Lehet rossz volt a hézagolás, kihajtás tengely nem volt a helyén, vagy kopott volt a tűgörgő csapágy, elfordult és összeakadtak a fogaskerekek. Igazából ez már lényegtelen, én a helyedben ezt a váltót jobb vállon át, és egy bontottat szerezni, darabokra szedni, és service manual szerint összerakni.
Kapcsolószám 1,2-1,6 között szokott lenni, ki lehetne számolni pontosan de az biztos hogy a kitört fog utáni fog/ak, sokkal nagyobb nagyobb terhelést kapna, törné ki sorba a fogakat. Ne használd így ha rám hallgatsz.
Van, ahol lehet, van, ahol nem lehet külön venni. Nekem mindegy, hogy komplettet veszel, vagy csak egy kereket. Legyártatni nem érdemes, mert mire legyártatod 4-6x annyiba fog kerülni edzéssel, vagy cementálással, és/vagy az anyag, és a munkálás miatt, mintha megvennéd.
Nem szoktam agresszívan váltani. Akkor kicseréljem azt a kereket? Lehet olyat külön venni vagy komplett váltót vegyek vagy gyártassam le? Vagy rakjam össze így?
Másoknak is csattan, mégsem törik, lehet, hogy finomabban kellene nyomnod/emelned a kart (nem ismerem a váltási szokásaidat: én is agresszíven váltok, mert hozzászoktam a szar motorokhoz), lehet; csak véletlen...
Akkor ez is csak véletlen? 5ezres fordulaton volt kb a motor amikor belekuplungoltam és lefele váltottam amikor megakadt. Ennek lehet valami köze annak, hogy csattan néha a váltó visszaváltásnál? Lehet a kuplung nem emel ki rendesen ?
Itt képről nem mondom meg, de nekem a Simsonban akkor tört le pár fog, amikor 2-be raktam be 1-ből 12ezres fordulatról. Szétszedtük; nézegettük és a gyári kerék cementálása szar volt. Szerencsétlen véletlen, hogy pont nekem jutott az a fogaskerék. Nem kell ezen sokat agyalni: ki kell cserélni másik fogasra, mert később mellette is elkezdheti nyírni, mint nekem az a másik 4 fog közül egy-kettő akkor tört le, amikor letettem vissza egyesbe, aztán ujra próbáltam a kettőbe váltást: mindenhol jó volt, csak a kettő nem.
Összeraktam a blokkot 20km után egy visszaváltásnál megállt a hátsó kerék. Mitől törhetett le a fog? Kuplunggal váltottam rá se engedtem a kuplungot csak gurultam. Ez még így használható? Mit csináljak vele?
Az lehet hogy nekem nem alu a hengerem hanem vas?
mert a mágnes fogja...végül is akkor vas henger.
(lehet hülyeséget kérdeztem de most van a kezembe először a henger magában és kicsit bizonytalan vagyok) :)
Kapcsolószám 1,2-1,6 között szokott lenni, ki lehetne számolni pontosan de az biztos hogy a kitört fog utáni fog/ak, sokkal nagyobb nagyobb terhelést kapna, törné ki sorba a fogakat. Ne használd így ha rám hallgatsz.
Ennek járj utána: nem biztos, hogy így van: csak feltételezés a részemről.
link
mert a mágnes fogja...végül is akkor vas henger.
(lehet hülyeséget kérdeztem de most van a kezembe először a henger magában és kicsit bizonytalan vagyok) :)
Annak idején mi vízpapírral políroztuk meg, vizesen, kézzel. éppen 12éve.