Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Csáó!
160as Polini hengerhez 8as hőértékű NGK R megfelel?
Meg full generálozok.és kivettem a termosztátot is.Szerintetek ne is tegyem vissza?
váltót rakott össze már vki?

jól raktam be a fogaskerekeket de a kettesből mégis letört egy fog mire kell ügyelni egy ilyen művelet során? lehet hogy a " kukachenger" nem jó vájatába tettem a valamelyik léptetővillátléptetővillát
megkerestem,köszönöm a segítséget!
probáltam rákeresni de azt irja ki h pillanatnyilag nem lehet keresni!
Ha visszaolvasol nemrég Trakee részletesen leírt minden tudnivalót az első telóval kapcsolatban.
sziasztok! SOS-ben kéne egy kis segittség, teleszkop szimeringet szeretnék cserélni de nagyon nem jön össze, hogy lehet szétszedni?
nekem elvileg van külön is fogaskererekem ha nincs akkor komplett váltó. keress meg megbeszéljük! elérhetőségeim adatlapoon
S.O.S

van valakinek eladó 2-es sebesség fokozathoz szekunder fogaslerék? nagyon kellene mert az enyémből kitört egy fog
29 foga van a töröttel együtt
Sikerült felraknom az új láncot. Ez a spanolás téma nem olyan vészes mint gondoltam. A legnehezebb az volt, hogy találjak valami megfeleő dolgot amit átdughatok a felnin. A fékemen állítani kellett ha nem veszem ki a csavart nem fordult volna el eléggé a kerék.
Kösz mindenkinek!

Első lánckerékkel hogy álltok? Kinek milyen van? Hány fogas?
felvetelek!
igyvan,nekem is csörög :)
Majd nézd meg a féket ha állítod hogyan mozog körbe a tárcsa után. Jól kitalálták a mérnökök.
Van mind a két dologban valami ha átgondolom. Elvileg ha a gép rendszeresen szervizelve van és a lánc is cserélve van előírás szerint akkor nincs szükség csak minimális spanolásra ilyenkor nem hiszem, hogy a féket piszkálni kellene. Az én esetemben már más a téma, mert ekkora mozdításnál elképzelhető, hogy mást is után kell majd állítani. Na de majd kiderül ha végre hazaérek a melóból.
köszi adee köszi klein!
Nekem van vagy 4szem CZ O-gyűrűs láncom használatlan Ha rám hallgatsz felengeded a fék csavarjait.
Sokat! :)
Köszi! Na ez már egyértelműbb! Van gyári használati utasításom de olasz, az ábrán ott is csak a két hátsó imbusz van feltüntetve és a lyuk a felnin amibe betonak egy rudat. Olaszul nem tudok de így már körvonalazódik a dolog.
Nem tudod hány cm-ert lehet vele játszani? Mert ha keveset akkor nem is piszkálom.
Eszedbe ne jusson leszedni a fogaskereket!
A villán a leghátul levő két imbuszt kell csak kilazitani!
Majd a ellenkező oldalról a felnin levő lyukon át kell dugni egy rudat. (Nekem megvan a gyári "célszerszám") kb 8mm átmérő, 10cm hosszú. Addig forgatod a hátsó kereket, amig ezt a rudat be nem tudod tolni az excenteres részbe a villán. Ezek után már együtt forog a hátsó kerék meg a tengelyt tartó excenter, egyik irányba feszül, másik irányba lazul persze. Ha kész, ne felejtsd el visszahúzni az imbuszokat. Aki máshogy fesziti a láncát az magára vessen!
Szia!
A fogaskerekeken van két jelölés, és a tengelyeken is van. Először tedd fel a főtengelyte a fogaskereket itt a tengelyen az ék maga a jelölés. A fogaskereket úgy rakd fel, hogy az alsó jelölés befelé nézzen a szimering felé. Alul csak az egyik oldalt van megjelölve én húztam a másik oldalra is egy jelet így egyszerűbb. Annyi a szivatás benne, hogy az ék nem mutatja egyértelműen a pozíciót egy foggal előrébb és hátrébb is fel lehet rakni. Előrébb legyen! Ha rakod felfelé látni fogod miről beszélek. A balance tengelyen egyértelmű a jelölés a fogaskerék alsó jeölése itt kifelé legyen ez egyértelműen illeszkedik. A fogaskerekek fogainál is van jelölés mindkét oldalon úgy forgasd őket felrakásnál, hogy egymásba illeszkedjenek. egyedül a főtengelynél van ez a kis gubanc erre kell figyelni a többi egyértelmű. Ha mégis lenne kis rezonancia az azt jelenti hogy nem a megfelelő pozicióban avan a főtengelynél. Akkor újra szét az egészet szivattam már meg magam ezzel.

Na akkor ha jól értem le kell vennem középról azt a 29-es vagy 30 as anyát? Akkor látni fogom a lánckereket meglazítom a két inbuszt a villa végén. A többi még homályos de majd megnézem, még ezt a részt sosem szedtem szét. Hágy cm spanolható kb? Mert nekem 2 szemnyi távolság hiányzik az új CZ láncból remélem előrébb megy annyival.
Főtengely felső holtpont, súly alsó. De a henger nem függőlegesen áll ezt vedd figyelembe és a balanszot úgy állítsd be.
Ezzel azt éred el hogy szétpüfölöd azt a lyukat amibe az imbuszt vagy a tüskét dugod és minimálisat fog mozdulni az excenter.
Lazítsd fel a hátsó fék rögzítő csavarjait és azon az alun is lazítsd meg a csavarokat ami a munkahengert támasztja ki. Mert a tárcsa is mozog a kerékkel együtt és a fékmunkahenger is ha feszíted a láncot.
S.O.S!

aki rakott össze már rotax 123at az mondja meg legyen szives hogy a váltóházban lévő balansz súlyt milyen állásban kell betenni,ha jól tom ennek az a dolga hogy kiegyensúlyozza a rezgéseket mint egy ellensúly. szóval a főtengelyhez képest hogy kell fogatni?
Klein! úgy tod spanolni hogy leszeded a hátsó lánckereket, és előbukkan a hátsókerékcsapágy háza. namármost ez az egész ház két imbuszcsavarral van összehúzatva ezeket kilazítod( hátul lent) és a csapágyháznál lévő lyuggatott részt el tod forgatni (ha bele dugsz mondjuk egy nagyobb imbuszkulcsot).
Még 1 kérdés hány fogas gyárilag az első lánckerék? Nekem 16-os van. De pl RS-eken kisebbeket 14-15-ös-t láttam. Milyet érdemes rárakni?
Sziasztok!
A hátsó kereket hogyan lehet mozgatni lánc spanoláshoz? Mikor gumit cseréltem nézegettem de nem nyultam hozzá. Az én láncom is elég kuka, nagyon lötyög. Kaptam egy újat de az meg nem ér össze kb. 2 szemmel rövidebb mint kellene. Abban reménykedem annyival előrébb lehet rakni a kereket. Most tuti a teghátsó pozícióban van ennél hátrébb szerintem már nem lehet. Írja már le valaki mi a menete a spanolásnak. Köszi!