De azt neked kell ki mérni hogy milyen henger talp kell oda!
Ne írjatok hülyeségeket azért!
Vannak érdekes szerelők ez tuti akinek inkább fel kéne hagyni a dologgal.
Köszönöm.
Rotax 123 hengert hogyan lehet feltenni 122-re, vagy mit kell átalakítani?
Boost csatorna faragásán kívül a tőcsavarokkal van valami, ha jól tudom...
Hengerfeje, víztér teteje passzol?
Slickeknél a gumiméret miatt szoktatok hátulra keskenyebb felnit rakni, ha igen, akkor milyet?
Ja úgy is lehet, ahogy te mondod: mi hajlítani és lógatni szoktuk: finom mozdulatokkal kell felhúzni a hengerfalon a hengerfejig: amikor a henger peremén érzed, hogy átugrott a fej fél mm-es részébe akkor kell megállni és úgy tartani aztán fordítani a tengelyt (az pedig 6-osban célszerű a kereket forgatva).
(Azért írtam le így, hogy könnyen boldoguljanak a többiek, neked pedig azért címeztem mert érdekességképpen máshogy csinálom ugyanazt.)
Vázról te esetleg tudsz valamit? Idomokat lehet össze-vissza cserélgetni? Fejidomtartó vas is ugyanaz mindegyiken?
Én összerakásnál mindig mérek prés hézagot anélkül össze sem rakom. cines módszerrel szoktam én is, dugó tetejére keresztbe rárakom, kis zsírt kenek rá hogy ne mozduljon el, majd rárakom a hengerfejet, lehuzatom csavarokkal és átforditom a főtengelyt. nem nehéz dolog, és sok pénzt megspórolsz mintha szétverné a dugot meg a hengerfejet.
Az teljesen mindegy, hogy a vállba belefut vagy nem: ha elvan kopva anniyra, hogy ez számítson (nagy az illesztési hézag), akkor hónolás és túlméretes dugó...
A gyűrű tetejét méregetheted: semmit nem érsz vele el: a dugó fejmagassága érdekes, amit a csapszegfurattól a dugótető éléig mérnek.
Pl van két dugattyúd: "A" dugónál a gyűrűhorony teteje mondjuk 30,6mm-re van a csapszegfurattól, "B"-nél pedig 30,3-ra: "A"-nál a fejmagasság 34mm, "B"-nél 36.
Beleteszed a "B" dugót 0,3mm-el vastagabb tömítéssel és szétveri a hengerfejedet és a dugódat és ennyit ért az a gyűrűhorony-számolgatás.
Préshézagot kell mérni, ha nekem nem hisztek, legalább a motoros szakkönyveknek és cikkeknek higgyetek!
Most megvédeném előre magamat a támadásoktól: Ha annak a gyűrűnek annyira számítana, hogy a vállba belemegy, vagy sem; akkor a boost felömlőbe nem mernék stiftelni a gyűrűket, mert annyira ridegek és minőségtelenek lennének, hogy törnének azonnal.
A hengertalp tömítéssel kapcsolatban van egy egyszerű lehetőség. Sajnos én már akkor tudtam meg mikor már összeraktam. Én azt használtam a három tömítés közül amivel össze volt rakva, vagy is a 0.3-al. Akkor vagy legjobb esetben, ha az eredeti dugó volt benne. A dugón levő csapfurat és a felső gyűrű közötti távolságot le kell mérni. Ha egyezik az új dugó távolságával akkor egyszerűen azt a tömítést teszed ami volt mielött szétszedted. Ha nem egyezik, akkor a külömbséget kell plusszólni. Vagy is ha magasabb akkor a vastagabb tömítést kell tenni. Így a henger is megemelkedik, és nem ér a gyűrű felső ponton a hengerben keletkezett válhoz, és elvileg ugyan olyan a sűrítésed mint volt. Ha alacsonyabb akkor persze az alacsonyabb tömítés kell. Nekem még nem volt vál benne és a második dugót cseréltem csak. De mivel nem gyárit, hanem Vertex-et tettem bele lehetett pár tized mm külömbség. Meghagytam a régu dugót, és ha megint szét kell szednem 14000km után akkor már lemérem és a helyes tömítést teszem alá.
Ha precíz akarsz lenni, akkor összerakod nélküle, vagy valamelyikkel csak rádobva paszta nélkül, jól meghúzod a csavarokat, és a hengerfejet is jól rögzíted (mintha indítani akarnál), aztán elhajlítasz egy óndarabot; bedugod a gyertyamenetnél úgy, hogy hozzáérjen benn a henger oldalához: felhúzod a hengerfej széléig; átfordítod a főtengelyt: felső holtpontnál a dugó odanyomja az ónt a préssávhoz (mielőtt ónt raknál bele bizonyosodj meg arról, ohgy átfordul a holtponton, azt ónt belerakva pedig erőteljes mozdulattal lendítsd át a holtponton: az ón is kemény: ha gyengén csinálod, akkor megakad és nem mérsz helyesen). Kiveszed, és leméred a végét: ez lesz a préshézag.
Ehhez hozzáadod a tömítés vastagságát, amit választottál a mérettől függően. Nekünk most 0,3-as tömítéssel 1,8mm (tehát tömítés nélkül 1,5): ez nekünk rohadt sok, mert nem utcán használjuk: biztonságiban ajánlom az 1,4-1,5-ös hézagot (tömítést beleszámolva), vagy többet. Ha ez alá akartok menni, akkor figyelni kell nagyon a detonálás jeleit, karburációt stb. Sima 95ös benzinnel ez a méret határokon belül van bőven. Amikor a motort vette barátom, akkor 2,3mm volt neki, és kiröhögtem őt emiatt.
Ahány blokk annyi méret sajnos: nem árt tisztában lenni ezekkel a méretekkel; mert az egyik legfontosabbak közé tartozik.
Ha túl nagy a présrés akkor gyenge lesz a motor, mivel a sűrítéskor csökken a keverék égéstérbe való áramlásának sebessége: csökken a préssebesség (emellett persze a kompresszióviszony is csökken, de esetünkben ez a kevés ccm elhanyagolható: a préssebesség a lényegesebb).
UI: valahogy úgy, ahogyan a képen is látszódik, annyi különbséggel, hogy az ónt a henger faláig kell bedugni. Ha úgy csinálod, mint a motorrevüs ábrán, akkor fals adatot mérsz, mert ez a rés (préssáv) szögben folyamatosan tágul: nem párhuzamos a dugótetővel.
Az ilyen motorszerelőktől mentsen meg az élet minket:D a mérnökök biztos csak poénból rakták bele:D gyárilag 0,5 vastag a kuplung és a blokk-közép, a hengertalp gyárija én úgy tudom 0,8 de az enyém 0,5 el ment gond nélkül.
Egy motorszerelő mondta nekem, hogy ebbe csak fölösleg, ha kiszedem jobban veszi majd a lapot gondoltam azért itt is rákérdezek hátha már valaki kipróbálta. Blokközéphez, kuplungfedélhez, hengertalphoz milyen vastag tömítés való?
Az RS125 vázak között van eltérés az évjárat/modellek szerint? (idomok rögzítésére gondolok, mert újabbakat vennék, valamint ülést, utasülést -Extrema GS-em van-)
Ha tudjátok, akkor kérlek, írjátok még le a fontosabb dolgokat, hogy melyik évben miket változtattak rajta! (pl fék, blokk, felnik, gyújtás, váz, teleszkópok)
Köszönöm előre is.
hali!
van itt egy két megmaradt apróság, 2db 9ES gyertya 1db 9EG 1db 10EG (mind jó) + egy esztergált penge láncvezető.
Aki kapja marja:D potom összegért vihető (2sör :D )
persze hogy roszabb lesz, mivel a gyári kipu az csak kinézetre hasonlít rezonra de nem az, ha tuningolni akarsz jobban jársz ha veszel egy sport rendszert vagy csináltatsz valakivel egy méretezett rezont.
Ne írjatok hülyeségeket azért!
Vannak érdekes szerelők ez tuti akinek inkább fel kéne hagyni a dologgal.