az a gond ezekkel hogy túl olyan terepesek én inkább útra szeretném de a supermotok tetszenek:)szóval nehéz eset vagyok:)inkább ilyesmit http://www.motor.hu/motor_vpage.jsp?id=93176 szóval burkoltabbat stb
Hát a 125-ös 2t-k se egész fordulattartományba huz ahogy te fogalmaznád!
a 2t akkor erősek ha nyit a power....
de sztem ha ennyire belemelegedtél a témába KTM EXC 125-öst vegyél supermotoba vagy Aprillia Rx-et....de a ktm-et jobban ajánlom motor1 motor2 motor3
de általába a supermoto 125-ösök 4 üteműek....de azt semmiképpen ne vegyél mert ha teis meghallod a hangját az utcábol nem mersz kimenni vele....de ha 2t veszel vigyázz vele mert nagyon oda fog baszni az 50-es után(főleg a ktm ;)
hát.. csakis kétütem, mert annak zörgős kis hangja van, de most egyre szivatósabb. tatabányán nemtom hogy megy, ott csak rokonok laknak, de ha nincs kiművelve, akkor kiflexeled a gecibe a hengerűrtartalmat a blokkból, kis kézügyességgel beütitek hogy 49 cm3, meg csináltok egy adatlemezgecit a váznakra, amin feltüntetitek a hengerürtartalmat, és reménykedsz. de 25 4T-t nem nagyon érdemes venni, ha száguldozni akarsz, azt ugye tudod?
akkor teljesen eséjtelen a dolog?azt észre veszik a rendőrök hogy négyütemü?milyen 125 tudtok ajánlani ami supermoto jól megy és megbízható?jah és 50es jogsival nem szed ki a rendőr
Iratkozz be A1-re! Ha nincs saját kb 50rugód akkor szerintem a szülőnek is megér annyit,hogy legálisan motorozzon a gyereke! Én biztos így intézném. Ha motorra van akkor nem lehet gond +50.
Most szeretnék egy sachs x-road 125et venni de csak 50-esre van jogsim:s Felhívtam az eladőt hogy megoldhatő-e hogy 50-ként adja el azt mondta max annyi hogy sport hobbi célra adja el! akkor mit kell csinálnom? úgy is jő vagy a rendőrök ezt észreveszik?ha van valakinek valamilyen tanács azt szívesen olvasom
Sztem ez hülyeség lesz!
Most elviszek vizsgáztatni egy robogot full gyári állapotba... ha megkaptam rá a rendszámot mehet bele a polini versenyhenger a nagyobb karbi stb ...............és kb ugyan ott tartunk
Sziasztok!
50-es rendszámoztatással kapcsolatba lenne néhány kérdésem. Szerintem 99%, hogy lesz csak azt nem tudom hogyan. Az érdekelne, hogy hogyan állapítják meg a köbcentit? Lemérik a teljesítményt vagy motorszámot néznek vagy esetleg alvázszámból akarják megmondani? Ha nekem van egy akár mekkora pl. egy 600-as vázam és én abba beleteszek egy 50 ccm-is blokkot akkor azt én legálisan használhatom 50-esként? Ha segédmotorkerékpár definicíót vesszük figyelembe akkor szerintem igen, de szeretném ha kijavítanátok ha nem így lenne? Vajon mit szólnának a rendszámoztatásnál egy 600-as motor vázába beépített 50 ccm-is motorhoz? Ha nem nézik a vázszámot csak a motorszámot vagy a teljesítményt akkor elvileg így is átmehet a motor nem? Ha pedig nézik a vázszámot (nem lopott a váz, megvannak a papírok, esetleg egy forgalmi is) akkor 50-es blokkal engedik úgy használni mint segédmotokerékpárt?
Én 3 éve járok minden évbe görögbe nyaralni de a 100-as honda leadot sem adták ide B-s jogsira. Parálián sem volt lehetőségem nagyobb szekeret és korfun sem. Te hol jártál görögben, hogy ezt megtehetted?
Nekem mindenütt a válasz B-s driver licence only fifty scooter. Pedig tettetem, hogy nem tudom hogy a lead 100-as. Mondtam hogy kicsi robogó ide vele. Nem jártam sikerrel....
Az egész alapproblémára (125/50) van egy európai megoldás. Görögországban (és úgy tudom máshol is) 100 ccm a moped határ. Ezt lehet B jogsival vezetni, 1 és 2 személlyel egyaránt. (Nem véletlen ennek a kategóriának az elterjedtsége.) Ezek rendszámmal vannak ellátva, de (gyanítom) nem vizsgakötelesek. Előnye, hogy normális erejű, 4 ütemű gépek ezek, a nyilvántartás megvan, takarékosak, nem füstölnek. Az hogy regisztrálva van, nem minden országban jelenti, hogy le kell húzni a tulajt! (Érdekességként elmondom, az egyik szigeten a kölcsönzött motor "rendszáma" egy hibajavító festékkel felkent 007-es szám volt, és ez tökéletesen megfelelt mindenkinek. Igaz arrafelé nem lopnak (a helyiek).
Dagadt
Az lenne a jó ha olyan lenne a szabályrendszer, hogy következetesen lehessen azt alkalmazni...
Mondok egy példát: vannak ugye a sebesség limit táblák 30-sok,40-esek. Egy csomó hülye helyre van kirakva, fölöslegesen. Vagy hogy jól lehessen trafipaxolni egy tök egyenes, jól belátható szakaszon... . Namármost ezeket az ember épp ezen okok miatt annyira már nem is veszi komolyan.
Történt egyszer, hogy jól belátható kanyar előtt (kb 20fokos) volt egy 30as tábla nem is értettem miért. Majd mikor már beleérkeztem vettem észre hogy külsőív fele lejt az aszfalt...
Azaz, ha minden tábla értelmesen lenne kitéve, akkor az emberek lehet, hogy figyelembe is vennék. Következetesség...
Szerintem is rossz döntés volt, de melyik a jobb?
Ha sarkosan minden szabályt pontrol-pontra betartat a rendőr (mindenben lehet hibát találni...),
vagy szemet huny néha (amit nem tehet meg...)?
Nem hiszem, hogy megbecsülni való dolog elengedni egy ittas vezetőt. Ez rossz hozzáállás, ez is a korruptság egy formája(, ahol a vezető a kedvezményezett).
Itt teljesen helyén volt a rendőr logikája: "Ha van rajta rendszám, akkor biztos van jogsija, mert ha nem lenne rendszám nélkül motorozna"!
Egyébként engem személy szerint nem zavar, mikor a "segédmotorok" lelépik a 125-ösömet, de gondoljatok bele, mi lett volna velem, ha amikor a "civil" rendőrautó belémállt, nincs rendben minden papírom! Rendőr, rendőrautóval belémjött, rendőri helyszinelés volt, a rendőrségi térfigyelő "nem látta", és a rendőrhatóság fogja tárgyalni! Félórán át nyálazták át minden papíromat, még a szemüvegem dioptriáját is felvették! A helyszinelő is bekérdezett: segédmotor? Mondom: ott a rendszám rajta! Azt mondja: ja, látom a 125-ös feliratot! A biztosítósok szerint hiába én vagyok a vétlen, ők még nem láttak olyat, hogy a civilnek adnak igazat!
Képzeljétek el, ha a papírok nem 100%-osak! És ez bármikor, bárkinek összejöhet!
Dagadt
a 2t akkor erősek ha nyit a power....
de sztem ha ennyire belemelegedtél a témába KTM EXC 125-öst vegyél supermotoba vagy Aprillia Rx-et....de a ktm-et jobban ajánlom
motor1
motor2
motor3
de általába a supermoto 125-ösök 4 üteműek....de azt semmiképpen ne vegyél mert ha teis meghallod a hangját az utcábol nem mersz kimenni vele....de ha 2t veszel vigyázz vele mert nagyon oda fog baszni az 50-es után(főleg a ktm ;)
Most szeretnék egy sachs x-road 125et venni de csak 50-esre van jogsim:s Felhívtam az eladőt hogy megoldhatő-e hogy 50-ként adja el azt mondta max annyi hogy sport hobbi célra adja el! akkor mit kell csinálnom? úgy is jő vagy a rendőrök ezt észreveszik?ha van valakinek valamilyen tanács azt szívesen olvasom
Most elviszek vizsgáztatni egy robogot full gyári állapotba... ha megkaptam rá a rendszámot mehet bele a polini versenyhenger a nagyobb karbi stb ...............és kb ugyan ott tartunk
50-es rendszámoztatással kapcsolatba lenne néhány kérdésem. Szerintem 99%, hogy lesz csak azt nem tudom hogyan. Az érdekelne, hogy hogyan állapítják meg a köbcentit? Lemérik a teljesítményt vagy motorszámot néznek vagy esetleg alvázszámból akarják megmondani? Ha nekem van egy akár mekkora pl. egy 600-as vázam és én abba beleteszek egy 50 ccm-is blokkot akkor azt én legálisan használhatom 50-esként? Ha segédmotorkerékpár definicíót vesszük figyelembe akkor szerintem igen, de szeretném ha kijavítanátok ha nem így lenne? Vajon mit szólnának a rendszámoztatásnál egy 600-as motor vázába beépített 50 ccm-is motorhoz? Ha nem nézik a vázszámot csak a motorszámot vagy a teljesítményt akkor elvileg így is átmehet a motor nem? Ha pedig nézik a vázszámot (nem lopott a váz, megvannak a papírok, esetleg egy forgalmi is) akkor 50-es blokkal engedik úgy használni mint segédmotokerékpárt?
A válaszokat előre is köszi.
Nekem mindenütt a válasz B-s driver licence only fifty scooter. Pedig tettetem, hogy nem tudom hogy a lead 100-as. Mondtam hogy kicsi robogó ide vele. Nem jártam sikerrel....
Dagadt
Mondok egy példát: vannak ugye a sebesség limit táblák 30-sok,40-esek. Egy csomó hülye helyre van kirakva, fölöslegesen. Vagy hogy jól lehessen trafipaxolni egy tök egyenes, jól belátható szakaszon... . Namármost ezeket az ember épp ezen okok miatt annyira már nem is veszi komolyan.
Történt egyszer, hogy jól belátható kanyar előtt (kb 20fokos) volt egy 30as tábla nem is értettem miért. Majd mikor már beleérkeztem vettem észre hogy külsőív fele lejt az aszfalt...
Azaz, ha minden tábla értelmesen lenne kitéve, akkor az emberek lehet, hogy figyelembe is vennék. Következetesség...
Ha sarkosan minden szabályt pontrol-pontra betartat a rendőr (mindenben lehet hibát találni...),
vagy szemet huny néha (amit nem tehet meg...)?
Egyébként engem személy szerint nem zavar, mikor a "segédmotorok" lelépik a 125-ösömet, de gondoljatok bele, mi lett volna velem, ha amikor a "civil" rendőrautó belémállt, nincs rendben minden papírom! Rendőr, rendőrautóval belémjött, rendőri helyszinelés volt, a rendőrségi térfigyelő "nem látta", és a rendőrhatóság fogja tárgyalni! Félórán át nyálazták át minden papíromat, még a szemüvegem dioptriáját is felvették! A helyszinelő is bekérdezett: segédmotor? Mondom: ott a rendszám rajta! Azt mondja: ja, látom a 125-ös feliratot! A biztosítósok szerint hiába én vagyok a vétlen, ők még nem láttak olyat, hogy a civilnek adnak igazat!
Képzeljétek el, ha a papírok nem 100%-osak! És ez bármikor, bárkinek összejöhet!
Dagadt