Basszus és te ezért a festésért sokaltad az 50ezret???
Nekem amikor fejidomot kellett festetni az volt 12 vagy 15ezer...
Ezekel meg lehetett ám szopás rendesen...
De nagyon szép munka...
Szerintem nem volt sok...
Természetesen ebben minden idom és apró porcikája benne van,még a hűtőt takaró rész is amit valami speciális cuccal kell festeni a kavicsfelverődések miatt.
A felnit lehomokoltattam és műanyag porfestékket égettek rá(más cég),de azt el is b...ták.
Megrepedezett most újra kellet fémszórni és próbálkoznak ismét.
A fényezés 50 a matricázás pedig 10 rongy(felragasztással),de azt monta a festő ,hogy ezért 80-at kérne ha az eszére hallgatna.
Állitólag a krómhatású ezüst festék nagyon drága.
Novemberben mikor arra motoroztam még 20-25 körüli összeget mondott, de sajna nem úgy lett.
Nagyon sokat szívtak vele, 3x kellet újra alapozni mert az alapozó feloldotta a korábbi festést és ezért mindent le kellet kromafágozni a műanyagig.
Sziasztok!
Van egy nagy gondom: Folyik a hűtővízem a blokk-ból.
Fél nap kellett mire megtaláltam hol, és nem akartam elhinni hogy mit keres arra víz.
A képen jelöltem nyillal hogy a legalsó felfogató csavarnál jön ki a víz, vagy mintha fölötte lenne egy kis lyuk gyárilag onnan. Tudna valaki segíteni hogy mi lehet a baja? Vagy mit kellene csináljak hogy megszünjön a szivárgás?
Köszi
a legegyszerűbb hogy kuplung közben gázfröccs és szépen ahogy lassúlsz úgy kapcsolsz vissza.. szal ha mész 100-al 5.-ben vagy 6.-ba akkor nem rögtön vissza kettesig hanem pl 80-nál 50-nél 30-nál.. szal próbáld beosztani a gangokat...egyébként nekem az rs-en kb 10km/h-nál is belehet rakni üresbe.. de inkább úgy próbáld hogy nagyon minimálisan gurulsz mert állóhelyzetben sem az igazi mert elgörbülhet a léptetővilla... a kuplung nélküli váltást felejtsd el.. igaziból nem tudom mi lehet a következménye de hogy nem sok jó az biztos.. nem véletlenül találták ki szal tessék használni.. nem valami nagy művelet...
Köszi!
Feldobok pár képet a frissen fényezett és matricázott idomokról.
Szerintem profi munkát végeztek.
A fényezésnél a gyárit tűztem ki célul ,kívétel ez alól a kis háromszög idom az ülés alatt, amit a lengőkarral együtt krómhatású ezüsre kértem.
Hát ilyen lett.....
:) :)
Na jó, persze a mihez képest, én meg az 50-es Scarabeóhoz viszonyítottam és ahhoz képest nagyon erős. :)
Akkor viszont hogyan váltsak vissza?
Konkrétan: Eddig mondjuk megláttam a lámpát vagy valamit és szép lassan elkezdtem visszakapcsolgatni kettesig, vagy néha akár egyesig, majd a legvégén fék. Utána könnyen kiteszem üresbe és várom a zöldet.
Azt már néztem, hogy egyesből vagy kettesből barátian ki lehett tenni üresbe, de ham mondjuk kinyomott kuplungal 6.-ban állok meg, akkor bizony nehezen lesz belőle üres, utána meg egyes. ...szóval úgy tűnik ezt nem szereti. ..mert amikor váratlanul kell fékezni, akkor én is nyomok egy féket és a végén kinyomom a kuplungot, hogy ne fulladjon, de akkor kínkeserves üresig eljutni.
Vagy akkor menet közben kinyomott kuplunggal /..és akkor ugye közben fékezve/ kapcsolgassak vissza egyesig (mert menet közben nem megy be nullába, csak állva, hanem ketőből egybe megy) majd megállva üresbe? Így szoktad? ...közben honnan tudod hányadikban jársz, mivel ugye a kuplung ki van nyomva, így nem hallani a hangján és mi van ha közben mégis gázt kell adni, csak éppen 4 helyett már kettőben vagy? ..vagy számolod?
Ps: Kuplung nélküli váltásról mit gondolsz? Nekem szépen reccsenés nélkül simán megy fel is meg le is, mert párszor már elfelejtettem kuplungolni. ;)
Háát 45 e km-el nemhiszem, hogy nem lett szétszedve.. Vagyis tuti!
A kuplung nemtudom mennyibe kerül, bontósa válogatja! Érdeklődj, alkudozz, végülis -habár ezt a rugóalapot sokan eltörték (köztük anno énis... nekem 2 e Ft volt) de alapjába véve nemhiszem, hogy a kuplung olyan nagyon kelendő alkatrész, talán jó áron adják!
A dugó esetében azért mondtam, nézd meg ( ha jó, akkor kár hozzányúlni) mert ha már elég kopott, akkor az új hajtókar kapja az új dugót, mert pl én jártam úgy, 21 e km volt ahajtókarba-dugattyúba, kciseréltem a dugót, hogy sokat futott (állapota szép volt, csak azért már benne volt a km) és 1500-2000 km múlva a hajtókar is megadta magát, nem bírta a nagyobb erőt! És ha a dugó mondjuk csak 4-5 e km-t bír, akkor jobb egyből csere, de ahogy így elmondod, jobb elsz, ha mész vele 20-22 e km-t, és akkor mindkettőt cseréled!
A blokkba meg nem javaslom az összes csapágy cseréjét! A főtengelycsapágyakét igen (javaslom a FAG-ot, abból a fémkosara 3 e Ft körül van, és állítólag nem érezhetően hangosabb, mint a gyári műanyagkosaras) esetleg ha a kiegyensúlyozótengely csapágya lóg (ezt érzed kézzel, ha lóg ) a többi nálam jó állapotban volt, ár cserélni! A kerékcsapágyak elöl érzékenyek, oda viszont mindkét oldalon gumi tömítős csapágyat vegyél, hátul nekem 51 e km nél még jók a csapágyak! ( a tengelyem nekem is ki volt kopva) Szimmerigeket javaslom, hogy csapágyboltba vegyél, az eredeti készlet ára borsos, és a boltba is kapsz jó minőségút! A tömítéseknél pedig kivághatod magad kartonpapírból (pláne, hoyg a szett valami 6-7 e Ft hozzá)
Szia!
Köszi!
45000km van az órájában a gépnek,szerinted ennyit mehet széthúzás nélkül?
A kuplungnál úgy van ahogy mondod :A kosár karmai egyenlőtlenül vannak kikopva(hullámosak).
Mennyibe fájhat egy új kosár?
A dugó és a henger még jónak tűnik Sacc/kb 6000km lehet benne az általam megtett és az előző tulaj elmondása alapján.
Már így is egy picit sokat vertem a gépre (a fényezés sokkal többe került a beígérttől,de gyönyörű lett) ,a henger lehúzás még a nyár közepén is jobban belefér mint a blokk széthúzás ,ha az állásidőt is nézem.Cserélem az összes csapágyat,szimmeringet,o-gyűrűt és a kuplungal probálok valamit kezdeni mert az már nagyon idegesített.
Mire figyeljek még oda???????
őőőő mindenképp váltopztass! Egyébként én meg motorféket nem tudok használni :) Lassan 8 év, és közel 70 e km motoron, kicsit beívódott....
Amúgy hiogy mekora a motorfék, én azért mondm, hogy gyenge, mert haver 250 Zealjén majdnem elöreestem, mikor elengedtem kb 20 nál a gázt :)
Ha lóg a hajtókar, akkor nincs mese! Mert valószínűleg 500-1000 km, és vége! Viszont esetleg a dugattyút is érdemes megvizsgálni, pláne, ha még nem lett cserélve...
A kuplungod esetében szerintem nem oylan csúnyán csinálták meg, és szerintem ez nem okozza a kuplung egyenlőtlenségét! Ha gondolod, cseréld ki, bontóban kapsz ilyet! (persze alkatrész+postaköltség azért egy pár ezres lesz!) Sokkkal valószínűbb, hogy nem bántak kesztyús kézzel a kuplunggal, és a kosár felületén bekopások annak, és a lemezek nem csúsznak ki egyenletesen! Sajnos ha így van, csak a csere segít!
A főtengelyszimmeringről pedig! Hány km van a motorban az óra szerint? Lehetséges, hogy még sosem lett szétszedve a blokk? Mert amikor én először szétszedtem az enyémet, (az nagy valószínűséggel akkor lett először) abban is pont így, fordítva volt a szimmering! Hozzáteszem, én az újat úgy tettem be, hogy a rugós része a forgattyúsház fele nézzen!
Köszönöm a válaszokat, akkor megpróbálok változtatni a stílusomon. (Nem lesz könnyú kb 15 éve vezetek és a motorfék az "életem" ) Egyébként nekem nem kicsi a motorfékem. Tök erős! ...csodálkoztam is.
A kétüteműek motorfékéről egyszer olvastam egy tesztben: Két azonos keverék benzinnel működő motort vizsgáltak,de az egyikbe szereltek szabadonfutót,tehát nem volt motorfék ,mig a másikba nem.
A szabadonfutós 8X hosszabb életűnek bizonyult.
Sziasztok!
A nagy téli szervizelésem még csak ma jutott oda,hogy a blokkot teljesen széthúzzam.
Három dologra lettem figyelmes:
Picit lóg a hajtókar....Nem akarom nyáron mégegyszer szétkapni ezért cserélnem kell.
2.A kuplung rúgótartó agyának ,a 6-ból az egyik tartója valamikor letörhetett és vissza lett hegesztve ,de elég tróger munkának néz ki.
Szerintetek okozhatta e azt, hogy egyenletlen volt a kuplung? (Picit rángatva tudtam vele elindulni)
Nyáron a lamellák és a koptatók cserélve lettek.
3.A bal oldali főtengelyszimmering a rúgós oldalával a hajtóműház felé volt berakva.(Ez így lenne helyes???
Örülök, hogy bevált a technikám :) Énis szívtam vele, mire kitaláltam honann jön a mocsok :)
A motrfékről pedig anynit, hogy SOHA! Ugyan ez ár pumpás olajuzású, szóval valamit kap, de akkorsem! Feékezéskor húzd be a kuplungot, és használd a normál féket! Meg különbenis, olyan gyenge a motorfékje...
A nagyobb sebességről fékezés meg megszokható :) Emlékszem, volt, hogy alig mertem fékezni 140 ről :) Ma már eléggé merészen belenyúlok akár ottis :)
Nos, hogy megéri-e ezt neked kell eldönteni!
DE nem árt, ha tudod, hogy ez nem "94-es! Ezt a szériát "86-"88 között gyártották, AF-1 108-as projek néven hívják, méga régi váz, régifajta kerekek, futómű, sőtt lehet, hogy még feketeblokkos! Ha nagyon pikk-pakk, akkor esetleg ér ennyit...
Nekem amikor fejidomot kellett festetni az volt 12 vagy 15ezer...
Ezekel meg lehetett ám szopás rendesen...
De nagyon szép munka...
Szerintem nem volt sok...