Amúgy mire büntethetnek, hogy ha nem megfelelő kategóriát vezetek? (B-vel A1-t) De minden rendben van: de biztosúr, nincs (magán-, köz-)okirat hamisítás, nincs biztosítási csalás, minden rendben. Csupán a jogosítványom hiányzik, amit a jövőhéten kapok kézhez, csak kijöttem gyakorolni, láthatja, hogy minden papír rendezve van, és szépen nézek rá... Vajon elenged? Vagy marad objektív? Szerintem elég meggyőző, hogy csak a jogsi hiányzik, mint hogy kamuzok... bár mind a kettő törvény szegés, a szabály az szabály.
Nem lenne itt nagy pénz ebből..... sokan nem cserélnék fel a kényelmes kocsit, főleg plusz beruházásokkal. Meg ugye parázni, hogy ott van-e ahova lerakta.....
Akiben volt hajlandóság, az eddig megtehette/megtette és levizsgázott...stb.
Túlságosan nem sok.Ha valaki most akar nagyobb motor venni az megtette eddig is.Szerzett jogsit.Aki meg nem akart az nem.Ezen ez sokat nem változtat.
Nem a jogsi költsége a mérvadó hanem az időhiány tántorítja el a legtöbb érdeklődőt.Magyarán nem kar tökölni 4-5 hetet míg vizsgára kerül.
iszont ha már rákap valaki nagyon könnyen mehet tovább így még nyereség is lehet.
A nagy pénz abban van hogy ha 125 re pattan valaki akkor az bizti,teljesítményadó,kötelezővizga fizetésére lehet sarkallni.
Innen nézve nem is hülyeség lenne.
Nem biztos.Ha nincs elegendő nyomás vagy kényszerítő erő akkor nem.Már a fidesznél is felvetette egy jobbikos.Lehet pont ez volt a baj.De a mostani médiavisszhang a totalcar-tól lehet segít.
főleg, hogy nemrég volt a közlekedésisvagymilyne bizottság előtt, mert egyik képviselő (asszem jobbikos) beterjesztette, és visszadobták, hogy balesetek, meg etc..
Ennyire ne siess...
Az 50.000 aláírás csak ahhoz elég, hogy bekerülhessen a parlament elé.
Ott még vállból rámondhatják, hogy szó sincs róla!
Nem történik itt semmi gyorsan, főleg egy ilyen dolog nem.
Az Európai Unió az 1991 (91/439/EGK) ajánlást tesz erre vonatozóan az 5. cikk (3) bekezdésében:
(3)A tagállamok a területükön való járművezetéshez az alábbi egyenértékűségeket adhatják meg:
a) a három- és négykerekű gépi meghajtású járművekre az A vagy A1 kategóriára vonatkozó engedélyt;
b) a kismotorkerékpárokra a B kategóriára vonatkozó engedélyt.
Az ajánlás 3. cikkének (2) bekezdésében kerül meghatározásra a kismotorkerékpár kategória:
(2) Az A, B, B+E, C, C+E, D és D+E kategóriákon belül az alábbi alkategóriákba tartozó járművek vezetésére feljogosító egyedi vezetői engedély állítható ki:
A1 alkategória:
— kismotorkerékpárok, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t és a teljesítménye a 11 kW-ot nem haladja meg;
Az EU Tanács lehetőséget ad a tagállamoknak arra, hogy saját területükön egyenértékűséget adjanak a B és A1 kategóriákra. Több tagállam él is ezzel a lehetőséggel és biztosítja a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők számára a kismotorkerékpár használatát.
-magyarán itt az van ami van, máshol meg ami ott, ez szabadon választott, országonként, és mindenhol az adott ország törvényeit kell betartanod (valamint a sajátodét is, de nyílván a kevésbé megengedőbbhöz kell igazodni)
Honnan veszed ezt a légből kapott hírt, hogy az egész EU-ban és minden más országban B-vel lehet 125.ös motort vezetni, hivatalosan?
Nem lehet!
Ha így is lenne......de nincs..... azzal, hogy mi is az EU-ban vagyunk, nem él-ne minden rendelkezés azonnal minden országban ugyanúgy!
Hello!
Tegyük fel, hogy van egy 125ccm-es motorom. Visszamenőleg minden papírja rendben van, én vagyok a tulaj, van műszakija biztosítás is okés, rendszámtábla is van stb. DE! B kategóriás jogosítványom van.
Közúti ellenőrzés: Jó napot, iratokat, papírokat! Hát ez biza rossz kategória, meg kérem, hogy szálljon le + itt a bírság. Biztosúr, fellebbezek! Egész EU-ban érvényes már, hogy B-vel 125-ös motor!
Úgy tudom ilyenkor az EU szabályok lépnek érvénybe, nem? Vagy, hogy is van ez pontosan?
Segítségetek kérném ezzel kapcsolatban, ÉRTELMES válaszok formájában! Nem úgy, mint, hogy megzsanettoznak meg ezek... (mert visszaolvastam és van egy néhány faszparaszt)
Sziasztok! Nem tudom lehet,hogy badarság de valahol hallottam,hogy a "B" kat. jogsival lehet 125cc mocit vezetni.Ha valaki tud esetleg valamit erről a dologról az írjon
Vedd meg.Nyugodtan.Alapból tökugyanolyan mint az 50-es.Csavarra.Csak le kell a motorszámot és a vázszámot köszörülni és egy sima beütővel újat beleütni.Egy vasas műhelyben simán megoldják sörért.
A yardtól meg ne félj tökhülye mind.Azt mesélsz be nekik amit akarsz.Ha azt mondod kínai ugrónyúlon ülsz azt is beveszi a szerencsétlen.Még kapsz egy 500-ast minden megállításnál tőlük.
Csodálkozol? A kullancs politikusok minden "zsebünket ürítő" törvényt megszavaztak, mert "unijós előirás" ! A regisztrációs adót rég el kellett volna törölni, MERT AZ IS "UNIJÓS ELÍRÁS" csak valahogy nem jött még össze. Pedig majd beszarnak annyira akarják ! Döglene meg a piszkos férge.
Szánalom, most tervezem letenni az A kategóriát és venni valami jó kis nagytestű robogót, Dink, Majesty, Burgmann valami. De kibaszott lehetetlen....még a 400as Burgikat is 50esként árulják...Egyszerűen lehetetlen rendszámos robógot venni, vagy lehet de az átíratás (külföldi okmányok) majdnem egyenlő a motor vételárával....
Valakinek személyes tapasztalata van?
Akiben volt hajlandóság, az eddig megtehette/megtette és levizsgázott...stb.
Nem a jogsi költsége a mérvadó hanem az időhiány tántorítja el a legtöbb érdeklődőt.Magyarán nem kar tökölni 4-5 hetet míg vizsgára kerül.
iszont ha már rákap valaki nagyon könnyen mehet tovább így még nyereség is lehet.
A nagy pénz abban van hogy ha 125 re pattan valaki akkor az bizti,teljesítményadó,kötelezővizga fizetésére lehet sarkallni.
Innen nézve nem is hülyeség lenne.
Tehát ne számolj azzal, hogy "holnap" már motorozhatsz B-vel is....
Az 50.000 aláírás csak ahhoz elég, hogy bekerülhessen a parlament elé.
Ott még vállból rámondhatják, hogy szó sincs róla!
Nem történik itt semmi gyorsan, főleg egy ilyen dolog nem.
Más: elvileg az 50.000 aláírás simán összegyűlik, vajon mennyi időbe telik a törvénybe iktatás, ha el fogadja a parlament a javaslatot?
(3)A tagállamok a területükön való járművezetéshez az alábbi egyenértékűségeket adhatják meg:
a) a három- és négykerekű gépi meghajtású járművekre az A vagy A1 kategóriára vonatkozó engedélyt;
b) a kismotorkerékpárokra a B kategóriára vonatkozó engedélyt.
Az ajánlás 3. cikkének (2) bekezdésében kerül meghatározásra a kismotorkerékpár kategória:
(2) Az A, B, B+E, C, C+E, D és D+E kategóriákon belül az alábbi alkategóriákba tartozó járművek vezetésére feljogosító egyedi vezetői engedély állítható ki:
A1 alkategória:
— kismotorkerékpárok, amelyek hengerűrtartalma a 125 cm3-t és a teljesítménye a 11 kW-ot nem haladja meg;
Az EU Tanács lehetőséget ad a tagállamoknak arra, hogy saját területükön egyenértékűséget adjanak a B és A1 kategóriákra. Több tagállam él is ezzel a lehetőséggel és biztosítja a B kategóriás jogosítvánnyal rendelkezők számára a kismotorkerékpár használatát.
-magyarán itt az van ami van, máshol meg ami ott, ez szabadon választott, országonként, és mindenhol az adott ország törvényeit kell betartanod (valamint a sajátodét is, de nyílván a kevésbé megengedőbbhöz kell igazodni)
Nem lehet!
Ha így is lenne......de nincs..... azzal, hogy mi is az EU-ban vagyunk, nem él-ne minden rendelkezés azonnal minden országban ugyanúgy!
Tegyük fel, hogy van egy 125ccm-es motorom. Visszamenőleg minden papírja rendben van, én vagyok a tulaj, van műszakija biztosítás is okés, rendszámtábla is van stb. DE! B kategóriás jogosítványom van.
Közúti ellenőrzés: Jó napot, iratokat, papírokat! Hát ez biza rossz kategória, meg kérem, hogy szálljon le + itt a bírság. Biztosúr, fellebbezek! Egész EU-ban érvényes már, hogy B-vel 125-ös motor!
Úgy tudom ilyenkor az EU szabályok lépnek érvénybe, nem? Vagy, hogy is van ez pontosan?
Segítségetek kérném ezzel kapcsolatban, ÉRTELMES válaszok formájában! Nem úgy, mint, hogy megzsanettoznak meg ezek... (mert visszaolvastam és van egy néhány faszparaszt)
A yardtól meg ne félj tökhülye mind.Azt mesélsz be nekik amit akarsz.Ha azt mondod kínai ugrónyúlon ülsz azt is beveszi a szerencsétlen.Még kapsz egy 500-ast minden megállításnál tőlük.
Bocs.Nincs gonosz ördögös smile.
-Hülye vagy köcsög? Nem látod, hogy ez ötvenes? Na húzzá innen!
Ezt kell csinálni!