A1-nél van köbcenti határ 125, AK-val legfeljebb 25KW és 0,16Kw/kg súly/saját tömeg arányt meg nem haladó motorokat vezethetsz. A 125-ös AF1-et hivatalosan csak "A"-val lehetne vezetni, ha jól számolgattam.
Hát valamit valamiért.. sajnos ilyen a világ. Én most szereztem be egy af1 50-est, 90-nél többet még nem mertem menni vele (de menne), egész jól néz ki (lejjebb láthatod), és nem volt veszélyes árban sem. Egy ilyet 130-140 körül kapsz és ha jól megnézed/meghallgatod a motorját akkor nem nagyon lesz vele gondod sem, hiába idős a motor!
Detto... a 80-as honda után úgy döntöttem hogy megcsinálom a nagymotorjogsit. Ha véletlen megfogják az embert egy 125/50-essel akkor tuti hogy utána már nem lesz gondja jódarabig a jogsira. :)
Mellesleg : jövő januártól minden új kismotorra is kötelező a rendszám, 2011-re pedig a már forgalomban levőkre is kötelezővé teszik. Ergo egy pár évet még ellébecolhat az ember egy ilyen motorral, de előbb utóbb bukja a pénzét! (a legtöbb esetben külföldről, meg innen-onnan behozott gépekről van szó, amit lenyomozni lehetetlen, így papírozni is macerás, ergo nem tudod majd használni..)
Szerintem nem éri meg a 125/50 kockáztatni...Vannak már nagyon jó árban rendszámos 125-ös motorok....Megcsinálod a jogsit és nincs vele para....Énis ezt tettem
Üdv!
Az egy kicsit más téma, ha vki A1-el vagy Ak-val vezet nagymotort, mert ott eleve nagymotorról van szó és kW korlátozásról (emlékeim szerint 11kW az A1, az Ak meg 25kW -- egy 600-as motor lehet 25kW azaz ~33LE..) , míg egy B kat jogsinál vagy Moped jogsinál NEM CSAK teljesítményre korlátoznak, hanem köbcentire is (50ccm), azaz hiába van fojtva a gép, nem nézik csak azt hogy 50ccm-nél nagyobb a gép és rendszámköteles! Ez alól nincs kivétel, egy megtűrt kategória van, ami pedig a mopedautó. Viszont ha minden 125-ösre utaló jelet leszedsz a motorról, és az órát is kicseréled, akkor talán nem kötekednek.. de ha 90km/h-val mész a városban tökmindegy hogy milyen a motorod a rendőr úgyis meg*.
(u.i. nekem egy 80-as hondám volt léghűtéses tehát látszódott is rajta rendesen h nem 50-es de le se tojták... igaz városban 60-nál többet nem is mentem vele...)
sziasztok
a segitségetek akarok kérni töletek mert én még láma vok
lenne 1 aprilia af1 europa 125cc
nah az lenne gondom hogy csak 50cc mocit vezethetek és ez motor nekem nagyon meg teccet
és meg akarnám venni de 1 töl félek mi lec ah meg állit a rendör rögtön kitudja szurni hogy nem 50nes?(de hozzá teszem ha 50 ora van rajta meg pl nincs meg a másik személynek valo láp tartó és kicsi lene a hangja)
meg a másik
olyan lenne ha meg venném a motort és be vinném kpm-re és ott csináltatni 1 papirt hogy fojtott 125 azaz 50 jogsival lehessen menni(és akor a rendör nem tud bele kötni)
honan veszem hát onana hogy sokan 250 jogsija van és minden ki 400 fojtotal megy(de a fojtás rég ki lett buherálba!)
a választ elöre is köszönöm
udv: Kiscuki
Na használva lesz... csak a láncfeszítőnél hátul van egy szakadt csavarom... ha ma összejön fej lefúr, csavar kibányász, felfúr 1-el nagyobbra, új menet, új csavar, összeszerel örül.. :D aztán lehet hogy kap egy 6-os váltót a gépsárkány idővel...bár így se rossz a gép :D (egy kínai csodára cseréltem el és bár szereléssel kell indítani, nem bántam meg...)
Ne foglalkozz vele szerintem! Nagyon régi! DE a blokkot még '90 környékén is szerelték az AF1 -ekbe, alkatrész van, ha kell! Egyébként létezik 6-os váltó is hozzá, tudomásom szerint ugyan ebbe a blokkba beszerelhető! Inkább használd egészséggel!
Egyébként ha fordítva teszik be a szelepet, akkor alul amúgy is elég gyengus... De tény, hogy aki azt állítja, eflesleges bele, az biztos nem teljesen nyitva használja...
Az 50-es láncállítás.. Amúgy ugyan úgy megy, mint a 125-ösön... Egy a baj, hogy aki egykis szerelgetéssel nem jön rá, mi az az Excenter, az jobb ha hozzá se nyúl... Mert csak tönkretesz valamit...
Ráadásul én szomorúnak tartom, hogy vannak, akik azthiszik ez egy online segélyszolgálat, éppen csak a telefonszámukat nem adják meg, hogy hívjuk fel, hogy hogy javítsa meg a motorját... A láncállítás is elhangzik olyan 5 oldalalnként legalább, és mégsem bírnak visszaolvasni... Ha ő nem töri magát, én miért tegyem? Természetesen tisztelet a kivételnek, és csupán a saját álláspontom írtam meg... Értelmes kérdésre, ha tudok, segítek...
Csak tudod... Pl volt egy srác, RX-el.. kb két órán keresztül 4* írtam le neki hogy kell a kipuffszelepet ellenőrizni, nem értette... Kb egy óra után kibkte, hogy nicns fesszabályozó a motorjába, mondom akkor felesleges is próbálkozni, de nem, azért még mondjam el... Az én időmet rabolja, és gányol egy ilyen motort.... No az ilyennek biciklit se adnék a kezébe!
Az a baj hogy ebben a topicban inkább a 125 tulajok vannak létszámfölényben, így mi is csak találgatni tudunk hogy hol lehet. Ezért nem tudtunk válaszolni a lánfeszítős témára sem, mert nem tudhatjuk. hogy van az 50-eseken megoldva.
:D Hát igen.. a kormány környékén is kerestem számot, a blokkon is elöl hátul, aláfeküdtem de semmit nem találtam csak néhány elhullott bogarat... :D na de majd reggel széjjelbontom a gépet.
Amúgy hogy pontosan mikori csak találgatom.. van egy szép nagy koceka lámpa elöl, relativ kicsi a burkolat (látszik a blokk stb..) szóval passz:D mindjárt dobok fel képet.
Bocs a fárasztásért csak annyira nem akarnak írni a emberek. Kérdés: Mentetek már folyton nyitott powerrel? Mert én igen és nagyon nem bír a motor alul. Nem volt hülye aki kitalálta ezt a dolgot.
Mellesleg : jövő januártól minden új kismotorra is kötelező a rendszám, 2011-re pedig a már forgalomban levőkre is kötelezővé teszik. Ergo egy pár évet még ellébecolhat az ember egy ilyen motorral, de előbb utóbb bukja a pénzét! (a legtöbb esetben külföldről, meg innen-onnan behozott gépekről van szó, amit lenyomozni lehetetlen, így papírozni is macerás, ergo nem tudod majd használni..)
ha le is teszem akor ugy hogy A és akor valami kis 250 gépet veném de én igy vok vele
Az egy kicsit más téma, ha vki A1-el vagy Ak-val vezet nagymotort, mert ott eleve nagymotorról van szó és kW korlátozásról (emlékeim szerint 11kW az A1, az Ak meg 25kW -- egy 600-as motor lehet 25kW azaz ~33LE..) , míg egy B kat jogsinál vagy Moped jogsinál NEM CSAK teljesítményre korlátoznak, hanem köbcentire is (50ccm), azaz hiába van fojtva a gép, nem nézik csak azt hogy 50ccm-nél nagyobb a gép és rendszámköteles! Ez alól nincs kivétel, egy megtűrt kategória van, ami pedig a mopedautó. Viszont ha minden 125-ösre utaló jelet leszedsz a motorról, és az órát is kicseréled, akkor talán nem kötekednek.. de ha 90km/h-val mész a városban tökmindegy hogy milyen a motorod a rendőr úgyis meg*.
(u.i. nekem egy 80-as hondám volt léghűtéses tehát látszódott is rajta rendesen h nem 50-es de le se tojták... igaz városban 60-nál többet nem is mentem vele...)
a segitségetek akarok kérni töletek mert én még láma vok
lenne 1 aprilia af1 europa 125cc
nah az lenne gondom hogy csak 50cc mocit vezethetek és ez motor nekem nagyon meg teccet
és meg akarnám venni de 1 töl félek mi lec ah meg állit a rendör rögtön kitudja szurni hogy nem 50nes?(de hozzá teszem ha 50 ora van rajta meg pl nincs meg a másik személynek valo láp tartó és kicsi lene a hangja)
meg a másik
olyan lenne ha meg venném a motort és be vinném kpm-re és ott csináltatni 1 papirt hogy fojtott 125 azaz 50 jogsival lehessen menni(és akor a rendör nem tud bele kötni)
honan veszem hát onana hogy sokan 250 jogsija van és minden ki 400 fojtotal megy(de a fojtás rég ki lett buherálba!)
a választ elöre is köszönöm
udv: Kiscuki
Az 50-es láncállítás.. Amúgy ugyan úgy megy, mint a 125-ösön... Egy a baj, hogy aki egykis szerelgetéssel nem jön rá, mi az az Excenter, az jobb ha hozzá se nyúl... Mert csak tönkretesz valamit...
Ráadásul én szomorúnak tartom, hogy vannak, akik azthiszik ez egy online segélyszolgálat, éppen csak a telefonszámukat nem adják meg, hogy hívjuk fel, hogy hogy javítsa meg a motorját... A láncállítás is elhangzik olyan 5 oldalalnként legalább, és mégsem bírnak visszaolvasni... Ha ő nem töri magát, én miért tegyem? Természetesen tisztelet a kivételnek, és csupán a saját álláspontom írtam meg... Értelmes kérdésre, ha tudok, segítek...
Csak tudod... Pl volt egy srác, RX-el.. kb két órán keresztül 4* írtam le neki hogy kell a kipuffszelepet ellenőrizni, nem értette... Kb egy óra után kibkte, hogy nicns fesszabályozó a motorjába, mondom akkor felesleges is próbálkozni, de nem, azért még mondjam el... Az én időmet rabolja, és gányol egy ilyen motort.... No az ilyennek biciklit se adnék a kezébe!
Amúgy hogy pontosan mikori csak találgatom.. van egy szép nagy koceka lámpa elöl, relativ kicsi a burkolat (látszik a blokk stb..) szóval passz:D mindjárt dobok fel képet.