Ezt meg kell kérdezni az adott vizsgabázison, hogy van-e teljesítménymérő padjuk. Az biztos, hogy miután megvan az NKH-s vizsga, 2 év múlva oda viszed vizsgáztatni, ahova akarod.Ja és a bukta azokkal szokott lenni,akiknek régebbi motorjuk van, aminek még olyan forgalmi eng.-ük volt, amiben nem volt teljesítményadat, és ismerős/eredetvizsgás, okm. irodás/ átíráskor bejegyezte a kitalált teljesítményt. Nekem folyamatban van a fojtás lepapírozása,majd beszámolok a tapasztalatokról és az árakról a kételkedők kedvéért.
Reggelt.Értem én hogy egyesek szerint a Magyarországi használtat is átlehet 25kw-ra iratni.....(lehet hogy lehet,de többekerül a leves mint a hus..)De mindenki csak hallomásból és ezt mondták nekemel példálozik
Rendben, én ezt értem de azt ellenőrzi-e valaki hogy a motor valós teljesítménye 25 Kw-e? Tehát levizsgáztatom 25 Kw-ra és ezek után a műszakikon vagy akárhol máshol ellenőrzik-e nekem hogy valóban annyi-e a teljesítménye? És a lefolytást követően az NKH-s műszakin vagy a márkaszervízben valóban ellenőrzik-e a teljesítményt? Tehát le lehet-e úgy folytani papíron hogy valóban a lóerők és a teljesítmény marad az eredeti? Előre is köszi.
Úgy látom félreértettetek.Az átalakítás összköltsége jönne ki ennyiből,50e körül,+/- a márkaszervíz díjaiban lehetnek eltérések,meg abban hogy kell-e törzskönyvet is cserélni, ugyanis az új törzskönyv már nem tartalmaz színt, teljesítményt, tömeget, száll.szem.számát. A fojtószett költsége típusfüggő,de pár tízezres nagyságrendű. Konkrét tapasztalatokról majd beszámolok.Ja és ez a legális út, nem pedig kamu teljesítménybejegyzés. Azoknak van, akik le akarják fojtani a motorjukat.És ezt le is ellenőrzik,nekem ezt mondták, ugyanis adóvonzata is van/így kevesebb a teljesítményadó/.Kizárólag NKH-s vizsga után engedélyezik.
Jogos és érthető amiket mondotok, igazatok van. Csak tisztában szerettem volna vele lenni mert az okmányirodában elhajtottak hogy nézzek utána máshol ők ezzel nem érnek rá foglalkozni. És valóban az lesz hogy 25 Kw-os motor lesz vásárolva. Nem igazán hiszem hogy megérne ennyi papírmunkát, meghát ugye a pénz sem az utolsó hanem inkább első. Főleg úgy hogy én maxumim 200-250 000 HUF-ot tudnék most a pénztárca mélyéről elővarázsolni erre a dologra. Ami elég karcsú mit ne mondjak...
De nagyon szépen köszönöm a segítségeteket.
A másik hogy ér e egy motor plusz X00 ezret minimum ez a macera?
Mert 50e meg a forgalmi+törzskönyv+folytószett+szerelési díj+új műszaki vizsga.
Szerintem ez bőven 100e feletti munka és a kutya se fog annyival többet fizetni mint a rendes piaci ár ha el akarod adni.
Aha, típustól függően a fojtószett 100000+ is lehet és akkor még be sincs szerelve...
Amúgy gratulálok, nem sokan vették eddig a fáradtságot hogy utánanézzenek.
Azért erre kérdezz rá mindenhol, meg az egyes papirokért mennyit rántanak le rólad, mert lehet a végén kiderül hogy felesleges volt az egész, nem papiroztathatsz. A legkönnyebb még mindig venni egy 25kwos motort!
Rendben, köszönöm nagyon sokat segítettél. Akkor akármilyen motort le tudok vizsgáztatni, igaz?
Ez az NKH-s műszaki mit jelent? Nem lehet megoldani hogy a szakszervíz adja a papírt beszerelés nélkül és esetleg a műszaki az bármilyen műszakiztató egységnél elvégeztethető? Magyarul muszáj visszafojtani a motort? Ki ellenőrzi azt hogy hány lóerős? Padon tesztelik a műszakin? Vagy még a szakszervíz állítja ki a papírt?
Úgy néz ki, hogy nem egyszerűen, de meg lehet oldani LEGÁLISAN a levizsgáztatást 25KW-ra magyarországi, forgalomban lévő motorra is.50.000 ft körüli összegből kijön.Be kell szerezni hozzá egy fojtószettet, amihez adnak egy TÜV jóváhagyást.Ezt SZAKSZERVÍZBEN kell beszereltetni, majd átalakítási kérelemmel kérni ennek a bejegyzését. Ezután NKH-s műszaki vizsga,ahol adnak egy adatlapot amivel bejegyzi az okm. iroda a változást.
Külföldről hozok be egy olyat ami nem volt forgalomba helyezve,ha jól értem azokat amiket eddig olvastam akkor azt meg lehet csinálni.
De ha én itthon veszek olyat ami még nincs forgalomba,akkor azt is meglehet oldani? Vagy valamiért könnyebb a külföldieket?
Értem, rendben. Köszönöm a választ. Tehát akkor olyan motort kell kifogni amit először helyeznének forgalomba. Vagyis az leső nemzetközi forgalomba helyezésnél lehetséges ez...
Freshmaker, köszönöm az ajánlatot...Vevő is lennék a dologra ha olyan 200.000 HUF körül adnád a gépet. De gondolom ennél jóval több. Sajnos ennyi a keret... :(
Ha az első forgalombahelyezésnél-bármilyen országban volt-több mint 25kw akkor majdnem reménytelen vagy csak sok kenőpénzzel.Tehát keress egy 25kw-os papírost oszt jóvan.
Sziasztok!
Jó pár kérdésem lenne számotokra amire szépen kérve választ várnék:)
Első sorban az érdekelne hogy ha egy motor már érvényes forgalmival és műszakival Magyarországon forgalomba helyezve nagyobb mint 25 Kw akkor abból lehet-e még valamilyen úton-módon korlátozott jogosítvánnyal vezethető paripát varázsolni? /hallottam már olyat is hogy újra mérik a kpm-nél és egyéb ilyen finomságokat.
A másik ami kérdéses számomra hogy hogyha Magyarországon még nem volt forgalomba helyezve egy gépezet és reálisan nagyobb 25 kw-nál akkor őt le lehet-e valahogy 25 kw-os teljesítménnyel papíroztatni?
Lényegében arra lennék kíváncsi hogy hogyan lehet 25 kw-osra papíroztatni a motorokat átlagban? És hogy ez pénzösszegben megközelítőleg mit tesz? Válaszotokat előre is köszönöm.
Szerintem ez egy akkor hülyeség. Gyerek gondolkodás. Mégha lenne ismerős akkor sem írná át ha normális.
1. kirúgják azonnal (azért, hogy te motorozz?)
2. nem veszélyeztetni sem a nyugdíjas munkáját sem a család megélhetését.
3. komoly következményei vannak, ami büntetést von maga után.
4. Egy nyilvántartási rendszer logol mindent, tehát sok évre visszamenőleg elő lehet szedni a kedves ismerőst...
Nem, nem lehet teljesítményt átírni. Első forgalomba helyezéskor ami bekerült, az marad, ismerős néni sem tudja átírni mivel központi adatbázisban vannak a motorok nyilvántartva. Persze megoldható importőri nyilatkozattal, átépítési kérelemmel stb, de azon az áron egy vagy 3 motort is vehetsz.
Keresni kell 11kw-os motort. Vagy várni. Vagy nagyon jó mesét kitalálni a rend őreinek.
Sziasztok! Nem pont ide illik de szerintem ez a topic áll a legközeleb hozzá, szóval bocs ha valakinek nem tetszik! Szóval ha van mondjuk egy 25Le-s dt 125öm azt hogy lehetne megoldani hogy vezethessem A1-el ? Le lehet vizsgáztatni kevesebbre vagy mi? Légyszi segítsetek ha tudtok valamit! Előre is köszi!
De nagyon szépen köszönöm a segítségeteket.
Mert 50e meg a forgalmi+törzskönyv+folytószett+szerelési díj+új műszaki vizsga.
Szerintem ez bőven 100e feletti munka és a kutya se fog annyival többet fizetni mint a rendes piaci ár ha el akarod adni.
Amúgy gratulálok, nem sokan vették eddig a fáradtságot hogy utánanézzenek.
Ez az NKH-s műszaki mit jelent? Nem lehet megoldani hogy a szakszervíz adja a papírt beszerelés nélkül és esetleg a műszaki az bármilyen műszakiztató egységnél elvégeztethető? Magyarul muszáj visszafojtani a motort? Ki ellenőrzi azt hogy hány lóerős? Padon tesztelik a műszakin? Vagy még a szakszervíz állítja ki a papírt?
Jövőhéten olajcsere és felkerül bukócső is. Igény szerint új gumikkal.
De ha én itthon veszek olyat ami még nincs forgalomba,akkor azt is meglehet oldani? Vagy valamiért könnyebb a külföldieket?
Freshmaker, köszönöm az ajánlatot...Vevő is lennék a dologra ha olyan 200.000 HUF körül adnád a gépet. De gondolom ennél jóval több. Sajnos ennyi a keret... :(
(adatlap)
Jó pár kérdésem lenne számotokra amire szépen kérve választ várnék:)
Első sorban az érdekelne hogy ha egy motor már érvényes forgalmival és műszakival Magyarországon forgalomba helyezve nagyobb mint 25 Kw akkor abból lehet-e még valamilyen úton-módon korlátozott jogosítvánnyal vezethető paripát varázsolni? /hallottam már olyat is hogy újra mérik a kpm-nél és egyéb ilyen finomságokat.
A másik ami kérdéses számomra hogy hogyha Magyarországon még nem volt forgalomba helyezve egy gépezet és reálisan nagyobb 25 kw-nál akkor őt le lehet-e valahogy 25 kw-os teljesítménnyel papíroztatni?
Lényegében arra lennék kíváncsi hogy hogyan lehet 25 kw-osra papíroztatni a motorokat átlagban? És hogy ez pénzösszegben megközelítőleg mit tesz? Válaszotokat előre is köszönöm.
Suzuki Gs 500 E. Soros 2 hengeres, 35kw-os, 45 Le.
P A P Í R O N 25KW !
30000km, '97-es, 2011.06-ig műszaki.
Fórumtagoknak 480000 Ft
Elérhetőség: 06 30 436 9420
Szerintem ez egy akkor hülyeség. Gyerek gondolkodás. Mégha lenne ismerős akkor sem írná át ha normális.
1. kirúgják azonnal (azért, hogy te motorozz?)
2. nem veszélyeztetni sem a nyugdíjas munkáját sem a család megélhetését.
3. komoly következményei vannak, ami büntetést von maga után.
4. Egy nyilvántartási rendszer logol mindent, tehát sok évre visszamenőleg elő lehet szedni a kedves ismerőst...
Keresni kell 11kw-os motort. Vagy várni. Vagy nagyon jó mesét kitalálni a rend őreinek.