Ha ezt bevezetik akkor mi lesz az okmány nélküli motorokkal (50ccm)? Kuka? Mivel eddig csak robogóztam valami egyszerűre gondoltam (kezdésnek) Yamaha DT 50-est nézegettem ami még elfogadható áron van és tetszik is.
Valóban 50 ccm alatti motorhoz nem kell más , csak adásvételi! Azzal tudsz kötni rá biztosítást. Nem árt , ha olyat veszel, aminek megvannak a gyári papírjai, amikkel lett megvásárolva a kereskedésben. Pár éven belül biztos szükség lessz rá , amikor rendszám köteles lesz (2013-14). Milyen évjáratú és áru motorban gondolkozol? Nekem aprilia rx50 van Minarelli am6 blokkos. Meg vagyok vele elégedve. érdemes am6 blokkosat nézned , mert alkatrész van hozzá dögivel , bontva és újonnan is.
Rotax blokk felirat ltászik,csuklóból rálehet vágni hogy nagyobb mint 50ccm viszont ha normálisan közlekedsz betartasz mindent és nem cr 500 hűtőidomra van nyomva a kismotor matrica :) Akkor nem érdekli különösen őket.Itt azzal van a gond hogy egykerón nyomják a (rendszámosok!)zebrán kiló 20-al száguldanak át a piroson..Ha endúrót veszel és közel a terep felesleges a matrica..a Husqym 2009 től biztosítva és soha nem volt gond ebből.Motorozz ésszel!
Most Én is kedvet kaptam a motorozáshoz. Nekem csak "B" kategóriás jogsim van. Milyen motort ajánlotok? Lehetőleg ne robogó legyen. Illetve mit jelent ebben a kategóriában, hogy papírok nélkül? Milyen papírok kellenek az adás-vételin kívül egyáltalán? Nézegetem a Yamahákat pl.: Dt 50. Kinek mik a tapasztalatai?
Tudnám minek vizsgáztál le, mikor másoknak azt a tanácsot adod, hogy nem kell parázni?! Pénzkidobás volt melyet benzinre is költhettél volna! Legalább is saját magad érvelése szerint! Szoktunk itt olvasni ilyen tanácsokat, hogy húú így járok évek óta meg minek buszra jogsi majd azt mondom az IQ vezér jandár-nak, hogy mopedautó. Viszont ha ilyen ész érv tanácsokat adunk akkor ne írjuk már le, hogy eddig egy 400 cm3 motorral jártam smkp-ként, nem kell parázni, de már nem tudtam hova dobni a pénzem így nagymotorral járok már végre hozzávaló jogsival!
idáig B jogsival hajtottam az etz-t ami nem kimondott 50es,gyárilag 125ös lehetett,talán,tavaly befaragtam egy ritka ám de bitang 300as blokkot,hamar el is repedt a dugó,végül egyedi hengerpersellyel és egy 400-as 2T yamahából kölcsönzött dugóval cirkáltam a városban.egyik nap egy IQ vezér jandár bandával akadtam össze,a pirosnál átszólt a sötétebbik,hogy milyen szép simsonom van,felháborító...persze rendszámom sincs hozzá.:) igaz átnyergeltem egy nagyobb mocira,végre hozzávaló jogsival,de az etz örök családtag marad mint törvényen kivüli városi gyalázógép:) szóval nem kell parázni,az 50\125ös gépek használatától,csak a jard közelébe nem kell janiskodni,némelyik diszdoktor talán felismeri hogy ezek nem épp sm kategória
Hello!
-Használd a saját telkeden belül, és ne menj ki közútra.
-Törődj bele, hogy előbb utóbb megbuksz vele, úgyhogy addig élvezd ki a motorozást állandó parázás mellett ( biztos jó lehet ) utána meg sirasd a hülyeséged.
-Helyezd forgalomba, menj szabályosan, tervezz túra útvonalakat élvezd a motorozást annak tudatában, hogy csak azért kell izgúlnod, hogy benzinre legyen elég!
Hello mindenkinek én egy tzr 125 öt szeretnék venni 50 es papirokkal de kicsit parok hogy elkapnak. Mit tegyek a motorral meg ilyenek ? Köszi a tanácsokat előre is.
Marhaság, főleg ha esetleg bevezetnék rájuk a rendszámot is. Egyébként ránézésre, fülre is látható/hallható, bár a DT-k hangja nem a legdurvább, de azért mégis. :) AMúgy jobban járna egy 50-essel, legalább megtanul motorozni, és nem 25-össel kezd. Amúgy nemrég vettem alkatrészt a motoromhoz, kérdezem a csávótól, h miért bontja, és mondta, hogy elkapták. De ő még "olcsón" megúszta.
Szia!
A motor hangján hallatszik, a vázon, féktárcsákon, első teleszkópon, rezón, kipufogón, meg még pár helyen igazán szembeötlő a különbség.
Amikor engem megállítottak a 125-össel, a rendőr azonnal kérte a forgalmit, (oda is tudtam adni neki, mekkora megkönnyebbülés volt :D ) megkérdeztem tőle, hogy miből jött rá, hogy ez nem 50-es, annyit mondott rá, hogy fordulaton valóban hasonló a hangja egy kiherélt simsonhoz, de a kiherélt simson a büdös életben nem jön ennyivel (városon kívül). Szóval lehet madárnak nézni a rendőrt, de nem feltétlenül szerencsés. Egyébként meg kérdezd meg a havert, hogy szeretne állandó félelemben motorozni? Tényleg van értelme a rizikózásnak?
Szia!
Sajnos azzal nem védekezhet, hogy nem tudta,hogy nem 50ccm-es a motor, mivel minden vásárlónak meg kell győződnie arról, hogy azt veszi, amit el akarnak adni neki és ha Ő nem ért hozzá, akkor vinnie kell valakit, aki ellenőrzi az adatokat! Emellett minden motor azonosítható így vagy úgy, hiszen azért a gyári blokkba bele van öntve a köbcenti (99%), emellett minden motoron van a váznyak környékén egy plakett a legfontosabb adatokkal, vázszám,motorszám, gyakran itt is köbcenti,stb,stb. Ezek miatt mindenképp számítson arra,hogy a rendőr nem fogja elfogadni az érvelését és bizony megindítja az eljárást, ha felmerül a gyanú, aminek a végén mindenképp lesz pénzbüntetés. (a mértéke változó) Emellett eltiltást is kaphat. Ahogy én látom mostanában a robogókat is ki-kiszedik egy kis ellenőrzésre, szóval mindenképp rizikós, ettől függetlenül sokan csinálják gond nélkül. (egyelőre) Én nem ajánlom semmiképp. Arról ne is beszéljünk, hogy egy esetleges baleset során milyen költségek merülhetnek fel... Remélem sikerül lebeszélned :)
Kérlek segítsetek eldönteni egy vitát. A haverom szeretne venni egy 125-ös Yamahát (azt hiszem valami endúrót, én nem értek hozzá) 50-es papírokkal, amiről le akarom beszélni. Azon folyik a vita, hogy, ha Ő egy "jóhiszemű laikus vásárló" honnan a fenéből tudhatná, hogy amit eladnak neki az nem 50-es hanem 125-ös? És, hogy Ő "csak" egy vásárló akit az eladó megtévesztett az eladás során. Szerintem már ez hülyeség, mert ki adna el egy 125-öst 50-ként, hogy "jól" átverjen valakit (a saját kárára).Ezzel szeretne védekezni, ha elkapják a rendőrök.
Pro:
-mondjuk tényleg kezdő motoros és nem autószerelő nem ért a motorokhoz csak használja
-nincsenek egyértelmű jelek/jelzések amik a motor térfogatára utalnának
-ránézésre nem megállapítható
-van rá biztosítás
-van szabályos adás-vételi szerződés
-Ő csak egy "átvert/megtévesztett vásárló
Kontra:
- a törvény nem ismerete nem mentesít
- baleset esetén bajban lehet
- okirathamisítás (?)
- jogosulatlan használat (nincs motorra való jogsija csak "B" kategóriás ami ugye csak segédmotorra jó)
Ha tényleg a fenti eset valósulna meg és egy valóban vétlen/jóhiszemű vásárlóval történik meg a fenti szituáció akkor mi a helyzet? Meghurcolják, megbüntetik?
szép napot mindenkinek!
Van egy 1974-es honda cb 125ccm-es motorom, 4ütemű,2szelepes 10le,nagyon ritka darab, olasz belpiacos. Szinte teljese restaurálva van, még 1-2apróság, és teljesen kész. Viszont semmilyen papírja nincs, csak adásvételi. Nincs forgalmi, tulajdonos lánc.....stb, lehetetlen lenne lepapirozni:(( nem akarok 50-es ként motorozni vele, nem hiányzik a probléma. De mit csináljak? bármerre próbáltam kérdezősködni rendszám ügyileg, csak elhajtottak mindenhonnan:((
Lehet valahova valami kérvényt írni....stb? nem hiányzik ez a 125/50 sunnyogás, de nincs más választásom, akkor mit tegyek?
Szia! Magyarországi a motor! Igazából kinéztem egy KTM EXC 125-öt amihez elvileg megvannak a forgalomba helyezéshez szükséges papírjai csak én nem tudom, hogy ezek a papirok mik is valójában!
13 éves 4t robogoóba mehet 5w40 es teljesen szintetikus olaj ? A Gyári ajánlás 10w40.Egy szaküzletben ásványit ajánlottak, ( azt mondja öreg a motor és jön a nyár túl híg lenne az 5w40)ásványit biztos nem rakok bele.Megítélésem szerint a motor erős és a legjobbat venném bele.Szóval milyen viszkozitás legyen ?
-Használd a saját telkeden belül, és ne menj ki közútra.
-Törődj bele, hogy előbb utóbb megbuksz vele, úgyhogy addig élvezd ki a motorozást állandó parázás mellett ( biztos jó lehet ) utána meg sirasd a hülyeséged.
-Helyezd forgalomba, menj szabályosan, tervezz túra útvonalakat élvezd a motorozást annak tudatában, hogy csak azért kell izgúlnod, hogy benzinre legyen elég!
A motor hangján hallatszik, a vázon, féktárcsákon, első teleszkópon, rezón, kipufogón, meg még pár helyen igazán szembeötlő a különbség.
Amikor engem megállítottak a 125-össel, a rendőr azonnal kérte a forgalmit, (oda is tudtam adni neki, mekkora megkönnyebbülés volt :D ) megkérdeztem tőle, hogy miből jött rá, hogy ez nem 50-es, annyit mondott rá, hogy fordulaton valóban hasonló a hangja egy kiherélt simsonhoz, de a kiherélt simson a büdös életben nem jön ennyivel (városon kívül). Szóval lehet madárnak nézni a rendőrt, de nem feltétlenül szerencsés. Egyébként meg kérdezd meg a havert, hogy szeretne állandó félelemben motorozni? Tényleg van értelme a rizikózásnak?
Maxüdv: Szeeemee
Mint az állat megszívja....
Senki nem hiszi el ezt a maszlag nem tehetek róla dumát.
A kontra rész a valós.
Onnan tudhatná, hogy a hengeren rajta van, hogy 125 ccm és jelentősen durvábban megy, mint egy 50-es.
Kár kifogásokat, magyarázatot találni..... senki nem érdekel.
Ha mégis okos-nak érzi magát, hát hagyd...... majd tanul a saját hibájából.
Sajnos azzal nem védekezhet, hogy nem tudta,hogy nem 50ccm-es a motor, mivel minden vásárlónak meg kell győződnie arról, hogy azt veszi, amit el akarnak adni neki és ha Ő nem ért hozzá, akkor vinnie kell valakit, aki ellenőrzi az adatokat! Emellett minden motor azonosítható így vagy úgy, hiszen azért a gyári blokkba bele van öntve a köbcenti (99%), emellett minden motoron van a váznyak környékén egy plakett a legfontosabb adatokkal, vázszám,motorszám, gyakran itt is köbcenti,stb,stb. Ezek miatt mindenképp számítson arra,hogy a rendőr nem fogja elfogadni az érvelését és bizony megindítja az eljárást, ha felmerül a gyanú, aminek a végén mindenképp lesz pénzbüntetés. (a mértéke változó) Emellett eltiltást is kaphat. Ahogy én látom mostanában a robogókat is ki-kiszedik egy kis ellenőrzésre, szóval mindenképp rizikós, ettől függetlenül sokan csinálják gond nélkül. (egyelőre) Én nem ajánlom semmiképp. Arról ne is beszéljünk, hogy egy esetleges baleset során milyen költségek merülhetnek fel... Remélem sikerül lebeszélned :)
Pro:
-mondjuk tényleg kezdő motoros és nem autószerelő nem ért a motorokhoz csak használja
-nincsenek egyértelmű jelek/jelzések amik a motor térfogatára utalnának
-ránézésre nem megállapítható
-van rá biztosítás
-van szabályos adás-vételi szerződés
-Ő csak egy "átvert/megtévesztett vásárló
Kontra:
- a törvény nem ismerete nem mentesít
- baleset esetén bajban lehet
- okirathamisítás (?)
- jogosulatlan használat (nincs motorra való jogsija csak "B" kategóriás ami ugye csak segédmotorra jó)
Ha tényleg a fenti eset valósulna meg és egy valóban vétlen/jóhiszemű vásárlóval történik meg a fenti szituáció akkor mi a helyzet? Meghurcolják, megbüntetik?
Van egy 1974-es honda cb 125ccm-es motorom, 4ütemű,2szelepes 10le,nagyon ritka darab, olasz belpiacos. Szinte teljese restaurálva van, még 1-2apróság, és teljesen kész. Viszont semmilyen papírja nincs, csak adásvételi. Nincs forgalmi, tulajdonos lánc.....stb, lehetetlen lenne lepapirozni:(( nem akarok 50-es ként motorozni vele, nem hiányzik a probléma. De mit csináljak? bármerre próbáltam kérdezősködni rendszám ügyileg, csak elhajtottak mindenhonnan:((
Lehet valahova valami kérvényt írni....stb? nem hiányzik ez a 125/50 sunnyogás, de nincs más választásom, akkor mit tegyek?