Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok!

Valamelyik nap egy hirdetésben láttam hogy a motor vezethető A1-es jogsival. Egy Yamaha Zeal volt az (250cm3 sor4)
Felhívtam a tulajt azt monta hogy ők igy vizsgáztatták le. Meg valami visszaminősitésröl dumált, hogy a motor le lett fojtva. És igy a forgalmiba 11kW van írva. Meg mondta hogy volt ismerőse valahol ahol motorokat vizsgáztatnak akkor ez simán megoldható.
(ismerős éppenséggel van nekem is)
De valami itt biztos nincs rendben mert ennyi erövel 250-es gépet hajtana mindenki A1-el. Az A1 ugye 125cm3 és 11kW. Most akkor ez azt jelenti hogy nembaj ha több mint 125cm3 de ne legyen több mint 11kW? Mert ha meglenne az A1 akkor én is simán vennék inkább 250-est mint 125-ös 2T.
mit gondoltok?
Üdv mindenkinek!
A kolléga jól utánajárt, két éve én is végigkérdeztem az illetékeseket, én is erre jutottam, pár kiegészítéssel:
Az átpapíroztatáshoz először is importőri igazolás kell, hogy lefojtható a motor. A hatóság csak ezután adja ki az átalakítási kérelmet, ami két éve volt kb. 12ezer HUF. Ez után az átalakítás, én egy hornetet akartam, annak a szívócsonkot kellett volna szűkíteni, darabja egy tizes=40ezer HUF. Plusz munkadíj, új forgalmi stbstb. A közlekedési hatósági ember azt mondta, ezt nagyon szigorúan nézik, hogy semmiképp ne legyen visszaélés, ezért ilyen macera. Valóban, ennyi pénzért nem éri meg. Inkább a gyárilag 25 kw, azért van belőlük jópár, főleg hogy szinte már minden 600ast lehet azzal kapni (nem sportgépeket), előbb-utóbb azok is használtak és pénztárcabarátok lesznek. Vagy meg kell venni az éppen eladó SV-met 25-ös papírral:D
mindent lehet, csak akkor ne állj meg a rendőrnek és sose legyen baleseted!
Egyébként komolyabban: szerintem inkább legyen a motoron rendszám, biztosítás, jogsi. Ha a rendszámot leveszed akkor sem akkora a bünti mintha van egy baleset, kiderül hogy nem 50-es, akkor ugye a biztosítás máris nem érvényes, így zsebből kell kifizetni a kárt.
Hogyne lehetne! De minek a fojtószett? Azt nem értem.
Helló ikszdé!
Nekem az egyik ismerősöm 50-es motorral vitte 2 éve a barátnőjét és ő kapott egy 10 000 FT-os csekket. Nálad szerintem alacsonyabbnak kénbe lennie, mivel a Te motorod alkalmas 2 személy szállítására csak még elvileg Te nem voltál az :)
Szerintem nem kell égbekiáltó összegre számítani.
Dögöljön meg az a rendőr aki ilyenért megbasz
Sziasztok!
Lehet nem ide kellene írnom, de nem találtam mást úgyhogy bocs. 1 kérdésem lenne: Nem tudja valaki hogy milyen büntetésre számíthatok ha utast viszek, de a 2 év még nem telt le?
Üdv!
Nem.
Azt nem lehet hogy beleteszek egy fojtószettet a wr 250x-be és 50esként járok vele?
Dobd hozzá a törzskönyv árát is.Nekem márciusi és rajta van a KW is.
Na helló!
Ma bementem az okmányirodába és azt mondták hogy ha kisebb vagy nagyobb papírral van kiadva egy motor mint az ő adatbázisukban szerepel akkor ha bemész és át akarod iratni vagy nagyobb teljesítményre vagy kisebbre /ésszerűbb/ akkor beadod a forgalmit és ők átírják a költség pedig annyi hogy 6 000 HUF ami az új forgalmi költsége. A többire pedig adott egy Közlekedés Felügyeleti információs telefonszámot ahol a többit meg tudják mondani. Ma fel is hívom és a kapott infót is le fogom ide írni.
NEm mondtam hogy minden motort meg lehet csinálni!
De az enyém pl 29kwos papirkával van ami lehetetlen !Ugyhogy bementem megnézettem, és simán kiadnák a papirt rá!Nyilván ha egy 1000-t beméretsz nem biztos hogy kiadják a papirt:)egyértelmü!
+már millióan ráálltak volna "iparszerüen"jópénzért elintézni...
Én meg úgy halottam leszálltak az UFO-k szabolcsban.Négereket esznek és benzint hugyoznak.

Nem kéne minden hallomást elhinni.Ha ennyire könnyű lenne a 25KW os papírozás szerintetek hány ezres gixxer,kawa,R1 szaladgálna az utakon folytószettel és 25-ös papírokkal?
Kb mind.Nagyon komoly anyagi vonzata van a költségvetésben teljesítmény adó vonatkozásában.Hülyék lennének kiadni csak úgy minden betérőnek igazolást a gépéről.
van egy kis kawám még 29es papírokkal de ugy tudom megoldható 25el gyári adatokkal!
Azt halottam amugy hogy a kpm-nél kell kérni időpontot és egy új bizonyitványt azzal be lehet menni az okmányba és átírják a forgalmit !
Igyekszem a értelmesen leírni. Azt hittem hogy a papírokra érted hogy ha lenne pénzem akkor megvenném. De nem hanem "az egész motorra gondoltam". Remélem helyzetemhez méltóan kellően megtudtam magyarázni. :) Igyekeztem... Hát sajnálom...pedig jól jött volna... :) A tapasztalatokat pedig megírom majd. Köszönöm
"Az egész motorra gondoltam"ezt nemvágom mire irod .Nemszámitanám be a tiedet,csak azokat számitom be amit a hirdetésben irok(na jó 1 WR500 jöhetmég )
Az egész motorra gondoltam...Még azt is írtad hogy csere-beszámítás... Nézd az adatlapomon az XL-emet, mennyiért számítanád be? És már én is erre jutottam hogy elmegyek vagy felhívok egyet és megkérdezem az eredményt pedig leírom ide. Köszi
Nem azértsem kellendő .....A kw val kapcsban:bekell menni 1 vizsgahelyre és megkérdezni lehet e
Tényleg Chevy a Te Tdr-ed is korlátozott papírokkal van, nem? Érdekelne is a dolog nagyon ha lenne pénzem... :)
Hú halljátok ez aztán kavarcos. Tehát vannak olyan forgalmik amiben nincs Kw? :| Ez újdonság. És gondolom ha ilyen van akkor meg lehet játszani valahogy hogy nekünk kedvező adat kerüljön a teljesítményhez... :) Legalábbis Magyarországon biztos meglehet... :) Értem-kiskapu... Esetleg valaki tapasztalat erről?
Ja és amig nemvolt beirva a kw addigis a gyári adat után fizetett(önkorminak is van adatbázisa valszeg..)
Igen ez megtörtént barátoméban nemvolt beirva kw,mezei müszakin megnézték adatbázisból a kw-t.Valszeg lejelentették mert mikor betelt a forgalmi az ujba már beirták...
Chevy ez tapasztalat? Vagy csak hallomás? Ez biztos hoy működik így is?
Halkan megsugom neked,már vizsgán is adategyeztetéskor megnézik az adatokat,és ha nincs benne a forgalmiban a kw adatbázisban lévő alapján fizetsz adót(és belei s irhatják )