Hölgyek, Urak is segítség kellene!
Adott egy Honda 250 Hornet, aminek már van érvényes magyar forgalmija, 25kW teljesítménnyel. Jól tudom -e, hogy ebből a típusból létezett gyárilag folytott verzió?
Ha nem létezett, de érvényes forgalmija van ezzel a teljesítménnyel, visszamenőleg lehet e ebből baj az okmányirodai átiratásnál (vagy az eredetvizsgánál). Szóval használ e ez a két szerv valamiféle adatbázist?
Előre is köszönöm!
JZ
Drága uram, illetve az utánad érkező kommentelő, valamint az összes vissza olvasni lusta motoros!
Pontosan az ilyen célokra született összefoglaló írás, amit közzé is tettem: [3010] április 16. 20:18 25kw-os, A korlátozott jogositvány tudnivalók A jogsiról
egy olyan kérdésben kellene a segítségetek, hogy lehetséges-e olyat végrehajtani, hogy megveszek egy motort aminek a forgalmijában pl. 35kW szerepel. ha én kivonatom a forgalomból és utána újra forgalomba helyeztetem, akkor a teljesítményt lehet csökkenteni a forgalmiban, vagy esetleg úgy hogy teszünk bele egy fojtást és azzal az adattal papíroztatjuk le?
Sziasztok! nekem lehet h elég amatőr a kérdése, dehát azért vagyunk itt h megbeszéljük : )
egy Suzuki Bandit 250-es gyönyörűséget nézek mint lehetséges vétel, de a legtöbb papíron 33kw körül mozog ahogy nézegettem őket...
Namármost ott a gond h nekem 25kw-os jogsim van, de haverom váltig állítja hogy a 250-eseket vezethetem AK jogsival, tökmindegy hány lóerős, szerintem meg nem mert több mint 25 kw.
Felvilágosítanátok bennünket? :D mert én nagyon szeretnék egy 250-es banditot, de muszály 25kw-os papírosat vennem, vagy az számít h "csak" 250 köbcentis és akkor nem él ez a 25kw-os szabály? vagy hogy van ez? lécci segítsetek :D :)
Elég csekély, nem dívik különösebben a motorok útszéli teljesítmény mérése. Arra motorozna boldog, boldogtalan, és kérné az eredményt is, ami ha nem tetszik, hazafut, állít valamit a gépen, aztán vissza megint méretni
Nagyon hasznos írás!Én is végigjártam ezt az utat,de lassacskán letelik a 2 év és szabadon válogathatok.Hihetetlen érzés lesz úgy megnézni egy motorhirdetést,hogy nem a teljesítményadatra ugrik majd a szemem először. :)
1 rutin+1 forgalmi vizsga (és az ezekre "felkészítő" oktatás)
vizsgalappal be az okmányirodába, illetékbélyeg és a régi jogsi ellenében küldik az újat.De pl én nem adtam le mert azon volt a B-s jogsim is és nekem kellett bemennem 2 hét múlva az okmány irodába.
Valaki meg tudja mondani , hogy mi a folyamata az A korlátlan megszerzésének , ha már megvan az előtte lévő kókány kisebbik jogsi?
Az én elképzelésemben 2 vizsgadíj + leadni a régi jogsit és kivárni , mire küldik az újat?
Ez téves?
Hát nem fogom elkapkodni a dolgot, az biztos. Eddig bármelyik motorost kérdeztem, azt mondta, hogy nyugodtan mehetek vele. Nem fognak ezért nagyon kötekedni.
Szerintem az lesz, hogy használom egy ideig így a mocit, aztán majd ősszel leteszem "A korlátlan"-ra a jogsit (úgyis tervben volt).
Annyira nagyon nem izgat a dolog. De azért szeretem, ha minden rendben van a papírokkal.
viszont ha elcsap valami hulye meg te fizetsz neki meg ha nem vagy hibas akkor is.
A gyakorlat azt mutatja hogy ha teljesen szabalyos vagy akkor is a motorot hozzak ki vetkesnek.Kepzeld el akkor mit szolnak ha meg kategoriara sincs jogsid.
Alap hogy a kotelezo nem er semmit es fizetheted meg a tonkrement oltonyet is a figyelmetlen autosnak.Nem beszelve a buntetesrol es az eltiltasrol minden jarmure.
Kell ez neked?
Egy szaros tanfolyam miatt?
Lehet megoregedsz es nem lesz baj de lehet jovo heten felszallsz a szoporollerra.Ez a para mindig ott van es elcseszi az elmenyt.
Adott egy Honda 250 Hornet, aminek már van érvényes magyar forgalmija, 25kW teljesítménnyel. Jól tudom -e, hogy ebből a típusból létezett gyárilag folytott verzió?
Ha nem létezett, de érvényes forgalmija van ezzel a teljesítménnyel, visszamenőleg lehet e ebből baj az okmányirodai átiratásnál (vagy az eredetvizsgánál). Szóval használ e ez a két szerv valamiféle adatbázist?
Előre is köszönöm!
JZ