Ez szerintem benne van a pakliban. Ugyanúgy megesik autósokkal is, hidd el. Én az életemet felteszem a motorozásra, és mindenki tudja, hogy bármikor megeshet a legrosszabb. Mindenki ettöl fél. De ha van egy kis eszed, és nem Ghost Rider-ként vezetsz, akkor minimálisra csökkented annak az esélyét, hogy veled ilyen történjen. Neked az autósok helyett is figylened kell. Ez már OFF, úgyhogy befejezem...
most nem tudom ettől meginogtam.... lehet h mégsem kéne gixer.... tetszik nagyon meg már régóta erről álmodom és alig várom a jó időt, de mi van ha majd a szüleimnek is egy bukosisakba szorul leszakadt fejet kell azonosítaniuk
miért nem oyan országban élünk ahol csak motorral lehet közlekedni, kivéve télen... sokkal jobb lenne és biztonságosabb
Aggy egy emailt és elkűldöm az eredetit! Hidd el hogy van ilyen és még ennél is dúrvább tehát csak óvatosan a lóerőkkel! Ide már csak nem rakom be a cenzúra nélkülit!
megmondom őszintén nem is értem amit leírtál...
első fék, majd hátsó, és csattan az első kerék....
visszaváltás kuplung nélkül.... brrrr.... persze, hogy kattog.
azért gratula, hogy túlélted. viszont ez is példa arra, hogy tudjunk bánni azzal amivel megyünk. ne a motor vigyen minket...
600-assal lehet kezdeni, de az egész abból indult, hogy A-s jogsija van a srácnak. így felesleges a 600 :o)
fojtás:egy kis mechanikus szart bele, hogy fél gáznál ne tudj többet húzni.... ha megvetted, mert nem jogsival megy.
egy szó mint száz. vegyél ami tetszik. ha robogó, és Pest, akkor én nagy kerekűt vennék. miért? mert a kicsivel minden szar kátyut megérzel. a naggyal csak kevesebbet :o)
lakatra kölcs sok pénzt, azt kalkuláld bele a vételbe, mert a robogót még jobban lopkodják.
robogó tökéletes kezdésnek. semmivel nem leszel lassabb mint más motoros a városban dugóban.
motor viselkedési szokásai nagyban hasonlóak lesznek, csak kisebb mértékűek (gyorsulás, kanyarodás (döntés), első fék használata (főleg ha tárcsa), kanyarban fékezés felegyenesedési hajlam...
tehát kezdetnek tuti jó.
szerintem
Én is 600-al kezdtem, két év Simson után. Nem szabad, hogy elkapjon a gépszíj. Már a 3. hónapban kihuzattam 220-at belöle, ami egy Simson után egy kicsit sok. Györ, autópálya felhajtó. Pakolom kettesbe, 80 km/h. Az út egyenes. Lassan vége a felhajtósávnak. Hát akkor lássuk a medvét! Csuklómozdulat, a gép erös, és folyamatosan húz, 12.500-nál villog a piros, leszabájzás. (Ez egy átalakított R6-os volt, elötte hobby streetfighter gép, 1998-as kiadás, motor kímélése érdekében folytotta le az elsö tulajdonos 12.500-nál.) Felpakolom hármasba, még kuplunggal. A kuplung felengedésénél rúg egyet a gép, majd ránézek a sebességméröre. 140 km/h. Ettöl még elszántabb lettem, majd koppanásig húzom a gázt, arcomon hatalmas mosoly. 180, kicsit visszaengedem a gázt a másodperc töredékéig, majd kuplung nélkül felváltás. És sikerült! Úr Isten! Nagyon megy ez nekem-gondoltam. Így ment 6-ig, ahol 220-felett már nem volt ereje a masinának. De nem engedtem el a gázt, még nem lehet. Alig motoroztam még. Még kell, többet, gyorsabban. A távolban egy hatalmas kamion sziluettje rajzolódik ki a szemem elött, gáz vissza. Kuplung nélkül leváltások. Néha kattogott, nem valami bíztató. De nem érdekes. A kamion mellett már csak 140-nel megyek, de akkor is úgy tünik, mintha állna. És kiértem a szélsávból. Oldalba kap egy hatalmas szél-löket. Fékezek, pánikfék. Motor elsö keréken, ekkor átfut az agyamon a rengeteg tanács barátoktól. Hátsófék! Benyomom.. Az elsö kerék hatalmas csattanással ér földet, a hátsó blokk. A motor kacsázik alattam, egy-kettö-három. Biztos bukás lesz, agyban végigfutottak a megoldások, amiket tehetek, hogy minél kisebb legyen a kár, és én is túléljem. A negyedik kacsa, hallom a kerék sírását, egy véletlen mozdulattam meghúztam a gázt. Egykerék, vége a kacsának. Amilyen gyorsan csak tudtam, megálltam a motorral. Túléltem, semmi gond a motorral. Nem tudom kikapcsolni a sisakom a remegéstöl. Idegesen röhögök magamban, és ordítok a sisakban, hogy mekkora mázlista vagyok.
Felejthetetlen élmény. Ezután megállapodtam magamban, hogy ez egy jel volt. Azt az évet a tanulásnak szenteltem. Azóta még egy évet motoroztam az R6-al, szezon végén eladtam. Most egy másik R6-ra várok. Illetve a pénzre, amiböl megveszem. Ha nem csinálsz ilyen hülyeséget, akkor kezdhetsz 600-al. De kötve hiszem, hogy van még egy ilyen szerencsés ember rajtam kívül. És aki 600-as sportgépet vesz, az nem nyugodt, és türelmes ember. -Gondolom. Hát ennyi. Vigyázzatok magatokra, ti vezessétek a gépet, és ne ö titeket.
Hol kell fogytani a 600ason hogy kissebb teljesitményt adjon?Egyébként szerintem is lehet 600assal kezdeni csak nem a gazdag divatmotorosoknak hanem a megfontolt és higgadt embereknek.Mert fel lehet nőni a 600hoz is.
úúú bazzzzzzzzzz
ne linkeljetek iyeneket, kezdem úy érezni h a 600gixer heyett inkább beülök egy kis 206os peugeotba... el sem tudom képzelni, h szakadhat igy szét ember, mennyivel mehetet áááááááááááááá
Én csak az alapján gondolom ezt az egész kezdő-dolgot (bár, ez a topik nem erről szól), hogy 2-3 év alatt, amíg a városban nap mint nap motorral jártam túl sok balesetet láttam. Egy bordó nagyrobogó a sínek mellett, egy GS 500 a kereszteződésben, egy Hondás srác a BSA előtt, a sor elején zöld lámpánál elkezdett egykerekezni, és a szemem láttára dobott egy hátast (nem lett semmi baja, ez mázli, az már nem, hogy épp a másik sávban állt a rendőr ), egy középkorú pasi egy TDM-mel, szintén a sor elején, majdnem lepadkázta a gépét, neki szintén mázlija volt, hogy nem zakózott, mert éppen csak 30 autó jött mögötte. A legdurvább eset: Az M7-es bevezetője felé mentem, és azon csodálkoztam, hogy már az elején áll a sor az összes sávban. Ahogy haladtam lassan a kocsik között, megláttam néhány villogó kék fényt a belső sávban. Álltak. Mint utána kiderült, helyszíneltek. Ahogy odaértem, elég megrázó képek fogadtak: először: egy zsír új Honda CBR 1000 RR Fireblade, tűzpiros. Az oldalán fekszik, kb 10 méter féknyom mögötte. Körülötte szilánkok, a szétszakadt idom darabjai, a fejidoma kb 8 méterrel odébb hevert. Egynéhány zsaru a csíkokat festette fel (esés helye, féknyom kezdete, stb.), mások a motort(?) vizsgálták. Ami igazán "szép" volt, és ami a mai napig is a szemem előtt lebeg a következő kép: két ember egy drága bőrcuccba öltözött élettelen testet emel be egy igen jellegtelen fém koporsóba. Hadd ne mondjam, a látványtól kicsit kótyagos voltam aznap, és néha még ma is eszembe jut, főleg, amikor olyat hallok, hogy motorozáshoz nem értő emberek a kedves eladók unszolására, olyan motort vesznek, amit megenged a pénztárcájuk. Hogy értem ezt? (Az másik dolog, ha nincs pénz a gépre, nem erről beszélek!!!) A pasi 45 éves, üzletember, jól keres, és most megteheti, hogy motort vegyen. Miért ne? Gazdag, talán magas pozícióban van... Jár neki... Meg egyébként is. Alap. És milyet vesz? Mondjuk Suzuki. Arról hallott sokat. Meg, hogy van valami hajabusa, vagy mi, ami bazze viszi a 300-at. Hát BICIKLIVEL CSAK NEM JÁRHAT???!!! 650-es V-Strom? Áhh, robogó. Olyat nem vesz. Busa. Az fasza. Asztán majd úgy kell őt is levakarni a szalagkorlátról, vagy egy kamion szélvédőjéről.
És egyre több ilyen, és más okból magára, és a környezetében levőkre is veszélyes leendő motoros van hazánkban. EZ A VESZÉLYES.
1000es egy kezdőnek??? Jól vagy??? Amikór elösszőr űltem motoron örűltem hogy egy MZ-t meg tok tartani..... Az SBK-ban volt valami cikk régebben hogy aki már sport motort akar az nyomjon egy két kőrt azért valami 250-es aztán jöhet egy 600as és ezzel kell megtanúlni motorozni ! Sztem ez is dúrva de az 1000es az azért már...
visszakanyarodtunk a ki mivel kezdje témához... én pl jobbnak tartom, ha megszokod a nagymotort.... sőt sokan mondják h rögtön 1000es moci és az nem kiszámíthatatlan... mondjuk foggalma sincs miyen egy 1000es. szerintem inkább az észen van a lényeg, h meg tudod-e állni h 250el csapass a városban, ha igen akkor eleht naggyal is kezdeni... szerintem
Kedves Gyu!
Számomra egyáltalán nem "ciki" az A korl. jogsi. Nekem legalább van.
Sok olyan embert ismerek, aki attól menő, hogy semmilyen jogsija sincs, és mekkora király, hogy őt még egyszer sem kapták el. Háát...
Én csak azt a kérdést tettem fel, nem lesz-e baj szerintetek belőle, ha egy 57 lóerős gépet 34 lóerőnek megfelelő papírokkal az én 34 lóerőt megengedő jogsimmal vezetek.
Véleményem szerint van már annyi tapasztalatom, hogy vezessek egy soros kettes, 500-as gépet, és nem vagyok ön-és közveszélyes (csak amennyire nagyon muszáj ).
Úgy gondolom, eléggé bejártam már a kismotoros szamárlétrát egy ilyen géphez.
Mindazonáltal, teljesen egyetértek veled, hülyeség az, hogy valaki (jobb esetben) húsz évvel ezelőtt végigpöfögött néhány nyarat egy Simóval, aztán most vesz egy 1000-es Gixert. Nekem ez még odébb van.
Szia Motochris!
Nem tudom, hogy miért baj az, ha valakinek A korl. jogsija van. Miért ciki ez szerintetek?
Mindenki elkezdte valahol. Nekem is voltak ici-pici motorjaim (Simson,Yamaha SR 125, Honda MTX 80, stb...) Ezek a motorok nagyon kellettek ahhoz, hogy az alapvető és a túléléshez mindenképpen KELLŐ gyakorlatot elsajátítsam. Többször köszönhettem az életem ennek a "kis" gyakorlatnak. Én nem az észt akarom osztani srácok, hiszen társak vagyunk és senki sem egy anygyal közöttünk, ha az adrenalinról van szó. Sajnos nagyon kevés olyan ember van, aki egyből nagy vassal kezdte és még ma is köztünk van. Nekem egy SV 650-esem van, amire a mai napig nem mondanám, hogy a kisebb-nagyobb tuningok után maximálisan ki tudnám a közúton használni az erejét. Ha szoktatok a Mátrába járni, akkor biztos láttad a piros MZ-s Urat, aki a "mi komoly" vasainkat alázza. Ő megtanult motorozni. Úgy jön ez az A korl. jogsihoz, hogy ha tényleg történik vmi baleset, akkor elveszitek magatoktól a lehetőséget, hogy Korlátlan jogsitok legyen. Ezen felül egyből lehet korl.nélküli A-s jogsitok, ha bizonyos korhatár és eü állapot szinten vagytok. Nem a jogsival szokott a baj lenni, hanem a gyakorlattal! Úgyhogy szerintem mindenre van kiskapu és megoldás, de aki nem akar magának és az ismerőseinek rossz élményeket, az a tudásához vegyen inkább motort, mint a jogsijához.
Üdv: George
Megmondod a rendőrnek hogy van benne egy spec lefolytó cuccos és már is hihető csak ne egykeréken kaplyon el...
Amúgy nekem is csak korlátozott van... és tavasszal lesz CBR600RR...
Még én se tom mi lessz, vagy ghostrider stile vagy nekem is intézni kell valami papiruszt... A nagy "A"-hoz még 1év várni kell sajna..
Jaa, ha te 600-as Gixerrel mész "A" korl jogsival, akkor én az 500-as sorkettesemmel ártatlan bárány vagyok! Egyébként én is így hallottam. Csak akkor lehet gáz, ha baleset vagy valami más miatt szétszedik a gépet. Mármint műhelyben, nem ott, a helyszínen... Akkor kiderülhet a dolog, persze az még mindig nem csak az én felelősségem, gondolom.
többen is csinálják ezt, többek között én is ezt fogom, áprilistól 600as gixerrel... azt mondják nem szokott érte magyarázni, mert nem tud vele mit tenni, helyben lemérni nem tudja.. a másik h akik ilyeneket csinálnak, azt mondják, h még nem volt panasz... és azért gondoljunk bele valamennyire lehet az ő felelősségeük is, és ha ezzel lebukhatanak, nyilván nem csinánák már. szerintem
Szevasztok! Krisztián vagyok, és egyelőre új köztetek.
Eddig robogóim voltak (Yamaha Jog 3KJ, Piaggio Typhoon), most egy 125-ös Honda vár a garázsban, picit összetörve. Ezeken kívül eddig nagymotor kategóriában GS 500-at, MZ-t, Kawa Balius-t, 250-es Japókat vezettem néhányszor. Életem első igazi nagymocija egy új Honda CBF 500 lesz valszeg nyáron. A helyzet az, hogy "A" korl. jogsim van, de a Hondás skacok állítólag simán tudják adni 34 lovas papírokkal. Az 55-57 lovas gépet. Sz'al nem ugyanaz... Ha megállít a fakabát (és ha én meg is állok neki ), szerintetek nem fog elkezdeni kötözködni? Vagy, ha igen, akkor csak pókerarccal felmutatoma forgalmit, mondván: EEEeez? 57 ló? Neeem... Épphogy 34.
Van valakinek hasonló tapasztalata a témáról? Nyugodtan rohangálhatok majd szerintetek a géppel? Kösz, mindenkinek!
miért nem oyan országban élünk ahol csak motorral lehet közlekedni, kivéve télen... sokkal jobb lenne és biztonságosabb
Itt vannak a durvábbak:
blue-speed.fw.hu/motorosbalesetek/motorosbalesetek.html
Gyengébb idegzetüeknek nem ajánlom!!!!!!És itt van a lenti kép eredetie is, de undorító!
első fék, majd hátsó, és csattan az első kerék....
visszaváltás kuplung nélkül.... brrrr.... persze, hogy kattog.
azért gratula, hogy túlélted. viszont ez is példa arra, hogy tudjunk bánni azzal amivel megyünk. ne a motor vigyen minket...
600-assal lehet kezdeni, de az egész abból indult, hogy A-s jogsija van a srácnak. így felesleges a 600 :o)
fojtás:egy kis mechanikus szart bele, hogy fél gáznál ne tudj többet húzni.... ha megvetted, mert nem jogsival megy.
egy szó mint száz. vegyél ami tetszik. ha robogó, és Pest, akkor én nagy kerekűt vennék. miért? mert a kicsivel minden szar kátyut megérzel. a naggyal csak kevesebbet :o)
lakatra kölcs sok pénzt, azt kalkuláld bele a vételbe, mert a robogót még jobban lopkodják.
robogó tökéletes kezdésnek. semmivel nem leszel lassabb mint más motoros a városban dugóban.
motor viselkedési szokásai nagyban hasonlóak lesznek, csak kisebb mértékűek (gyorsulás, kanyarodás (döntés), első fék használata (főleg ha tárcsa), kanyarban fékezés felegyenesedési hajlam...
tehát kezdetnek tuti jó.
szerintem
Felejthetetlen élmény. Ezután megállapodtam magamban, hogy ez egy jel volt. Azt az évet a tanulásnak szenteltem. Azóta még egy évet motoroztam az R6-al, szezon végén eladtam. Most egy másik R6-ra várok. Illetve a pénzre, amiböl megveszem. Ha nem csinálsz ilyen hülyeséget, akkor kezdhetsz 600-al. De kötve hiszem, hogy van még egy ilyen szerencsés ember rajtam kívül. És aki 600-as sportgépet vesz, az nem nyugodt, és türelmes ember. -Gondolom. Hát ennyi. Vigyázzatok magatokra, ti vezessétek a gépet, és ne ö titeket.
ne linkeljetek iyeneket, kezdem úy érezni h a 600gixer heyett inkább beülök egy kis 206os peugeotba... el sem tudom képzelni, h szakadhat igy szét ember, mennyivel mehetet áááááááááááááá
És egyre több ilyen, és más okból magára, és a környezetében levőkre is veszélyes leendő motoros van hazánkban. EZ A VESZÉLYES.
Számomra egyáltalán nem "ciki" az A korl. jogsi. Nekem legalább van.
Sok olyan embert ismerek, aki attól menő, hogy semmilyen jogsija sincs, és mekkora király, hogy őt még egyszer sem kapták el. Háát...
Én csak azt a kérdést tettem fel, nem lesz-e baj szerintetek belőle, ha egy 57 lóerős gépet 34 lóerőnek megfelelő papírokkal az én 34 lóerőt megengedő jogsimmal vezetek.
Véleményem szerint van már annyi tapasztalatom, hogy vezessek egy soros kettes, 500-as gépet, és nem vagyok ön-és közveszélyes (csak amennyire nagyon muszáj ).
Úgy gondolom, eléggé bejártam már a kismotoros szamárlétrát egy ilyen géphez.
Mindazonáltal, teljesen egyetértek veled, hülyeség az, hogy valaki (jobb esetben) húsz évvel ezelőtt végigpöfögött néhány nyarat egy Simóval, aztán most vesz egy 1000-es Gixert. Nekem ez még odébb van.
Nem tudom, hogy miért baj az, ha valakinek A korl. jogsija van. Miért ciki ez szerintetek?
Mindenki elkezdte valahol. Nekem is voltak ici-pici motorjaim (Simson,Yamaha SR 125, Honda MTX 80, stb...) Ezek a motorok nagyon kellettek ahhoz, hogy az alapvető és a túléléshez mindenképpen KELLŐ gyakorlatot elsajátítsam. Többször köszönhettem az életem ennek a "kis" gyakorlatnak. Én nem az észt akarom osztani srácok, hiszen társak vagyunk és senki sem egy anygyal közöttünk, ha az adrenalinról van szó. Sajnos nagyon kevés olyan ember van, aki egyből nagy vassal kezdte és még ma is köztünk van. Nekem egy SV 650-esem van, amire a mai napig nem mondanám, hogy a kisebb-nagyobb tuningok után maximálisan ki tudnám a közúton használni az erejét. Ha szoktatok a Mátrába járni, akkor biztos láttad a piros MZ-s Urat, aki a "mi komoly" vasainkat alázza. Ő megtanult motorozni. Úgy jön ez az A korl. jogsihoz, hogy ha tényleg történik vmi baleset, akkor elveszitek magatoktól a lehetőséget, hogy Korlátlan jogsitok legyen. Ezen felül egyből lehet korl.nélküli A-s jogsitok, ha bizonyos korhatár és eü állapot szinten vagytok. Nem a jogsival szokott a baj lenni, hanem a gyakorlattal! Úgyhogy szerintem mindenre van kiskapu és megoldás, de aki nem akar magának és az ismerőseinek rossz élményeket, az a tudásához vegyen inkább motort, mint a jogsijához.
Üdv: George
Amúgy nekem is csak korlátozott van... és tavasszal lesz CBR600RR...
Még én se tom mi lessz, vagy ghostrider stile vagy nekem is intézni kell valami papiruszt... A nagy "A"-hoz még 1év várni kell sajna..
Eddig robogóim voltak (Yamaha Jog 3KJ, Piaggio Typhoon), most egy 125-ös Honda vár a garázsban, picit összetörve. Ezeken kívül eddig nagymotor kategóriában GS 500-at, MZ-t, Kawa Balius-t, 250-es Japókat vezettem néhányszor. Életem első igazi nagymocija egy új Honda CBF 500 lesz valszeg nyáron. A helyzet az, hogy "A" korl. jogsim van, de a Hondás skacok állítólag simán tudják adni 34 lovas papírokkal. Az 55-57 lovas gépet. Sz'al nem ugyanaz... Ha megállít a fakabát (és ha én meg is állok neki ), szerintetek nem fog elkezdeni kötözködni? Vagy, ha igen, akkor csak pókerarccal felmutatoma forgalmit, mondván: EEEeez? 57 ló? Neeem... Épphogy 34.
Van valakinek hasonló tapasztalata a témáról? Nyugodtan rohangálhatok majd szerintetek a géppel? Kösz, mindenkinek!