Inkább ne! Nagyon kevés amit karban tartanak,és vigyáznak rá,átlagban széthajtják tovább adják,vagy bontanak.......
Én vettem 1-t amit "tökéletesnek" hírdettek,1 éve,rá 1 hétre a gyujtás megadta magát xd,csak most kezd igazán menni,basszot sok lóvét megevett.
Inkább Simson kevesebb a baj vele :DDDD
Soha sem értettem, hogy honnan veszi valaki, hogy a főtengely nem bírja a nagyobb köbcentis hengereket...
Na akkor mi a helyzet azokkal a hengerekkel, amik 125ösek ugynaúgy, de legalább 5-8 lóval erősebbek a 160as hengerektől?
Nekem egy 2007es volt. 3évig volt a tulajdonomban és semmi problémám nem volt vele. Én személy szerint a 2006os és 2007es évjáratokat ajánlom, vagy az az elöttieket, ugye azok szívlámpások, de azok is nagyon szépek. A teljesítményük is megegyezik az újabbakkal. A 07 utáni évjáratok az én tudomásom szerint gyengébbek a környezet védelmi szabályok miatt. Arra kell figyelni még, hogy van 11kwos verzió és 21 (power szelepes). Ha A1 jogsid van, akkor ugye csak a 11kwos jöhet szóba, vagy a 21 11 kwos forgalmival, bár nem tudom, hogy működik ez. Szóval a 21 kw-hoz minium A korlátozott jogsi szükséges. Igazából ezeknek a lelke, mint minden motornál, hogy hogyan használod. 12000! ret simán leforognak és 8.000től kezd el csak igazán menni... Szóval a km kulcsfontosságú. 20.000 kmnél már biztos, hogy legalább dugót kellet, hogy cseréljenek benne. 12.000km-nél az enyémnek még semmi baja nem volt, de sokan már ilyenkor cseréltek benne dugót és gumit is... Meg nem árt, ha valami nagyon jó olajat veszel bele mindig. Azon sosem szabad spórolni. Amúgy azt eszi eléggé, ahogy a benzint is... 8 litert simán megtud enni. Ha valaki esetleg már hengert is cserélt benne és nagyobbat rakott bele, azt nem ajánlom a főtengely miatt. Nekem azt mondták még anno szervízben, hogy nagyobbat nem ajánlanak rá. Amúgy nagyon szerettem a mocit, 5 éve hogy nincs már meg, de mai napig motorozok vele néha az álmaimban éjszaka... Ja és szerintem az előny ha nincs rajta sportkipufogó rendszer és majd te veszel hozzá, ha szeretnél. Mert amelyiken van az sokkal jobban, gyorsabban pörög, tehát jobban kopik.
Sziasztok.
RS125-öt szeretnék venni, hamarosan, de nem szeretném elkapkodni...
Tudtok pár tanácsot adni, mi az amire ennél a típusnál oda kell figyelni vásárláskor?
Tapasztalat, infóra lenne szükségem.
Köszi!
Jani
Versenycélra ki kell kötni a francba az egészet nyitottra. Szerintem fölösleges bele, ha jól van beállítva, akkor nincs olyan luk, amitől mindenki fél. Érdekes, sok 125-ös motorban nincsen power, bár igaz, hogy a kipuablak is tovább van nyitva, de nekem seggre érezve nem számítanak ezek. Simsonhoz képest így is megváltás! Nem várhatjuk el, hogy egy motor menjen minden fordulaton, az villanymotor, ez meg sokat forgó 2 ütemű: valamit valamiért: aki egyenletesebb görbét akar, az tegyen fel egy hosszabb végcsövet, vagy toljon bele a könyökbe, de tudja: hogy mindezt a túlforgás rovására teszi.
A power rendszerek csak egy alternatívák, de messze nem működnek olyan tökéletesen, mint ahogyan azt sokan hiszik:
eleve azzal van a probléma, hogy azt hiszik sokan, hogy a power rendszer magas fordulaton ad plusszt...
Ezt csak azért raktam be mert arról volt szó hogy azt nem lehet tuningolni ,az írásban direkt kiemelik hogy csak versenycélra szabad átvágni a power elektronikánál az áthidalást.
Ha versenyről van szó na ott számít a 4 Km/h.A lényege az hogy hamarabb nyit , semmi más. De azt döntse el mindenki mennyire akarja tuningolni a gépét. Itt egy kis tuning - ott egy kis tuning és mindjárt nyersz 10 Km/h ...stb
Tegyük fel, hogy átvágod, és továbbra is működik a power szeleped(kétlem, hogy azért van ott ez az átkötés). 300 rpm-el hamarabb fog nyitni a power szeleped. Ez 6. sebességben, 4! Km/h különbség, a többi fokozatban még kevesebb.
Ennek semmi értelme, nem lesz erősebb tőle a motor... De csak vagdossatok.
Ha nincs benne CDI akkor az van amit a fórum társ mondott , lehet ki kell buherálnod a kipufogót vagy úgy el van koszolódva hogy ki kellene égetni. A karbiban mekkora a fő fúvóka?
A 7800 as elektronikában is van folytás, este megkeresem a rajzot és felrakom! Az úgy folyt hogy nem 8000 fölött nyitja a powert hanem 7800 már kinyitja!
A 7800-as elektronika az csak a power szelep nyitását vezérli,tudtommal azt nem is lehet buherálni,meg nem is kell mivel nincs benne fojtás.
De ez csak a power vezérlő emellett kell lenni neked egy gyujtásvezérlő elektronikának azaz CDI-nek ,azt már lehet buherálni mert abból van fojtott és fojtatlan is.
Ez egy power vezérlő elektronika ,a CDI lehet fojtott ami így néz ki mint az első képen.
2. ameddig gyári kipu van rajta és nincs kibelezve vagy nincs rajta sport addig nem fog menni a motor ,a második képen egy netes kép a 3. képet én csináltam nekem az lett kiszedve utána jött meg az ereje és a 2x akkora teljesítmény.
Én vettem 1-t amit "tökéletesnek" hírdettek,1 éve,rá 1 hétre a gyujtás megadta magát xd,csak most kezd igazán menni,basszot sok lóvét megevett.
Inkább Simson kevesebb a baj vele :DDDD