Muszashi:
Ne aggódj annyira a blokk széthúzástól. Sokkal rosszabnak tűnik míg nem csináltad
Ha szépne rendesen, fonoman szededszét, akkor biztosan össze is tudod rakni.
Ha valamit elbasznál akkor úgyse megy össze a két oladal akkor meg meg nézed hol akad.
Ha viszont szétszedésnél csinálsz nagy felbontású képeket, akkor az alapján gyerekjáték az összerakás. Én is az első 3-4 bolkkot így szedtem szét. Aztán ráérzel
ÉS ha teheted, keress meg valami nagy forgalmazó céget... Én anno a FAG nagy valami nayg boltjáa voltam, érthetetlen okból adtak egy csomó kedvezményt...
Köszi az infókat! Teljesen jó lesz nekem a fémkosaras is, mert menet közben úgysem hallom (jó hangos a gép) lámpánál állva meg zörög annyit a váltó (legalábbis ha nincs behúzva a kuplung), hogy úgy is elnyomná ha lenne hangja a csapágynak.
Csapágyat csapágyboltba vagy motoros boltba érdemes inkább venni? ...szóval a C3 is jó lesz?
Én most a dugócserénél vettem tömítéskészletet valami 4-5 ezer volt valóban, de rengeteg volt benne, szóval a nagyrésze meglesz mikor kell majd. ...de remélem jövő télig nem kell majd a dologgal foglalkoznom.
Nos ha szét van szedve, akkor a szimmeringeket mindenképpen, szerintem érdemes a két főtengelyszimmeringen kívül a kihajtás, és a áltótengely szimmeringjét it, pár 100 Ft, nem érdemes játszani. AZtán ugye illik a főtengelycsapágyakat. Nos, ha ezekből olyat akarsz, mint a gyári, FAG 6206 TVH C4 akkor drága játék... (mondjuk én C3-asat tettem mindíg, de az csak az illesztés) SZóval ez olyan 4-5 e Ft/db, ellenben ha nem ragaszkodsz a műanyag kosárhoz, mert ezt jelöli a TVH, csak sima fémkosaras, akkor olyan 2-3 e Ft/ db az ára. AZt mondják, a műanyaggal halkabb, de pl MItoGeri szerint szinte nem hallani semmi különbséget, ő acélkosarasat használ mindíg, szerintem bátran használd!
Aztán kellenek tömítések, én ezt magam szoktam készíteni, mert emlékszem, 5 e Ft körül volt, mikor vettem. Mondjuk igen pontos, részletes, de amennyiben a gumi tömítések épek, papírt lehet vágni.
Az meg nagyon olcsó! Hol ez a szerelő?
Nekem olyan 2000 Ft körül volt csak a fúrás, a többit meg én csináltam.
Igazából nem a 6000 forint/óra tartott vissza egyedül, hanem az is, hogy el is kellett volna trélelezni Hűvösvölgybe (az se kevés pénz), mivel a munkahelyemnél szállt el a cucc.
Így más választásom nem volt az iskolaudvaron csináltam meg a generált. Utólag nem bánom, mert sikerült (kopp-kopp).
...persze nem szívesen álltam neki, mert féltem, hogy eltoszok valamit (lásd a víztérfedelet csak megrepesztettem, szerencse, hogy kaptam olcsón), de egész más érzés így menni vele, hogy tudom, hogy én csináltam meg. ...csak hát ez csak egy dugócsere volt, a széthúzástól sokkal jobban fosok, de majd megpróbálom.
Ahá, tehát maga a munka, csak 1-5 ezer, így OK a dolog, csak nem értettem mi kerül a felújjításba annyiba, de ha benne a hajtókarszett, akkor OK, köszi. Az jó, hogy benne vannak a szettbe a tűgörgők is, mert a dugóhoz nem volt és azt külön kellett vennem talán 2000 forintért.
Ilyenkor érdemes még a főtengely csapágyait is reflexből cserélni nem? (gondolom pár ezer forint lehet, ne azért kelljen szétszedni fél év múlva) Na meg a főtengelyszimeringeket is. Mi az amit ilyenkor még ezen kívül érdemes kidobni?
Hajtókarszett kb 20 e, ebbe benn van a hajtókar, alsó-felső tűgötgős csapágy, és az alsó csapszeg, és gépmúhelytől függően 1-5 e Ft, hogy szétpréselik a sonkákat, és kicserélik a hajtókart, majd kicentírozzák. Ez nem olyan, mint a keréknél, itt az egytengelyűséget nézik.
Na azt terveztem én is, hogy szétszedem én. ..meg majd valahogy össze is rakom...remélem.
ÖÖÖ a főtengelyfelújjításon mi kerül 25-be? Tulajdonképpen mit is csinálnak vele?
Szerintem szét lehet szedni, csak precíznek kell lenni...
Egyébként meg kell egyezni a szerelővel, előre, hogy mennyit kér, pl TApolcán a LAkamotonál-pedig jó a hírük, és drágák- ha elvállalnak egy ilyet, akkor 10-15 e Ft a szét, és összeszerelés. MOndjuk éppen ezért inkább csak télen vállalják, amikor nincs munkájuk.
Jaja mert még nem ismerik sokan és hát kellenek neki a kuncsaftok és én is ilyen reklám vagyok neki de am meg ért hozzá a csávó szeretm hozzá vinni...és nem tököl rajta ha az belekezd akkor még aznap végez kivéve ha valamire várni kell!
Hát kapd szét te a blokkot, és csak a főtengelyt vidd el... újpesten 25ből nekem azt mondták megvan a főtengelyfelújítás munkával együtt, bár lehet 30 de még az se vészes...
Na ez az! Ha csak abból indulok ki, hogy 23 a dugó, 25 a hajtókarszett, tűgörgő itt, csapágy ott, a főtengely is kérdés, szóval anyagárban egy 55 biztos van. Na erre jönne rá még a munkadíj.ami ha mondjuk 10 óra, akkor 60 ropi. (akihez régen hordtam 6 ropi/óra) ..márpedig gondolom blokk ki szét össze be eltart egy 8-10 órát.
...én inkább csak a következő generáltól félek, mert azt már nem úszom meg egyszerű dugócserével, ott már szét kell húzni a blokkot és hát fogalmam sincs hogy fogom még csinálni. (mondjuk szét biztos szét tudom majd szedni, az összerakás lesz inkább a gond )
érd:702109641
msn:misoc160@freemail.hu