rotax lendkereket annyira nem ismerem.
ha jól emléxem akkor teli mágneses ugye?
namármost ha teli akkor egy kereszt csíkot kell keresni, ahol a mágnes 2vége van.
igen másik mágnessel is megtalálhatod ha szemmel nem megy.
akkor egy ideig vonz majd hirtelen taszít
nem kell indikátor óra!
csak egy csavarhúzó és egy tolómérő!
gyertya ki
csavarhúzó a helyére
tekered a lendkereket míg a dugó a felső holtponthoz ér(fhp)
tólómérő bele lemér
hozzáad 1,5mm
és a forgásiránnyal ellentétes irányba tekerve a lendkereket a tolómérőt beledugva addig tekered, míg a dugó nem lesz 1,5mm-el lentebb az fhp-nál.
ilyenkor megjelölöd a lendkereket, és a blokkot mondjuk filccel vagy krétával, hogy tudd hogy hol állt.
leveszed a lendkereket, megkeresed a pólusváltást, és ezt a poziciót összenézed az alaplap jeladó részével.
namármost ezeknek egybe kell esniük a krétával megjelölt helyzetben.
Az ékeléshez nem nyúltam, tehát az maradt a gyári, sőt most a gyári lendkerékkel próbálom, biztos-ami-tuti,szikra van.
A gyári nekem így volt benne, és a kábel-kivezetés miatt feltenni sem
tudnám máshogy, ugyan így állt, annak is oldalról nézve "délnyugatra" mutatott a jel része.
A 123 és a 127 ékelése más, most már tudom, összehasonlítottam 2 főtengelyt. Teljesen eltérő.
Szerintem ennek így elvileg működni kell. Többektől hallottam hogy fekete trafót 123-as alaplappal párosítva gond nélkül megy.
BengyFutura jó fej volt, azért leküldött nekem kipróbálni egy
jó kék trafót, de azzal is ugyanezt reagálja, tehát szikra van, de nem indul, nem a trafó a gond, az enyém is tökéletesnek bizonyult.
Nemsokára küldöm neki vissza, csak még nem tudtam elérni
Gondolom: ha SZIKRA VAN, akkor sem az alaplappal, sem az állórésszel, sem a lendkerékkel nem lehet gond, legfeljebb az időzítéssel, ugye?
Háát... Ha ugyan olyan a főtengely ékelés, mint a 123-ason, és a lendkereken is ugyan ott van a gyújtómágnes, akkor nem! Ugyanis a 123-ason elől megy kia vezeték, kb 120°-al előre van azé forgatva... Tesze hozzá, nem tudom, hogy fest a 127-es alaplap. Ha az is így áll alapból, akkor elvileg mennie kellene...
A lendkerék gyári, a trafó is, az alaplap pedig egy 123-as alaplapja.
Nem tudom a pontos előgyújtás értékét, illetve azt sem hogy hogyan lőjem be indikátor-óra nélkül, tovább nehezíti, hogy a lendkerekemen (61 fogas Rotax 127) nincs jel, hogy hol gyújtana...
Ha kompresszió van benne, jó a szikra, jó a karburalás, akkor már csak rosszkor gyújthat ....állítani kéne a gyújtás alaplapon .....vagy nem tudom... engem is így szívatott az af1, de a végére minden helyre állt....előgyújtás?
Akkor befolyik a hengerbe a víz... nekem is volt ilyen problémám anno.....szar volt a hengerfej tömítés, de nekem azzal is beindult, sőt ment is! csak ugye nem egészséges a dolog..... Én vágtam rá dobozos sörnek az anyagából és tettem rá tömítőpasztát is és úgy jó volt! Azt esetleg, nézd meg, hogy a gyertya milyen szikrát ad....nagyot, kicsit, sárgát, kéket, zöldet....állíts a gyertyahézagon is, minél kisebb legyen a hézag hátha úgy beröffen! Én úgy tudom hogy a közepes nagy kék színű szikra az ideális!
Az a kis fixáló egy acél csap! CSapágyboltba lehet ilyeneket kapni! Egy felhasított acélcső, ami beleszorul a tengelybe! Vedd ki a csapágyházat, nem baj ha kilóg, csak forgás közbe fixena helyén legyen, és kész. Hja, és ha már szétszeded, cseréld ki a szimemringeket benn!
125-ös AF1? Rotax 123-as blokk? Mert akkor nem kell szétburítani a blokkot e maitt! Ha kihúztad a tengelyt, akkor gondolom a kuplungoldali dekli már lenn van! A vízpumpa csapágyházát egybe ki lehet venni! Van egy csavar a csapágyház alatt, ki kell csavarni, majd kompletten ki lehet húzni a csapágyházat! Ha nehezen jön, érdemes előbb elfordítani picit, akkor megmozdul.
Ezért szét ne szedd a blokkot! Még a vázból sem kell kiszedni!
Pucoltam és legjobb tudásom szerint beállítottam. De nedves a gyertya, kap anyagot. Próbáltam szivatóval is, a nélkül is. Víztértömítésre gyanakszom, mert sárgás nedves folyós valami van a dugón, aztán le is folyik róla. (membrántól bekukkantva)
De nemtom.
kivettem a blokkot és hozzá tudok férni a lapáthoz vissza is raktam a tengelyt de nemtudom milyen hosszu a kis fikszálo,ha valaki tudja akkor irja már le nekem,előre is köszi.
köszi! igen pont ezekre.de sajnos pont a lendkerék oldalon esett le a vizpumpa lapát és ha jol veszem ki a képröl akkor viszont szét kell huzni a blokkot.szerintetek is szét kell szedni.
ha jól emléxem akkor teli mágneses ugye?
namármost ha teli akkor egy kereszt csíkot kell keresni, ahol a mágnes 2vége van.
igen másik mágnessel is megtalálhatod ha szemmel nem megy.
akkor egy ideig vonz majd hirtelen taszít
Pólusváltás a "jeladó"?
mondjuk mágnessel könnyű megtalálni?
nem kell indikátor óra!
csak egy csavarhúzó és egy tolómérő!
gyertya ki
csavarhúzó a helyére
tekered a lendkereket míg a dugó a felső holtponthoz ér(fhp)
tólómérő bele lemér
hozzáad 1,5mm
és a forgásiránnyal ellentétes irányba tekerve a lendkereket a tolómérőt beledugva addig tekered, míg a dugó nem lesz 1,5mm-el lentebb az fhp-nál.
ilyenkor megjelölöd a lendkereket, és a blokkot mondjuk filccel vagy krétával, hogy tudd hogy hol állt.
leveszed a lendkereket, megkeresed a pólusváltást, és ezt a poziciót összenézed az alaplap jeladó részével.
namármost ezeknek egybe kell esniük a krétával megjelölt helyzetben.
remélem érthető volt:)
ha nem kérdezz és megpróbálok segíteni.
ez egy régi Simsonos trükk:)
jelenleg sajnos nem.
üdv:Zoli
A gyári nekem így volt benne, és a kábel-kivezetés miatt feltenni sem
tudnám máshogy, ugyan így állt, annak is oldalról nézve "délnyugatra" mutatott a jel része.
A 123 és a 127 ékelése más, most már tudom, összehasonlítottam 2 főtengelyt. Teljesen eltérő.
Szerintem ennek így elvileg működni kell. Többektől hallottam hogy fekete trafót 123-as alaplappal párosítva gond nélkül megy.
BengyFutura jó fej volt, azért leküldött nekem kipróbálni egy
jó kék trafót, de azzal is ugyanezt reagálja, tehát szikra van, de nem indul, nem a trafó a gond, az enyém is tökéletesnek bizonyult.
Nemsokára küldöm neki vissza, csak még nem tudtam elérni
Gondolom: ha SZIKRA VAN, akkor sem az alaplappal, sem az állórésszel, sem a lendkerékkel nem lehet gond, legfeljebb az időzítéssel, ugye?
Nem tudom a pontos előgyújtás értékét, illetve azt sem hogy hogyan lőjem be indikátor-óra nélkül, tovább nehezíti, hogy a lendkerekemen (61 fogas Rotax 127) nincs jel, hogy hol gyújtana...
Pipa rossz volt, de cseréltem. Most már bivaly kék szikra. Nem tudom mi lehet az apropója a nem-indulásnak...
Nekem is meg kéne már csinálni a különbözetit...
Ezért szét ne szedd a blokkot! Még a vázból sem kell kiszedni!
De nemtom.