Eltörte a tűgörgőt? mimimi? Nem a gyűrűt? Egyébként a dugattyún a körkörös megmunkálásnyomok mennyire vannak meg? Meg a gyűrűhoronynak teljesen épnek kell lennie, mert ha lötyög benn a gyűrű, akkor hamar eltörik újra! + a hengered csak akkor úszhatta meg, ha csak felkenődött a dugattyú az oldalára, és nem húzott bele! Mert ha csak egy pici behúzás is van, nem lesz kompresszió! Megjegyzem azért próbálhatnál képet csinálni róla, had lássuk! Meg mutasd meg esetleg szerelőnek, (valaki olyannak, aki hajlandó véleményt is modnai, nem csak, hogy hozd el, és megcsinálja) hogy ő mit szól hozzá!
leszedtem, és eltörte a tűgörgőt meg a dugót egy kicsit meg"csiszolta" de megkérdeztem egy két embert és azt mondta h nem vészes annyira.meggyűrűzöm meg egy tűgörgő és mehet is.igy már kell valakinek ha kész lesz???sűrgős lenne eladni!!!!!ez a dugattyú nem az enyém de ilyesmi.meg a tetejét is egy kicsit megrágcsálta
Egyébként emlékszem, mikor megvettük az apriliat, egyszer bementünk apával ketten keszthelyre, ő vezetett. Elötte kb 10-15 éven át nem motorozott rendszeresen, csak néha-néha nyáron a simsonnal, (azt is mindíg úgy állította le, hogy a 3. és 4. között talált üreset..) nos, mentünk be, én hátul, körforgalom, megáll 6. ba... Próbálja visszapakolni, én meg a fejem fogom, hogy na, méga váltót is elcseszi, majd próbál elindulni kb 3. ba két személlyel... áááá azthittem megbolondulok! (azóta se ment az apriliaval :) )HJa, meg próbált 50-el menni 6. ban két személlyel, és morgott, hogy milyen gyenge egy motor....
A láncot mivel lehet lemosni ???
Benzin és gázolaj kizárt! Állítólag petroleummal de azt hol a francba lehet kapni????
A brigeciol megeszi az o-gyűrűket?
Egy nyírbátori skac vett egy 1998-as nak mondott AF-1 FUTURÁT.(230eft)
Előkapta a telcsijét,hogy mutasson pár fotót az új szerzeményéről...................hát igen!
Mondanom sem kell ,a képeken inkább egy 88-as sintesit láttam és az is elég szakadt volt.
Szőrnyű ,hogy az internet korában így át lehet ba...ni embereket.
Ő állította,hogy a forgalmijában 98 van.
Nem létezik valami olyan oldal ,ahol alvázszám v. motorszám alapján meg lehet nézni az évjáratát ezeknek a gépeknek????
Az ilyen balekoknak nem ártana...
Unokatesóm futurája pont ilyet csinált...
De csak ha mocskos módon meghajtotta akkor fújt ki egy kis olajat...
Én kicseréltem neki a a szímeringet utánna nem csinálta...
De nem mondom hogy 100%-hogy az volt a baja, mert utána már a kompressziója is elfogyott tehát nem bírta +hajtani nagyon... Eladásra került neki, mert elege lett az apriliából...
Háát elméletileg lehet, hogy a gőzt kifújta... FEne tudja... amúgy a még egész épnek tűnő szimmering is néha ereszt. AZ mindenesetre valószínű, hogy amikor nagy a forgattyúsházban a nyomás, így betéve, ahogy neked volt, kifújt kicsit a váltóházba, és ez a + nyomás biztos ott távozott a lánc fele... Aztán, hogy mennyi olajat vitt magával, más kérdés...
Nos, valószínűleg nem a csavartól, hanem a mellette lévő lukból folyik a víz! Ugyanis a Rotax 123 -as blokk vízpumpája úgy van kialakítva, hogy 2 szimmering tömítí el a váltóolajtól, a meghajtó tengely mellett. Azért van a két szimmering kialakítva, ha tönkremegy a vízoldali, nem folyik be az olajba, hanem a két szimmering között egy kis lukon keresztül a blokk elülső részében lévő üregbe, onann pedig a szabadba folyik. VAlószínűleg nálad is ez a helyzet! Vagy a rosszabb eset, hogy a blokkfelek közti tömítés van átszakadva, azért folyik oda.
A jó hír, ha a szimmering rossz, a blokk széthúzása nélkül cserélhető! Le kell ereszteni a váltóolajat, leszerelni a kuplungoldali deklit (bal oldal) és elöl, a blokk elején (lehet, hogy le kell szedni az olajpumpát hajtó műanyag fogaskereket, de ezt scak lehúzod a tengelyéről) egy csavar tartja a vízpumpát, azt kicsavarod, és ki lehet húzni a komplett vízpumpát tengelyestül (nem jön olyan könnyen, mert az O gyűrűk, amik ezt az egészet tömítikfogják, de más nem tartja, szépen ronggyal megfogod, és kihúzod!)
Viszont a rosszabb hír, hogy ennek a szétszereléséhez egy felhasított acélhüvelyt kell kiszerelni a műanyag vízkerékből, és megvallom őszintén, nekem ez nem akart sikerülni, így nem erőltettem, mert a szimmeringek nálam jók.
sajnos, ha a szimmering csere nem segít, és a blokk külső tömítését végző két O gyűrű megvan, és ép, akkor valószínűleg valahol a blokktömítés van átszakadva, akkor szét kell húzni a blokkot!
A neten található szinte összes FUTURA fotót letöltöttem de nekem ez a gyári tűnt a legjobban hozzáillőnek.
A bal főtengelyszimmeringemre visszatérve azon gondolkoztam ,hogy okozhatta a fordítva berakott kissé kopott szimm. azt amikor nyáron padlóztam a gépet és az hajtóműolajat kifújta a láncra .
Biztos emlékszel arra ,sokat vitáztunk ezen .Én akkor az olajra fogtam de már nem vagyok ebben olyan biztos.
Lehet,hogy a szimmeringnél nagy fordulaton kiszökött egy kis b.gőz a forgattyúsházból és az fújta ki az olajat a csövön??????
Elképzelhetőnek tartod???
Szép! Naggyon szép! És örülök, hogy végre valaki, aki a gyári színre fújatta vissza!
Amúgy ezt a szívást sajnos énis megéltem, sajna nyáron elestem kavicson kb 10 km/h val, és a jobb oldalidomot újra kellett festeni, a festő panaszkodott is, hogy felmarta a régit, stb stb, de mivel valami kacifántosan asszem rokonom, meg apa ahol dolgozik cég is kapcsolatba volt velük sokáig, így csak az anyagárat fizettem. A piros kicsit eltér, de nem annyira, mint a képen tűnik, ennek az oka, hogy ilyen kis menyniségben nehezen tudták kikevernia színt.
A matricát nekem az aprilia feliratot egy keszthelyi cég csinálta, kemény 500 Ft volt a két aprilia, a zászlót, és az A betűt pedig én vágtam ki dekorfóliából.
Hihihi nem gondoltam, hogy ez valakinek még probléma :)
Szóval igen, sorozatváltó, nem hajlandó váltani, csak ha forognak a tengelyek.
Éppen ezért, én úgy szoktam, hogy behúzom a kuplungot, és ahogy itt már valaki írta, időnként váltok egyet, vagy szépen lassulok, és mikor már csak úgy 30 körül mega motor visszapakolom mindet! Az meg, hogy nagy fékezésnél elfelejtesz visszakapcsolni, majd elmúlik a gyakorlattal :) Hogy hanyasba van, meg a csuda se tudja, csak kb, de nem is lényeges, kb elég, ha kevés, vagy sok, mikor kiengedenm a kuplungot, akkor váltok! (elvégre nem a pole poziciót céloztam meg :) )
Kuplung nélkül váltani lehet, szoktak is, persze ha nem veszed el a gázt, nem fog menni, bár lefele annyira nem ildomos, és igazából jobb, ha használod a kuplungot, mert hosszú távon a kapcsolókörmök sarkai lekerekednek, és esetleg kidobálják a fokozatokat!
Bocsi ,nem számoltam bele a festősrácoknak vitt 10 pornó DVD-t amivel meg kellet gyorsítanom a festék száradását.Talán anélkül még most sem lenne kész!!!!!!!!!!!!!!!!!
Komoly!!!!!
Matricát készen nem szabad venni mert nagyon drága és nem is nagyon lehet kapni mindent.
Én kerestem Nyíregyházán(hozzánk 10 km) egy dekorációs céget és bevittem festés előtt az idomokat + néhány gyári fotót.
Ezek alapján megcsinálták a levonókat ez kb 3-5eft-ba kerül majd a felragasztásért egy újabb 5-öst kértek.
Tehát nem a matrica a drága ,inkább a ragasztás.
Felrakhattam volna én is de akkor tuti nem így nézne ki.
Köszönöm a módszert, akkor megpróbálom így! ...az a baj, hogy teljesen zsigerből jön nálam a motorfék használat...de majd kiírtom.
Csak azért kérdeztem, mert gyönyörűen és simán sikerült, de akkor hanyagolom. Köszi.
A láncot mivel lehet lemosni ???
Benzin és gázolaj kizárt! Állítólag petroleummal de azt hol a francba lehet kapni????
A brigeciol megeszi az o-gyűrűket?
Tudja a tököm. Keresd meg...
Mondom keress egy dekor céget a lakókörzetedben és bízd rájuk a dolgot!
Előkapta a telcsijét,hogy mutasson pár fotót az új szerzeményéről...................hát igen!
Mondanom sem kell ,a képeken inkább egy 88-as sintesit láttam és az is elég szakadt volt.
Szőrnyű ,hogy az internet korában így át lehet ba...ni embereket.
Ő állította,hogy a forgalmijában 98 van.
Nem létezik valami olyan oldal ,ahol alvázszám v. motorszám alapján meg lehet nézni az évjáratát ezeknek a gépeknek????
Az ilyen balekoknak nem ártana...
tudnál segíteni matrica ügyben ?
Azt hittem ,hogy ez ismét valami egyedi hiba nálam.
Még két hét és kiderül !
De csak ha mocskos módon meghajtotta akkor fújt ki egy kis olajat...
Én kicseréltem neki a a szímeringet utánna nem csinálta...
De nem mondom hogy 100%-hogy az volt a baja, mert utána már a kompressziója is elfogyott tehát nem bírta +hajtani nagyon... Eladásra került neki, mert elege lett az apriliából...
Nos, valószínűleg nem a csavartól, hanem a mellette lévő lukból folyik a víz! Ugyanis a Rotax 123 -as blokk vízpumpája úgy van kialakítva, hogy 2 szimmering tömítí el a váltóolajtól, a meghajtó tengely mellett. Azért van a két szimmering kialakítva, ha tönkremegy a vízoldali, nem folyik be az olajba, hanem a két szimmering között egy kis lukon keresztül a blokk elülső részében lévő üregbe, onann pedig a szabadba folyik. VAlószínűleg nálad is ez a helyzet! Vagy a rosszabb eset, hogy a blokkfelek közti tömítés van átszakadva, azért folyik oda.
A jó hír, ha a szimmering rossz, a blokk széthúzása nélkül cserélhető! Le kell ereszteni a váltóolajat, leszerelni a kuplungoldali deklit (bal oldal) és elöl, a blokk elején (lehet, hogy le kell szedni az olajpumpát hajtó műanyag fogaskereket, de ezt scak lehúzod a tengelyéről) egy csavar tartja a vízpumpát, azt kicsavarod, és ki lehet húzni a komplett vízpumpát tengelyestül (nem jön olyan könnyen, mert az O gyűrűk, amik ezt az egészet tömítikfogják, de más nem tartja, szépen ronggyal megfogod, és kihúzod!)
Viszont a rosszabb hír, hogy ennek a szétszereléséhez egy felhasított acélhüvelyt kell kiszerelni a műanyag vízkerékből, és megvallom őszintén, nekem ez nem akart sikerülni, így nem erőltettem, mert a szimmeringek nálam jók.
sajnos, ha a szimmering csere nem segít, és a blokk külső tömítését végző két O gyűrű megvan, és ép, akkor valószínűleg valahol a blokktömítés van átszakadva, akkor szét kell húzni a blokkot!
A bal főtengelyszimmeringemre visszatérve azon gondolkoztam ,hogy okozhatta a fordítva berakott kissé kopott szimm. azt amikor nyáron padlóztam a gépet és az hajtóműolajat kifújta a láncra .
Biztos emlékszel arra ,sokat vitáztunk ezen .Én akkor az olajra fogtam de már nem vagyok ebben olyan biztos.
Lehet,hogy a szimmeringnél nagy fordulaton kiszökött egy kis b.gőz a forgattyúsházból és az fújta ki az olajat a csövön??????
Elképzelhetőnek tartod???
Amúgy ezt a szívást sajnos énis megéltem, sajna nyáron elestem kavicson kb 10 km/h val, és a jobb oldalidomot újra kellett festeni, a festő panaszkodott is, hogy felmarta a régit, stb stb, de mivel valami kacifántosan asszem rokonom, meg apa ahol dolgozik cég is kapcsolatba volt velük sokáig, így csak az anyagárat fizettem. A piros kicsit eltér, de nem annyira, mint a képen tűnik, ennek az oka, hogy ilyen kis menyniségben nehezen tudták kikevernia színt.
A matricát nekem az aprilia feliratot egy keszthelyi cég csinálta, kemény 500 Ft volt a két aprilia, a zászlót, és az A betűt pedig én vágtam ki dekorfóliából.
http://www.bikepics.com/pictur...
Szóval igen, sorozatváltó, nem hajlandó váltani, csak ha forognak a tengelyek.
Éppen ezért, én úgy szoktam, hogy behúzom a kuplungot, és ahogy itt már valaki írta, időnként váltok egyet, vagy szépen lassulok, és mikor már csak úgy 30 körül mega motor visszapakolom mindet! Az meg, hogy nagy fékezésnél elfelejtesz visszakapcsolni, majd elmúlik a gyakorlattal :) Hogy hanyasba van, meg a csuda se tudja, csak kb, de nem is lényeges, kb elég, ha kevés, vagy sok, mikor kiengedenm a kuplungot, akkor váltok! (elvégre nem a pole poziciót céloztam meg :) )
Kuplung nélkül váltani lehet, szoktak is, persze ha nem veszed el a gázt, nem fog menni, bár lefele annyira nem ildomos, és igazából jobb, ha használod a kuplungot, mert hosszú távon a kapcsolókörmök sarkai lekerekednek, és esetleg kidobálják a fokozatokat!
Komoly!!!!!
Én kerestem Nyíregyházán(hozzánk 10 km) egy dekorációs céget és bevittem festés előtt az idomokat + néhány gyári fotót.
Ezek alapján megcsinálták a levonókat ez kb 3-5eft-ba kerül majd a felragasztásért egy újabb 5-öst kértek.
Tehát nem a matrica a drága ,inkább a ragasztás.
Felrakhattam volna én is de akkor tuti nem így nézne ki.