Tulajdonképpen az, hogy nem akar menni...kompresszióra gondoltam de az van....egyszer ment 160at 6.ban 10ezer fele most meg 150et....a gyertya(B10EG) nem régi kb 3ezer km van benne azthiszem max 4ezer azzal frissen lett beállítva a motorja üveggyertyával égés szinével összeállítva...akkor 300km után őzbarna volt a gyertya és érződött hogy bírna az 150 felett....most ugye jött a hidegebb idő....nem akar menni....hát akkor mondom belerakom a 9es gyertyát...kivettem a 10eset és meglepően feketés volt...halványan egy kis barnaság látszott de nagyon-nagyon éppen a közepén....na 9es gyertya bent de már este volt majd ma....akksim ko, ugyh önindítóra meg se próbáltam....hát akkor tolás...elkapja a fordulatot be is indul de egyből leáll...a gyertya nem jó az 100% mert eddig tolásra és önindítóval(teletöltött akksival) pöccre indult 2 hónap után is!Lehet mindezek oka a hidegebb idő?Hogy azért nem megy?
ES van nem tűelektródás...valószínű megadta magát a gyertya már 2éve vettem és 3 motorban volt kb 12ezer km-t ment de egy próbát megért!Holnap megy vissza a B10EG....Csak lenne már tavasz megnézni h kell-e költenem rá ebben az évben vagy majd a szezon után!
Jah meg pl BR9ES vagy BR9EG a 9es gyertyád? Nekem a pinkmotors tulaja mondta,h a tűelektródás sokkal érzékenyebb a hidegre és a hideg blokk sokkal könnyebben beköpi,tegyél egy próbát ES-sel!
Trakee!Ma megpróbáltam beindítani a motort ugye beletettem a 9es NGK-t hogy megnézem h azért nem megy-e...és nem indult a motor...de még tolásra se....egyszer beindult aztán ugye kuplung be és leállt ....Mi lehet a baj?Gyertya nem jó?Holnap mindenesetre megy visza a 10es gyertya mert azt mondták többen is hogy attól is lehet fekete h a motor nem éri el az üzemi hőfokát!Csak meg kell vári a tavaszt ezzel hogy kipörgi-e amit ki kell!
Attól függ, melyik része, és hogy repedt el! Kis repedés akár nagyon jó minőségű fémragasztóval is javítható, vagy aluhegesztő, ha csak a víztér fala sérült... Ha törött a tömítőfelület is, akkor síkolni is kellhet... A kép majd többet elárul.
Használt hüvelyes henger? Hümm láttam már 30 e -ért is... Én anno vettem egyet, szívótorokkal, komplett mebránnal, postaköltséggel együtt 5 e Ft-ért, fúrni kéne, 54,5 mm-es a furat most, elvileg létezik hozzá még 54,75-ös Vertex dugó... (a srác akkor azt állította, 54,00 -ás, különben nem biztos, hogy megveszem) Szóval ki kell fogni!
Hogyne tudna.
Elsőlámpa kivételével minden idomom megvan.
Adok segédvázat, mindent az átalakításhoz üléseket stb...
zotyavfr@freemail.hu
vagy délután 4 után 0630/6963423
Hali!
Lenne egy NAGY problémám!
Tegnap kitakarítottam az aprilia hengernek a vizes részét (tehát ahol kering a víz) a sok "szutyoktól" és kint hagytam száradni.Persze az öcsike észrevette és azt gondolta mekkora POÉN lenne ha vizet öntene bele.Természetesen a hülye nem gondolt ara hogy este minuszok vanak tehát bennehagyta a vizet.Ma nézem mi van a hengerrel és csak azt vettem észre hogy az olvadt víz "könnyezik" belölle.Közelebb mentem és kb olyan 2 cm-es hajszálrepedés van rajta.ELREPEDT Holnap rakok fel róla képet de az lenne a kérdésem hogy akkor most ez a henger kuka?Vagy még meg tudja valami szerelő vagy nem is tudom én valaki "megfoltozni"?
Elörre is köszi!
A vezetéket vissza kéne forrasztani, persze csak akkor bajlódj vele, ha megvan a benzin visszajelződ, azonban az nem sokat ér, kár rá alapozni! (ahogy lötyög a tankban a benzin, össze-vissza bevillan). A tartalékot úgy tudod rendbetenni, hogy egy kis csőtoldatot teszel belülre, az egyik lukba, érdemes megnézni melyik van nyitva lefele mutató csapállásnál, és annak a luknak a felső nyílásába egy kb10 cm hosszú csövecskét dugni. Talán simsonos boltban tudnak neked adni ilyet, fontos, hogy kellően merev cső legyen, legyen egy kis tartása! Ezek után pedig kikísérletezni, hogy mennyi benzin van még a tankba, mikor azon már nem folyik! Ha túl sok, akkor rövidítesz a cső hosszán! Szerintem olyan 3-3,5 l az ideális...
Biztos, hogy 125 ccm-es volt gyárilag... Márcsak azért is, mert ez kategória, a nagyobbak csak tuningok... Ráadásul ugye a 125 ccm-eseket régen legálisan lehetett vezetni 16 évtől (mármint a fojtatlanokat is!), a nagyobbakat nem. Ráadásul az olaszoknál nem becsülik semmire ezeket a 160-asokat, akkor teszik rá általában, ha kipurcan a gyári henger, mert a gyári cuccok árának töredékéért adják a polini szettet...
Szétkaptam gyorsba.3 lyuk van rajta elvileg ott a tartalék,rajta van a benzinszűrő ugye az a fehér és lukacsos,meg felette még van egy fekete "csuszka"szerű is,A vezeték meg levan szakadva róla.Akkor?Hogy tudom megnézni hogy van-e tartalék?
Teljes kép nincs a motorról? ÉS van rendszáma? Azért kérdezem, mert tudok egy Sport prot, ami valaha Szombathelyen futkosott, annak a forgalmijában RS szerepel, de Sport Pro, de nem ilyen szokásos sárga-fekete fényezésű volt, hanem mint Zotya volt gépe! Igaz, jópár idomot lecseréltek már rajta... Igaz, azon 125-ös henger volt akkor még, de azóa ez változhatott...
Nincs tartalékod? Biztos vagy ebben? Érdemes kiszedni a benzincsapot, mert általában csak valami okos kiszedte azt a kis csövecskét, ami feljebb nyúlna normál helyzetben, így kiürül a tartály normál állásban is. Ezt a csövet ellenben könnyű pótolni. Vedd le a csapot, szedd szét, ha a forgatóka alatt 3 luk van, akkor van tartalék állása! Valószínűleg ilyenkor iányzik a kis c csövecske felfele. Ha mégsem, akkor cseréld le a csapot szerintem. Az enyém csereszabatos a simsonéval, mind csatlakozó méretekben, mint a tömítés tekintetében, azonban előfordulhat, hogy a műanyag tankosok nem, sőt valószínű! De pl haver RS-én se volt tartalék, szétszedtük, ott volt a helye... Más kérdés, hogy hiába piszkáltam vele havert, nem hoztuk rendbe....
bocs,hogy nem olvasok vissza,de konkrétan mi a baja?
Használt hüvelyes henger? Hümm láttam már 30 e -ért is... Én anno vettem egyet, szívótorokkal, komplett mebránnal, postaköltséggel együtt 5 e Ft-ért, fúrni kéne, 54,5 mm-es a furat most, elvileg létezik hozzá még 54,75-ös Vertex dugó... (a srác akkor azt állította, 54,00 -ás, különben nem biztos, hogy megveszem) Szóval ki kell fogni!
Elsőlámpa kivételével minden idomom megvan.
Adok segédvázat, mindent az átalakításhoz üléseket stb...
zotyavfr@freemail.hu
vagy délután 4 után 0630/6963423
Lenne egy NAGY problémám!
Tegnap kitakarítottam az aprilia hengernek a vizes részét (tehát ahol kering a víz) a sok "szutyoktól" és kint hagytam száradni.Persze az öcsike észrevette és azt gondolta mekkora POÉN lenne ha vizet öntene bele.Természetesen a hülye nem gondolt ara hogy este minuszok vanak tehát bennehagyta a vizet.Ma nézem mi van a hengerrel és csak azt vettem észre hogy az olvadt víz "könnyezik" belölle.Közelebb mentem és kb olyan 2 cm-es hajszálrepedés van rajta.ELREPEDT Holnap rakok fel róla képet de az lenne a kérdésem hogy akkor most ez a henger kuka?Vagy még meg tudja valami szerelő vagy nem is tudom én valaki "megfoltozni"?
Elörre is köszi!
Egyébként nem vagyok olyan nagyon kompetens már a dologban, mert kiköltöztem pestről, megyek Győrbe diplomát írni!
Az Af1 Replicára fel lehet tenni a Futura faridomot? Nagy átalakítást igyényel? Esetleg nem tud valaki eladó Futura faridomot?
Azt szeretném megkérdezni, hogy ti az egyetemen nem indultatok véletlenül pneumobil versenyen? Ha igen akkor egy két dolgot kéreznék...