Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Kivettem a váltót a blokkfélből és gyanús,hogy a kuplung tengely léptetővillája nem volt a helyén.
Lehet rossz volt a hézagolás, kihajtás tengely nem volt a helyén, vagy kopott volt a tűgörgő csapágy, elfordult és összeakadtak a fogaskerekek. Igazából ez már lényegtelen, én a helyedben ezt a váltót jobb vállon át, és egy bontottat szerezni, darabokra szedni, és service manual szerint összerakni.
Kapcsolószám 1,2-1,6 között szokott lenni, ki lehetne számolni pontosan de az biztos hogy a kitört fog utáni fog/ak, sokkal nagyobb nagyobb terhelést kapna, törné ki sorba a fogakat. Ne használd így ha rám hallgatsz.
Ezt a kettőt viszont nem találtam meg a blokkba ez is véletlen lehet? :D
Átnéztem mégegyszer ez a szekunder tengelyen lévő fogaskerék erről kettő fog is hiányzik.
Így ha összerakom tuti nem lesz jó?
Gyanúm, hogy lehet érdemes lenne párban cserélni.
Ennek járj utána: nem biztos, hogy így van: csak feltételezés a részemről.
Van, ahol lehet, van, ahol nem lehet külön venni. Nekem mindegy, hogy komplettet veszel, vagy csak egy kereket. Legyártatni nem érdemes, mert mire legyártatod 4-6x annyiba fog kerülni edzéssel, vagy cementálással, és/vagy az anyag, és a munkálás miatt, mintha megvennéd.
Nem szoktam agresszívan váltani. Akkor kicseréljem azt a kereket? Lehet olyat külön venni vagy komplett váltót vegyek vagy gyártassam le? Vagy rakjam össze így?
Másoknak is csattan, mégsem törik, lehet, hogy finomabban kellene nyomnod/emelned a kart (nem ismerem a váltási szokásaidat: én is agresszíven váltok, mert hozzászoktam a szar motorokhoz), lehet; csak véletlen...
Akkor ez is csak véletlen? 5ezres fordulaton volt kb a motor amikor belekuplungoltam és lefele váltottam amikor megakadt. Ennek lehet valami köze annak, hogy csattan néha a váltó visszaváltásnál? Lehet a kuplung nem emel ki rendesen ?
Itt képről nem mondom meg, de nekem a Simsonban akkor tört le pár fog, amikor 2-be raktam be 1-ből 12ezres fordulatról. Szétszedtük; nézegettük és a gyári kerék cementálása szar volt. Szerencsétlen véletlen, hogy pont nekem jutott az a fogaskerék. Nem kell ezen sokat agyalni: ki kell cserélni másik fogasra, mert később mellette is elkezdheti nyírni, mint nekem az a másik 4 fog közül egy-kettő akkor tört le, amikor letettem vissza egyesbe, aztán ujra próbáltam a kettőbe váltást: mindenhol jó volt, csak a kettő nem.
Összeraktam a blokkot 20km után egy visszaváltásnál megállt a hátsó kerék. Mitől törhetett le a fog? Kuplunggal váltottam rá se engedtem a kuplungot csak gurultam. Ez még így használható? Mit csináljak vele?
75W és a 10W pont ugyan akkora viszkozitású olaj, csak a 75W az hajtómű olaj, a 10W pedig motorolaj, és persze mindkettő többfokozatú olaj.

link
Az lehet hogy nekem nem alu a hengerem hanem vas?
mert a mágnes fogja...végül is akkor vas henger.
(lehet hülyeséget kérdeztem de most van a kezembe először a henger magában és kicsit bizonytalan vagyok) :)
75w90 az előírás de az kurva sűrű, 10w40-et ajánlották itt forumon régebben, én azt raktam bele és semmi gondom nincs vele.
mekkora volt benne?
Mi emiatt polcra tettük a hengert.
Sharkoon77 tuti jó a 10W40 es olaj? mert mondták már a 80W90 est meg a 75W90 es viszkozitású olajat...
Hát a hónolás itt nem sokat segít ránézésre, az a baj hogy a gyűrű még pont eléri a sérült részt.
Itt vannak a képek róla.
minek gyengíteni a réteget hónolással ? főleg ha csak egy csík, folt van.
Annak idején mi vízpapírral políroztuk meg, vizesen, kézzel. éppen 12éve.
Ha nem túl mély akkor elég neki egy hónolás aztán mehet bele a nagyobb dugó.
mivel ott nincs sűrítés, így a kompresszió nem vész el tehát nem hinném hogy befolyásolná erejét.
Mennyire komoly a sérülés képed van róla?
Üdv. Lenne egy kérdésem. Ha sérült a nicasil réteg ragadás miatt a felömlők alatt akkor, mennyire érdemes azt még használni utána?