Sztem nem a jogsi a fő kérdés. Aki B-vel vezet nagyobbat, az többnyire fiatal, és még nem szánt rá lét, hogy letegye a jogsit. De azt előbb utóbb úgyis le kell, mert nagyobbra vált stb. Ha leteszi valaki a jogsit nagyobb gépre, az nem baj, belekerül vagy 70-be, de nem vész kárba.
A nagy gebasz, hogy a jelenlegi 125/50esek mennek a bontóba, ha egyszer vizsgázniuk kell az 50eseknek. Ez nem következne be, ha nem lenne 95ezer Ft-os regadó. Akkor kapnának egy rendszámot, és happy end.
Ha a a 2. pontomat valóraváltaná a motorosok kisangyala, akkor aki jelenleg /50essel szív, az +100ezer Ft-ból letennék a jogsit, és lerendszámoztatná a meglévő gépét. 100rongy se kis pénz, de az nem vész kárba, mert a jogsit le kell tenni előbb utóbb, a maradák meg egy átíratás költsége kb., ami minden rendszámost érint.
Persze, nagyon komolyan!
Én is adok neked ilyen papírt, de én egy 10esért megszámolom, de azzal akár még pályázni is mehetsz, nem csak a kertben használhatod...
Szerintem elöbb még pár magyar órára kéne beülnöd, szövegértelmezést tanulni, majd azután gondolkozz a hatóság átverésén
Még régebbi hozzászólásoknál írták, hogy buta rendőröknél bevált. De egyébként ezek a praktikák tényleg nem érnek semmit. Viszont lenne egy kérdésem. Ha csak földúton, terepen használom, akkor beleköthetnek abba, hogy rendszám illetve jogsi nincs? Tudom, hogy ott nincs rendőr, de most vegyünk egy kivételes esetet. mint pl mikor a gát véget ér és forgalmas betonútban folytatódik. Oda ki szoktak állni a rendőrök. Engem, mint a föld úton közlekedőt elővehetnek? Természetesen nem megyek ki a betonútra.
Korrekt dolog lenne:
1. B-vel 125-ös soha, mert életveszélyes
2. Dugják fel maguknak a regadót(95ezer 125ösre), és az eredetvizsgáért sem fizetnék 13500at, mert SZART SEM ÉR. Így a jelenlegi 125/50-esek nem a bontóban végeznék.
Le lehetne rendszámozni a gépet kb. 20 ezerből, hogyha megvan a származási és vámpapírja.
6e forgalmi, 6e törzskönyv, kb. 2e illeték, 3500 Ft a rendszám
(tavalyi adatok, nemtom most mennyi...)
Ott azt írták hogy rendzsám nélküli mocikat vegyék le, de az baromság... mert pályamotornak nincs rendszáma... ahhoz semmi közük
A csiszolás szart se ér, mert alvázszám alapján meg tudja nézni az a konkrét motor mekkora... márkakereskedésekben is alvázszám alapján(az első pár karakter) állapítják meg mihez kell neked alkatrész...
Én csinálok ilyen vizsgát bárkinek sacc/kb 20eFt+egyéb költségek(majd még kitalálom hogy mik )teljesen hivatalos lesz(É.H.V-pecsétes papirt adok=olajos lesz az tutti )én házi vizsgám persze garit csak kertben/házban/udvaron/garázsban történö használatkor adok
Ez sajnos tényleg halott dolog, bár lehet, hogy a említett technikák (matricák, 124 vagy 125 domborulat lecsiszolása stb.) segítenek meg vannak buta illetve normális rendőrök, de ugyanakkor már vmelyik használtmotor honlapon láttam h a rendőrség írt egy levelet, hogy vegyék le a 80/50 meg 125/50-es hirdetéseket különben töröltetik az oldalt. Úgyhogy már tudják, hogy ez nagoyn elterjedt dolog, ezért rá is fognak menni hamarosan arra, hogy ezt a jelenséget kiszűrjék. Még pár hónap és nem lesz más választás: le kell tenni a jogsit, le kell vizsgáztatni a motort, ott kell hagyni a rendőrt vagy állni kell a büntetést.
De ez halott dolog volt régen is, most meg egyre szorul a hurok...
Nekem is volt ilyen, és csak a para és para van vele... nem jó... inkább akkor 50es... vagy papiros 125... vagy papír nélküli 1000es
Sziasztok Barátaim!
Az engemet is nagyon érdekelne hogy-hogy lehet leminösítetni egy 125cm3-is sportmotort hivatalosan 50cm3-i re!
Ha valaki jártas ilyenbe segíthetne!
Köszönöm!
Üdv.
Ez egyébként nagyon szar ügy. Nem fogják bevezetni, hogy B kategóriás jogosítvánnyal 125ccm-est vezethessünk. Miért tennék? Képzeljük csak el, attól, hogy valaki tud autót veetni, de sebváltós motoron még soha nem ült és akkor úgy gondolja, hogy ő mekkora fasza gyerek és ráül vmi 125ös sportmotorra akkor 90% hogy balesetet okoz vele. Ezt tudják odafent és semmiképpen se fogják megengedni. Más kérdés, hogy itt vagyunk mi, ennek a dolognak az áldozatai. Nekem is B-s jogsim van, de már előtte is, fű alatt, forgalmon kivüli utakon, földutakon motoroztam a jó öreg simsonnal és sebváltos motorral. Mikor megvetem a 125ös enduromat addig nem mentem vele forgalomba amíg meg nem tanultam vele rendesen menni (hozzáteszem, hogy nem tartott sokáig, mert már volt tapasztalatom ilyen motorokkal). Most főleg földutakon járok vele, illetve a városban ahol lakom, ami elég kisváros, de ott nagyon ritkán. Mégis ha egyszer elkapnak, hiába mondom ezt nekik... Meg azért jó lenne vele messzebbre is menni vagy főuton járni (úgy gyorsabb lenne a közlekedés). Dehát levizsgáztatni és fizetni érte az azért nem olcsó. Ez a bökkenő ezzel a témával. Egyszer már állítottak meg rendőrök. Azt mondták, hogy "á ez biztos 80as". De nem akartak bántani elengedtek...
Legútóbb mikor néztem fix 95e volt. De azt meg kell jegyeznem, hogy így se kevés, és legfőképp nem értem mire fizetem...
A nagy gebasz, hogy a jelenlegi 125/50esek mennek a bontóba, ha egyszer vizsgázniuk kell az 50eseknek. Ez nem következne be, ha nem lenne 95ezer Ft-os regadó. Akkor kapnának egy rendszámot, és happy end.
Ha a a 2. pontomat valóraváltaná a motorosok kisangyala, akkor aki jelenleg /50essel szív, az +100ezer Ft-ból letennék a jogsit, és lerendszámoztatná a meglévő gépét. 100rongy se kis pénz, de az nem vész kárba, mert a jogsit le kell tenni előbb utóbb, a maradák meg egy átíratás költsége kb., ami minden rendszámost érint.
Én is adok neked ilyen papírt, de én egy 10esért megszámolom, de azzal akár még pályázni is mehetsz, nem csak a kertben használhatod...
Szerintem elöbb még pár magyar órára kéne beülnöd, szövegértelmezést tanulni, majd azután gondolkozz a hatóság átverésén
Mennyire lenne tuti?
Engemet nagyon Érdekelne valami okossági papír tényleg 50cm3 is lenne papíron.
1. B-vel 125-ös soha, mert életveszélyes
2. Dugják fel maguknak a regadót(95ezer 125ösre), és az eredetvizsgáért sem fizetnék 13500at, mert SZART SEM ÉR. Így a jelenlegi 125/50-esek nem a bontóban végeznék.
Le lehetne rendszámozni a gépet kb. 20 ezerből, hogyha megvan a származási és vámpapírja.
6e forgalmi, 6e törzskönyv, kb. 2e illeték, 3500 Ft a rendszám
(tavalyi adatok, nemtom most mennyi...)
A csiszolás szart se ér, mert alvázszám alapján meg tudja nézni az a konkrét motor mekkora... márkakereskedésekben is alvázszám alapján(az első pár karakter) állapítják meg mihez kell neked alkatrész...
Nekem is volt ilyen, és csak a para és para van vele... nem jó... inkább akkor 50es... vagy papiros 125... vagy papír nélküli 1000es
különben is csak ugy tudsz bevágodni náluk,ha azt mondod amit hallani szeretnének!
Az engemet is nagyon érdekelne hogy-hogy lehet leminösítetni egy 125cm3-is sportmotort hivatalosan 50cm3-i re!
Ha valaki jártas ilyenbe segíthetne!
Köszönöm!
Üdv.