Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Értem, nagyon szépen köszönöm mindenkinek az információkat, és a fáradozásotokat! S ahogy mondani szokás, "ha meg kell b*szódni, hát meg kell b*szódni..."
"Nos, már egy ideje motorozok, és szeretném ezt legálisan végezni, tehát jogosítványt szeretnék, A korl.-t. "
Szép és erkölcsös elhatározás, előbb-utóbb a többség így dönt. Csak támogatni tudom az elhatározásod!
Nos a motoros tanfolyam az egy külön tanfolyam, nincs elismerve az szgk.-s kreszvizsga. Az eü. vizsgát tudomásom szerint egyszer kell eredményesen letenni és kész. Az eü. alkalmassági az megint más, mint azt már korábban megírták.
Röviden és egyértelműen válaszolt Zoli32.

Valamiket halhattál, mert van olyan, hogy egy sikeres KRESZ vizsga érvényes bizonyos ideig.
De amint felhasználtad az érvényes KRESZ vizsgát....jelen esetben a B kategóriára, így az elmúlt.
Mellesleg a motoros KRESZ oktatás azért eltér a személygépkocsitól, mivel sok benne a koncentrált anyag a motorkerékpárra tekintettel.
Az eü papír, azaz az egészségügyi alkalmassági nem ugyanaz, mint az eü vizsga.
Nem.
Tisztelt hölgyeim, és uraim, szeretném az Önök segítségét kérni!
Nos, már egy ideje motorozok, és szeretném ezt legálisan végezni, tehát jogosítványt szeretnék, A korl.-t. Annyi kérdésem lenne, hogy a kresz vizsgát meg lehet úszni valahogy? Mármint, nem elsikkasztani, csak a helyzet adott: Februárban lett meg a B-s jogosítványom. Nincs valami kibúvó hogy x-y ideig érvényes a vizsga? Vagy ez már nagyon elvetemült ötlet?
Másik, az egészségügyi alkalmassági papír meddig érvényes? Mert az iskolánál írják hogy 6300 Ft egy alkalmassági teszt, nekem meg a házi doktoromnál ingyen van, és ugye a pénzt élire kell tenni...
Előre is köszönöm válaszaikat, és hogy idejüket rám pazarolták! Elnézést kérek ha nagyon bugyuta kérdést tettem fel, de emberből vagyok.
Ejj mennyire ismerős nekem ez a helyzet:) Éppen ugyanígy voltam én is anno, ugyanilyen rutin, jogsi, anyagi helyzet stb. Kompromisszum kell, ezt tartsd szem előtt. Vagány, erős, hibamentes olcsó motorod nem lesz, el is felejtheted. Két út volt előttem is, vagy veszek egy idősebb, kisebb ccm, leharcoltabbat, vagy bevetem a széles vigyoromat és összekaparom a lét. Nem értek a szereléshez, a szopórollert sem szeretem, így lett nekem az SV. V2 után bármit el lehet terelgetni, bár kezdőnek szerintem éppen a nyerssége miatt necces, de ha te is olyan jámbor vagy mint én, akkor ok:) A tanácsom az, hogy hallgass a szívedre, és vedd meg azt a motort amelyik tetszik, úgyis azzal leszel elégedett:) Mellesleg az SV-t odaadom úgy, h az átírással együtt legyen 750, szóval vedd meg:)
A melléváltás, az "elveszett üres" szinte minden tanulónál a rutin hiányából fakad, nem pedig a motor műszaki állapotából. Szép is lenne, ha váltóhibás motorokkal kellene pl. vizsgázni... A friss motorosok többsége örülne, ha olyan motorja lehetne, mint amin megtanult vezetni.
Motorja válogatja nyilván. Eleve gázfröcssel kéne váltani, és akkor a legrosszabb váltó (bizonyos szintig) is normálisan működik. Kipróbáltam anno az autósiskola összes váltós motorját, némelyiket szidták a tanulók hogy rossz a váltója.. nekem semmi bajom nem volt egyikkel sem. Igaz, én akkor már 30ezer kilométeren túl voltam a GS-sel..
Szóval egy Aprilia RS nem nézi, hogy a használójának milyen rutinja van, de az ETZ igen? hm hm...
Am meg lehet hogy csak a rutin hiánya okozza a pontatlan váltót. Nem sok tanuló vált úgy ahogy a nagykönyvben le van írva
frusztráló tud lenni ha nem veszi a sebességeket néha
Figyi... a motoros iskola a tandíjakból él. Ha kiesik egy motor a sorból javítás miatt, akkor nem egy nem két óra marad el. Napi 5-6 ami, ha kiszámolod elég szép summa tud lenni. Nem engedhetik meg maguknak, hogy megbízhatatlan motorokat használjanak. Ha meg kopott, akkor mi van? Megy, működik, levizsgázol, pont.
Amivel én vizsgáztam nem akart működni az önindító... rutin alatt meg kellet ütögetni h beindítsa a motort mire eljutottam a forgalomvizsgához már csak tolásra indult...
Azért azt hozzá kell tennem h ez az egy motor volt ilyen állapotba. (Yamaha SR 250)
Volt egy monster egy bulldog, xj, cb ezek nagyon pöpec állapotba voltak.
Ahova én jártam, ott akkor éppen egy gép kivételével relativ öreg volt a géppark, ennek ellenére egy kivételével bármelyik motor vállalható volt a maga kategóriájában.

Iskolája válogatja hogy mennyire leharcoltak a motorok. Mert nem a tanulók és maga az oktatás, hanem a szervizek elhanyagolása vezet a motorok túlzott lepusztulásához. Amilyen a mosdó olyan a törölköző elv ide is érvényes.
és kitől? repülő lila elefánt idomártól? mert akkor még el is hinném
Jó itt most A1ről beszélek, MZ ETZ-ről.
én is hallottam már repülő lila elefántról
Hallottam már friss vizsgásoktól, hogy a jogsiszerző motor és amit használtan veszel ég és föld.
két éves cbf 500-al vizsgáztam... az iskolának volt még egy, plusz még pár darab egy éves CG, na meg egy GS500... semmi gond nem volt velük...
Azért ez nem mindegyikre igaz.
Ilyen sok iskolánál jártál már? Nekem személy szerint egyik motorral sem volt gondom, és a többiek sem panaszkodtak. Legfeljebb némi szokást, odafigyelést igényelt, de ezek nem új motorok. Viszont, hogy nincsenek szarrá pörgetve, az is biztos
a vizsgás motorok váltója rendszerint szarrá van már menve.. élvezet vele rutint vinni
"Egyébként, kötelező a kresz tanfolyam vagy anélkül is mehetek kresz vizsgára? Nem lenne rossz spórolni azt a 25-30 ezret. :) "
- Sajnos kénytelen vagy végig ülni, kifizetni, egyel több ember oktatása nem jelent plusz költséget az iskolának, ellenben plusz bevétel.
"Ak-t hány évre adnak?"
- 10 év rémlik, két év elteltével csinálhatod a korlátlant egy különbözeti vizsgával
"Miből áll egy ilyen, egyáltalán mennyi idő kb mire lerakom?"
- Kresz, rutin, városi Nekem két-három hónap rémlik
"Ak-t tehetek 125-ös géppel is , ha az van az iskolánál? Rutinpályán nem lenne rossz egy kisebb géppel lavírozni. :)"
- Egy 125 köbcentis gép is lehet 25kw-os, de felénk jellemzően 250-500 köbcentis kettő ill négyhengeres négyütemű gépeken oktatnak, továbbá ha a rutin pályát nem tudod teljesíteni, akkor aztán végképp alkalmatlan vagy a közlekedésben való részvételre, mert amit oktatás cimszóval leadnak, az egy vicc. Sértő vicc
Némi információ a 25kw gépekről
Ahogy nézem még el se kezted a tanfolyamot.

Normális helyeken ez úgy működik, hogy van a kresz tanfolyam, és a vizsgák szépen sorban.
Elvileg kötelező a tanfolyamon való részvétel (ha a B-s jogsival együtt csinálod, akkor a korrektebb autósiskolák nem számolnak fel két kresz tanfolyam díjat, hanem a kiegészítő szabályokat gratisba leadják), és igazolt tanfolyammal lehet kresz vizsgára jelentkezni.

Aztán ha ez megvan alád tesznek egy simsont vagy mz-t a rutinpályán, hogy szokjad az érzést, és utána ráültetnek majd arra a motorra amivel vizsgázni is fogsz. Ak tanfolyamon 250-500 közötti gépek szoktak lenni 20-34 lóerő között.

Kb 10 óra rutin, meg majd 20 forgalmi óra a minimum az utolsó vizsgáig.

Az Ak után 2 évvel mehetsz A-ra, vagy ha hamarabb múlsz el 21, akkor akár hamarabb is.

Kb ennyi. Kezes gépeket használnak az iskolák, nem kell félni tőlük.

Ajánlott még azért azt megkérdezni hogy ha kárt okozol, az hogyan lesz rendezve. Ahol én tanultam ott saját zsebes volt az ilyen akció, így nem egy 2 éves GS-t, hanem egy 30 éves Jawa350et nyűttem, mert mégis csak olcsóbb ha valami baja lesz. De ez szabadon választható volt. Am ajánlott a legszarabb géppel tanulni (szerintem) mert utána már bármit tudsz majd kezelni.

kb ennyi. Sok sikert
Jaaa.. nem tudtam.
Nem , nem akarok száguldozni. :)
Egyébként, kötelező a kresz tanfolyam vagy anélkül is mehetek kresz vizsgára? Nem lenne rossz spórolni azt a 25-30 ezret. :)
Ak-t hány évre adnak? Miből áll egy ilyen, egyáltalán mennyi idő kb mire lerakom? Ak-t tehetek 125-ös géppel is , ha az van az iskolánál? Rutinpályán nem lenne rossz egy kisebb géppel lavírozni. :)