Büntetőjogilag hogyan járnék jobban (illetve kevésbé rosszul):
ha most veszek egy 600-as motort 25kw-os papírral,de a rendőr nem hisz el és elküld KPM-re,ahol nyilván kiderül a turpisság vagy ha egyszerűen csak Ak-s jogsival fog meg egy nagymotoron?
Azért gondolkodtam,mivel az előbbi magában foglalja az okirathamisítást,ami tudtommal bűncselekmény,míg utóbbi csak szabálysértés.
Ha hozol külföldről egy olyan motort ami még Mo.-on nem volt forgalomba helyezve és a külföldi forgalmijában 25 kW van beleütve Magyarországon automatikusan 25 kW-ra csinálják. ennyi.
Ha újonnan veszel motort úgy is meg tudják neked csinálni bizonyos márkák a 25 kW-ot. Ezeken kivül semmilyen más lehetőség nincs jelenleg ahogyan meg lehetne oldani a 25kW-ot.
mikor a segédmotoros jogsi még nem készült el, csak egy igazoló lapot adnak róla ,azzal lehet motorozni? gyorsan kéne a válasz, bocs hogy ide denem találtam jobb topikot
Sziasztok.
Szerintetek az mennyire nagy "baj" ha megvan az A korl.jogsim,es vezetek egy 33kw-os yamaha mt-03-ast?
itt arra gondolok,ha megallit a rendör.
valaszotokat elöre is köszi.
Zsofi
Én azt szeretném tudni,hogy van-e rá bármilyen mód is,hogy 19 évesen megszerezzem a korlátlan jogsit?A1-em nem volt,most csináltam meg az AK-t.Hallottam olyat,hogy állítólag PÁV-val lehetséges a dolog.
Nem akarok nagyon belefolyni az urak vitájába, de le kell szögeznem, ma Magyarországon nem nagyon lehet típusazonos blokknak a teljesítményét az ember kénye-kedve szerint változtatni.Régen foglalkozok motorok papírmunkájával, regisztrációjával,műszakiztatásával.Ha Magyarországon forgalomba helyeztek egy motorkerékpárt (teljesen mindegy,mikor) pl 27 kw teljesítménnyel,abból Magyarországon sehogyan sem lesz 25 kw, mert semmilyen jogszabály nem engedi. Pl itt van most a garázsomba egy 1994-es évjáratú Honda CB 750.Ez létezik gyárilag 74, 50 és 27 Le-s változatban.A motor eredeti olasz forgalmija szerint ez az ötven lovas változat,lekéred hozzá az MGA-t,regdíj,műszaki.......de az olasz papírok+a motor gyári adatai alapján fogja az okmányirodában Erzsike néni kinyomtatni az új forgalmidat.Ha pl Erzsike néni anyukád,nagynénéd,kedves szomszédasszony vagy tüzes szeretőd és nem félti az állását illetve a büntetőjogi következményektől sem tart,tetszőleges számot biggyeszthet a forgalmidba. De forgalomba helyezett, Magyarországon regisztrált motor teljesítményét nem lehet csökkenteni. Csak a gyári adatok alapján és hivatalos okmányok alapján állítanak ki forgalmit.Persze nem tudom,SK-ban mi a hivatalos menete ennek.Azért egy lehelletnyi szakmai hozzáértést tanúsító rendőrnek meg se próbáld bemagyarázni,hogy az R1 Yamaha 25 kw-os....Csak 25kw papíros gépet vegyetek,vagy nagy A jogsi és minden meg van oldva:-)
PEACE
Az a baj srácok hogy nálunk ez tényleg nem ilyen könnyű. Tudjátok MAGYARORSZÁG... Nálunk minden fordítva működik mint ahogy kéne. De mindegy már nem érdekelnek ezek dolgok. Mindig csak bonyolódik és igazából tisztán sosem lehet elintézni. De ha valaki kitalálta a megoldást azért írjon már rám. Köszike
Szerintem ezt nálatok is meglehet oldani, mert hülyeség hogy nem irják átt.Ez olyan mintha áttfestetnéd a motrod és nem irják átt mert nem tetszik az okmányirodásnak a szine.A teljesitmény is a forgalmiban van, ugyan ugy mint a szin, szóval változhat.És akkor mi van ha új motrot kap a moci aminek kisebb a teljesitménye valamivel? Nem teheted bele? Szerintem simán megoldható...
Szerintem ha hozol egy 25kw-s R1-t itt már senki sem fogja firtatni, hogy mi újság. Azt nézik ami a forgalmiban van. Bár már megint többe kerül a leves mint a hús.
ha most veszek egy 600-as motort 25kw-os papírral,de a rendőr nem hisz el és elküld KPM-re,ahol nyilván kiderül a turpisság vagy ha egyszerűen csak Ak-s jogsival fog meg egy nagymotoron?
Azért gondolkodtam,mivel az előbbi magában foglalja az okirathamisítást,ami tudtommal bűncselekmény,míg utóbbi csak szabálysértés.
Ha újonnan veszel motort úgy is meg tudják neked csinálni bizonyos márkák a 25 kW-ot. Ezeken kivül semmilyen más lehetőség nincs jelenleg ahogyan meg lehetne oldani a 25kW-ot.
Eladóvá vált a Banditám (A korl. jogsival vezethető):
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_gsf_400_
v_bandit_a_korl._jogs-3721619
Zárt magánterületen.
Hogy van ez most, A1 meghatározásában még ott van a 125 köbcentis max? vagy lehet keresgélni ZXR-t?
Szerintetek az mennyire nagy "baj" ha megvan az A korl.jogsim,es vezetek egy 33kw-os yamaha mt-03-ast?
itt arra gondolok,ha megallit a rendör.
valaszotokat elöre is köszi.
Zsofi
PEACE