Sziasztok.
Kérdésem lenne aprilia 125 af1 év.1993,rotax 123.Jelenleg power 7800 vezérlot szeretném lecserélni egy manuálisra,ami egy rotax 127 bol való. Érdemes vele foglalkozni?Jobb lesz tole a motor vagy nem?
Nekem a 4-6 ezer közötti tartományon nem volt az igazi az Arrow-al (6-osban 60-90 között) /de nyilván azt a kipufogót nem is erre tervezték, csak úgy vettem a motort/, mivel többnyire országúton használom (adott esetben egy nap több 100 km). Ezért írtam, h nem mindegy h ki mire meg hogy használja
Abban az esetben van igazad, ha te már rászámoltad azt, hogy az erősebb szetthez nagyobb áttétel került: felül ugyanolyan jól gyorsul, de több a végsebessége, középen és alul, ahol szinte egy erőben vannak; ott pedig kisebb a gyorsulás.
Azonos fordulaton a közepénél 2ló különbség semmit sem jelent; se fel se le. Gyári motorok között is van ekkora különbség nemcsak a tetején...
Jól kell karburálni és nem lesz rossz a motor. Ha résvezérelt lenne és azt mondanám, hogy tegyünk a gyári beömlő nyitvatartáshoz +40fokot, akkor jönne elő ez a jelenség, hogy alul szarabb annyival.
Nagyobb karbival is elvileg mérhető a különbség, mert alacsonyabb a légsebesség kisebb fordulatokon, és így a teljesítmény is kevesebb lesz alul, de az sem a világvége.
Na igen, persze h lehet használni, csak nem biztos h annyira "kényelmesen"
pl. jó az Arrow Challenge, 8000-es fordulat felett sokkal erősebb mint a gyári, csak éppen alatta annyival gyengébb, h országúton kb egy kis szembe szél v emelkedő miatt is vissza kell váltani, és hosszabb távon már zavaró volt... de hát ki hogy/mire használja...
*Utcára is ugyanúgy használható: csuklófüggő minden. Sosem értettem, hogy ilyeneket miért mondtok: van egy Simson, ami még tuningolt esetben is gyengébb sokkal, mint egy alul halott RS, mégis járkálnak vele sokan. Nincs ilyen: ha akar valaki menni 2T-vel, akkor nem villanymotorra számít. Annyira nem hiszem, ogy el lehet rontani egy ilyen membrános motort, hogy használhatatlan legyen. Esetleg ha a váltóáttételeket megcsinája valaki úgy, hogy mondjuk 3.ból indítótt legyen :D
Kipuból Arrownál csak a Challenge-t javaslom (itt hirdette nemrég egy srác), már nem gyártják egy ideje, a többi utcai tuningos verzió szerintem fölösleges költögetés.
Jollymoto-tól az SP és a Corsa.
Gianelliből is van jóféle "race" kipu, de az utcaiakat nem dicsérik azokból sem. Én kipuért 20tól többet nem adnék tompító nélkül, és az csak Corsa vagy Challenge lenne. 30ból már kb kijön egy egyedileg csináltatott cucc.
Azért ez a "tuningolás" nem ilyen egyszerű... nem elég csak 1-1 alkatrészt kicserélni, mert az önmagába nem sokat számít (adott esetben rosszabb is lehet), hanem az egész rendszernek összhangban kell lenni.
Ha fojtatlan motorról van szó, akkor utcai használatra legcélszerűbb venni rá valami sportkipufogót (pl. Arrow, Giannelli), ezzel lehet talán a legnagyobb teljesítménynövekedést elérni a legegyszerűbben (kipufogónál a rezonátor számít igazán, de a hangtompító se mindegy, h milyen, mik a méretei...), meg persze ehhez a karburátort hozzá kell állítani. Karburátor szerintem maradhat a gyári 28-as (34-es Dellortot lehetne még "egyszerűbben" rárakni, de nem biztos, h sokat jelentene, 1-2 Le esetleg... utcai használatra hagynám a gyárit...).
Komolyabb teljesítménynövekedést már csak vezérlés módosítással lehetne elérni (+ hozzá tervezett égéstér, kipufogó, és ide már lehetne nagyobb karburátor +stb.), de utcára így már nem igazán használható....
Ja, és pl. nem árt ha olyan állítja be a karburátort, aki csinált már ilyet, mert különben lehetne gondok...
Sziasztok! Ismételten a segítségeteket szeretném kérni: van egy 2006-os RS-em, melynek a teljesítményét emelni szeretném. Úgy vagyok vele, hogy – észszerű keretek között – szeretném a lehető legjobb alakatrészeket megvenni hozzá; bár már vehetnék egy nagyobb motort, szerintem még van mit kimotorozni a kis RS-ből, és én ki is akarom ezt használni. Sajnos a témában elég laikus vagyok, ezért egyrészt félek attól, hogy könnyű átverni, másrészt egyszer szeretném a megfelelő alkatrészt a motorhoz megvenni és nem össze-vissza vásárolgatni. Nekem az tűnt ki az eddigi internetes kereséseimből, hogy a „tunning” elsősorban két alkatrészt érint: a karburátort és a kipufogót. Ha esetleg van más is, kérem jelezzétek! Tehát a kérdéseim a következők:
Karburátorral kapcsolatban:
1. mekkora a max. torokátmérő, amit még rá lehet tenni a motorra és emeli a motor teljesítményét?
2. ha karburátort cserélek, kell-e még cserélnem valamit?
3. csak Dellorto karburátort érdemes feltenni, vagy más márkát is (pl. Polini)?
4. Mennyit dob a motor teljesítményén a csere?
Kipufogóval kapcsolatban:
a. Nekem full power motorom van (állítólag gyárilag nem lefojtott). Érdemes sportkipufogót venni rá?
b. Ha veszek rá, melyik rész növeli a teljesítményt jobban, a rezonátor vagy a dob?
c. Van különbség az újabb és a régebbi Aprilliák között, vagy teljesen kompatibilisek egymással kipufogó szempontjából?
d. Mi jellemzi az RS kipufogóját, amit figyelembe kell venni vásárláskor?
Előre is köszi a segítséget és a válaszokat!
Üdv.
Mi a DOT száma a guminak? helyileg hol vagy?
Kérdésem lenne aprilia 125 af1 év.1993,rotax 123.Jelenleg power 7800 vezérlot szeretném lecserélni egy manuálisra,ami egy rotax 127 bol való. Érdemes vele foglalkozni?Jobb lesz tole a motor vagy nem?
Azonos fordulaton a közepénél 2ló különbség semmit sem jelent; se fel se le. Gyári motorok között is van ekkora különbség nemcsak a tetején...
Jól kell karburálni és nem lesz rossz a motor. Ha résvezérelt lenne és azt mondanám, hogy tegyünk a gyári beömlő nyitvatartáshoz +40fokot, akkor jönne elő ez a jelenség, hogy alul szarabb annyival.
Nagyobb karbival is elvileg mérhető a különbség, mert alacsonyabb a légsebesség kisebb fordulatokon, és így a teljesítmény is kevesebb lesz alul, de az sem a világvége.
Ez egy gyári henger Tyga kipuval:
http://tyga-performance.com/si...
Ez full gyári:
http://www.motorcycle.com/gall...
Ezek meg tuningosok:
http://i.imgur.com/PyaS5Dv.jpg
http://mickabbeytuning.co.uk/R...
A tuningos a görbék alapján mindenhol jobban megy már a közepétől is, 6ezer alatt aki akar tötyögni, az meg ne vegyen 11-12-t forgó motort.
pl. jó az Arrow Challenge, 8000-es fordulat felett sokkal erősebb mint a gyári, csak éppen alatta annyival gyengébb, h országúton kb egy kis szembe szél v emelkedő miatt is vissza kell váltani, és hosszabb távon már zavaró volt... de hát ki hogy/mire használja...
Igen, úgy tudom, hogy az passzol a 122-esbe is.
3000 Ft a kettő.
Kipuból Arrownál csak a Challenge-t javaslom (itt hirdette nemrég egy srác), már nem gyártják egy ideje, a többi utcai tuningos verzió szerintem fölösleges költögetés.
Jollymoto-tól az SP és a Corsa.
Gianelliből is van jóféle "race" kipu, de az utcaiakat nem dicsérik azokból sem. Én kipuért 20tól többet nem adnék tompító nélkül, és az csak Corsa vagy Challenge lenne. 30ból már kb kijön egy egyedileg csináltatott cucc.
Ha fojtatlan motorról van szó, akkor utcai használatra legcélszerűbb venni rá valami sportkipufogót (pl. Arrow, Giannelli), ezzel lehet talán a legnagyobb teljesítménynövekedést elérni a legegyszerűbben (kipufogónál a rezonátor számít igazán, de a hangtompító se mindegy, h milyen, mik a méretei...), meg persze ehhez a karburátort hozzá kell állítani. Karburátor szerintem maradhat a gyári 28-as (34-es Dellortot lehetne még "egyszerűbben" rárakni, de nem biztos, h sokat jelentene, 1-2 Le esetleg... utcai használatra hagynám a gyárit...).
Komolyabb teljesítménynövekedést már csak vezérlés módosítással lehetne elérni (+ hozzá tervezett égéstér, kipufogó, és ide már lehetne nagyobb karburátor +stb.), de utcára így már nem igazán használható....
Ja, és pl. nem árt ha olyan állítja be a karburátort, aki csinált már ilyet, mert különben lehetne gondok...
A 28-as karbi-ban a nyíllal jelölt lyuk mihez tartozik? Jelenleg le van dugózva egy kis csavarral...
Karburátorral kapcsolatban:
1. mekkora a max. torokátmérő, amit még rá lehet tenni a motorra és emeli a motor teljesítményét?
2. ha karburátort cserélek, kell-e még cserélnem valamit?
3. csak Dellorto karburátort érdemes feltenni, vagy más márkát is (pl. Polini)?
4. Mennyit dob a motor teljesítményén a csere?
Kipufogóval kapcsolatban:
a. Nekem full power motorom van (állítólag gyárilag nem lefojtott). Érdemes sportkipufogót venni rá?
b. Ha veszek rá, melyik rész növeli a teljesítményt jobban, a rezonátor vagy a dob?
c. Van különbség az újabb és a régebbi Aprilliák között, vagy teljesen kompatibilisek egymással kipufogó szempontjából?
d. Mi jellemzi az RS kipufogóját, amit figyelembe kell venni vásárláskor?
Előre is köszi a segítséget és a válaszokat!
Üdv.
sportkipufogó
Mi a véleményetek? Előre is köszi a választ!
Bal oldali lábtartót keresek. Esetleg valakinek?