Bármelyik yamaha vagy yamaha blokkos olasz nagytestű gyösz birja jó álapotban a 65-70-et gyáriban.150-200.ért megveszed és ha kis kézügyességed van egy lightos 70-es szettel meglesz a 85-90 is tartósan és nem fog szétpörögni meg szétesni.Tapasztalat aki mást mond hülyeséget mond.Nem az aluhengeres 20 pacis láncfűrészről beszélek hanem öntöttvas gyári minőségiszintű darabok 8-10 pacival.
Természetesen a 60/70 is szabálytalan kismotorra...nem a 125-n lovagolok én hanem az általad említett forgalom diktálta sebességről...ajánlj nekem egy olyan 50cm-s megbízható rogobót ami stabilan tartja ezt a sebességet és úgy éljek megveszem...
nem minden álmom nekem a 125/50
nem is várok, csak gondoltam véleményt írok...nincs kizárva h 50-t veszek ha találok normálisat (ami tényleg bírja a stabil 65km/ht) de egyelőre 125 Kymco-ra billen a mérleg..
Én nem általánosítottalak semmi alapján. Az egykerekezős mindenkinek szólt csak hülyén jött le mert a te válaszodba írtam, csak biztos vagyok benne, h vannak itt olyanok akik más személben a szálkát...
Abszolút szabályosan közlekedtem két évig télen-nyáron az 50ccm-s robogómmal aminek 55km/h a vége és igen néha nagyon jól jött volna a nagyobb kerék és +20km/h és akkor nem kellet vna padkára ugranom, nem csapták volna meg a seggem...
Nagyon szívesen nagymotoroznék csak ugye az árak 100k jogsi min. 200-250k egy norm motor átírással stb..+esetleges javítások akár 400k...sok...nekem pedig pont megfelelne egy 125-s gép... de sajnos az árak gyakorlatilag maradnak...így meg 150k-ból kijövök alkuval.
Tény, hogy ha bukom többet bukom....de nyáron bármit megadnék azért h motorozhassak (pénzt csak amennyit van, most ennyi)..apránként megcsinálom a jogsit aztán forgalomba helyezem a gépem. Ha addig bukom akkor cumi ez benne van...
De azt is tudom, h ezzel sem magam sem más testi épségét nem veszélyeztetem...
Szóval valahol a messzi távolban egyezik a felfogásunk... nem mondtam, h a 125/50 szabályos és h nem kell vállalni a felelősséget...
de egy dologban biztos vagyok..: a szabályosan közlekedő robogós (de még akár nagymotoros is) bringás az szívatva van, persze nem a normális autósoktól akikből ugye kevesebb van mint kéne,...viszont ne általánosítsunk, a bringásokat sem, meg a motorosokat meg az autósokat sem...ördögi kör ez
Amúgy speciel sokat robogózok és a nagymotorosok többségének van robogója.Viszont nem az autósok világából nézik a robit hanem úgy ahogy azt kell.Praktikus jószág a városban és olcsó.Viszont nem sebességrekordra való hanem Tej/kenyér járatra ahhoz meg nem kell 125-ös mivel a normális robik mind tudják azt a 60-70-et amit a városi forgalom diktál.Városközi más tészta ott kell a nagyobb erő de annak is megvan a szabálya.Jogsi és motor kell hozzá nem ügyeskedés.
De mint mr mondtam rajta csináld te szívod meg de bólogatást itten nem várj hozzá.
Az enyémre nem lehetne már ezt az 50-es papírt írni?
Nem mindegy hogy 21e vagy 4e az évi biztosítás.És még a busásoknak hogy megérné?És elhinné ugye az utcai fakabát?
Erre írtam, hogy fel kell nőnöd. A te korodban és mindenkiről azt mondtam, hogy okoskodik és kötekedik..... aztán rájöttem már, hogy nem.
Az én seggbe is belejönnek a kocsik, pedig nem smkp-val megyek!
"Kapaszkodhatsz a szabályokba, de sajnos csak akkor van értelme, ha a többiek is betartják körülötted."
Ezt nagyon rosszul gondolod és nyilván te vagy az okos....
Ha te nem tartod be, akkor hogyan várod el, hogy a többiek -akiknek a szemében te vagy a többiek egyike- betartsák?
Magyarázatnak meg végképp hülyeség, hogy te azért szabálytalankodsz, mert a többiek is..... nyomj egyresetet az agyadon.
Te is néhány egykerekezőzből mondasz véleményt az összes nagymotorosról...
A kerékpáros nem volt szar poén, csak te nem érted!
A bringások szopatva? Mert elég öntörvényűen közlekednek és ha valaki velül szemben -akár véletlenül is- vét, akkor meg hőbölögnek.
Egyántalán nem vagyok álszent, nem mondj véleményt rólam, mert nem ismersz és nem tudod, hogy hogyan közlekedem!
Akár hiszed, akár nem..... és normálisan közlekedem, nem cikázom, nem egykerekezem....stb.
Tudod, nekem van családom és én szeretném látni felnőni a fiam!
Nem vagyok olyan , mint akikre te gondolsz...... én már felnőttem.
Persze veheted ezt is okoskodásnak, észosztásnak, de hidd el.... nem annak szántam.
Csak reálisan próbáltam neked ecsetelni, hogy nem minden olyan és annak látszik, ahogy TE látod és gondolod!
ha kiderül a 125 akkor szopatás van normál balesetnél ha nem te voltál a hibás viszont nem vizsgálják be a motorodat (ha egyértelmű ránézésre, hogy nem 50 az más tészta).
Ha bevizsgálják akkor természetesen szopóág...
ha én okoztam a balesetet akkor meg meg is érdemlem...
nem mondtam, hogy szabályos és rizikómentes a dolog, csak a mérték nem mindegy
Színtiszta kötekedős okoskodás, csak kár, hogy hülyeség amit írsz
Robogóztál már életeden bp-n vagy azon "nagymotorosok" közé tartozol akik lófaszba sem nézik a robogósokat?
Ha 45km/h -val mész akkor bizony belemennek a seggedbe és rákényszerítenek h takarodj az út szélére a kátyúkba. Ha nem akkor 5cm követ a seggedben és ha szerencséd van meg tud előzni, ha nem akkor meg motorozzál vígan hátha maga alá gyűr valamelyik barom.
Kapaszkodhatsz a szabályokba, de sajnos csak akkor van értelme, ha a többiek is betartják körülötted. Ha az autósok (magam levezetek évi 25-30e km-t kocsival) normálisan tudnák kezelni a kismotorokat és igen a bringásokat is én vígan tötyögnék 45-el tudva azt h a kutyát nem zavarom és szabályosan ahogy kell kikerülnek rendes köv. távolsággal.
Az út szélén heverő bringásokra meg motorosokra annyit reagálnék, hogy te meg fiam hülye vagy...vagy nagyon szar poén volt, vagy nagyon nem tudsz egy mindennapos helyzetet értelmezni....
és igen a bringások is szopatva vannak..keményen...
Apró észrevétel: a kedvencem amikor valaki egy 600-as géppel vígan egykerekezik lámpától lámpáig meg simán megy kilókat főúton, de azért osztja az észt, hogy ejnye bejnye 125/50 robogósok mert a végsebességetek 100km/h nem 45...
Az álszentségen kívül nagyon sok mindent elfogadok...
Nem értem, hogy miért CSAK ezek a lehetőségek léteznek?
"Jelenleg egy gyári 50-s motorral két dolog esélyes a forgalomban. Betartod a 45km/h (ne adj isten 55km/h) a városban: Az esetek 80%-ban letolnak az útról és nincs erőtartalékod menekülni ha szerencséd van még egy kátyút is beszopsz és borulsz."
Betartod? Miért olyan kirívó ez? KRESZ előírás..... ilyen járművel ennyi a megengedett.
Letolnak? Valóban, nyáron tele van a járda és az útszéle "letolt" segédmotorosokkal"
Milyen erőtartalék kell neked és mi elől akarsz menekülni?
(Rendőr? )
A kátyú minden motorosnak "megadatik".... tehát nincsenek specializálódva a segédmotorosokra....
Ehhez a kategóriához szabályosan ilyen gépek és paraméterek tartoznak.... ami amúgy is több, mint a megengedett.
A kerékpárosok még lassabbak, mint a segédmotorosok...... és ug velük sincs tele az útszéle, mert letolták őket...... (mert ugye nincs mindenhol kerékpár út és nagyon sok helyen az úttesten közlekednek)
Fel kell nőni és elfogadni azt a helyzetet, amiben éppen vagy.
Ha pedig ez úgy, ahogy szabályos ..... úgy nem tetszik, akkor tudod..... nem kötelező ám motorozni!
Ha te egy kocsi hátába szállsz majd fizeti a 100e-re számlát vagy nem a biztosító mindegy akkor tényleg neked való a 125/50.
Bár még mindíg nem értem mért nem Xciting 300i-t használsz azt is el lehet sütni a yardnak sütni nem értenek hozzá.Csak gyorsabb meg kényelmesebb mit a 125-ös.
Kár hogy a véleményed egy esetleges rossz szituban senkit nem fog érdekelni.A yardot sem hatja meg ellenőrzéskor és a biztosítós ügyintézőt sem aki röhögve fogja a baleseti kárt a nyakadba varrni.De hajrá nyugodtan járkálj így kell a kasszának a büntetési tétel.
Én most fogok venni egy 125/50 s gépet. Még mielőtt jönne a hurrogás, elmondanám a véleményem.
Jelenleg egy gyári 50-s motorral két dolog esélyes a forgalomban. Betartod a 45km/h (ne adj isten 55km/h) a városban: Az esetek 80%-ban letolnak az útról és nincs erőtartalékod menekülni ha szerencséd van még egy kátyút is beszopsz és borulsz. A másik, hogy tuningolod kicsit a gépet így csutkán húzva (nagyon jó tuninggal 100-at) 80-90km/h megy a gép de így ölöd a vasat.
Alapesetben egyet értek azzal, hogy aki nagymotorozni akar az tegye le a jogsit. Pl.. sosem járkálnék 125-s nsr, mtx, dt, sr, stb- motorokkal 50papírral. Egyrészt a rendőr nem hülye, másrészt 110-130-al közlekedni ilyen motorokkal jogsi nélkül életveszély. (persze az más ha már van rutinod, de akkor is pofátlan szabályszegés).
De robogóknál a 125ccm elég köztes. Arra pont jó h kényelmesen biztonságosan közlekedj, de a motorjogsi árát már nem éri meg.
Én éppen ezért veszek egy 125Kymco agility-t (u.a mint az 50-es méretre mindenre, az ülés más, meg 120-ig van órázva, vicc, hogy rengeteg 50-s pl katana, sr, is 120-ra van órzáva) megtartom az eredeti papírjait és majd egyszer forgalomba helyezem, de most használom 50-ként ,h kultúráltan tudjam tartani a 60-70km/h utazótempót. Közben bízok a rendőrök realitásérzékében.
Más kérdés, hogy a motor M.o-n sosem volt forgalomba helyezve és ránézésre igen csak nehéz megállapítani, hogy 125-s kivéve ha nagyon ért a Kymco-hoz v. M.o-n nem h a rendőr de a legtöbb ember alig tud valamit a motorról
Szóval véleményem szerint robogónál nem annyira kirívó ha normálisan vezetsz, sőt még ha rendőr ki is szúrja akkor is elnézőbb, de ettől függetlenül lutri.
Nagyobb motorok 125/50 használatát semmiképpen nem javaslom
nem minden álmom nekem a 125/50
Pont arról beszélek, hogy ne általánosítsunk.
Én nem általánosítottalak semmi alapján. Az egykerekezős mindenkinek szólt csak hülyén jött le mert a te válaszodba írtam, csak biztos vagyok benne, h vannak itt olyanok akik más személben a szálkát...
Abszolút szabályosan közlekedtem két évig télen-nyáron az 50ccm-s robogómmal aminek 55km/h a vége és igen néha nagyon jól jött volna a nagyobb kerék és +20km/h és akkor nem kellet vna padkára ugranom, nem csapták volna meg a seggem...
Nagyon szívesen nagymotoroznék csak ugye az árak 100k jogsi min. 200-250k egy norm motor átírással stb..+esetleges javítások akár 400k...sok...nekem pedig pont megfelelne egy 125-s gép... de sajnos az árak gyakorlatilag maradnak...így meg 150k-ból kijövök alkuval.
Tény, hogy ha bukom többet bukom....de nyáron bármit megadnék azért h motorozhassak (pénzt csak amennyit van, most ennyi)..apránként megcsinálom a jogsit aztán forgalomba helyezem a gépem. Ha addig bukom akkor cumi ez benne van...
De azt is tudom, h ezzel sem magam sem más testi épségét nem veszélyeztetem...
Szóval valahol a messzi távolban egyezik a felfogásunk... nem mondtam, h a 125/50 szabályos és h nem kell vállalni a felelősséget...
de egy dologban biztos vagyok..: a szabályosan közlekedő robogós (de még akár nagymotoros is) bringás az szívatva van, persze nem a normális autósoktól akikből ugye kevesebb van mint kéne,...viszont ne általánosítsunk, a bringásokat sem, meg a motorosokat meg az autósokat sem...ördögi kör ez
De mint mr mondtam rajta csináld te szívod meg de bólogatást itten nem várj hozzá.
Nem mindegy hogy 21e vagy 4e az évi biztosítás.És még a busásoknak hogy megérné?És elhinné ugye az utcai fakabát?
Az én seggbe is belejönnek a kocsik, pedig nem smkp-val megyek!
"Kapaszkodhatsz a szabályokba, de sajnos csak akkor van értelme, ha a többiek is betartják körülötted."
Ezt nagyon rosszul gondolod és nyilván te vagy az okos....
Ha te nem tartod be, akkor hogyan várod el, hogy a többiek -akiknek a szemében te vagy a többiek egyike- betartsák?
Magyarázatnak meg végképp hülyeség, hogy te azért szabálytalankodsz, mert a többiek is..... nyomj egyresetet az agyadon.
Te is néhány egykerekezőzből mondasz véleményt az összes nagymotorosról...
A kerékpáros nem volt szar poén, csak te nem érted!
A bringások szopatva? Mert elég öntörvényűen közlekednek és ha valaki velül szemben -akár véletlenül is- vét, akkor meg hőbölögnek.
Egyántalán nem vagyok álszent, nem mondj véleményt rólam, mert nem ismersz és nem tudod, hogy hogyan közlekedem!
Akár hiszed, akár nem..... és normálisan közlekedem, nem cikázom, nem egykerekezem....stb.
Tudod, nekem van családom és én szeretném látni felnőni a fiam!
Nem vagyok olyan , mint akikre te gondolsz...... én már felnőttem.
Persze veheted ezt is okoskodásnak, észosztásnak, de hidd el.... nem annak szántam.
Csak reálisan próbáltam neked ecsetelni, hogy nem minden olyan és annak látszik, ahogy TE látod és gondolod!
Ha bevizsgálják akkor természetesen szopóág...
ha én okoztam a balesetet akkor meg meg is érdemlem...
nem mondtam, hogy szabályos és rizikómentes a dolog, csak a mérték nem mindegy
Robogóztál már életeden bp-n vagy azon "nagymotorosok" közé tartozol akik lófaszba sem nézik a robogósokat?
Ha 45km/h -val mész akkor bizony belemennek a seggedbe és rákényszerítenek h takarodj az út szélére a kátyúkba. Ha nem akkor 5cm követ a seggedben és ha szerencséd van meg tud előzni, ha nem akkor meg motorozzál vígan hátha maga alá gyűr valamelyik barom.
Kapaszkodhatsz a szabályokba, de sajnos csak akkor van értelme, ha a többiek is betartják körülötted. Ha az autósok (magam levezetek évi 25-30e km-t kocsival) normálisan tudnák kezelni a kismotorokat és igen a bringásokat is én vígan tötyögnék 45-el tudva azt h a kutyát nem zavarom és szabályosan ahogy kell kikerülnek rendes köv. távolsággal.
Az út szélén heverő bringásokra meg motorosokra annyit reagálnék, hogy te meg fiam hülye vagy...vagy nagyon szar poén volt, vagy nagyon nem tudsz egy mindennapos helyzetet értelmezni....
és igen a bringások is szopatva vannak..keményen...
Apró észrevétel: a kedvencem amikor valaki egy 600-as géppel vígan egykerekezik lámpától lámpáig meg simán megy kilókat főúton, de azért osztja az észt, hogy ejnye bejnye 125/50 robogósok mert a végsebességetek 100km/h nem 45...
Az álszentségen kívül nagyon sok mindent elfogadok...
"Jelenleg egy gyári 50-s motorral két dolog esélyes a forgalomban. Betartod a 45km/h (ne adj isten 55km/h) a városban: Az esetek 80%-ban letolnak az útról és nincs erőtartalékod menekülni ha szerencséd van még egy kátyút is beszopsz és borulsz."
Betartod? Miért olyan kirívó ez? KRESZ előírás..... ilyen járművel ennyi a megengedett.
Letolnak? Valóban, nyáron tele van a járda és az útszéle "letolt" segédmotorosokkal"
Milyen erőtartalék kell neked és mi elől akarsz menekülni?
(Rendőr? )
A kátyú minden motorosnak "megadatik".... tehát nincsenek specializálódva a segédmotorosokra....
Ehhez a kategóriához szabályosan ilyen gépek és paraméterek tartoznak.... ami amúgy is több, mint a megengedett.
A kerékpárosok még lassabbak, mint a segédmotorosok...... és ug velük sincs tele az útszéle, mert letolták őket...... (mert ugye nincs mindenhol kerékpár út és nagyon sok helyen az úttesten közlekednek)
Fel kell nőni és elfogadni azt a helyzetet, amiben éppen vagy.
Ha pedig ez úgy, ahogy szabályos ..... úgy nem tetszik, akkor tudod..... nem kötelező ám motorozni!
Bár még mindíg nem értem mért nem Xciting 300i-t használsz azt is el lehet sütni a yardnak sütni nem értenek hozzá.Csak gyorsabb meg kényelmesebb mit a 125-ös.
Ha balesetet okozok így is úgy is cumi van. Ha meg nem én okozom akkor van rá esély, h megbüntetnek de a baleseti kárt nem varrják a nyakamba.
Ha megszívtam a yard miatt majd jelezem feléd
Én most fogok venni egy 125/50 s gépet. Még mielőtt jönne a hurrogás, elmondanám a véleményem.
Jelenleg egy gyári 50-s motorral két dolog esélyes a forgalomban. Betartod a 45km/h (ne adj isten 55km/h) a városban: Az esetek 80%-ban letolnak az útról és nincs erőtartalékod menekülni ha szerencséd van még egy kátyút is beszopsz és borulsz. A másik, hogy tuningolod kicsit a gépet így csutkán húzva (nagyon jó tuninggal 100-at) 80-90km/h megy a gép de így ölöd a vasat.
Alapesetben egyet értek azzal, hogy aki nagymotorozni akar az tegye le a jogsit. Pl.. sosem járkálnék 125-s nsr, mtx, dt, sr, stb- motorokkal 50papírral. Egyrészt a rendőr nem hülye, másrészt 110-130-al közlekedni ilyen motorokkal jogsi nélkül életveszély. (persze az más ha már van rutinod, de akkor is pofátlan szabályszegés).
De robogóknál a 125ccm elég köztes. Arra pont jó h kényelmesen biztonságosan közlekedj, de a motorjogsi árát már nem éri meg.
Én éppen ezért veszek egy 125Kymco agility-t (u.a mint az 50-es méretre mindenre, az ülés más, meg 120-ig van órázva, vicc, hogy rengeteg 50-s pl katana, sr, is 120-ra van órzáva) megtartom az eredeti papírjait és majd egyszer forgalomba helyezem, de most használom 50-ként ,h kultúráltan tudjam tartani a 60-70km/h utazótempót. Közben bízok a rendőrök realitásérzékében.
Más kérdés, hogy a motor M.o-n sosem volt forgalomba helyezve és ránézésre igen csak nehéz megállapítani, hogy 125-s kivéve ha nagyon ért a Kymco-hoz v. M.o-n nem h a rendőr de a legtöbb ember alig tud valamit a motorról
Szóval véleményem szerint robogónál nem annyira kirívó ha normálisan vezetsz, sőt még ha rendőr ki is szúrja akkor is elnézőbb, de ettől függetlenül lutri.
Nagyobb motorok 125/50 használatát semmiképpen nem javaslom