezt kilehet cseélni 6 osra? És hogy ez a művelet anyagilag mennyi körül lehet, meg milyen bonyolúlt. köszi
"A tuning egyik lényege hogy minél rövidebb legyen a lökethossz "
Szerintem ezt gondold át.
4t nél még elmegy, arra fogjuk rá hogy igaz is nagyjából, de a karterba szívó 2t re már garantáltan nem igaz.
VAlami régebbi , de fajsúlyos 2t tuningcikkben, a rövid löket hátránya csinosan le volt vezetve, az elérhető teljesítményt egy valamekkora furat/löket arány alatt, a szívásra fordítható maximális idő korlátozza.
(úgy rémlik kb ez volt a lényeg)
Gondolom az sem teljesen véletlen, hogy a gp motorok sem rövidlöketűek, hanem négyzetesek, vagy aközeliek.
Ott van negatíív példának a yamaha rövid löketű 2t versenymotorja, ami finoman szólva sem vált be, nem volt ütőképes.
Persze, én is inkább rakom félre nem tuningolgatok! annak is megvan a maga feelingje de most köszönöm kihagyom
Spórolgatok meg remélem nyáron lesz vmi meló és akkor tudom rakni félre a nagyobb vasra+jogsira!
Természetesen néztem a weboldalt, a hétvégén nemleszek az országban de jövőhéten valamikor megírom a láncfeszítős cikket! Képekkel természetesen
Amit igértem úgylesz!
ez egy faszság ám amit írtál!
Lada zsugor mocinak nem a rövid löket a lényege, hanem az hogy egy síma 1200es mociból tudsz csinálni 1500ast vagy 1300ból 1600ast és marad az eredeti motorszám!
zsugor hajtókar azért kell(vagy Fiat Argenta rövid hajtókar), hogy miután a hosszabb löketű 1500as főtengelyt belerakod az 1200esbe, akkor a dugattyú ne kukucskájon ki, egyszóval a működéséhez kell!
van némi igazad de nem hosszú tárvra tervezem maximum 1-2 hónap..:) max a nyár addig bírja ki többi nemérdekel:) mert veszek sztm 125-öst:) vagy nagyobbat:)
Itt mindenki tuningol stb
Jóvilág!
Én 2 hete rá se ültem a garázsban áll letakarva
Nemizgat....fölöslegesen nem koptatom itt a környéken inkább mostantól fejárok a hegyekbe annak legalább van értelme
A hosszú dugó nembiztos ,hogy jó megoldás!A tuning egyik lényege hogy minél rövidebb legyen a lökethossz (pl. Ladáknál zsugor hajtókar) én inkább nagyobb átmérőt javasolnék ugyan olyan hosszú lökethossznál.Amit még nem javasolnék az az alu ill nikasilos henger.Mivel gondolom azért nem vagy szarásik lével és főként utcai körülmények között használod a henger viszont kopik rosszabb esetben be is áll ,ez a két henger pedig nem fúrható!A javaslat az acél henger.A dugó ,hogy milyen legyen az a te döntésed nem tudom ,hogy tudod-e mi a különbség az 1 ill. a 2 gyűrűs között.A másik a 26 os karbi szerintem sok lesz hiába 85ccm.Ezeket mindenképpen gondold meg ,bár a te mocid és döntésed.
Az Am6 és Am5 áttételezése teljesen más, nem csak úgy működik, hogy én hozzárakok plusz egy sebességet, mint például a jó öreg Simson esetében egy ún. "gyorsító 4-diket" (ami külön volt kapható).
Lényeg, hogy az Am5-ben a legnagyobb áttét ugyebár 5-dikben áll rendelkezésre, Am6-ban pedig 6-dikban, csak éppen a 6-dik rövidebb.
Tegyük fel át tudod rakni a 6-dikat az Am5-be. Mit csináltál? Lett egy 6-dik sebességed, ugyanakkora nehézségű fokozattal, csak éppen rövidebb. Gyakorlatban ez annyit jelent, hogy 5-dikben mész mondjuk 100-zal (géped csúcson jár), aztán kapcsolod a 6-dikat és ugyanannyival mész, magyarán szólva nem csináltál semmit.
Konklúzió: amennyiben megoldható lenne az átalakítás, értelmetlen művelet volna, még akkor is ha az összes sebességi fokozatot lecserélnéd.
Tanács: szerezz csak magában egy bontott am6-ost.
Plusz gondolat: Ha rám hallgatsz meghagyod az am5-öst. Nekem is az van, igaz 80-as hengerrel, 5-dikbe kapcsolva mintha valaki seggbe rúgná a motort, úgy tol. Tekintettel az 5 sebességre, végre 115 Km/h-t megy, direkt nem raktam rá nagyobb áttételt. Na ekkor jön képbe a 6 sebesség, hiszen rövidebbek benne a sebességek, ezáltal végre többet kitudsz hozni a motorból, egy relatíve nagy gyorsulás mellett.
Az am5 mellett érvelve pedig megjegyezném, hogy kisebb áttétel mellett, nem feltétlen az am6 fog diadalmaskodni, mivel am5-nél hosszabbak a sebességi fokozatok, plusz ha ez kellő erővel társul, "verhetetlen" vagy (ugyanakkora nehézségű áttét mellet).
Gyakorlatilag, mikor az am6 egyesben eléri a 20-25 Km/h-t, én már kapcsolom 35 Km/h-nál a másodikat, mivel én is hamar kiforgattam a sebességet, tekintettel annak könnyűségére. Természetesen az áttét nehezedik, de a rendelkezésre álló erő kellően nagy, az áttét pedig kicsi, ezért nem fog visszaesni a fordulat, a gyorsulásom pedig kielégítő marad.
Ha végsebességre hajtasz, tuning célokkal rendelkezel, az am6 okosabb megoldás.
Sok sikert!